Само държавната БНТ е със статут на обществена телевизия. btv и NOVA са търговски телевизии, а не обществени. - Как е възможно Холивуд да печели милиони от един филм, а "европейските" да реват за дотации ? И изтърканото обяснение за "високото изкуство" просто не е вярно. По вярно би било да се каже "непотребното изкуство". А защо е непотребно ? Защото обикновено се занимава или с някаква авторова самоцелност (ако не броим субсидията за цел) или с някакви провинциални проблеми неразбираеми извън "наше село". Проблем е и домодерния начин на мислене на старите режесьори, който все ги навира в селската пасторалност. - Кинопроизводството в България трябва да бъде подпомагано единствено в натура - безплатно ползване на студия за снимки , костюми, декори, камери, дори и оператори към тях и кетъринг, ако трябва, но не бива да бъдат давани пари в брой. Субсидиите в брой, убиват изкуството, |
G5, що ? Не пасва на оправдателното клише ли ? Холивуд прави филми, които не само могат се гледат, на и се търсят да се гледат. В тях има и майсторство на изработката и идеи, колкото на някой да не му харесва. - И за да няма неразбрали - не говора за бозите снимани в Китай, Румъния или Украйна. Те са си бози. Говоря ти за продукции, като "Аватар", "Клик", "Идиотокрация", "Да разлаеш кучетата" и още много други. |
Че най- качествените от качествените фими се правят в Холивуд, няма смисъл да се спори.Че производството на милиони халтури е патентна марка на същото кино-производство е също неоспорим факт.Тези две неща са неразривно свързани - няма начин иначе! Как ще съществуват всичките тези второстепенни актьори(които са добри актьори), всичките тези добри, но не върхови оператори, сценаристи, организатори и най- вече режисьорите, които не са номинирани за оскар!??Цялата тази огромна маса от действащи хора има нужда от своя собствен малък " Оскар".Ако се произвеждат само хитове, как ще ги оприличим за такива? Производството на средна ръка филми е необходимо както фотосинтезата е необходима за красивото цвете - без нея то никога няма да разцъфти. Това не означава, че да направиш средна ръка филм е лесна работа.Напротив! Работиш с ограничен бюджет, режисьорът трябва и да е откривател на звезди, оператори, художници...Всички работят на върхови обороти(както и звездните им колеги)...Ама ще кажете: Аре стига, бе! Ебаси и помиите сме гедали... Така е, не винаги средна ръка създанията са приемливи.Както и звездните величини често зацапват гащите...Но за да има наистина добри неща, трябва да има една работеща индустрия, покриваща разходите и загубите и оставаща с печалба, не търсеща дотации.Върховете на кино-индустрия, оповаваща се на дотации, са ни до болка познати... |
Айде стига простотии ! Един филм на Холивуд почва с огромна реклама и "салон" от 300 милиона души в САЩ и още няколко десетки милиона в Канада, Великобритания и Австралия ! И най-големият холивудски боклук , като простотиите на Борат може да стане "касов" с агресивна реклама ! Как един френски филм да стане "касов" със "салон" от ~50милиона зрители , как да стигне "нивото" на Холивуд ? |
Турция без да е Холивуд пре.ба нашето ТВ филмово производство с техните сериали. Всички пищяха да се забранят новините на турски по БНТ, но вечер с мазохистична наслада сядат да гледат турски сериал. Така че нашите способни артисти, режисьори и т.н. от кинаджийската гилдия да направят нещо по въпроса. Факт е че хубави неща могат да се правят с много ум и с не много пари, особено в сериалите. Иначе само ще се намираме на приказки. |
Людмил Тодоров е много добър режисьор. Според мен даже е най-добрият ни. Не се е продал на леваците, даже не разбирам как тук са се излъгали да му пуснат интервю. Впрочем тъкмо неговите филми са доказателство, че и без много пари стават добро кино. В една нормална среда заради това щяха да му дадт много пари за следващите проекти. Тук обаче по-скоро биха му дали по-малко. |
Трудни за гледане и не са се случили съвесем не са едно и също нещо. "Кагемуша" е много труден за гледане, обаче...А куп претенциозни нашенски филми просто не са станали. Или липсва история, или авторът сам си говори като местния луд и се сърди на околните, че не го разбират. Иначе - с Холивуд няма защо да се мерим. просто трябва да се прави това, което интересува публиката тук, у нас - достатъчно голям пазар сме. А, тия дни гледах два по-нови сръбски филма - от десетина години. "Рани" и "Когато порасна ще стана Кенгуру". И актуални, и балкански, и интересни като отражение на нас /не само сърбите!/ и времето ни. ------------------------------- Блогът на Генек |
А "Шивачки" е добър филм. Макар да си има кусурите. Но не за тях е думата. Има герои, има атмосфера, има развитие, има история. --------------------------- Блогът на Генек |
Шивачки и на мен ми хареса много, това е единственото , което помня от последните години, но и много не съм гледала де. |
За да направиш хубав филм ти трябва добра и дълбока идея, а не толкова пари. Един хубав и вероятно не скъп филм е Click Натиснете тук |
Гледах скоро два наградени в чужбина наши филма - Дзифт и Източни пиеси. Видях режисьорите, млади момчета. Хубави са, но много от новото поколение, тези младежи не усещат нещата съвсем като нас. Но явно Гърдев е ерудиран и продуктивен. Дзифт е типичен гангстерски филм с явно влияние на Тарантино, блестящ диалог и красиво фотографиран, черно-бял. Източни пиеси е полудокументален, сниман евтино, отчасти с видео камкордер. Ще се види в бъдеще какъв е режисьорът. Има много проекти и светът му е станал вече като таквоз. |
Да се дава винаги за пример Холивуд е грешка. Всеки американски филм има осигурена публика, която в Европа никой филм не може да я има. В Америка има около осем монополни телевизионни групировки, всяка от които се радва на огромна аудитория. Лесният достъп до тази триста милионна аудитория е даденост за американското кино и то няма как да е губещо. Друг момент е, че Америка налага силата си и в тази област- лесно продава и предоставя своите продукти на целия свят, но не дава достъп на чуждото кино да навлиза в Америка. Дори и най-големите чужди шедьоври не се допускат. По екраните и по телевизиите няма европейско кино, няма руско кино, няма индийско и всякакво друго. С много малки изключения. А това, че холивудските филми са печеливши съвсем не означава, че са добри. Покрай филма "Аватар", който е един познат и въртян в много други филми сюжет, хората започнаха да пишат, че в целия Холивуд се въртят непрекъснато около 15 едни и същи сюжета. На самите американци страшно им втръсва от все едни и същи истории. Холивуд е в криза. Холивуд върви към залез. Филмовите продукции вече се изнасят към други щати и към други страни. Но Холивуд е и в идейна криза. И тази криза идва най-вече от наложените по идеологически причини стандарти. В Холивудските сценарии винаги се възвеличава индивида и неговата сила и така се прокарва индивидуализма. Там няма да ви приемат сценарий, където се изтъква силата на колективизма. В холивудския филм полицаят, магазинерът, келнерът винаги живеят в къща, която те в реалния живот никога не биха могли да си я позволят. Холивуд не се занимава със социалните проблеми, той ги замазва. Холивудските филми са като рекламни клипове за туземците от други страни и дават фалшива представа за Америка като страна, където всичко блести и животът върви по мед и масло. Холивудските герои не са някакви нормални хора, те са хора-джелязо. От Холивуд липсва критичния поглед върху действителността. Холивуд прави някакви красиви приказки, които зомбират хората. Холивуд не е пример за следване, а и той самият си отива. |
По проблема за дотирането на европейското и българското/в частност/ кино. Главният въпрос пред управляващите е- киното само бизнес ли е за печалба, или има и друга стойност за обществото? Ако е само за печалба, то киното трябва да бъде оставено само за себе си, никой да не му налага цензура, да се правят само касови филми, без да се съобразяваме с ефекта, който се проявява впоследствие сред душите на хората, възпитанието, културата, социалното им поведение, морала и т.н. Но ако държавниците мислят, че киното трябва да възпитава хората, да ги извисява, че киното трябва да се придържа в определени, допустими и общоприемливи рамки, то тогава киното трябва да бъде и дотирано. По-горе дадох пример с Холивуд, как там се налагат идеологически принципи. Холивуд за мен е в криза не защото някой му налага цензура, а защото идеологическите постановки вече са стари и вредни. |
Всъщност Холивуд само привидно не е дотиран от американската държава. Държавата му е застроила такъм монополен пазар в страната и в чужбина, че е грехота накрая и да го финансира пряко. |
От всички изкуства за нас най-важно е киното. Някой класик го беше казал, ама кой ли беше?Старост-нерадост |
Смешно е да се говори за българско кина. Аз, ако ми се случи да гледам български филм, след няколко минути, като чуя няколко идиотски реплики, като видя идиотските жестове на артистите и това, как мучат, сумтят и мляскат повече, отколкото говорят, как операторът показва важните детайли по 10 секунди, превключвам телевизора (да отида на кино или дръпна български филм от нета и не помислям). Та, общо взето, преди да правиш трудни или лесни филми, трябва да понаучиш някакъв минимум занаятчийски умения, иначе просто не става филм и, аз поне, хич и не стигам до идеята, с която е направен, тежка или лека. |
Ееех ама едни мнения във форума: нямало пари като в холивуд, затуй и киното ни такоз. Драги форумци, оправданието е като г***, дето всеки го има. Липсата на пари ли е причината за изключително БЕЗДАРНАТА игра на артистите: спомнете си например сериалчето по НОВА "Забранена любов" - то даже не е игрален филм. Липсата на пари ли е причината за изключително тъпите диалози, за скапаното озвучване, дето постянно ти се налага да си играеш с волумето на дистанционното (диалозите не се чуват, а музиката ти продънва ушите). Колко от последните БГ филми (ако сте ги гледали де) са нещо повече от дразнещо клише. Българския режисьор, като събирателно, бог знае защо си умира по противопоставянето на малкия обикновен човек от село или малкия град и големия зъл свят на модерното общество. Напоследък също е шлагер и участието на дете циганче (вариант турче). Парадоксална е дори неспособността на режисьорите да пресъздадат реално изглеждащ български интериор в България. Единственото добре изглеждащото нещо в новите филми са природните картини, за което нашего брата режисьора няма заслуга. И оттук резонния въпрос: за къв *** мойте данъци отиват в джоба на тоя или оня, само и само да кажат други авери на същия тоя и оня че в България имало филмово искуство. Който си мисли че искуството само осмисля себе си (art for art's sake) а не неговите потребители (в случая зрители) да си плаща от своя джоб или да си намери спонсори. Ай сиктир от паразити! Редактирано от - sybil на 16/1/2010 г/ 21:54:04 |
От всички изкуства за нас най-важно е киното. Някой класик го беше казал, ама кой ли беше? Абе, той един класик...Таварищ Ленин. |
Холивуд е в криза. Холивуд върви към залез. Може и така да е. И в това няма нищо неестествено - всяко нещо на този свят има своя апогей и своя залез.При някои неща апогеят се застоява повечко, при други само присветва.Италианското кино също имаше своя апогей през края на 60-те и началото на 70-те.Любимите филми с Нино Манфреди, Виторио Гасман, вечният Марчело, неустоимата Стефания Сандрели и колко още....Но-о, за кратко.Всичко изчезана яко дим...Къде е Cinecittà ? Съществува ли изобщо или след злощастния пожар прикючи завинаги?Ами френското кино? И то почти не съществува.Така е Холивуд е в криза. Търси се заместника му...Засега , обаче такъв Давид не се очертава, спи спокойно Голиате... Редактирано от - ivo kunchev на 16/1/2010 г/ 21:28:00 |