Едно от нещата, които Гърция трябва да разостави, е терминът "славяноезични" (т.е. "славяноезични гърци`) - Каракашиду също го използва обилно. Това е в Македония. кдето гърците, подобно на нас виждат в "македонец" регионален термин. Преминаването на гръцката пропаганда от "българин" на "славофон", особено що се отнася до екзархистите е наисстина белег на съюзяването на фръцката пропаганда със сръбската - нещо което ние си знаем - че двете пропаганди са си сътрудничели или поне не си пречели. Но как да бъдат наричани нашите патриаршисти, за които внезапно "българин" станало синоним за "еретик" и са наричани от нашите екзархисти "гръкомани"? Ами помаците в Македония? Проблемът, Фичо, е, че повтаряш грешките на будителите ни от Възраждането. Те вярвали, че българската народност е "естествено образование", т.е. да бъдеш българин е някакво естествено състояние на говорещите на български славянски диалект (подобно на теб), та било достатъчно да им предложиш НЯКАКВА църква и щом тя е БЪЛГАРСКА, те веднага ще се влеят в нея; ако им предложиш НЯКАКЪВ литературен език, те веднага ще го прегърнат, щом се нарича "български". Подобна била и нагласата на съвременните революционните дейци, които вярвали, че е достатчно да влязат с чета в България и народът да стане като един и да се освободи. Да, ама не. За голяма част от българите, които били селско население, все още господствал средновековният мироглед - там идентификацията върви по линия на религията, рода и сетне по населеното място, че отгоре на всичко и наричали Османската империя "царщината". Освен това "милет системата" на империята оставила много тежък отпечатък върху социалното мислене на балканското население. Етническата идентификация върви по линия на политическите и социалните организации - етносът е социална структура и чувство за принадлежност. Паисий го е разбрал и затова е написал история, а не етнография. Той си поставя за цел българоезичните християни от Балканите да осъзнаят принадлежността си към една една общоност с общо минало и обща държава и църква. Паисий поставя началото на този процес. Той в никакъв случай не е завършен през средата на 19ти век, когато започват големите национални проекти по българския литературен език и българската църква. А по същество те за европейски и модерни проекти за времето си, които е трябвало да бъдат приложени към една ориенталска и средновековна общност. |
КаракаШиду, баща КаракаШидис, тур. Каракаш, Черновеждов. Бащата е турчин. Абе, *** жената сама нарича себе си "Каракасиду". Редактирано от - sybil на 08/11/2010 г/ 09:16:25 |
Щом го казва най великия почетен гражданин на Варна от Новото Време значи щ. Фичката е прав. Да се обадим на Тсохатзопулос да знае че вече е цоха Сьщо и Хатзи да стане сьс щ за да може да говори по телефона с Фичката. |
След точката да тегля черта.Като лаик, разбира се. 1-"Тайната на младотурците" е само чудовищно голяма и хич не е тайна! 2- Авторът да напише за "тайните" от кемалистко време -1925 до ..примерно 1960.Погроми и убийства колко щеш. 3 -На Доктора Л много здраве!И той при Ягенци!- най-накрай завърши: "Мъчно ми е, съжалявам ги (арменците), ама имало само преселение по причина арменски банди, демек унищожението самопредизвикано.И той в единен строй! ПП. Моля бае Бонго да ме иронизира. Мерси! |
Да се върнем на темата, драги ми врабци и цанцугери: - убили ли са турците по командата на двама евреи и един циганин (Талаат паша, Джемал паша и Енвер паша) милион и половина арменци? Да или не? |
По бащина линия, аз съм гръцки понтиец - π ό ν τ ι ο ς . Предците ми, вкл. баща ми като малко дете, бяха част от тези около милион и половина души, които напуснаха своите домове в резултат на размяната на населения между Турция и Гърция, уговорена в Лозанския договор, 1923 г. . Отказвам с отвращение да обсъждам етническото самосъзнание на своите предци по бащина линия, което бе оспорено по-рано тук. Понтийският диалект е без съмнение гръцки диалект, при това запазил, поради историко-географски особености, множество литерални форми от античната епоха. (Областта на Трапезус се споменава като гръцка колония още от Ксенофон). . Намирам за твърде срамно, че трябва да обяснявам горните неща в един топик, посветен на историята на Турция. И да научавам, че предците ми, преселени ИМЕННО в посока Гърция, не били гърци. Чувствам се някак си прогонен и аз, 90 години след прогонването на моите предци... |
Панайоти, не е много забавно и дедите ти да са избягали от Кукуш, който гърците после изгорили, а пък ако случайно някой твой роднина е останал там, официалната гръцка политика да го нарича елин-славянофон, та дори и да е от екзархистко село. Същевременно в Скопие пък казват че дедите ти били чисти македонци, а не българи. А те са тръгнали към България по напълно очевидна причина - тя е родината им. |
Панайоти, не е много забавно ... Historian, не си спомням да съм ползвал някъде прилагателното "забавен" или някакви негови родови форми. |
Панайоти, спокойно бе човек ; ) Между понтиец и караманлия има все пак разлики. А и на Фичо мнението е доста крайно слагайки знак на равенство между караманлиите и турците, ама то това е за да дразни греците Общото е езика, другото е въпрос на догадки, хипотези и прочее. Все пак е показателно, че стотици хиляди караманлии са избрали Гърция, а не модерна Турция. Значи все пак са били съпричастни към елинизма, а не към пантюркизма. Малцита караманлии са останали в Турция, някои дори и патриаршия са направили (папа Ефтим І, ІІ, ІІІ и т.н.), а други са се пръснали по света. И в България включително. Един такъв, между другото, през 1916 избягал от Анталия в България, оженил се за копривщенка и се заселил в Тетевен. Бил двуметров, русоляв и синеок човек. |
Между другото, страшно любопитство ме гризе, коя ще да е "голямата тайна" на българите? Нещо по Елдъров ще да е |
Панайотарос, Кога ще отговориш най-сетне на въпросите? Има ли гръцки комикси за Вулгароктонос? Има ли във всяко гръцко село улица "Вулгароктонос"? Е ли името "българин" ругателно в Гърция, обиждат ли с него привържениците на футболен отбор? Чух, че д-р Анастасия Каракаш май живеела в Стони Брук, НЙ, дето ходим често. Ще се опитам да я срещна. Страда жената от остатъчен солипсизъм по отношение на бълг. етнос, ще гледам да й помогна да се просвети. |
Вторник...Една елементарна статийка предизвиква подобен интерес? Или постоянното подгряване от страна на Иван Бонгов? Фичо, не се лови на въдицата - проблемът е да стои матр'ялчето на видно място. -------------------------------------- Блогът на Генек |
*** При действащ бан влизането във форума с други никове води до удължаване на санкцията. Редактирано от - sybil на 09/11/2010 г/ 16:50:59 |
Бонго, Никъде не съм казал, че караманлиите са турци, а че Анастасия Каракашиду на зряла възраст чула на конференция в Турция, че там ги смятат за турски християни. А дотогава смятала баща си за туркоезичен грък. Така тя пише в предговора. Аз не съм коментирал от себе си. Греховете на новотурския национализъм в голяма степен са обусловени от греховете на новогръцкия национализъм, по чийто образец той се формира. И двата нови етноса са създадени чрез социално инженерство, асимилация на големи маси иноезично, иноетнично население чрез религията (замъгляване границата м/у религия и език/етнос), чрез изтриване културното им наследство, чрез държавна пропаганда и насилие - и етническо прочистване на неасимилиращите се. В предговора на Анастасия е много интересен цитатът от по-стар западен автор, използван с охота от гръцки професор в 1940-те години, за "славянската" и "гръцката" раса, който колегите са недогледали. Новогръцкият национализъм спрямо "славяните" е именно расистки - става дума и за антропологичен тип, и за "расово" обусловени психични и културни особености, които определят господството на гърците над "славяните". Това е времето на Третия райх. Същите расистки представи за "славяните" намираме обаче и у О. Памуковия герой от 17 в. от "Бялата крепост" (Беяз кале) - явно и те са били внушени на османлиите от фанариотите, османлиите се изживявали като изтънчени приемници на румилизма спрямо варварите "славяни". Интересен предмет за отделно изследване е кога, как и защо се е появил у фанариотите и османлиите терминът "славяни" като подмяна на добре известното им старо име "българи". Спомняме си, че името "склавинии" изчезва от ромейските текстове от края на 7 в. и се заменя с името "България" (от 680 г. насетне), та до василевса Вулгароктонос, създал тема България в началото на 11 в. Османлиите не наричат другита славянски народи "славяни" - а наричат поляците (с които воюват в "Беяз кале" - това явно е някогавният български Бялград на Днестър) "лех", руснаците - "москов" или "урус". И македонисткият расизъм спрямо гърците и едностранчива интерпретация на историята също са моделирани по образец на новогръцките. И сам елинофил Бонго призна преди време, че румънският национализъм е също отчасти и продукт на фанариотските хосподари, и стопроцентово копие на новогръцкия национализъм що се отнася до асимилация, подмяна на езика, фалшификация на историята, измисляне на невъзможни исторически приемствености. |