Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Печката на 6, прозорецът отворен
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:101 Предишна Страница 2 от 5 1 2 3 4 Следваща »
Пенка от Прокатния
20 Фев 2011 21:17
Мнения: 2,210
От: Bulgaria

Или да го кажа по друг начин: Държавата може (най-малкото през данъците) да каже каква е структурата на цената на крайния продукт. Може да се окаже, че половината добавена стойност например идва от прекарването на доматите от борсата до щанда. Тогава държавата може да обяви публично тази структура като по този начин ясно ще се види къде пазара не работи и има нужда от засилване на конкуренцията. Тогава хора и фондове (има много такива), които се чудят къде да вложат свободните си пари ще видят веднага недобре заетите пазарни ниши и евентуално ще се насочат натам. Което пък ще доведе до засилена конкуренция и спад на цените. Така, само чрез предоставяне на пазарна информация и прозрачност, държавата може да засили пазарните механизми и конкуренцията. Нали! Или?

_______________________________
Да живее ВССЕ -
Великата Световна Социалистическа Еволюция

galia2
20 Фев 2011 21:21
Мнения: 1,418
От: Bulgaria
Пенке
В какво подозираш държавата
Iwan Wazow
20 Фев 2011 21:22
Мнения: 1,511
От: Bulgaria
p.s. помните ли преди няколко дни имаше статия, че цигани са разграбили бивша мандра в Казанлък? Ей тази мандра някога си е била собственост на г-на Хърсева, придобита от приватизацията.
softwind
20 Фев 2011 21:22
Мнения: 5,658
От: Cambodia
не е осигуряване на евтина храна, а на надеждно изхранване.

на икономически се нарича продоволствена безопасност.
galia2
20 Фев 2011 21:22
Мнения: 1,418
От: Bulgaria
Heat
В статията има само колосални глупости. Няма нито едно вярно нещо.
kaily
20 Фев 2011 21:24
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Гледайте ZEITGEIST 2011 и не си губете времето с глупаци, че идва краят му.
За глада в света виновни са единствено парите и техните апалогети.

________________________________ ____
New world Order = Assange
Caravaggio
20 Фев 2011 21:27
Мнения: 13,610
От: Italy
Не съм съгласен. Глупостите не са колосални, а тривиални.
galia2
20 Фев 2011 21:29
Мнения: 1,418
От: Bulgaria
Ето малък списък на групостите.
1.
В Европа до петдесетте години на ХХ век 30% от домакинския бюджет отива за прехрана, днес едва 17%

Допускането му е, че причината е в европейската политика за намаляване на цените на храните е причина за намаляване на дела на разходите за храна. И да го попиташ защо като се присъединихме към ЕС цените у нас не спаднаха или разходите за храна?
Цените на хранителните стоки в Европа никога не са били притискани. Точно обратното в продължение на десетилетия са се поддържали на по-високи нива от световните първоначално със забранително високи мита, а сега все повече със стандарти.
Heat
20 Фев 2011 21:30
Мнения: 13,716
От: Bulgaria
В статията има само колосални глупости. Няма нито едно вярно нещо.

За съжаление има нещо вярно, и то е че храните има доста сериозен шанс да поскъпват. Останалото дори и експерт по царевичните изделия е изключително слабичко. Подозирам употреба на акцизни или нелегални субстанции преди писане.
vetov
20 Фев 2011 21:30
Мнения: 2,780
От: Bulgaria
В тази статия има тотално объркване. Целта на европейската селскостопанска политика никога не е била ниски цени на храните, а достойни доходи на земеделците.

В статията няма объркване, може би в разбирането й.

Земеделците биха могли да си докарват достойни доходи и от пазара, ама тогава цените ще са други.
Субсидиите правят земеделието не само неконкурентноспособно, а бих казал безумно като пазарно начинание.
Пенка от Прокатния
20 Фев 2011 21:32
Мнения: 2,210
От: Bulgaria

В какво подозираш държавата

В безхаберие и мързел. Или казано по друг начин - в липса на изобретателност и инициативност.

_______________________________
Да живее ВССЕ -
Великата Световна Социалистическа Еволюция

galia2
20 Фев 2011 21:34
Мнения: 1,418
От: Bulgaria
Глупост 2
икономически - пазарни интервенции, буферни резерви, преки субсидии, с които хазната поема част от разходите за прехрана.


Пазарните интервенции в ЕС са за повишаване на цената. Ако цената спадне под определен праг, продукцията започва да се изкупува, за да се повиши.
galia2
20 Фев 2011 21:40
Мнения: 1,418
От: Bulgaria
Глупост 3
В аграрния сектор влагаме пари, за да угодим на поредната бюрократична програма, от която да получим безвъзмездно една част обратно, а за продукта да вземем субсидии.

В Европа няма субсидии, обвързани с количеството на продукта. През последните години има само субсидии на обработвана или поддържана в добро състояние площ. Вероятно единственото изключение са плащанията за отглеждане на местни видове животни. Затова у нас се спряха субсидиите за тютюн.
galia2
20 Фев 2011 21:49
Мнения: 1,418
От: Bulgaria
Vetov,
Това, което твърдиш твое вътрешно чувство ли е или имаш някакви доказателства?
vetov
20 Фев 2011 21:50
Мнения: 2,780
От: Bulgaria
...има само субсидии на обработвана или поддържана в добро състояние площ.

Това, всъщност, е безумието.
softwind
20 Фев 2011 21:51
Мнения: 5,658
От: Cambodia
За съжаление има нещо вярно, и то е че храните има доста сериозен шанс да поскъпват.

храните ще поскъпват. Това е общата тенденция.
- фактор брак.
- цените на международните пазари са в долари. Доларът е нестабилен.
- стихийни бедствия. Само през 2010 имаше 3 огромни: пожари в Русия, наводнения в Пакистан и Китай, които унищожиха огромни реколти и оставиха десетки милиони хора в много неприятно положение (те все пак трябва да се хранят поне по 1 път на ден).

Иначе коментарите в статията за хляба са по-скоро политически отколкото икономически достоверни. Цената на хляба в България не може да се увеличи драстично невъобразимо (по сравнение с другите страни в региона), тъй като ще падне потреблението, ще се промени рациона и ще се увеличи покупката еквивалентни по калоричност други храни - ориз, картофи, бобови.
Спартак
20 Фев 2011 21:55
Мнения: 3,230
От: Bulgaria
Много ми се иска да ВЪЗРАЗЯ на почти всички тези на толкова авторитетния икономист Хърсев и не от нивото на моите икономически познания, а от това на световни икономисти и политолози, чието мнение НИКАК не съвпада с гореизложеното.
-Съсипването на земеделието в световен мащаб стана с т.н монокултурно производство, което съсипа хиляди декари плодородна земя и прогони обеднелите фермери в градските гета, примери- Бразилия, Аржентина, Австралия и тн.
-Желанието на американцките фирми да направят света заложник на своите интереси, монсанто и всички ГМО продукти.
- Трансформирането на хиляди тонове храни в биогорива, пак диктувани от Щатите
-Планетното засушаванем резултат от дивата експлоатация на горския фонд и неконтролируемото замърсяване, пак от същите алчни финансови акули.
-На фона на приближаващия се глад отново масово купуване на плодородни земи за да изхранват не местното население, а да осигурят хранителното разточителство на капиталистическите демокрации.
Тези и други причини са основните, които се дискутират, и авторитетът на г-н Хърсев с неговите анализи не чини пукната пара. Ние в България ще ставаме бедни и ще умираме от глад, защото няма нищо повече от РУТИНИРАНИ БЪРБОРКОВЦИ, които за съжаление нямат абсолютно никакъв актив в решаването на голямата криза на глада. Някой да е спрял продажбата на земеделски земи чрез поставени лица. Някой да е спрял насилствената разруха на земеделието у нас?
Е БАСТА, имаме безброй много говорящи многотитулувани топогравски знаци.
Нека автора да напише една статия, в която да изложи свои икономически препоръки, взети под внимание и дали ефект. Другото си е чиста ЗАБЛУДА.
vetov
20 Фев 2011 21:55
Мнения: 2,780
От: Bulgaria
Това, което твърдиш твое вътрешно чувство ли е или имаш някакви доказателства?

Преди 10-тина години беше вътрешно чувство, после разучих как стоят нещата и се оказа, че чувството и този път не ме е излъгало. И се отдадох на чувствата ...

Caravaggio
20 Фев 2011 22:03
Мнения: 13,610
От: Italy
Грешиш, Галя, субсидиите за производство на маслини, зехтин и пр. са обвързани с така нареченото Гарантирано Национално Количество.
Heat
20 Фев 2011 22:25
Мнения: 13,716
От: Bulgaria
- фактор брак.
- цените на международните пазари са в долари. Доларът е нестабилен.
- стихийни бедствия.

Фактор петрол и друга енергия. По веригата от изораването до яденето на масата се изразходва доста.
Добави мнение   Мнения:101 Предишна Страница 2 от 5 1 2 3 4 Следваща »