Некой ще ни светне ли как се пише ХЪРКАЩОТО турско-арабско "КХ" на средногръцки? |
Археологическият сезон в Плиска започва през ранното лято на 1970 г. с безпроблемно и скучно разчистване на дворната настилка източно от Голямата базилика. Работата върви бързо и леко, както винаги в такива случаи. Копачите "следват" настилката, няма какво да се повреди, пластът е тънък и мек, няма нищо особено за описване. Накрая - едно старателно и много прашно метене и готово. По-голяма глупост на тема археология от страна на човек, претендиращ да е археолог, е трудно да се напише! четирите саркофага не се съотнасят към Голямата базилика, а са едновременни, изглежда, с малката кръстовидна сграда, която е тук преди изграждането на Голямата базилика. Цяло чудо е как намиращи се под земята каменни саркофази са непокътнати при строежа върху тях на една от най-големите църкви на Балканите (общо близо 100 м дължина). Изповядването на чуждата религия е и ще си остане екзотично занимание за няколко скучаещи аристократи с крехко здраве чак до княза покръстител, който превръща свободното занимание в сурово задължение за всички. "Петринска глупост" ™ Редактирано от - Предводител на команчите на 19/1/2011 г/ 21:45:56 |
Буквата "капа" никога не се е чела "кх". А пък "бета" много преди на Балканите да дойдат аспаруховите българи, е станала "вита". И съотвтено се е четяла "в" - както си е до днес в гръцкия. Тъй че "кхана сюбиги" е пълна глупост - дали по Бешевлиев или по Петрински няма значение. Съдейки по указанията от "Именника", то редно е да заключим, че изписваната слято с гръцки буква титла на езическите владетели на България се разделя на две думи така: канас ювиги. С таково разделяне на две думи си идва на място и факта, че в "Именника" се говори за князе. Обяснението за това е просто - "княз" е по-късен вариант на древнобългарското "канас". Възможно е славянската дума княз да се появила под влияние на древните българи - от канас. Щото за славянския слух не княз, а вожд има разбираемо звучене. Редактирано от - Vitalius на 19/1/2011 г/ 21:51:41 |
Заради "бетата-витата" гърците ни викат "вулгари", ама ние си знаем, че сме българи. Заради гърците казваме Вавилон, ама другите му казват Бабелон. Няма кой да ни каже дали е "сюбиги" или "ювиги". |
Водопроводчик, защо да няма кой да ни каже? Ясно е, че не биха могли да пишат с гръцки букви древните българи, ако не са знаели как гърците произнасят тези букви. Поради тази причина четения подобни на това на Бешевлиев, нямат нищо общо с истината - защото нито "капа" се чете "кх", нито "вита" - "б". Редактирано от - Vitalius на 19/1/2011 г/ 22:47:26 |
Vitalius, не знам, откъде произхождат познанията ти върху гръцкия, но трябва да ги задълбочиш, ако искаш да даваш компетентни мнения. Както и друг път съм казвала, "бета" си се чете така чак до Х в. Бешевлиев (не "Първобългарските надписи", а "Историческа граматика на гръцкия език" е добро произведение в тази насока. Ако Бешевлиев по някаква причина не ти вдъхва доверие, насочи се към Бабиньотис например. У всички ще прочетеш същия факт. |
Този Стамен Михайлов е същия който проучва и църквата "Св Петка" през ЦУМ и затрива предполагаемите кости на Левски. Браво! |
Този Стамен Михайлов е същия който проучва и църквата "Св Петка" през ЦУМ и затрива предполагаемите кости на Левски. Браво! Я се доизкажи ... Как "предполагаемите"? Истинските! И то не без да иска, а НАРОЧНО! Като не знаете за какво става дума защо пишете глупости?! Античен гроб под апсидата на църква - гроб на Левски?! Царе сме да превръщаме желаното в действително. Редактирано от - Предводител на команчите на 20/1/2011 г/ 00:41:56 |
Изповядването на чуждата религия е и ще си остане екзотично занимание за няколко скучаещи аристократи с крехко здраве чак до княза покръстител, който превръща свободното занимание в сурово задължение за всички. Много интересно обобщение. Да се чуди човек завареното население, пленниците от война, политическите бегълци от Византия каква ли религия са изповядвали? Като се изключи иззпичането на няколко монаси от Крум, за да кажат къде е скрито златцето на манастира и убийството на Одринския епископ , ръководел отбраната на града срещу Крумовите войски, нямаме причина да вярваме, че преди 865 г. е имало нетолерантност спрямо християните в България. Има един известен Персианов надпис, в който, наред с други неща, се казва: "Който дири истината Бог вижда. И който лъже Бог вижда...Българите направиха много добрини на християните и християните забравиха, но Бог вижда.” Всички изследователи отбелязват, че надписът е направен върху стилобата на голямата базилика на Филипи. Малцина обаче се интересуват защо този надпис е изсечен в черквата. Това е и единственият български надпис наричащ ромеите "християни" (заменимост на "ромеи" и "християни" има в редица византийски писмени паметници, но не и в български). Интересна е концепцията, че има бог, който съди делата и на българите и на християните и е интересно, че българският владетел е избрал християнски храм, за да напомни на християните за възмездителната справедливост на този бог. Интересно е също, защо местните хрисстияни не са приели надписа за светотатство и не са го изтрили. Те, види се, са си мислели, че Персиан имал предвид Християнския бог. |
Петрински дали ще приведе доказателства, че "изповядването на чужда религия Е и ще си остане екзотично занимание за няколко скучаещи аристократи с крехко здраве, чак до княза покръстител..."? Той без никакви доказателства изкара, че имало славянска държава преди Аспарух, сега оборва факти с фантазьорски предположения. Всички знаем от историята, че християнството се разпространява въпреки гоненията и въпреки, че първите християни са хвърляни на лъвовете. Никакви насилия и зверства не могат да спрат разпространението на християнството сред езичниците. Знаем също, че днешната ни територия преди Аспарух е в състава на Римската империя, а после в състава на Византия. Въпросът ми е, що за езическа религия са изповядвали нашети прадеди, че да не се поддадат на християнството и християнството да се изповядва само като "екзотично занимание за няколко скучаещи аристократи с крехко здраве" ? Що за инатлия народ сме били, та да се е налагало откулта към Тангра или от култа към Перун и каквито и там божества езически да ни покръстват като в романа на Антон Дончев "Време разделно"? Това са пълни глупости! Всички езичници са били еднакво податливи към християнизация. |
Herodiada несправедливо и неграмотно нападаш Vitalius. Същия цитиран от теб Бабиньотис (ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ пише че четенето на буквата "вита" е преминало от б към в в началото на елинистичната епоха т.е. 4 век преди Христа. Това сигурно е така защото в Библията нямаше да пише Венеамин например а Бенямин (както го казват евреите) . Според мен нещата са много по стари . Още с отделянето на гръцката азбука от финикийските букви (алеф-бет-гамел) става (алфа-вита-гама) . Бабиньотис се брои безусловно за голям капацитет , но според мен грешно се уповава на т.нар. Еразмово произношение на древногръцкия език, което е най голямото езиково престъпление от страна на Еразъм Ротердамски (който между впрочем никога не е бил в Гърция и не е имал допир с живия гръцки език). Самото име Бабиньотис очевидно не е от гръцки произход защото МП за Б особено в началото на една дума е признак на чуждица в гръцкия.Да не говорим , че твоят ник Herodiada е класически пример за неправилно Еразмово произношение - правилното е Иродиада (това е женската форма на името Ирод) Най важното което касае горната статия е моето мнение че правилното е Канас Ювиги по следните причини . Гърците и в древността и сега имат страшна способност да преиначават или бъркат чужди звукове и думи по еднакъв начин. Когато думата е чужда и/или с неясен род за слушателя за да се изясни че е от мъжки род се прибавя -ос или -ас. Пример: майстор - масторас , ходжа - ходзас . ага - агас , малакaс , паша-пасас , кХан- ханас С думата Ювиги е малко по сложно . Първо не поставям под съмнение че 6-7-8 в. от Христа вече безусловно е било "В" но Ю то как е написано в оригиналния текст защото на гръцки и в древността и сега се пише с 4 букви Гιου като последната буква уточнявам че е малко ипсилон а не латинско у.Между впрочем нашата буква У е произлязла точно като двете последни букви са поставени една върху друга през средновековието. Реминисценция от това има в днешния френски език със "OU" което се чете У |
Днес явно всички са заети с подслушванията и са пропуснали да се повеселят с поредната доза глупости петрински. |
Абе вие все разбирачи сте се събрали тук Всеки попрочел една две кинижки по история си мисли, че знае нещо. От история и футбол всички отбират. Обяснението за това е просто - "княз" е по-късен вариант на древнобългарското "канас". Възможно е славянската дума княз да се появила под влияние на древните българи - от канас. Щото за славянския слух не княз, а вожд има разбираемо звучене. Ами не може ли това да си е дума от индоеврепоейски произход за старейшина, като на древногермански е "куна", от там идва и "кьониг", т.е., обща форма за повечето индоевропейски народи. На вас всичко ви се превижда, че идва от прабългарите, и древните шумери и евреите и мирмидонците (мирмидонци значи мравки) и готите и гетите и траките и славяните. Аман от глупости. |
Кой е погребан в саркофазите до Голямата базилика? Според мен въпросът не е "кой", а "какво". И отговорът е " нечия историчарска диплома" |
Маузер, не с лошо. Там е погребана голямата тайна на славянската душа, прабългарската опашка и бутилочка. |
Както и друг път съм казвала, "бета" си се чете така чак до Х в. Бешевлиев (не "Първобългарските надписи", а "Историческа граматика на гръцкия език От Бешевлиев насам е изтекла много вода. Най-ранен пример, за който аз зная, за преминаване на "b" във "v" има в папирус от Птолемеевата епоха в Египет (4-3 в. пр. Хр.). Атестирано е предаване на "ῥάβδους"с "ραυδους". През римския период вече се наблюдава неколкократно транскрибиране на латинското "v" с гръцката "β": Σαλβίου за Salvius и πρεβέτοις за privatus - 1 в. от Хр. От втори век насетне вече имаме многократни надписи предаващи римското име (което е и родово име на много императори) Flavius (респ. женската форма Flavia) с Φλαυβίας (Φλαουβίου респ. с Φλαβία. От времето на имп. Аркадий (395 – 408) имаме вече твърдо засвидетелствана гръцката версия Φλαβίας (Φλαβίου. |
Всички знаем от историята, че християнството се разпространява въпреки гоненията и въпреки, че първите християни са хвърляни на лъвовете. Никакви насилия и зверства не могат да спрат разпространението на християнството сред езичниците. Гозамбич това за гоненията в началото е доста спорно, но че християнството се е разпространило с доста бой и кютек няма спор. Има специални закони с който се забранява на езичници (ама че термин е измислила цьрквата) да заемат обществени дльжности. Доста от ранните цьркви след 3 век са постоенни директно вьрху езически храмове, ползвайки мрамора и колоните на последните и т.н. Редактирано от - timbuktu на 20/1/2011 г/ 12:41:25 |
Предводителю на команчите, къде са костите сега? Кой ги запази? Кой отговаряше за костите? Ако ги имаше, можехме да направим ДНК анализ. Няма ги... Затрити са... може би нарочно. |
Това, историята е чудна нАука... Единствените доводи в споровете, които срещам под статиите на Петрински са от рода: - Не си прав - прочети историка А, за да се убедиш. - Остави го него, прочети историка Б, там е истината.... И що трябва да вярваме на единия, а не на другия - не става ясно... От къде идвала думата "княз"? От "канас", от "куна", от "кьонинг" или от нещо друго? Един казва едно, друг - друго... Ходи, разбери кой - крив, кой - прав... Такива спорове могат да се водят до второто пришествие, без никаква надежда някой от спорещите да докаже нещо. И това важи за повечето "факти" в историята - всеки си защитава някаква своя теза, за която само той е убеден, че е вярна. С две думи - колкото историци, толкова и истории... И всичките - истински... |