Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Срещу кризата ли се борим, или за големи молове и данъци?
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:87 Предишна Страница 2 от 5 1 2 3 4 Следваща »
Чарли Дарвин
30 Мар 2010 03:31
Мнения: 8,816
От: Bulgaria
Фичо, точно щото минаха вече 6 месеца, а Бокото каза все пак 1 месец. Да се бил запознаел уж. И то по трите проекта. И ако ти допуснем лукойлската версия за БА, дори да я допуснем поне като частично вярна и за ЮП, за Белене вече няма как да въжи. А трите проекта Бокото не ги дели, значи има друга причина. Сещаш се кое е най-малкото общо кратно, ама неудобно да го назовеш нали?
Brightman
30 Мар 2010 03:43
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
Ето и РВЕ, ЧЕЗ.
Не е работа на държавата да управлява рафинерии. Друга работа е, че не е редно да имаме само една голяма рафинерия

ЧЕЗ и другите монополисти ще направят много хубаво, ако вземат наистина да се обидят и си тръгнат. ЕРП-тата трябва да се ренационализират и печалбите им да остават в България, а не да заминават в бюджета на чешката държава и немските общини.
-
И по какво се различава мениджмънта на Нефтохим, ако директорите са назначавани не от централа в Москва, а от правителството в София ?
И защо да трябва повече от една голяма рафинерия на голямо пристанище. Колко петролни кладенци има в България ?
Brightman
30 Мар 2010 04:09
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
Разбира се, че България трябва да има собствена индустрия. Въпросите обаче са два - първо, че това трябва да е високотехнологична индустрия, второ, че българският частен бизнес не е в състояние да я създаде, а външният няма да го направи, защото Китай му предлага много по атрактивни условия - от квалифицирана и много евтина работна ръка, до огромен и растящ пазар.
-
Създаването на високотехнологична индустрия в България може да стане само с целенасочени преки държавни инвестиции. Например липсата на автомобилно производство в България може да бъде предимство за създаване на конкурентно производство на електромобили. Технологиите отдавна ги има.Електромобилите отдавна са в състояние да изминават и над 500 км с едно зареждане на акумулаторите. Имат и по добри показатели.
-
Ако не се правят в страни с петролна индустрия и автомобилно производство, то е защото са с относително проста конструкция, не се развалят толкова, нямат нужда от горивосмазочни материали и т.н.. Защото на практика унищожават цели традиционни индустрии, а това е социален проблем за тези страни. В България няма какво да губим, а само можем да печелим, ако развием производство на електромобили.
Чичо Фичо
30 Мар 2010 05:28
Мнения: 24,838
От: United States
Защото не е хубаво да зависим само от един доставчик. М/у другото имахме две рафинерии, едната я затриха.
Така и с газа - хубаво е да има и ЮП, и Набуко, и наш добив от морето, от Девенци и от газификация на въглища, и внос на LNG и LPG.
Добре е да има държавни инвестиции в хай-тек, но на първо време нека приберем всички частни инвестиции, които ни се натискат и са ни изгодни.
АЕЦ Белене с РВЕ, Сименс и Арева и Армарис с корветите са ни комай най-големите хай-тек инвестиции, които отказахме. Лично Путин и Сарко ни молиха на крака и им отказахме.
Разбирам зад тях да имаше опашка от други с по-добри оферти, ама нямаше.
Brightman
30 Мар 2010 06:39
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
По един милиард лева на корвета. Мерси. Щото Саркози имал да връща услуги на спонсори. И с по едно торпедо и ги няма. Милиардите на дъното.
-
И кво ще направиш само с 2 корвети ? Ще воюваш с Руския черноморски флот ? С Турския ? С Румънския ? С Украинския ? С Грузинския ?
-
Май с Грузинския ми изглежда най-реалистично. Ама те руснаците имат грижата за тях, тъй че няма да се доредим.
-
С тези 2 милиарда, които биха отишли за две ненужни корвети, колко завода за електромобили можем да построим ?
Brightman
30 Мар 2010 06:40
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
И ако не си гледал Кой уби електрическата кола / Who killed the electric car (2006) ето го Натиснете тук
myrmorko
30 Мар 2010 06:41
Мнения: 3,230
От: 0
Чичо Фичо, днес си неотразим!


Редактирано от - myrmorko на 30/3/2010 г/ 06:47:01

duzov
30 Мар 2010 06:41
Мнения: 9,106
От: Bulgaria
И мен пишете в клуба на подръжниците на "Индустриална България". В далечната 1973 година учехме "Икономическа география на България". Тогава на мода беше клишето, че България е "зеленчуковата градина на СИВ". На един урок, учителката изпитва един от нас и той вмъква това клише в развиването на отговора си. И знаете ли какво ни каза тогава тази жена - "Вие давате ли си сметка колко вагона с тикви трябва да изнесе България, за да внесе един струг с цифрово-програмно управление?" Коментара е излишен!
генек
30 Мар 2010 06:48
Мнения: 36,327
От: Bulgaria
Вярно, ама знаеш ли каква е хранителната стойност на един струг?
Няма и половин тиква, нали?
Сега икономическа география не се учи. Първо - ако се започне, за месец се изчерпва.
Второ - трябва постоянна смяна на учебниците, ако се пише кое предприятие чие е.
Примерът с Нефтохима показва - ние станахме перевалочная станция.
----------------------------------------- ----------------
Блогът на Генек

galia2
30 Мар 2010 07:20
Мнения: 1,418
От: Bulgaria
Brightman,
Сега видях, че твоята цел почти е изпълнена. Близо 66% от бюджетните приходи са от ДДС и акцизи. Планираните приходи от акцизи са 4580 млн.лв, три пъти повече от корпоративния данък. Акцизите са 25% от бюджетните приходи. Това е най-откаченото нещо, което светът е виждал. Лек спад на цената на петрола води до затваряне на БАН. При 10% намаляване на пушачите, затваряме съда. Мечтата на Brightman в действие.


___________________________
Бюджет 2010: държавни заеми от Световната банка – 250 млн.лв. за укрепване на железопътната инфраструктура в периода 2009-2011; 158 млн.лв. развитие на общинската инфраструктура.
duzov
30 Мар 2010 07:21
Мнения: 9,106
От: Bulgaria
генек - тайно се надявам да се шегуваш.
Angel Kandiloto
30 Мар 2010 07:26
Мнения: 3,829
От: Burkina Faso
Ако е верно това за Нефтохим , ще оставят ли площадката такава каквато е била преди построяването !
RumenS
30 Мар 2010 07:35
Мнения: 6,895
От: Bulgaria
Аз бих казал че "високите" технологии не са баш за нас, все едно по-ефтини телефони или автомобили на батериики от китайците няма да направим. Основна на всяка индустрия е енергията. Ефтина ел. енергия би направила конкурентно всяко производство, независимо дали на меден концентрат или на парникови краставици. За съжаление се прави точно обратното, повишават се непрекъснато цените и фактически се измъкват средства от всички. а за капак парите отиват у чужди фирми..
Brightman
30 Мар 2010 07:38
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
galia2,
и каква е принципната разлика между преките и косвените данъци, освен, че преките се крият по-лесно и събират по трудно, а следователно и базата им на събиране е по-малка и трябва да са по високи, като процент ?
-
Само не ми казвай, че движението на цените и потреблението не се оказва по същият начин на преките данъци, както върху косвените. Защото истината е една - косвените данъци всъщност не се плащат от крайният потребител, а от производителите и търговците по веригата. Те са данък, който те плащат върху продажбите си. Обратното твърдение е просто психологически трик. Същият, като с делението на пенсионните и здравни вноски между работник и работодател. Или ако щеш, че вместо да имаме един 42 % данък (колкото е данъчната тежест) имаме раздробяване на много данъци. Като са надробени, някак си по минава номера. А истината е, че средно плащаме 42%. Казвам средно, защото някой крият данъци, а други не могат.
Бай Драган
30 Мар 2010 08:31
Мнения: 12,047
От: Bulgaria
Brightman ,
galia2 ти дава пример с данъците какво представлява една държава която разчита само на данъчни приходи и на един гол ...
Бай Драган
30 Мар 2010 08:32
Мнения: 12,047
От: Bulgaria
А иначе Бойко е не само най- добрия икономист на държавата , но и лекар , генерал... ,
09.09.44
30 Мар 2010 08:34
Мнения: 1,658
От: Bulgaria
А бе, ще си дойде думата и кой, какви ги вършеше по време на ВНС-91..., защото иначе никога няма да се измъкнем от умишленото престъпление.
генек
30 Мар 2010 08:40
Мнения: 36,327
От: Bulgaria
Дузов,
генек - тайно се надявам да се шегуваш.

Де да беше!
Според моя реалистичен скептицизъм човечествоито се движи главоломно назад. Храната /и водата/ стават решаващи, а не техниките и технологиите.
Рискът от самоубийство нараства - още повече, че нямаме представа кой какви оръжия ОЩЕ държи.
И кои ще оцелеят след една разрушителна бърза война?
Правилно - хлебарките, негрите и арабите. Тия, дето и сега са на ниво пред пред предмодерна цивилизация.
Защото знаят как да намират храна, защото имат навика за оскъдна употреба на храна, защото са в онова състояние, което ще достигнем след катастрофата.
Какво ще правим тогава струга? Обработка на копия?
Примерът с ГМО показва - биологично чистите храни намаляват, цената им се увеличава.
Не ратувам да сме земеделска земя - просто отчитам мрачно-скептично, че май свършва времето на модерния свят.
А иначе...ако си бяхме продължили по историческия път...ох, колко прав щеше да си!
Макар диваците да се оказаха сред нас - кой съсипа създадената индустрия?
Всяко врфеме има своите ценности - май отиваме към епохата на Великата манджа!
Brightman
30 Мар 2010 08:43
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
Бай Драган,
не си я разбрал. Тя има предвид моята цел за пълно премахване на преките данъци и преминаване изцяло към косвени - модифициран ДДС с непълно възстановяване, но с възстановяване и на краен клиент и акциз Натиснете тук .
wvw
30 Мар 2010 08:44
Мнения: 863
От: Bulgaria
Първо-рафинериите ни бяха три...
Второ- и аз съм за нова индустриализация, но със съпътстващо модерно селско стопанство и конкурентен туризъм! Без тях трудно ще се оправим...Между другото тежката и особено леката индустрия много добре се допълват с развито селско стопанство!
Добави мнение   Мнения:87 Предишна Страница 2 от 5 1 2 3 4 Следваща »