Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Общините може да заместят КАТ в глобите за паркиране
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:62 Предишна Страница 2 от 4 1 2 3 4 Следваща
XYZxyz
02 Фев 2009 11:37
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
Малко обобщение на статията
1/ Имало имотни измами в София /текста под снимката/
2/ "Общините да заместят органите на КАТ в налагането и събирането на глоби за неправилно паркиране, за да се облекчи трафикът."!!!
3/ Парламента можел да промени закона
4/ За неправилно паркиране трябвало глоба
5/ КАТ прави стъпки по прехвърляне на задълженията си по закон към общината
6/ Ръководствата на МВР и на Столичната община вчера се обединиха около идеята, че закона е различен за различните улици
7/ Ново РПУ в Младост
8/ Продължават проверката в Студенски град, за нарушенията които проверяващите са допуснали
OLDMAD
02 Фев 2009 12:25
Мнения: 45,665
От: Bulgaria
Министър Миков и кметът Борисов се разбраха...

а също и
Министър Миков и кметът Борисов се споразумяха...

води до една интересна мисла:
БСП и ГЕРБ се споразумяха след изборите...

Да ви е сладко "гъбари"!
Doctora
02 Фев 2009 12:59
Мнения: 19,503
От: Bulgaria
Желаещите да късат квитанции за глоби първо да оправят лунният пейзаж на улиците и да построят паркинги. А милион и половина софиянци не могат да насмогнат да плащат и за придошлите с каруците си повече от милион аграрни търсачи на работа.
Бай Иван
02 Фев 2009 13:02
Мнения: 3,806
От: Virgin Islands (Unit
Ще се споразуемеят няма как иначе. Както и да кривят социолозите сметките нещата са ясни - ще управляват ГЕРБ + БСП, а в най-лошият случай (ако не им излезе сметката) ще включат и ДПС. Сметките за кредитиране на НДСВ с чужди гласове за новия парламент нещо май не се виждат реални.
Възможно е и режисирано бързо отцепили се след изборите "гербови мравки" да дадат на БСП нужните гласове за съставяне на правителството, а останалите гербаджии да станат контролирана опозиция. Всичко е под контрол, спете сладко "десни" дечица.

expres
02 Фев 2009 13:25
Мнения: 15
От: Bulgaria
Eй, страхотни коментари чета и се забавлявам!!!
Искате паркинги в центъра, но те могат да бъдат само подземни. Едно такова съоръжение е много скъпо. За да се поддържо, изплати и да работи на печалба, цената на час трябва да е висока. Колко от вас са съгласни да си плащат, за да ходят на работа? Явно не много, защото паркинга срещу стадион В.Левски/платен!/ е перманентно празен. За сметка на това нелегалния паркинг/безплатен!/ около стадиона е претъпкан. хайде помислете малко дали бихте давали по 1-2 лева на час по 8 часа=8 до 16 лв на ден за колата си. Много по-просто решение е да ходите на работа с транспорта, а колата да остане паркирана в по-евтини квартални паркинги. Разберете, че няма общинска администрация в света, която би могла да осигури места за паркиране на всички желаещи. На запад от Калотина знаете ли как е решен проблема? Които смята, че не може да си позволи да плаща паркинг в големия град, не си купува кола.
Нека се изкажат по въпроса постоянно живеещите в чужбина, ама моля този път вникнете какво ви казват.
Артиста
02 Фев 2009 13:31
Мнения: 5,204
От: Canada
Които смята, че не може да си позволи да плаща паркинг в големия град, не си купува кола.


Не, просто си живее на село.
шуменско пиво
02 Фев 2009 13:48
Мнения: 3,617
От: Angola
Според главния архитект удължаването на срока се налага, тъй като излизали интересни имена и интересни нарушения.

Въх, ами сега?
popangelov
02 Фев 2009 13:51
Мнения: 18,928
От: Bulgaria
С кой транспорт, този дето го чакаш с часове и се ръгаш като говедо вътре? И дето сструва по левче(колкото ми струва да ходя с колата)?
Ами паркингите стрували скъпо...Щото трябвало да има печалба от тях. А защо трябва да има печалба? Не може ли просто да е общински и да работи без загуба при план за избиване на един общински заем за 20 години?
А парите от Синята зона къде отиват? Защо от хиляди паркоместа успяват да изкарат едва милион печалба годишно? А парите от пътния данък? Тях какво ги правят?
шуменско пиво
02 Фев 2009 14:19
Мнения: 3,617
От: Angola
...общината намалява местата за паркиране, вместо да ги увеличава? Няма район в София, където да се движиш и паркираш нормално.

Хиксе, тоя път съм напълно съгласен с теб! И макар че коментарите дотук са предимно от живеещи в София, мисля, че за вас проблема не е така сложен и тежък, колкото е за за хора отвън, дето идват да свършат някаква работа. Самият аз съм живял в София и ползвах колата си само когато съм сигурен, че там където отивам ще има къде да паркирам или ако много бързам за нещо. В масовия случай предпочитах да хвана някакъв друг транспорт. Още повече, че винаги има възможност да организираш ежедневието си така, че да идеш където ти е нужно в удобно за теб време.
шуменско пиво
02 Фев 2009 14:21
Мнения: 3,617
От: Angola
Но за хора които идват за ден-два по работа си е направо кошмар. Първо, в масовия случай нужните институции са всички в центъра. Второ, за много от тях не знаеш къде точно са и почваш да се луташ. Трето, обикновено се налага да посетиш няколко места и всички са в център. Тогава? Къде да паркираш? На мен самия доста често ми се случва когато съм си у нас. Ако хотела има собствен паркинг, оставям колата там и маам гащи пеша. Ами ако няма? Което пък е друг нашенски абсурд!
XYZxyz
02 Фев 2009 14:22
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
expres,
за
Нека се изкажат по въпроса постоянно живеещите в чужбина, ама моля този път вникнете какво ви казват.

Но останалото ...
Има няколко базисни неща, които се пропускат.
1/ Колата не е лукс, а необходимост
2/ Задължение на общинарите и кмета е да осигурят подходяща инфраструктура
3/ Паркинги може да има всякакви, а не само общински-подземни, а защо са малко и намаляват е цяла тема.
4/ Не е по-просто решение да ходиш на работа с градски транспорт, но понякога се налага.
5/ И в крайните квартали на София места за паркиране няма.
шуменско пиво
02 Фев 2009 14:26
Мнения: 3,617
От: Angola
Експрес, в Европа ги има и двете форми. Има си подземни паркинги, естествено платени, освен на големите търговски центрове където може и да са неплатени, обикновено когато мола е в покрайнините на града. Има и надземно паркиране и то масово, освен в самите центрове, особено ако е историческа зона. Но и там има осигурени места. И понеже не е много евтино, а контрола е доста стриктен, сравнително лесно си намираш место да пaркираш за да идеш да си свършиш някаква работа. Естествено, не става дума да идеш на работа и колата ти да виси цял ден там. Обикновено за тая цел фирмите и институциите си имат служебни паркинги, за техния пресонал. Но такива са винаги или подземни, или в някакъв вътрешен двор. За изпълнения в стил "мутро-бизнесменски" изобщо не си и помисляй! Щото полицаите изобщо не си поплюват. Както и някой да паркира на места за инвалиди! Колкото и да е задръстено, тия са винаги свободни!
fractal
02 Фев 2009 14:27
Мнения: 9,824
От: Bulgaria
буд на комат хляб и риба
5 шопчета момчета внуково
XYZxyz
02 Фев 2009 14:32
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
expres,
ще си позволя да коментирам твърдението ми:
"4/ Не е по-просто решение да ходиш на работа с градски транспорт, но понякога се налага."
Примерно живееш в ж.к.Младост, за която пише в статията, но нека да е МладостIV или в МладостIII до МладостIV. За колко време мислиш, че с градски транспорт ще стигнеш да кажем до Лъвов мост, а това е без прекачване - за 2, 3 или 4 часа? А колко ще ти струва като пари, ако ползваш две превозни средства, а ако са три? А ако сте семейство да кажем от трима души? Месечната карта за цялата градска мрежа е 50 лева. Ако сте трима и нямате някакви по-евтини карти, ето ти 150 лева месечно, ако сте двама - 100 лева. Ако живееш и под наем, то е по-добре да си купиш апартамент в близост до мястото където работите, ако има такова, и да ходиш пеша на работа. Вноските по заема със сигурност ще са по-малки от наема плюс цената на картите за градски транспорт, при това ще имаш 3-4-5 часа повече на ден, което иначе ти отива в пътуване.
expres
02 Фев 2009 14:37
Мнения: 15
От: Bulgaria
Не може да е безплатен, Пепи, защото подземния паркинг има скъпа поддръжка. Там трябва електричество, физическа охрана или камери, а в някои технически тежки случаи и климатизация. Иначе на втория ден ще ти оберат колата. Или ще я откраднат. Или ще те причака шайка мангасари и ще те хлопне по главата, та ще завиеш защо полицията не ти охранява колата и главата. Сигурен ли си, че всички ще са съгласни с парите от данъците им да се плаща за охрана на твоята кола и глава? А градския транспорт ще е по-редовен, когато ги няма колосалните задръствания. Аааа, ама на теб ти било по-евтино с колата? Извинявай, ама защо останалите трябва да ти плащат с цената на здравето и нервите си, за да ти излиза на теб по-евтино и удобно?



Не си прав, XYZxyz, и го знаеш.
1. Кажи това на хилядите виенчани, парижани или лондончани, които нямат коли, и ще те изгледат като марисанец. Тази теза е популярна само тук.
2. Да, така е, и като почнат да асфалтират и затварят улици, се надига вой до небето - "Ама откъде да мина с колата си?"
3. София е така строена, че в центъра място за надземни паркинги просто няма. Предполагам не предлагаш за се асфалтира Градската или Борисовата градина, за да може да си оставиш там колата?
4. Вж по-горе.
5. Е точно това казвам и аз - няма и скоро няма съвсем да има, ако броят на колите нараства геометрично. До мен живее семейство с двама големи сина. Знаеш ли колко превозни средства имат тримата мъже? Четири коли и един бетоновоз. Е, при това положение кой ни е крив? Само тук колата се смята за необходимост или средство за добиване на престиж. Абе както всичко останало, и това ни е сбъркано в народопсихологията..... Няма изход.
expres
02 Фев 2009 15:00
Мнения: 15
От: Bulgaria
Шуменско, съгласен напълно с една корекция. Фирмите, които са в центъра, имат паркинги за по 10-20 коли, не повече. И на тези места паркират собствениците и някои то по-големите шефове, останалия персонал се придвижва с транспорта. Работих една година във Виена и имам лични впечатления, повярвай ми.
Тук изказващите се искат да ходят на работа с колата си и 8-10 часа тя да стои на някоя улица или паркинг безплатно. Това имам предвид, че го няма никъде.
XYZxyz
02 Фев 2009 15:29
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda

Не си прав expres, и го знаеш.
Не всички имат коли, а и не всички домакинства имат коли, но това не значи, че колата е лукс. Виена, Париж и Лондон от колко години имат много добре уреден градски транспорт? А София?
Инфраструктурата по отношение на движението и паркирането не е само асфалтиране на улици, а ред други работи. Примерно трябва план как ще се развива София - как и колко ще се застроява и как ще се изгражда и поддържа инфраструктурата. При нас е хаос.
Място за подземни паркинги - има и още как. Още от преди 1989-та година бяха планирани подземни паркинги под каретата в центъра на София. Но защо само подземни? Защо примерно се позволи да се строи на празни общински терени, вместо там да се направят паркинги? Защо се позволи безразборното строителство без гаражи?
Специално в комплексите - имаше и градинки, имаше и места за паркиране, но позволиха да се строи там, където не трябваше и се получи презастрояване, а от там и проблеми с движението и паркирането, но това не е " сбъркано в народопсихологията", а корупция и престъпност.
XYZxyz
02 Фев 2009 15:37
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
expres,
полека лека, се опитваш да ни отдалечиш от темата на статията.
Първо пишеш, че сме искали паркинги - леле какви сме наглеци.
После пишеш, че сме искали да ходим на работа с кола - още по-големи сме наглеци.
А то всъщност ние сме искали нормален град, с нормални улици и нормален транспорт, вкл. и обществен.
Помисли за това!
Brightman
02 Фев 2009 15:56
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
expres,
ако правилно разбирам - работиш в общината ?
-
Решението с местата за паркиране в София е много просто. Хубаво ходите до Виена, ама идете и до Атина. Просто трябва движението да стане еднопосочно и по широките улици, и да се начертаят там места за паркиране.
Със задръстването нещата също са лесно решими - къси червени и зелени сигнали на светофорите и дълги жълти.
-
Простичко е, но не трабва да се мисли само за далавери, а и за удобството на гражданите.
Артиста
02 Фев 2009 15:58
Мнения: 5,204
От: Canada
Накратко - жителите на няколко големи градове пак ще ядат тоягите (глобите), защото в последните 20 години няколко десетки кметове и главни архитекти , а също няколко хиляди общинари са правили пачки, без да ги е еня за обществения интерес. Защото с мизерната си инфраструктура, големите ни селища приличат на кишлаци, а не на модерни европейски градове. А данъците и глобите ще отиват пак там, където и до сега - в гушата на същите лакоми пеликани.
Добави мнение   Мнения:62 Предишна Страница 2 от 4 1 2 3 4 Следваща