Чалгата е една от най-ясните и категорични прояви на българщината. Човекът, който измъкне българите от българщината и ги тури в XXI век, ще е по-велик от Васил Левски, който е стоял самичък под примката. Сам! Тоз митичен герой, обаче, ще е мразен до смърт. Костовото нищо не е! |
Мен ме дразнят обобщенията. "Българите са..." или малко по-идиректното "омразата в България е вече двигател". Двигател на кое? На прогрес? Щото напредъка се спира не с двигател, а със спирачки. И всички наедно - типично комунистическо мислене. Унификация и вкарване в дадени стандарти. Независимо дали тия стандарти са за добро /просветни/ или за лошо /чалгата е част от културата на българина/. Не, унифицира се и се вкарват всички в един троцкистки строй, в армейската мечта - "Леви, леви...Кой так стъпва с десния?". А хората са различни. Дори един до друг двама чалгари или металисти /като сме се хванали за музикални предпочитания/ не са еднакви. Единият поне обича бамя в гювеча, а другият - не. Да не говорим за разликите в други насоки. И седнали някои хора да ми говорят за национален манталите...Е, хубаво де - ама аз познавам руснаци, които не търпят алкохола, немци, които мразят униформата и строя, италианци, които не само не умеят да пеят, ами направо ги втриса при мисълта за пеене, и един англичанин, дето е прекалено свободомислещ и за южно разбиране. Те извънземни ли са? Българинът бил трудолюбив или мързелив, ама обичал чалга - не търпял циганията, тарикатеел - бил много честен...Та дори в мненията на "народопсихолозите" виждаме различни черти на един народ - това би трябвало да подскаже, че не бива да се обобщава. Но може - ако ЦЕЛТА Е ДА СЕ ХВЪРЛИ ВИНАТА ЗА РЕАЛНОСТТА ВЪРХУ ВЕЧНИЯ ВИНОВНИК, ВЪРХУ НАРОДА КАТО ЦЯЛО. Българите не се биели срещу турците...И кой доброволно става роб? Българите не харесвали държавата...И кой здравомислещ харесва хаоса? Българите това, българите онова...Удобно - кой е вновен? Ами всички! Така виновникът потъва в тълпата, слива се с множеството и... Не вървят работите на ГЕРБ...Ами да - хората са виновни. Такива хубави идеи има, такива неща се планират, само трябва да се пожертват и в светлото бъдеще...Пък те не щат светло бъдеще, искат добро настояще. Доста идиотско е да се твърди, че предните поколения германци, англичани, французи са се жертвали заради сегашния просперитет на държавите си. А още по-лош е тоя народ с приказките си. "Не ме гледай какво правя, слушай ме какво ти говоря" си мърмори, критично наблюдавайки какви ги вършат ония, самоибявилите се за елит. И хич не иска да приеме да е основата на пирамидата, ами се опитва по някакъв начин и него да огрее слънцето... Оппа! Увлякох се, но два дни гледам споровете. И дискусията беше станала хубава, смислена и полезна, когато се обсъждаха мусаките и гювечите. Като се мина по обърквацията под заглавието - почнаха старите приказки за глупавия народ и ние умните, дето виждаме, ама на - тия простаци не щат да ни слушат. Приятен ден натам! |
Ей го и тоя: Чалгата е една от най-ясните и категорични прояви на българщината. Пък аз мислех, че българщината има за лица Климент Охридски, отец Паисий, Левски, Ботев, Балканджи Йово... Сократе - близко - Гангю и той - Различни, но с някои общи идеи в мисленето. Идеи! Не лозунги и псувни... |
Влянча мили , В най-категорично не ти одобрявам изказването от по-горе . На сичко отгоре ми се туряшш и в "политически интелигент" . В лично те призовавам , по-съвестно да ми изчетеш постингите под тази дописка и сетиш Отговорната си мисия на биващ в член поне , на практическия ни Национален Дух . В сериозно ме чети , въпреки изгъзиците в писменото ми , Приятелю ... Редактирано от - beagle на 11/7/2010 г/ 14:39:22 |
"Ами не се пускаше чалга по радиото и телевизията, на "хисарския поп" не са му давали разрешение да пее, а народът си търсеше и слушаше касетите му, както и сръбско и гръцко" Ебати тъпото обяснение, пробутвай го на други, аз все пак съм израстнал в БГ при соца. Сръбското се слушаше само у Илиенци, може и у трънско, за гръцко не съм чувал. Хората си беха по-образовани и по-културни, ако и по-намръщени. Немаше слушатели на чалга. После дойде криворазбраният ти пазар, невежеството и неграмотността. Там търси причините. Аре, че почва Силвърстън. |
Докато ние тук се дърляме за бита и душевността на българския народ, глейте хората кво правят: Натиснете тук Е на тия от бачкане и съзидание не им остава време да си ровят в душите и в миналото. |
Мето мили и пак разгеле , че и да ми спомниш името на оня лейтенант от Федералната полиция , дето беше изключителен блюстител на реда и Закона по Дивия Запад в на времето , че и всяваше голям страх сред тогавашните мутри из пририята ... |
Могат да са кумири , но не са лице на българщината , защото техните завети не са се сбъднали.А е и много съмнително , на тази територия , дали някога ще се сбъднат? Чалгата е типичен пример , че свободата на изборът е робство , робство на което двигателната сила е тълпата.Тази спекулативна схема по нищо не се различава от политическата. -------------- Великият Толстой , освен с дефинирането в , , Що е изкуство” -на изкуството като , , заразяване с чувства” , което необоримо доказва , че може да бъде и лукаво и мошеническо , е много известен с парадокса на Толстой. , , Докато аз не съм избрал нищо аз съм свободен, когато избера, винаги се оказва, че изборът ми е детерминиран.” А какво пробутват спекулантите и мошениците.Избереш ли ги тях , ставаш свободен. Свободата на изборът , това било най великата свобода.. Не.Това предупреждава Толстой . Свободата на избора е свързана с отнемането на свобода и лишаването от свобода.Затова всеки пробутва неговата свобода и не се съобразява със съдбата на другият Свободна е тази система , в която се оценяват фактите и резултатите и те не се подменят с абстракции и флянтифлюшки. |
Сократе, културата се проявява чрез индивидите, именно защото е социално явление. Ако бе държавноправно, щеше да се проявява чрез институции и норми. Индивидите... Бай Стамат, ти, Манрико, Леля Величка, аз, Швейк... сме носителите на скъпоценното й съдържание. Обекти, но и субекти на културата. Няма нейна проява извън личните ни действия и качества. Типизираме ги, за да можем да ги изучаваме, както впрочем правят и останалите обществени науки. Не се притеснявай за "мутро"-културата. Винаги и навсякъде, покрай културното слънце обикаля и рояк микроскопични суб-култури. "Ио-йо", "пролетарска култура", самозапалващи се целолуидни якички, "Стъклен дом", чалга, "Вик"... уж чета много, а едва от статията разбрах, че имало и такова нещо под Слънцето |
А-а-а-а, не. Светът е пълен с места, където и за един-два дни не става. Руснаците навремето казваха: «Лучше колымить в Гондурасе, чем гондурасить на Колыме». И още: "Вот, будете у нас на Колыме - милости просим! - Нет уж, лучше вы к нам" - крилата фраза от филма "Бриллиантовая рука". |
Влянча , отново ти лая , равнодействащата на разнопосочните ни напъни да търсиш и обясниш , а по в нататък и като управленец , да я твориш в отделните й части . Напомням ти за Метода , от който като дяволче от тамян , продължаваш и в най-отчаяно да ми бягаш ... |
Нови 20.Субкултурата , да не би да не се произвежда от културтрегери. Каква глупост са абстракциите. Боби Цанков , не беше журналист , защото само си дрънкал по медиите. Композиторите на чалга , не са композитори , защото не пишат опери. Музикантите трябва да ги различаваме , по какво свирят , а не как свирят. Писателите драскащи маниакални книги , нямат нищо общо с писателите драскащи интелектуални. Нищо вярно.В света на изкуствените хора , изкуственото се проявява с цялата сила на възможните крайности .Проявява се като добро и като лошо , като умно и глупаво , като нормално и умопомрачително. Лошото е , че болшинството от тези изкуствени хора , днес ги наблюдаваме като силно изпортени и с изпортена душевност. Особено комични са в тяхната слугинска роля и борбата да са поканени на трапезата на силните и имащите пари. Когато на културтрегерите културата е дефицитна , защо се вторачвате в някакви тълпи , които са рожби точно на тези изпортени културтрегери. |
Сръбското се слушаше само у Илиенци, може и у трънско, за гръцко не съм чувал. Мете, що ги приказваш тия работи, ве? Нема да говоря от свое име, ще ти кажа какво правеше тайфата в Горни Лозенец. Верно е, че като ученици, наблягахме на поп-класиката. До "Орбита", а като ни изгонеха за конкуриране на оркестъра, пресичахме "Черни връх" и правехме цели концерти на "Паницата". След това обаче, вече като духовно поизраснали студенти, с "поп"-а и "жици"-те само почвахме купоните. Много бързо некой казваше "Айде вече за душата" и оттам нататък - фолк и "градско", сръбско и гръцко с часове. За компании, нема по-културна комбинация |
Може ли някой от изкуствените хора и представителите на изкуството да ми обясни-защо медиен център на политиката станаха ШОУ програмите. Само питам , не се дължи на това че не го знам отговорът? |