Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Държавата подготвя брутално пренареждане в транспорта
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:49 Предишна Страница 2 от 3 1 2 3 Следваща
Роки Балбоа
24 Юни 2011 06:33
Мнения: 880
От: Bulgaria
Хора умират по пътищата постоянно. Това, че сега в едно произшествие са загинали 8 наведнъж не променя нищо. Дали ще загинат 8 наведнъж или 4 пъти по двама в леки коли няма никаква разлика. И ако се водим по тази логика, то и за по-старите леки коли трябва да сложат такива ограничения. Ами хайде - вносителите на автомобили ще понапълнят гушка, държавата ще вземе ДДС и "защитниците" на човешкия живот ще са щастливи. Добре, хайде тогава ГЕРБ да бъдат принципни докрай - да опитат да наложат същите правила и за леките коли. Хайде да видим дали могат и дали им стиска.


Роки Балбоа
24 Юни 2011 07:04
Мнения: 880
От: Bulgaria
От друга страна обаче, ако сега ГЕРБ приемат тези ограничения за пътните превози, то със абсолютно същите аргументи ще трябва да приемат и подобни ограничения в здравеопазването. Т.е. както не е (ако не е) ефективно да има малки фирми с по два-три автобуса, така не е ефективно да има и малки болници и клиники. Всичко трябва да е по-голямо.

Също така, ако ще е така, то тогава е време да бъдат пренаписани учебниците по икономика в частта им що е това (свободен) пазар и възможно ли е да съществува. (Отговор: НЕ.) За да нямат хората нереалистични и необосновани очаквания.
BOLGAR
24 Юни 2011 08:38
Мнения: 5,074
От: Bulgaria
Government, as explained by Adam Smith, had only three functions: protection against foreign invaders, protection of citizens from wrongs committed against them by other citizens, and building and maintaining public institutions and public works that the private sector could not profitably provide.

Няма да превждам - този дето не знае, но иска да научи да се запознае с чичко Google
С думи прости : в случая Държавата трябва да въведе правила които да са ясни, прости и изпълними, Държавата трябва да гарантира спазането на правилата и да наказва тези които не ги спазват.
Това е то - трябва да се прекрати с тарикатлъка, андрешковщината и всичко което "заобикаля" правилата - просто защото последствията може да бъдат с крайно отрицателен характер!
findbringer
24 Юни 2011 08:38
Мнения: 744
От: Bulgaria
Несериозно е да има търговци, разполагащи само с един магазин.
Несериозно е да има собственик на само един хотел.
Несериозно е да има зъболекар само с един кабинет.
Несериозно е да има автомонтьор само с един гараж.
Несериозно е да има собственик на само едно такси.
Несериозно е да има собственик на само една аптека.
Несериозно е да има собственик на само една мандра.
Несериозно е да има собственик на само един камион.
Несериозно е да има собственик на само една частна детска градина.
Несериозно е да има собственик на само един частен здравен център.
Несериозно е да има собственик на само един частен университет.
Да си направят вериги бе! Докога ще ги търпиме тия въшлювци! Изтече им времето!
Ивконьо обаче да не се прави на много честен, защото вози по-скъпо от превозвачите в Испания например, макар че нито заплатите на персонала, нито консумативите му са по-скъпи от испанските. Гу-у-у-у-у-у-у-у-у-у-у-у-у-шка.
И да не се прави на много отворен, защото първата ревизия след претенция от европейски превозвач така ще му разклати "лиценза" че после я го намери я не, и може внезапно да стане много несериозен само с един микробус.
XYZxyz
24 Юни 2011 09:17
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
Предложението бе определено от експертите като лобистко и антипазарно, но пък зад него застана вицепремиерът Цветан Цветанов.
А зад Цветанов са тези, които го туриха на власт. Остава да познаем кои са - дали това са ТИМ, Юнион Ивкони и т.н.
XYZxyz
24 Юни 2011 09:20
Мнения: 26,211
От: Antigua and Barbuda
България като прохождаща от 21-21 години в пазарната икономика, трябваше да създаде улеснения преди всичко за дребния и среден бизнес, защото едър български бизнес в България не би трябвало да има. Вместо това демократите се поставиха в услуга на мутрите и създадоха мафията, която ни управлява от 21-22 години. Естествено, че в условията на българската дебеловрата пазарна демокрация, място за дребни и средни фирми няма и затова се грижи държавата на дебеловратите демократи.
huntsman
24 Юни 2011 09:33
Мнения: 35
От: Bulgaria
Прелицензирането ще облагодетелства големите фирми превозвачи. Те естествено ще си платят за това на когото трябва.
Пререгистрацията на производствените и търговските обекти от агенциата по храните, също ще облагодетелства едрите производители и хипермаркетите, те също ще си платят на когото трябва.
Скоро ще има и други подобни номера.
Министрите работят срещу ГЕРБ и всеки ден с тези мерки губят избирателите си.
Въпросът е следният: С получените пари ще могат ли да купят достатъчно цигански гласове за да компенсират загубата.
Скоро ще видим решението на уравнението.
Дано да е с отрицателен резуртат за герберите, защото иначе скоро в тази страна ще останат само цигани и тук там българи слуги на чужди монополисти.
Пикачу
24 Юни 2011 09:35
Мнения: 8,152
От: South Africa
Московски
Брутално е, защото преди това ДПС брутално (те друг начин не познават) натика свои фирми от Догановите обръчи , в този бизнес. За целта беше обезкървена БДЖ, а знайно е (не и от Емил Хърсев), че в нормалните държави основният пътникопоток се поема от ЖП системата, а автобусите са допълващ транспорт.
По общини, където ДПС също има силно присъствие в управите, извънградските превози се поеха от "превозвачи" със съмнителен страж и качества на шофьорите и грохнали 20 годишни автобуси, закупени ат автоморгите на Италия.
Patriot1965
24 Юни 2011 09:56
Мнения: 6,184
От: Cape Verde
Съгласен съм за въвеждането на по-високи стандарти за автобусите - но те не трябва да се прилагат със задна дата. Тоест, фирми вече закупи стари автобуси и лицензирани по старите правила да не бъдат засегнати от промените в изискванията до истичане на лицензите им. Иначе - да съборим повечето исторически сгради, защото не са строени да устояват на земетресения.
Ахил Пелеев Еаков
24 Юни 2011 09:57
Мнения: 589
От: Holy See (Vatican City State)
Нормативната уредба, регулираща обществените превози, бездруго е противна комунистическа отживелица. Предния "министър" на транспорта не успя да влоши нещата с опитите допълнително да ограничи конкуренцията и да облагодетелства големите превозвачи. Сега обаче катастрофата им дойде дюшеш и новия "министър" вече ще изпълни задачката. Боклуци.
Мурано
24 Юни 2011 10:01
Мнения: 3,298
От: Nauru
..Таксата за издаване на лиценз за обществен превоз в ЕС е 2000 лв. Лицензът за България е 300 лв...

Плюс 1700 лв. ПОДКУП - и всичко си е съвсем европейско!!
***
...бюджетът да отпуска субсидия за преференциалните билети по подобие на БДЖ..

НИЩО, ама абсолютно нищо не трябва да е "подобие на БДЖ"...
***
Няма да е лошо да се отървем от българския вариант на "европейска държава".

------------------------ ---------- -------
На народите с къса памет,

преходите им са много дълги!

- Д-р Тони Филипов
------------------------------- ----------
xlord
24 Юни 2011 10:47
Мнения: 659
От: Bulgaria
Супер, да останат само големите играчи!
Но, се съмнявам някой от тях да пусне бус да превозва хора от едно родопско село до друго за 1, 5 лв.
Конкуренцията ще намалее, цените, разбира се, ще скочат, постепенно ще падне качеството на предлаганета услуга... - тези хора някога икономика учили ли са?! Или в Академията не преподават подобни глупости?

П.П. Цветанов като е толкова загрижен за безопасността на пътниците защо не се заеме с БДЖ - да види колко процента от родните мотриси отговарят на европейските изискания ?!
балък
24 Юни 2011 10:58
Мнения: 500
От: Bulgaria
Аз предлагам да се разшири дискусията. Да се включат и камионите, и леките коли. А защо се пренебрегва селскостопанската техника?
Да се спрат от движение всички. Да се задължат да минат технически преглед отново. Да се редуцират собствентиците на леките коли - колко леки коли има в страната и колко са собствениците?
Предложението ми е съвсем сериозно - при толкова много на брой леки коли и собственици на такива как да се осигури необходимия контрол? Прав е министър Цветанов. На какво прилича това? Който не е рекъл, не си е купил кола. Да се въведе разрешителен режим - само който има бележка, само той ще може да си купи кола. Ред трябва да има тука!
BOLGAR
24 Юни 2011 11:06
Мнения: 5,074
От: Bulgaria
Аз предлагам да се разшири дискусията. Да се включат и камионите, и леките коли. А защо се пренебрегва селскостопанската техника?
Да се спрат от движение всички. Да се задължат да минат технически преглед отново.

Ами балъка си е балък - всички и без това минават технически преглед всяка година ...
Дали щеше да си токоз ербап ако някой твой близък - да не дава Господ - беше в автобуса от река Лим или в Ямболското меле или пък сега на Тракия!
Сигурността на превоза и превозното средство са водещи!!!
балък
24 Юни 2011 11:28
Мнения: 500
От: Bulgaria
Верно е - балъка си е балък!
И като такъв не разбирам от къде знаеш, че не е имало мой близък, който е пострадал при последната катастрофа?
А по същество: като и сега има техн. прегледи защо са тия масирани проверки на ДАИ; защо при тия проверки има спрени автобуси; защо за сигурността на превоза и превозното средство, които са водещи, се работи само след голяма катастрофа; как ще се подобри въпросната сигурност като се ограничи каквото и да е по непазарен принцип и т.н.
Mitev
24 Юни 2011 11:34
Мнения: 20,056
От: Bulgaria
Министърът що направо не изплюе камъчето, че целта му е да посече автопревозвачите за да има клиенти на БДЖ?


Стерн,
ако е такава целта, то тя е само за приветстване. От екологична гледна точка.


Mitev
24 Юни 2011 11:45
Мнения: 20,056
От: Bulgaria
истината е че държава без читав ЖП транспорт няма.
Бг е някакво изключение, анахронизъм - ЖП транспорта се разби насила като причините са много - кражби, безхаберие, корупция, некадърност но не на последно място интерес - защото много по лесно може да си купиш автобус отколкото влак, и авто лобито изведнъж се оказа много силно.
та рано е да се каже - не е задължително негативно подобно развитие.


Интел инсайд,
този път сме единомишленици.

BOLGAR
24 Юни 2011 12:06
Мнения: 5,074
От: Bulgaria
балък, колкото е по-старо едно возило - било то кола или самолет - толкова е по-голям рискът да се случи авария въпреки тех преглед - пък бил той и най щателен и добросъвестен! Просто материалите остаряват - няма как по време на техн преглед да може да се определи например дали даден маркуч на хидравликата е чилтав или не или пък дали метала на носача има необходимите якостни характерисики и още безброй други джаджи ... За това трябва да има разумна възрастова граница.
Преди няколко дена пътувах - и какво ужким фирмата голяма, ама гумите галоши! Ами ако с тези галоши буса влезе в аквапланинг! Просто трябва да има самоконтрол и външен контрол, трябва да има сериозни изисквания към техническото състояние на возилото - това от своя страна се осъществява с пари, а не става в клуба направи си сам или с "лежане под ладата"!!!
балък
24 Юни 2011 12:27
Мнения: 500
От: Bulgaria
Благодаря за лекцията.
Ако че сме балъци, поназнайваме некои нещица.
Може ли по същество: в какво се изразява превенцията; като е с гуми-галоши, как е минал преглед; какъв текущ контрол осъществява ДАИ и т.н. (всичко от предишния коментар).
И най-важното: как с непазарни мерки и ограничаване броя на превозвачите ще се подобри положението?
Mitev
24 Юни 2011 12:32
Мнения: 20,056
От: Bulgaria

...бюджетът да отпуска субсидия за преференциалните билети по подобие на БДЖ..


Субсидии се отпускат и сега, както за градския, така и за междуселищния транспорт. Лошото е, че тези субсидии се използват крайно неадекватно от гледна точка на интереса на гражданите. Много често те се използват за самоцелно изминаване на все повече и повече километри, а не за превозване на повече пътници.
Натиснете тук

Добави мнение   Мнения:49 Предишна Страница 2 от 3 1 2 3 Следваща