Франция е консервативна страна, в която често в историята прогресът не настъпвал другояче освен с насилие. Пушкин описа класически "руския бунт" - безпощаден и безсмислен. Германия - най-учената страна в света тогава - си избра Хитлер да я спаси от голямата депресия. След него беше Телман. Гърция - "наjслабата алка на еврозоната". |
"Когато по-малко от 50% нарушават Законите- това е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ! Когато повече от 50% нарушават Законите- това е РЕВОЛЮЦИЯ!" Революциите/ и контрареволюциите!/ са срещу Законите! Това ги прави винаги НЕзаконни- но НЕ и винаги НЕсправедливи! Ако Законите са НЕсправедливи- значи, толкова по-зле за Законите/и за творците им/! |
В България ако е имало специалисти по революция вече не са между живите, а на останалите знаме им беше Антон Югов-ама не си го признаваха!!! А за команданте Че-повече от всичко е казано и доказано!!! |
революцията е сатанинско дело ако става дума за революция в съзнанието, това се нарича напримерно сатори, но то е свързано с отказване от ценностите на този свят тея революции, за които говори афторът, са си чиста проба завист, демек кумонизъм а Че си е масов убиец и почитащите го са почитатели на насилието в израз на дълбоко вродената им завист демек - кумонизи ака дудуци Редактирано от - достамногозле на 16/12/2008 г/ 06:53:18 |
А каква е етимологията на думата "революция"? _____________________________________ _________________________________________ Лъжата, която прилича на истина, не е по- добра от истината, която прилича на лъжа - <Кабус Наме> |
Намерих в един гръцки блог комюнике на хората, които преди няколко дни успяха да превземат кметството в района свети Димитър в Атина. Тук можете да прочетете превод на текста. Не съм сигурен кое е по-важно - да слушаме и четем "експертни" мнения или да си правиме изводи за причините от думите на участниците в самите събития. ------------- Отворен призив за демократично събрание: На 6-ти декември 2008 спец-полицай Епаминондас Корконеас извади пистолета и застреля 15-годишно момче. Гневът ни е твърде голям, за да се поддаде на опитите на правителството да преобърнат общественото мнение. Сега е сигурно, че бунтовете не са само в памет на нелепата загуба на Алексис. Откакто Алекси бе убит, много неща се изговориха относно насилието и кражбите. За Властта, насилието се изразява само в силата да разстроиш редът. Но за нас: НАСИЛИЕ е да работим за никакви пари по 40 години и да се чудим дали изобщо ще се доберем до пенсия. НАСИЛИЕ са бондовете, откраднатите осигуровки, и измамите на фондовите борси. НАСИЛИЕ е принудата да взимаме ипотечни кредити, които ни ограбват. НАСИЛИЕ е правото на работодателите да уволяват когато си поискат. НАСИЛИЕ е безработицата, несигурността, 700-те евро. НАСИЛИЕ са работните "злополуки," защото шефовете пестят от разходи за сигурност. НАСИЛИЕ е да взимаме лекарства и витамини, за да смогваме да работим безкрайни часове. НАСИЛИЕ е имигрантите да живеят с несигурност и със страх, че могат да бъдат депортирани по всяко време. НАСИЛИЕ е да бъдем едновременно служителки, домакини и майки. НАСИЛИЕ е да те щипят за задника на работа и да те карат да се усмихваш. Бунтът на учениците и студентите, на безработните, на имигрантите разби рутината и баналността на насилието. Въстанието няма да бъде спряно. Синдикати, политически партии, свещеници, журналисти и бизнесмени правят всичко по силите им да запазят насилието описано по-горе. Не само те, но и ние сме отгорни за възпроизвеждането на тази ситуация. Въстанието отвори комуникационна платформа, от която най-накрая можем да се себе-изразим свободно. Затова окупирахме кметството на свети Димитър и го направихме свободно пространство за гражданско събиране, отворено към всички. То е отворено пространство за общуване, където ще разбием тишината и ще започнем да действаме за себе си. В събота, 13.12, от 7 часа ще има отворено събрание. Без дела - незабавно освобождаване на всички арестувани. Редактирано от - Zmeja на 16/12/2008 г/ 08:28:04 |
Според както следва от науката, революции няма да има понеже ебентуалните революционери имат ипотеки. И колкото и да се пенявиш и да хвърляш камъни, гледай да се прибереш у къщи навреме че утре си на работа - да изчукваш за вноската. |
Илюзия е, че революционерите се борят за щастието на другите. Сигурно има и изключения, но под революционери се разбират хора, търсещи мигновени решения с крайни мерки, които не спорят много-много за цената, особено ако не я плащат те. Революционерите са досадно обременени от миналото, от това, което искат радикално да променят и методите им са свръхдозирана рекация на това, от което негодуват. Типичният борец срещу неправдата ще натвори повече неправди, типичният борец срещи тиранията ще донесе архитирания. Типичният борец за свобода окачва окови комуто попадне, а като за начало освобождава криминалните от затвора. Френската революция е началото на края на западната цивилизация в нравствен план и е достойна единствено за презрението на историята. Тя стана модел за подражание на всевъзможни подобни други пародии на социален протест, проведени от хора, които дълбоко мразят ближния. Октомвийската й реплика в Русия за момента е може би кулминация на сатанизма, освен ако не включим в класацията и маоцзедунското антикултурно извращение, касапщините на Пол Пот и др. подобни изродщини. Историята просто показва, че революционерът издига в култ това против което се бори - насилието, несправедливостта, неравенството и първото което постига е да ги наложи под нова форма в поне трикратен размер. Това обикновено е човек, който има вопиюща нужда от социално значимо морално опавдание за да даде воля на низките си страсти било то към откровена кражба и мародерство, разрушения, смърт или сексуална анархия. Обикновено за такива морални оправдания се използват борбата за свобода, равенство и братство за всички хора по земята, в името на която висока цел могат да се поизтребят почти произволен процент несъгласни "реакционери". Революционерщината е култ към смъртта и насажда култура на смъртта! Антиподът на революционера е християнският мисионер. Огромните постижения на християнството се дължат именно на обстоятелството, че за разлика от революционерщината, християнството става господстваща религия след около 3 века самоотвержена мисионерска дейност, миролюбиво убеждение, страдание и жертвоготовност. Точно обратно на трескавите революционни касапи, християните си носят кръста но не вдигат ножа като средство за налагане на идеи. Християнството е служба на живота и възпитава жертвоготовност в името на вечния живот. Трагедиите в българската история започнаха в момента, в който успешното съзидателно дело на църковниците от средата на 19-ти век бе брутално изблъскано от шепа превъзбудени от кървищата на френката касапница т.н. националреволюционери повечето от които действени масони, кланящи се на смъртта, черепа и костите. Най-значимите им постижения са разпокъсването на българското етническо пространство и схизмата в националната душа. От както тези люде и "народополезните" им дела станаха обект на култ в народното съзнание, България тръгва надолу и следствията са антидържавни метежи, вътрешен терор, откровено предателство и слугинаж на чужди сили, атеизъм, социална незрялост, демографска катастрофа и сурване надолу в откровена дивотия и вътрешнонационално противопоставяне. Докато у нас цари култа към революционерщината вместо към уталоженото но решително реформаторство на основата на проверения в хилядолетията християнски морал ние ще се свличаме надолу и още по-надолу. Причината е проста: когато в култ се издига културата на смъртта, смъртта е крайното състояние на процеса на палене на свещи на дявола. |
Статията е наистина много добра . Един от участниците в сражението в което е ранен и пленен Че разказва колко учуден е останал от факта че Команданте не се е самоубил , а спокойно се оставил да бъде пленен. Обадете се на американците да дойдат и да ме приберат , казал Че на командира на жандармеристите. Той се е смятал за прекалено важна клечка и до последно не е вярвал че ще го разстрелят като куче. И е имал пълно основание за това. Да , заради американците ние не можем да те разстреляме както ни се иска , отвърнал жандармеристът. Но ще те оставим без медицинска помощ да ти изтече кръвта. Което и става. |
Революцията не се състои във формата и не е неизбежно насилие, а по-скоро ясна проява воля от достатъчен брой хора за ясна и основна промяна на обществото. ..................... Сега революция не може да има. Идеологиите, които можеха да ги предизвикат са демоде. Вярно! Съвършено вярно от гледна точка на теорията. Само че защо ли всички теоретици на революцията (другарите Маркс, Енгелс, Ленин, Сталин и прочие гмеж) не са нищо повече от обикновени тунеядци, мечтаещи да яхнат простолюдието и да обявят революцията за приключила? Към същата паплач можем да причислим например така наречените "либертени" (в приблизителен превод от френски "развратници", както гордо са се наричали) - интелектуалци, мечтаещи за пълно премахване на морала, подготвили почвата за кървавата Френска революция. А революциите, постигнали що-годе своите истински цели са оглавявани от хора като Кромуел - практици, които се борят за дадена цел и след това слизат от сцената. На практика такова нещо като революция няма, драги приятели. То бива наречено с тази дума едва по-късно. И обяснението е просто. Навярно знаете що е "сицилианска примка", но все пак да ви обясня. Връзват те. Просват те по корем. Връзват едно въже за краката ти. Прегъват краката ти към гърба почти до счупване, правят примка на другия край на въжето и я премятат през гърлото ти. С отчаяно напрежение държиш краката си прегънати, защото отпуснеш ли ги малко, задушаваш се сам. И така докато ти стигнат силите. В крайна сметка задушаването е гарантирано - след дълги, много дълги мъки. Е, ако по някакво чудо въжето се скъса, гарантирам ви, че няма да мислите дали "революцията е възможна". Просто ще гледате да видите сметката на автора на ситуацията по какъвто и да било начин - с дърво, с камък, с голи ръце. Или вие него, или той вас. Това е революция. И тя няма нищо общо с теориите. Никога не е имала. Теориите идват после заедно с тарикатите, търсещи народ за яхване. В много редки случаи идват умните хора. Редактирано от - Сократ-май на 16/12/2008 г/ 09:21:08 |
Не знам за кой път цитирам Лайбниц - "Есета" Natura non facit saltus - Природата не прави скокове... Това, което е проверено в милиони години еволюция, ние- дребни вредители и гризачи упорито се мъчим да докажем, че не е вярно...И като резултат от неразумната ни дейност катадневно инкасираме шамарите на същата тази природа чието дело сме ... _____________________________________ _________________________________________ Лъжата, която прилича на истина, не е по- добра от истината, която прилича на лъжа - <Кабус Наме> |
Фичо Мараба. Май ще увисне сина ти за банките Е в тая статия е показано попрището му - пращай го в някой македонски вестник |
Бармалей, от Wikipedia: A revolution (from the Latin revolutio, "a turn around" is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time. Няма начин да не е насилие, политическо, духовно, културно . . . |
Бунтът и статуквото се настъпват зверски; обикновено никой от танцьорите не забелязва собствените слонски па, а крещи на възбог за дебелащините на партньора (противника). Революцията и нейната символика бяха канонизирани в ранг на субрелигиозен нравствен фундамент. "Страхотни" мисли! Направо настръхнах. |
TIM , освен за това "Трагедиите в българската история започнаха в момента, в който успешното съзидателно дело на църковниците от средата на 19-ти век бе брутално изблъскано от шепа превъзбудени от кървищата на френката касапница т.н. националреволюционери повечето от които действени масони, кланящи се на смъртта, черепа и костите" Защото това, което измести църковниците и книжовниците, беше борба за национална свобода, а не борба за власт, както е при френската, октомврийската и т.н. революции.... |
айдяяя Фичката пак се е изпуснал неподготвен Франция е консервативна страна, в която често в историята прогресът не настъпвал другояче освен с насилие. Сега по Via SAT History тече една поредица за живота на Европа под господството на революционния генерал, пръв консул и император Наполеон. Фактически Френската революция и най-вече Наполеон са тези, които отварят най-широко пътя на капитализма в Европа. Той дава Наполеоновия кодекс, който е фактически първата буржоазна конституция в Европа (Великобритания е винаги била по-настрани от континента). Войските на Наполеон са тези, които сриват напълно основния стълб на феодализма в Европа - Свещенната Римска империя на Германската нация, като завземат Виена през 1805г. Въпреки, че след 1815г. настъпва Реставрацията на Свещенния съюз - тя не успява да върне Европа към феодализма, а революциите през 1830г. във Франция и най-вече 1848г. в цяла Европа тласнаха Европа към капитализма. Последните удари върху феодалните империи - Руската, Германската и Турската бяха нанесени с Първата световна война и зарвърдени с Вторатъа световна война. Светът се развива и революциите бележат края на една и началото на друга епоха. Ако нямаше революции, ние щяхме да сме в бървобиутно-общинни строй. Племена, които не са претърпели тези революции са още в полу-диво състояние. Нашата изостаналост също се дължи на това, че през 5-те века в Османската империя ние сме нямали никакви революции, докато Западът е имал Реформация, Просвещение и т.н. Сега с настъпването на икономическата криза обстановката в Европа много наподобява 1848г. Първите прояви са в Гърция. |