Веднъж споменах, че ГЕРБ както навреме от движение стана партия, така е време и да си смени името на ГРОБ - Граждани за Рязко Обезлюдяване на България. А Герберът с партийна книжка нумер 1 да се нарича Главен ГРОБ - Гробар на Република Остатъчна България |
Требва малко размисъл, честност. Не може да се хвърля ей така, че хората ходели на театър и опера, ама сега тръгнали по чалгатеки. Аз не вервам некой любител на театъра да гледа бездарника Слави. Или пък човек с музикален слух да слуша виявиците на чалгаджийките. Честната позиция неизбежно изчиства статиите от такива фалове. |
Малий, В осем часа написах една гоооляма глупост с надеждата, че някой ще скочи да ме опровергае...Щях да съм предоволен ако бях оплют и разпарчетосан...Но...не би.. .А, бе хора? Какво ви става бе?...Да напишеш за една от най-големите - и в мозъка на костите - професионалистка и перфекционистка, че е чалгаджийка ...и никой да не скочи в нейна защита? Май наистина заслужаваме участта си Лъжата, която прилича на истина, не е по- добра от истината, която прилича на лъжа - <Кабус Наме> Редактирано от - Бармалей на 24/7/2010 г/ 09:44:52 |
Не се вайкай - в случая тя не се нуждае от защита, защото не е на държавна издръжка. Все пак проблемът е в бюджетните разходи за култура. Като няма пари за раундъп и торове, колкото и каквото засадиш, рано или късно плевелите го побеждават. |
Като знаем КОЙ е роден в Залцбург и колко пари има колко държавни опери има там? Има фестивал. И на сайта на фестивала са си написали хората много добре какво и колко: The Salzburg Festival enjoys not only a high artistic and social status but is also of major economic importance. Last season 190 performances were organized by the festival which were attended by 254, 000 visitors from 68 nations. That implies an audience capacity of 93% in 2008. Moreover, no other festival anywhere else in the world offers around 200 performances in only five weeks. The Salzburg Festival generates 73% of its budget from its own means: by ticket sales (around 50%), donations from sponsors (11%), from the circle of friends and patrons (4%), as well as from other revenue (8%) such as broadcasting rights for radio and television, renting out our venues, program sales, advertising revenue and so on. The remaining sum, in other words 27% is provided by public funding: 40% of the subsidy comes from the national government, 20% from the regional government, 20% from the city of Salzburg and 20% from the tourism promotion fund. The Salzburg Festival manages to generate 73% of its income; for a festival that presents opera, plays and concerts this is unmatched in a European comparison. The enormous economic multiplier effect of the Salzburg Festival for the surrounding region and for the whole of Austria amounts to ? 225 million (multiplier effect of direct and indirect impacts). It should also be mentioned that the amounts paid back in taxes to the state are about three times as high as the awarded subsidies. This too makes the Salzburg Festival unique. Gerbert Schwaighofer Business Director Натиснете тук Ето така е с изкуството в цивилизованите държави! _______________________ Покажи неуважение към георги първанов (гоцэ), пиши името му с малка буква! Блогът на Манрико |
21 June 2010. AFP - A strike by opera performers in protest against government cost-cutting led to the cancellation of Monday's performance of Gounod's Faust at La Scala, the renowned Milan opera house said. Controversial reforms by the government of Prime Minister Silvio Berlusconi have prompted a series of strikes that have cancelled performances in recent months. At the premier of Faust at La Scala last Friday, orchestra musicians and choir members wore street clothes to protest the reforms. Outside La Scala, placards denounced reforms "that would bring opera and cultural institutes to their knees". Another said: "Culture is dead, but there isn't enough money to bury it". Unions representing theatre workers met Monday to decide on future protests. The opera reform, which has been passed by the Senate and will be debated Tuesday in the Chamber of Deputies, has faced strong opposition from the world of entertainment. The reforms includes a string of cost-saving measures, such as a hiring freeze, tougher criteria for public funding, a 50 percent cut in bonuses and changes in contracting. Culture Minister Sandro Bondi said in April that the reform would mean "more efficient management" and a "rationalisation of spending" in Italian opera, which receives 260 million euros (320 million dollars) a year in public funding. |
.Да напишеш за една от най-големите - и в мозъка на костите - професионалистка и перфекционистка, че е чалгаджийка .... бармалей, истинските професионалистки и перфекционистки не се лъсват на дърти години на първата страница на "Плейбой - България" и не отиват да пеят на "Пирин Фолк". |
Culture Minister Sandro Bondi said in April that the reform would mean "more efficient management" and a "rationalisation of spending" in Italian opera, which receives 260 million euros (320 million dollars) a year in public funding. Дават бе, дават. И Веждито дава, но иска да дава малко по-разумно - като в Европа.La Scala’s euro115 million ($149 million)annual budget is 60 percent covered by ticket sales and private donations — with just 40 percent coming from the state. Натиснете тук Начи, да субсидира държавата с 27%, както в Залцбург, бива. С 40%, както Ла Скала, пак бива, макар и да искат да им намалят субсидията. С над 95%, както досега се субсидират оперите в Пловдив, Русе и Стара Загора, не бива! А пък и както показва примерът със Залцбург, не може само централния бюджет да се дои - да се включат и местните бюджети! _______________________ Покажи неуважение към георги първанов (гоцэ), пиши името му с малка буква! Блогът на Манрико Редактирано от - Manrico на 24/7/2010 г/ 10:20:25 |
Тъй бе, Мърморко...Сааамо че с едно мааалко допълнение: Баба ти Лиляна с един и същи успех пълни и Пирин фолк и зала1 на НДК Във връзка с терзанията за загиването на "Високото изкуство" ми се ще да разкажа един случай с Димитър Чорбаджийски - Чудомир: На едно събрание на СБП, Караславов - ядосан, че книгите на Чудомир се харчат като топъл хляб, а техните - морално и идеологически извисени и дълбокомислени романи прашасват по рафтовете на книжарницата, недоволно рекъл: - Еее, Чудомире, спри се бе...Задръсти книжният пазар... - Аааа, не се притеснявай другарю Караславов...Те - мойте книги - са трето качество...като Ардата...та за това се харчат повече...Ама вашите...еее - отвърнал Чудомир, досещайки се за поводът предизвикал тая забележка Та тъй - за високата и ниСката кОлтура... Лъжата, която прилича на истина, не е по- добра от истината, която прилича на лъжа - <Кабус Наме> |
Дали ще е Рашидов или друг, няма значение. Държавната трапеза отесня откъм наплива на творци. Има продукт, има обществена оценка. Видя се, че "всекиму според потребностите" не работи. Или всъщност работи само за едната страна. |
Вежди да си ходи...Защото той изобщо не е наясно за какво става дума..Не за пари.. проценти и за възвращаемост , а за МИСИЯ!Защото когато една държава е в криза, особено важно е да съхрани просветата и културата си...Инвестицията в КУЛТУРА е инвестиция в БЪДЕЩЕТО на тази държава, Иначе ни очаква БЕЗДУХОВНОСТ..ЧАЛГА...МАСОВО ОПРОСТАЧВАНЕ...И ПРЕСТЪПНОСТ ...Ако искаме да се запазим като народ и държава трябва да разберем това...останалото е да се съгласим доброволно да живеем в една СТРАНА СЪС ЗАТИХВАЩИ ФУНКЦИЙ... |
Баба ти Лиляна с един и същи успех пълни и Пирин фолк и зала1 на НДК Така е! Може би затова, че в Зала 1 на НДК тя сега обикновено изпълнява песните си от "Пирин Фолк" . Е, и старите си парчета от времето, когато наистина беше едната Номер 1! Ето едно такова: Натиснете тукВярно, и другата Номер 1- Йорданка Христова- имаше залитания по лесното: "Патето Яки" и т.н. Но поне на Пирин Фолк и "Плейбой" не се появи. Макар че повече имаше какво да покаже . Убедете се сами: Натиснете тук С тези две изпълнения поздравявам всички форумци. Редактирано от - myrmorko на 24/7/2010 г/ 11:43:58 |
пишурко: Дали ще е Рашидов или друг, няма значение..... Така е, защото: Славейков и Вазов показаха какъв трябва да бъде министърът на културата; Начо Папазов показа какъв не трябва да бъде министърът на културата; a Вежди Рашидов показа, че всеки може да стане министър на културата Редактирано от - Anastass на 24/7/2010 г/ 11:53:49 |
Внесените от Manrico податки показват ясно едно нещо - в Европа държавата помага на театрите, които имат зрители. При нас се искат субсидии за нещо, което няма зрители - т.е. културният и социалният ефект са нулеви, а икономическият - отрицателен. Разбира се ние и не очакваме Свинарят Гергов ШЕФ на БСП в Пловдив да тръгне на опера или да дава пари за нея. Виж - подопечните му шушумиги да пищят - да! |
Самият факт, че Операта, Селския съюз и "Атака" са в една и съща сграда и пред нея стои един огромен селяк говори достатъчно за туземното население. Надали некой може и да си помисли, че италианците ще турят италианска селска партия и Алеанца Национале в Ла Скала, а отпред ще турят десетметрово Дуче например. Редактирано от - StrikeEagle на 24/7/2010 г/ 12:54:40 |
Неочаквано за всички (или почти всички) Рашидов отне палмата на първенството от некадърника самозванец И(г)натов със своите "смели" рИформи! На защо пък не - нали образованието и културата са братя-близнаци ?! |
Уважаемий Бармалей, Случката с Чудомир е, както се казва, „от друга опера”. Тъкмо Чудомир, обективно погледнато, се родее с „високата култура”, както преди него авторите на Гаргантюа, Швейк и толкова други именити хумористи (защото голямото изкуство не е само славееви трели, привидното огрубяване на материала си е един от похватите при хумора), докато Караславов е минал покрай „високата култура”, без да са зарази от нея кой знае колко... И Лили Иванова, и В. Маринов имат своите попадения и са създали добри неща през годините, но ако човек има голямо желание да стане за резил, рано или късно с известно усилие успява. А равносметката се прави накрая и не се знае тогава кое ще натежи повече – добрите изпълнения или чалгаджийските изцепки. Затова е добре човек да не сваля мерника, независимо дали се занимава с музика или нещо друго, ако професионалното му достойнство не се измерва предимно с финикийски знаци или нееднозначна популярност. |