Еееее бонго много познания имаш, но нещо го удари на свободно сьченение вчера и днес... Абе не знам - исторически факт е, че до 70те години на 19ти век, Tü rk, (съотв. Tü rkler) означава малообразован селянин в Османската империя. A само едно поколение по-късно се появяват първите Jö n Tü rkler (Млади Турци). Какво ли се е променило в империята, според теб? |
Това няма нищо общо с гнусните манипулации и инсинуации, които правиш непрекъснато. А с кое има общо? С покръстването на помаците по онова време или с българската администрация в Косово по време на I Св. Война? |
- с навлизането на българските войски в Родопите - Значи според теб това не е правилно.Трябва доброволно да оставим Родопите на Турция? Трябва да оставим да шетат там всякакви ислямисти без да ги контролираме какъв ислям проповядват. |
(Turkish: Jö n Tü rkler (plural), from French: Les Jeunes Turcs) Дошли са едни фрацузи на почивка в Кушадась и понеже не са имали пари за врьщане са останали е Селеник |
А кое е правилното - да ги покръстим с щик и кръст? Темата е: Голямата тайна на младотурците, не лавирай и не манипулирай. |
Бонго, от една позната османистка знам, че учебните програми по които учат в османските училища са едно към едно като българските от 70-те години на 19 век /с изключение разбира се на дисциплините по ислям/, само дето очевидно се развиват напълно отделено и без връзка помежду си. Не си прав и да генерализираш така грешките на възрожденците - те е нямало как да знаят че македонците ще тръгнат да се цепят от България, а и процесът на изхвърляне на техните диалекти от книжовния език продължава много активно през 1946 - сещаш се защо. За Охридската архиепископия - от 13 век насетне тя не следва българска политика и е тясно свързана с Цариградската патриаршия - възрожденците ни е нямало как да се сетят за нея, за тях е било важно Охрид да е част от Екзархията. А колкото до отношенията с гърци и турци, прекрасно знаеш че дейците на църковната ни независимост бързо разбират, че основната съпротива е от гръцка страна и, че като европейските представители не могат открито да ни подкрепят, е трябвало да потърсят подкрепата на Високата порта. Виждам че имаш енергията да вървиш срещу течението, но доктрините са двуостър нож. |
А стига вече с тия дивотии и алабализми! . В Република България има Български Граждани! . В Република Турция има Турски Граждани! . Какво ми ги моткате тукана.. |
А с кое има общо? С покръстването на помаците Така. Сега пък се сравняват като равностойни събития планомерното избиване на милиони християни с покръстването на помаците... - Докъде ли може да стигне гьонсуратлъкът? |
Големият проблем на нашето възраждане съвсем не са "грешките на българските дейци", а асимилаторските стремежи на съседните етноси, на първо място новогърците, към българите, и завоевателната политика на съседните държавици към България (ако оставим най-важното - интересите на големите сили). Идеята на Бонго за "схизматическата" бълг. църква също е прочетена от гръцки източник. Фенерската патриаршия по това време е инструмент за погърчването на българите, фанариотите системно противодействат не само на бълг. национална просвета, но и на стремежите им за полит. освобождение, сътрудничейки усърдно с османските власти. Отделянето на българите от фанариотите става въпрос на националното оцеляване. Останалите под фенерска власт българи и гагаузи след 1870 г. предимно се вливат в новогръцкия етнос. И след освобождението. Варненските българи гръкомани и "гръцки" гагаузи например отказват да служат в бълг. войска и отиват да служат в Гърция. Охридската архиепископия е премахната в 1767 г. също по причина на фанариотите, няколко години след Паисиевата История. Не знам как си представя Бонго, че е могла да се възстанови именно като българска църква с фанариотска санкция. Схизмата е поредното престъпление на Фенер срещуу бълг. етнос. Много важно е да се разбере следното. В 1870 г. претенциите на Фенер, че носел по-висока "елинска" култура на простите български копачи, овчари и е*бачи, не струват пукнат грош. "Новоелинската" култура от това време, сравнена например с италианската, е като "ромейската лира" (кеменче = примитивна гъдулка) пред цигулките на Страдивари от Кремона. Българите тогава имат вече много по-лесен достъп до руската култура, по това време безкрайно по-развита и по-"европейска" от "новоелинската". Толстой пише "Война и мир" в 1860-те години! Нямат основание и претенциите на Фенер, че там бил "центърът на вярата". Центърът на православието отдавна е в Третия Рим (една от бълг. средновековни идеи, намерили нова почва в Русия). За останалите "грешки" на бълг. Възраждане Бонго също фантазира, дали по елински не знам. По времето на високото ни възраждане - от Кримската война до освобождението - Дунавският вилает, и то предимно на север от Стара планина, е далече най-развитата част от бълг. земи. Там е и историческото ядро на бълг. етнос и стара държавност, там е безвъпросната за всички чужденци "България" (Българско) - срв. "България, Тракия и Македония." Там в Търново, там са европейските градове Русе и Свищов, а също Шумен. Близо са и Букурещ, Браила и Галац. БРЦК и в Букурещ (а вътрешната столица на Левски - в Ловеч), Книжевното дружество - в Браила. И в другите големи бълг. градове - например Пловдив - диалектът е същият като в Търново. Населението е същото - предимно балканско чренодрешно, спуснало се в равнините в 18 в. Но и най-старата бълг. книжнина е предимно североизточна по облик - кирилицата се създаде в североизтока, а глаголицата остана до късно в Охрид - явно св. Климент не я е одобравял, и най-старите запазени текстове са предимно на източен диалект. |
Мога да приема че Турция се е оказала в уникална ситуация. Но не мога да приема че начина избран за решението на проблема издьржа на някаква уравниловка. Аз също не приемам решението и твърдо поддържам тезата, че е имало геноцид над арменците в Османската империя. И не иде реч за някаква уравниловка. Просто големите държави имат "големи тайни", но "тайните" на малки държави като нашата, като Гърция или като Сърбия са също мръсни и гадни. И това са "тайни" на балканските национализми, сред които е нашият. |
Панайоти, Истина ли е например, че в Гърция имало до наши дни популярни детски книжки с комикси с герой (нещо като Батман) по име "Василий Българоубиец"? Които се продавали навред по книжарниците, по киоските за вестници, по автогарите и т.н.? Истина ли е, че в Гърция името "българин" било пейоративно, например противниците им наричали "българи" привържениците на солунския футболен отбор Арис (нещо като нашето 'чорбари')? Истина ли е, че в северна Гъция още имало башибозушки (vigilante) отреди (bands), които пишели антибълг. заплахи по къщите на хората с изявено бълг. етническо съзнание? Истина ли е например, че Гърция и до ден днешен препятства свободното движение на хора между двете съседни страни? Наскоро например Боко ходатайства при Папандреу да извадят едно ГКПП, което да обслужва курорта Пампорово и бизнеса на Ц. Б. Карагьозова от пакет с пет планирани ГКПП-та, чието отваряне Гърция от много години блокирала. Населението от двете страни на границата в региона е етнически едно и също - помашко, езикът му - български, интересен архаичен славянски диалект. |
И приказките на Бонго за "руската пионка" не ловят дикиш. Истина е, че би било чудесно, ако всички големи сили се обединяха (като стана в 1940 г. за Южна Добруджа) зад предложението на посланическата конференция от 1976 г., но за съжаление османлиите го отхвърлиха "офхенд" и само една от силите се зае да наложи (някакво) решение със сила. |
Идеята на Бонго за "схизматическата" бълг. църква също е прочетена от гръцки източник. Не, Фичо - "прочетена" е от Гаврил Кръстевич и мемоарите на "старите" в църковните борби. И тая схизма дава в ръцете на гърците изключително мощно оръжие, което превръща десетки хиляди българи - патрирашисти в 'гръкомани" и после в чисти елини. Разбирам идеалът ти за една малка, но славянска България, по възможност руски протекторат, състояща се от няколко села около Варна и препитаваща се а алъш-вериж между Одеса и Истанбул, но уви нещата са маааааалко по-различни. |
Всички български въстания с/у османлиите (след Карпошовото в Македония) бяха в "Дунавския вилает", вкл. най-масовите в началото на 19 в. Първият опит за въстание в Тракия беше Старозагорското в 1875 г. Вече сме приказвали как избирането на София - тогава невзрачен третоешелонен бълг. градец, макар средищен, макар също в Дунавския вилает - за столица - осакати нашето развитие и до ден днешен и го обрече на провинциализъм и посредственост. |
Всички тия приказки "ако" - колко хубаво би било да си траем под властта на Негово Величество Султаня, пък като стане време и се освободим (как???) сме щели да сме били в етническите си грааници, за щастие са си само умствени упражнения. Имаме примера на "изчакалите" арменци и кюрди. Редактирано от - Iezuit на 05/11/2010 г/ 15:08:19 |