по логиката за евтаназията трябва да се забранят убииствата както е приет закон против смьртната присьда защо се правят аборти като е забранена смьртната присьда |
мен пък отново ми хареса много генек сула... петроний... и Голова профессора Доуэля Редактирано от - Bira на 29/6/2011 г/ 04:18:08 |
ти казваш точно това - че можеш да се продаваш за плътски удоволствия или за органи. Абе, най-вече за пари, чини ми се... |
Len, много си права за фармокологията, но ето ти самата казваш, че баща ти от 40 години взима хапчета и е добре човекът(Господ здраве да му дава), та значи и от химията май има полза. Аз от 15 години също зобя от тези химикали и единственото, което ме успокоява е, че все още успявам да задържам прием на ниски, почти хомеопатични количества от тези лечебни отрови.Ако предписаната доза е 50мг два пъти дневно, взимам 25мг през ден.Но храната и алкохола, като количество и най-вече качество, са от изключително значение...Движението, изобщо вършенето на нещо също.И така, колкото е дал Господ толкова. Няма да жиевем с орлите, я! Трябва да освобождаваме място на следващите, иначе светът ще се задръсти от мрънкащи, болнави и капризни старци в инвалидни колички |
евтаназия да но по собствен избор.да не стане както в нацистка германия.там евтаназията е била принудителна и си е чисто престъпление. |
Кому е нужна тази дъвка!? А аналогията с Тери Пратчет е съвсем не на място. Когато Смърт се оттегля, за да се опита да живее като хората, няма кой да отнася душите на умрелите/това според философията на Пратчет в Света на Диска/. Нищо общо с безсмислицата наречена доброволна смърт. |
— Тебя как, сразу кончить, или желаешь помучиться? — Лучше, конечно, помучиться. — Мёртвому, конечно, спокойней, да уж больно скучно. — Оставь хоть патрон, Абдулла! Нечем будет застрелиться. |
ТОВА СА ТЕ, СМЪРТНИТЕ — продължи Смърт. — ДАДЕНИ СА ИМ ЕДВА НЯКОЛКО ГОДИНИ НА ТОЗИ СВЯТ И ТЕ ПРАВЯТ ВСИЧКО ВЪЗМОЖНО ДА ГИ УСЛОЖНЯТ. ОЧАРОВАТЕЛНО, НАЛИ.тери пратчет |
Гарамел, главата ми съвсем не е объркана. Работникът не продава тялото, а труда си. В труда човек не е само средство, би казал Кант, а собственикът се отнася към него едновременно и като личност. Трудът не е злоупотреба с чуждата личност и собственикът не използва работника по същия начин, както селскостопанските животни, например. Ако обаче човек се отдава за плътски удоволствия, независимо дали за пари или като конкубинат, той сам се превръща във вещ, в животно и се лишава от достойнство. |
Подобно на множество други етични проблеми, животът губи стойността си на абсолютна ценност, ако се извади от религиозен контекст или от контекста на моралните абсолюти (по Кант). Доводите за и против евтаназията поразително наподобяват на онези за и против смъртното наказание. От друга страна, ако са разрешени абортите, няма логика хуманната евтаназия да е забранена. Освен проблема, свързан с религията ми, имам още едно съмнение спрямо евтаназията. В момента, в който принципът за "доброволната смърт" бъде приет в обществото, това ще се окаже мощен психологически фактор спрямо хората, превърнали се в бреме за околните. От тях ще се очаква да вземат "правилното решение". Редактирано от - бонго-бонго на 29/6/2011 г/ 13:23:54 |
Някъде четох, че през 70-те години май, в Израел стачкували докторите, работели само спешните отделения, спешни хирургии и подобни. Това траяло около месец. Оказало се, че смъртността в държавата за този период драстично е спаднала....Не че имам нещо против лекарите, опазил ме Бог, просто съвременната фармамедицина като че ли нанася повече вреди, отколкото ползи. "Колеги, ще лекуваме ли болния или ще го оставим да живее???" Ми то иначе на какво ще се крепи една от най-мощните индустрии в света, фармацевтичната?! |
И още в този дух: Счупеното носи щастие! (Девиз на травматолозите) Умри веднъж, но от сърце! (Девиз на кардиолозите) Другари, да не оставим нито един пациент да умре без медицинска помощ (на плакат в болница) А относно статията- евтаназията не е нещо ново под слънцето. Основното достойнство на човешкото същество е съзнателният избор. Каквото и да си мислим, трябва да го уважаваме доколкото не пречи на околните. |
В миналото старите, слабите, болните и недъгавите просто са умирали и не са оставяли наследници; живеели и разможавали са се само физически здравите индивиди; Ъхъ.... Стивън Хокинг как се вписва в тази романтична картина за миналото? Дали не е по-добре да установим правилата от древна Спарта - да решаваме проблемите с недъзите в самото начало ... |
Леле, майко мила. Колко страхотии са се изписали тук. len направо е бастисал тъпотрона. Алоооо, нараства интереса към хомеопатичните средства ама най вече сред здравите мъже и жени между 35 - 55 годишна възраст. Иначе тия дето имат истиснки здравни проблеми съветвам хич да не разчитат на това. По тая логика да се върнем на кръвопускането - масова практика в миналото. Еле пък с пиявици. Реалният интерес е в сферата на молекулярната медицина и биомаркерите, ама ово е тема на друг разговор. Евтаназията е едно безумие. Авторката много добре е обобщила защо в последните 2 параграфа. Идеята, при все че не е лишена от своята логика е неизпълнима (мда работил съм в държава където тази практика е разрешена). А, това за Израел дето се подмята по горе е пълна глупост. Един познат спасител го разправяше като виц преди 20 години за Полша. Всеки, който малко не го мързи може лесно да провери. |
Някои хора май са пропуснали да прочетат "Бесове", гдето проблемът за свободата сам да се лишиш от живота си е представен по най-драматичния и може би най-впечатляващ за цялата художествена литература начин: - Е, това е, което така и не можах да разбера: откъде-накъде ще сте бог? - Ако има бог, всичко е негова воля и тая му воля не ми позволява. Ако няма - моята воля е моя и аз съм длъжен да проявя своето своеволие! - Своеволие ли! Защо да сте длъжен? - Защото цялата воля е станала моя. Нима наистина никой на цялата планета, който е отрекъл бога и е повярвал в своето своеволие, няма да се осмели да докара своеволието си до крайния предел? Това е както сиромахът и наследството - не смеел да припари до торбата с парите, щото се смятал неспособен да я владее. Аз искам да покажа своеволието си. Нека да съм единствено аз, но ще го направя. - Ами че направете го. - Длъжен съм да се застрелям, защото най-крайният предел на своеволието ми е да убия себе си. - Да, ама защо да сте единствен, самоубийци колкото щеш. - Все поради причина. А без всякаква причина само от своето своеволие - единствен аз. Натиснете тук |
Разрешаването на евтаназията е нещо наложително за всяка цивилизована страна (и малко по малко това ще стане), но за България, която все повече изпада не само от списъка на развитите страни, но и от цивилизоваността въобще, тя, уви, е неприложима. Неслучайно евтаназията е разрешена в страни като Швейцария и Люксембург - богати, уредени и с много строг държавен контрол върху всичко. А България е на обратния полюс - най-бедната, зле уредена и с твърде разкапан държавен апарат страна, та няма как и тя да се нареди до споменатите. В нея вече дори и едно свястно обществено обсъждане на темата не може да се състои. |
Докторе, не съм съгласен с теб. Да ме прощаваш. Държавите с най висок стандарт в света не приемат евтаназията. Или сега излиза, че Скандинавските държави, Великобритания, Франция, Германия и прочее не са цивилизовани? Пак казвам, идеята има резон, но не е приложима извън условия на зверски контрол, което в сектора на здрвеопазването в момента не може да стане. Ще доведе до значително обременяване блогодарения на разни комисии, стандарти, декрети и прочее ама без тях как да стане? |
Неслучайно евтаназията е разрешена в страни като Швейцария и Люксембург - богати, уредени и с много строг държавен контрол върху всичко. И най-вече малки, т.е. въззможностите нещо да се обърка са минимални. |
Въпросът е, че ние не сме си развили здравеопазването до такава степен, че точно евтаназията да е останала нерешена. Вместо да се мисли как да помогне за умирането, здравеопазването може да придаде повече качество на живота на тежко болните - с повече на брой и извънболнични хосписни грижи, с доброволци, с психологични консултации за болния и неговото семейство. |