Мето, остави го маринчото, той и в изкуството е теоретик - преразказва колко хубаво е в операта по приципа на циганина с киселото мляко - "Аз не съм ял, ама дядо ми..." Трябва да има умерена помощ от държавата за реномираните класически културни институции, включително и за операта - например сградата, поддръжката и и режийните, дори и с некой лев може да се помогне за заплатите на помощния персонал, за хора и оркестъра. Но основните приходи - от билети от свободния пазар. Типично ограничен, че и вакуумизиран, поглед върху живота *** Днес в "Тема" има статия по този въпрос. Цитират хората. Например, във Франция държавата издържа 747 сцени под общото название "Лирични опери и театър". 43% от бюджета са регионални субсидии, 39% държавни субсидии и 18% от продажба на билети. *** Редактирано от - sybil на 15/5/2010 г/ 16:52:25 |
Но дори и днешното качество е достатъчно за повечето хора. Добре, съгласен съм. Който се задоволява с перфектен звук и картина, добре. Който иска, когато може, да се потопи и в атмосферата, си плаща. Аз си плащам за удоволствието да съм вътре в оперната зала..... А ценителите... както казах, следва да си плащат сами за живото представление. Колкото, толкова. _______________________ Покажи неуважение към георги първанов (гоце), пиши името му с малка буква! Блогът на Манрико |
"Нормалните любители на изкуството" не са нормални, защото ако хвърлим статистически поглед върху "любителите" в БГ, предпочитанието е радка пиратка. Истинските любители са малцинство, което нема шанс, освен ако държавата не се погрижи за него, ако и да плаща астрономично за билети. Това е истината. И Франциско Гоя е бил придворен художник, иначе немаше да гледаме голите му махи. |
И Франциско Гоя е бил придворен художник, иначе немаше да гледаме голите му махи. А Дюрер и Рембрандт са имали работилници за литографии, т.е. масова продукция и школи за ученици. Рембрандт също е бил и търговец на произведения на изкуството. Дори художници от тяхната величина не са били в състояние да се издържат само от картините си. |
Някой дудук или антидудук , да ни пусне цифричката , за броя професионални театри в Русия или Украйна ... |
beagle, няма нужда чак в цяла Русия или Украйна! Да каже само колко са в Москва, Санкт Петербург и Киев! Една "цифричка" положително няма да стигне - ще са необходими най - малко три! Редактирано от - myrmorko на 15/5/2010 г/ 16:18:14 |
Лично на мен Христо Мутафчиев никак не ми е симпатичен. Не го харесвам особено и като актьор. За организаторските му и делови качества , за да бъде председател на Съюза на Артистите в България, не мога да кажа нищо. Но в това, което той казва, има голяма доза истина! Никой не оспорва тезата, че актьорите трябва да събират публиката с изкуството си. Но е вярно и това, че трябва да има къде да я събират тази публика. И финалните му думи: Докато държавата смята, че плащайки парното на театрите, прави разход, а не инвестиция в публика, ще се давим в халтура и чалга. са съвсем верни. Един пример: да предположим, че Министерството на културата покани от Унгария колективът на Будапещенската оперета с постановката "Графиня Марица", линкове от която дадох в предните си постове. Къде ще я покажат? В нашия Музикален театър ли, който от не помня вече колко години плаче за ремонт и при всеки проливен софийски дъжд протича наполовина?Редактирано от - myrmorko на 15/5/2010 г/ 16:38:58 |
Да опитам да си резюмирам: Държавата следва и може да поддържа няколко театрално-оперни сцени и трупи. Да кажем 10 (десет) за цялата страна. Толкоз. Останалите, ако не могат да минат на пълна самоиздръжка (с билети от 5 до 200 лв.), значи, че просто няма ефект от тях (хората не ги посещават) и следователно са ненужни. Просто е. ____________________________ Всеки, който вярва, че експоненциалният растеж на паричната маса може да продължи до безкрайност, в един ограничен свят, е или луд или макроикономист Редактирано от - Пенка от Прокатния на 15/5/2010 г/ 16:39:46 |
Пенке, ти съвсем я подкара а ла Симеон Дянков и въобще правителството! От тях сигурно печелиш червена точка. |
Просто съм рационална, Мърморко. Докато държавата смята, че плащайки парното на театрите, прави разход, а не инвестиция в публика, ще се давим в халтура и чалга. Както казах, днес инвестиция в публиката се прави през телевизора и компютъра, а НЕ през театралните зали. Еволюция. Сори. ____________________________ Всеки, който вярва, че експоненциалният растеж на паричната маса може да продължи до безкрайност, в един ограничен свят, е или луд или макроикономист Редактирано от - Пенка от Прокатния на 15/5/2010 г/ 17:02:22 |
Просто съм рационална, Ако беше рационален, Вазов щеше да седи в дюкяна на баща си... Рационален е маринчо - за всяко "добър ден" иска да му се плаща. |
myrmorko мили , Не чукай на отворена врата , а ми кажи , за двете страни дали се връзва да имат в градовете си с между 300 - 500 хиляди население , поне дузина профитеатри , сетне да им преброим самодейността и от там нататък да си кажем "нашта тема" за финасиите ... |
Тук се присъединявам към мнението на Старшината. Не заради друго, а заради недоверието ми към държавните мъже, че могат да използват театралното изкуство в подкрепа на националното развитие. |
И как точно тази тема е различна от темата за БАН Театри, учени, художници - туфлеци и нехранимайковци Старшината докати си гледа доматките тия ленивци му бъркат в супата Щом не дават продукция и не слагат нещо на масата - вън Да си останат само умни интилигентни красиви образовани и адски преуспели и угоени старшини FLйоцки и чалгаджиики за разтуха За духовната им храна дето ви предлагат разните му артисти - дайте им да ви подухат супата И семинарията затворете - духвни пастири не ви трябват щом една овца не могат да издоят, кой му пука че ни учат на божието слово а вън град бие доматето Вън барабар с даскали и певици плешиви археолози и сичката зла пасмина дето знае какво интеграл или ни плаши душевния мир във стихотворна форма |
Цитат от Библията (по памет): По-добре да си прост, но да имаш слуги, отколкото да се правиш на чутовен, а да се нуждаеш от хляб. |