Много приятни за четене са коментарите. Ползата от статията е това, че ги предизвиква. Един скромен и вероятно банален извод: тази възможност (да пишем и коментираме) е резултат на развитие на технологиите (в глобален мащаб), а не на социалното и обществено развитие ("демокрация", "пазарна икономика", "киноизкуство" в региона. За мен като кинолюбител: "Авантаж" и "Мера според мера" са най-добрите български филми за периода от "Българан е галант" до "Мисия Лондон". Нямаме си Анджей Вайда и Милош Форман, за съжаление. |
Нищо приятно няма за четене в коментарите, Майки. Възпроизвеждане на стари клиширани мнения - все едно, че темата на статията е "Какво мислите за българското кино въобще". А темата е друга, тя е за това, че има някакъв видим, при това отчетен от обективен критерий (продажби), наченък на промяна, както и че за да се развие тази промяна, е нужна определена подкрепа от държавата, която обаче липсва (и подкрепата, и държавата). Толкова, ама никой не коментира статията, ами се дъвчат стари локуми. |
"Не съм гледал "Мисия Лондон", но книжлето е боклук" Чичо Фичо, тук много хора те недолюбват, но аз смятам, че оценките ти са много точни. И книгата е боклук и филма , ако не съвсем боклук е една пародия без особена стойност. А Попов и през плет не е виждал истинска литература, камо ли да е писал. From the horse's mouth, повярвай ми. |
Ако изброените от автора на статията филми с бяха появили в периода 1992-1995 г., това щешеда е нормална фаза в развитието на българското кино. Смяна на поколения, нови хора, нови виждания и търсения. Обаче сега сме 2011 г. И тези филми показват колко сме изостанали в развитието си. Ако това са филми, които стават за гледане и за които можем да говорим като за съживяване на българското кино, то наистина сме много зле! 2011 г. е и аз не искам да гледам филми, които биха изглеждали нормално преди 15-20 години! Имало много нови лица, всички дебютанти-единственото, което ги обединява е че явно никога не са гледали хубави филми! Само с мерак не става! И не е само въпрос на пари-на тези колкото и да им дадеш, резултатът ще е същия! Отивам да си свалям азиатски филми от торентите, в България просто няма нищо за гледане. |
Марков пише за Антониони" Дълги, безкрайно скучни кадри, претенциозно глупава игра с камерата, самоцелни фотографски решения, инфантилен диалог и посредствена до ушите маниерност" Може би, но Антониони и филмите му ги познават всички, не само кинаджиите по света. Докато Г.Марков го познаваме само у нас, а по света знаят само за чадъра. А мнението му относно Антониони е като въшка на чело. Michael_P Не трябва да забравяме, че всяко произведение на изкуството се възприема различно в зависимост от периода на живота си, в който го срещаме и възприемаме. Затова класическо е това произведение на изкуството, което се възприема по един и същи начин, независимо кога се срещаме с него. П.П. В списъка го няма "Стъпки в пясъка". |
Искам да благодаря за инфото за Хълмът на боровинките. В момента го гледам в тубата!! Велик! Българите нямат нужда от филми за циганите à la Кустурица. Достатъчно е да правят филми за себе си. |
Писали сте много неща, но не сте дооценили българското киноизкуство. От бългаското кино лъха реализма на ЦЯЛА ЕДНА НАЦИЯ. Този вид филми ярко показват психостатута на един народ и доказват непосредствено защо и сега сме на дъното на блатото и май отиваме и по-надолу. Ленин е заявил: Пока народ безграмотен, из всех искусств для нас важнейшими являются кино и цирк. Значи, в България циркът е нон-стоп, както и киното, което води незабавно до първата част на изречението. |
Айде, отново плач за "подкрепа от държавата" на КУЛТУРАТА. Хора, не се ли научихте, че културата и изкуството са продукт на чувственност и майсторлък на творци, а не на апаратчици. Ако си кадърен творец, моделираш произведението си и го предлагаш на съответния продуцент, който ще реши заслужава ли си да вложи капитал в него ( тъй като то освен произведение на изкуството то си е и продукт за продажба). Ако не ти пука за разпространението на продукта, просто не контактуваш продуцент и му се наслаждаваш сам и лимитираш комерсиализирането на творбата си до нивото на твоите възможности за пропагандирането и ( приятели, u tube, творчески гилдии на "съмишленици", батковци и каки с кинти...и т.н.т) В края на краищата за истинския творец, най-удволетворителен е творческия процес. Комерсиалния успех( ако има) е добре дошъл за твореца( има и такива, за които той е по-важен и те се стремят да удволетворят и разширят своята публика). Когато изкуството е и главния поминък на твореца, то той би трябвало и да се интересува от продаваемостта на продукта си, тъй като в края на краищата това го храни ( припомнете си Моделиани, Ван Гог и куп други поети, белетристи и музиканти за които качеството беше поставено в техните очи над "количеството кинти генерирани от комерсиализирането"...те пък се хранеха с любовтта от творенето. Всеки творец е различен и няма нищо лошо в това. В последно време някои от творците се усетиха и даже наши "открехнати" творкини направиха фурор в Италия с тези свои иновативни техники на киноразпространение. А сега, сериозно: Погледнете, например ФСБ, които след като разбраха, че няма "free lunch" се взеха в ръце и самодейно пуснаха новия си албум на "пазара" по алтернативен път. Предполагам, че са доволни от резултатите. Трябва да питам Даниела и ще ви кажа. Редактирано от - gratzian на 17/3/2011 г/ 16:16:54 |
Четох, четох коментарите с надежда някой да е гледал Тилт и да каже конкретно защо става/не става. Само едно мнение имаше...другите са в стил - не съм го гледал, но да си кажа...дай им да чукат по клавиатурата на някои по теми има ли живот на Марс. |
Моето лично мнение за българското кино(и театър) е: гола вода! Калпави сценарии, смахнати режисьори и слаби актьори! Но... подкрепям изцяло идеята поне половината бюджет за подслушване да бъде даден за субсидиране на националното кино! Някой ден от количеството все ще изскочи нещо качествено! И държавата да даде един(поне) киносалон (ако ще да е в Министерството на културата), където целодневно да вървят субсидираните от бюджета филми при свободен за граждани вход! |
Моето лично мнение за българското кино(и театър) е: гола вода! Калпави сценарии, смахнати режисьори и слаби актьори! Да, има такова нещо, но иначе не можеш да свалиш самочувствието на героите и режисьорите. На времето, попаднах на един филмов критик и отчасти реДжисьор на БГ филми, който много нетатктично се намеси, когато казах на една бибилиотекарка, че съм гледал щатския филм "Уморените коне ги убиват, нали?" и английския "Романтичната англичанка". Оня без некой да го бута, скочи и каза, че това е кич, антиизкуство, псевдо и трала-ла. Изслушах го внимателно до края и му казах: Е, вярно е, че западното кино е боклук, но защо билетите за същите тези филми са продадени предварително и в салоните се допускат ПРАВОСТОЯЩИ, а често българските "кинопремиери" (и филми от калибъра на "Броненосеца Патьомкин" се отменят поради липса на аудитория. Най-вероятно оня културтрегер все още търси отговор на това питане. |
От всичкото изписано горе - излиза, че от българското кино се очаква да е било по някакви непонятни причини на супер-дупер-световно ниво, а не е. Ми не е. Що се чудите? Да, Blueberry Hills е много хубав филм. Има и други. И к'во? Ама всички сте едни толку изтънчени, бе, като че ли ако не сте гледали филм с поне 3 Оскар-а - значи сте припиляли 2 часа от живота си. Я погледнете какво излиза от Холи и Боливуд днес? 90% са филми под нивото на повечето български даже. Пълня плява, предвидими елементарни екшъни, хоръри, тийн-бози и комедии, които ме карат да се чеша дето не ме сърби. И всичко - по един калъп. Ама бройката - бълват по неколко хиляди годишно, милиардите за нищо ги немат. Ама недейте сравнява банани с ябълки, де! Като са такива бози всички БГ-филми - що всеки си има в собствените колекции "Двойникът", "Топло", "Сиромашко лято", "Хълмът на боровинките", Опасен чар", "Вчера", "13-та годеница на принца", "Дами канят", "Войната на таралежите", "Любимец 13", "Специалист по всичко", "Манвери на 5-тия етаж", "Кардецът на праскови", "Козият рог"... айде да не изброявам. След еще едно поколение ще си говорим. Ако дотогава изобщо има България де, за киното - не знам... |
А'е поне една нискобюджетна продукция като Кин-дза-дза ли ни могат да сътворят днешните ни режисьори и актьори? И не разбирам, какво лошо намират българските кинаджии, в това да направят комерсиален, но касов филм? |
Капитане, има изключения. Един народ, който обича да слуша ЧАЛГА в по-голямата си част (говоря не само за ню дженърейшъна, но и за доста други индивиди) надали може да направи нещо свястно. Не изключвам онези български филми със съдържание и добра актьорска игра, но искам да подчертая, че тривиалния меланхолизъм, липса на тръпка и много често историческа достоверност, демонстрират безкомпромисно психологията на една нация стояла под робство през цялата си съзнателна история и пълна със сервилни личности, ерзац философи, егоцентристи, егоисти, надъхани, нафрашкани с фрази от прочетени книги и трупащи дивиденти чрез джакпот от нестандартни ситуации, като този форум, където изгарят от желание да се докажат, демонстрирарайки своето превъзходство над другите авери. Каква гротескно-жалка картинка на едно тотално падение. Размишления на един луд от Лондонската Психиатрия, близо до Трафалгар Скуеър. |
Ама много ви моля, не ни бъркайте в джоба Натиснете тук |
Отлична статия. Всичко, казано вътре, е много точно. --- Блогът на Руританец - Ruritania Press |