Съгласна с министъра ! Слава, с министъра и аз съм съгласна (за първи път!), че не е негова работа да налага забрани, такива не трябва да се налагат не само от него, би било абсурдно. Говорим не за забрани, а за манталитета и ценностите, изразявани и налагани масово от изпълнителите и текстовете на тази музика - те не са просто лишени от вкус и естетика, а много повече. Спомни си стихчето за Лиска - миска (какво беше там), което премахнаха от учебниците на децата точно по тази причина. Същите тези журналисти тогава ореваха света, а сега пишат за скумрии, преподаващи Рахманинов и това е представено като терор! Ето пошлостта докъде е стигнала, махнахме стихчето, за да пазим децата, а тя се настанила другаде, при уж зрели хора, с вече изградена ценностна система. Въпросът не е за циганчетата (те имат своя музика и представители,с които наистина могат да се гордеят и да ги следват, писахме и за тях), а за всички деца, които, ако не чуят и видят друго, докато са деца, ще си мислят, че това са музиката, стилът, ценностите и целите. И си го мислят, вижда се отвсякъде. Дала съм и примери, които съм видяла с очите си, не по преразказ. Това са и децата, които ще пишат утрешните учебници. Какво ли ще има в тях, освен Лиска, миска и Баварец? Пропуснах даскалите терористи с партитура на Рахманинов и сие...защо не?! |
За всички поклонници на системата "Кодинова-Игнатов" - един ведър, нетероризиращ, дълбоко народностен текст за песенчица (изп. Азис и Устата). НАЩРАКАЙ СЕ Ай гледай ме гледай ме напивай се тази нощ съм най красивата Ай гледай ме гледай ме нащракай се друга не поръчай си жена. Опа ето ги ракетите, край на дуетитe краля на .. тежко ви е горко слeд всяка моя рима ставам отворко тая песен не е за сладоледа, нито за педали на велосипеда само S класи вместо каруци пълно с боклуци ама на буци Цяла вечер си чупиме стойки, нема как да си праеме тройки след толкова пиене в Стъклен дом кон до кон Мис силикон тя го стиска като менгеме да не ти го вкара Каратембеле на тоя чичко дето галите на него ли продаде гиниталите Весело щракане, колеги. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Дорис |
Дорис, с една песенчица на място направи добро обобщение на голяма част от постовете Що се дивя и аз, че една абитуриентка миналата или по-миналата година по ТВ искаше подарък за бала си "силикон" - било на мода сред родителите да правят такива подаръци напоследък, та и тя да не изостанела... Навремето (през 90-те) един чужденец австриец ми каза, че българките по негово мнение били много хубави, но не разбирал защо повечето посред бял ден ходят по улиците, облечени като техните магистралки Самата аз изпитах срам от това изказване, но така и не можах да му дам смислен отговор. |
Абе сега ще ви осведомя какво точно се случва, щото явно не виждате. Еднъж конспиративните теории действат. И втори път - давам простичък пример както ми е дошъл в главата. Църквата стои високомерно високо горе по амвоните си и не рачи да слиза при масите. Наркодилърите обаче нямат проблеми с егото си и слизат долу при масите, висят по училищните дворове, висят по подлезите, пред дискотеките. Тоя въпрос съм го коментирала преди години. Защо църквата не слезе при масите? Защо наркодилърите са долу, а не висят из небесата да чакат простосмъртните да се качат при тях? Същото е с чалгата, чалгарите и високото изкуство. Докато къде сме ние горе нависоко, а па къде сте вие доле у дола, а у дола с вас сите чалгари, така ще бъде. Навремето народните будители да не висели в народните библиотеки, докато народа висел из селските кръчми? Високомерието ще ни затрие като нация, отделно конспирацията. |
kaily 17 Мар 2012 12:10 ....Църквата ...Наркодилърите ... чалгарите и високото изкуство. Културата е сферата на духа. Показва на човека какво е красиво и какво грозно, какво добро и какво лошо. От тази гледна точка културата е защитник и творец на личните и групови ценности. Ценностите на човека се утвърждават единствено в културна среда, независимо дали е семейна, на социалната общност около него или е характерна за неговата религия, за неговата националност. Погледнато на културата от тази функционална гледна точка, значението на прехода е най-трудно и неясно за разбиране. Из лекция на Ив. Костов пред Клуба по политически науки към Американския университет...Преходът завари напълно изградена социалистическа културна сфера, защитаваща и създаваща характерните за тази идеология ценности и налагаща ги на хората. Няма по-внимателно обмисляна, създавана и институционално укрепвана социална сфера като тази на социалистическата култура. Не случайно за нея са отделяли специално време и внимание всички бивши комунистически диктатори. Трябва да признаем открито, макар и с болка, че голямото мнозинство от културни дейци изповядваха лично и дълбоко вярваха в комунистическата идеология. Същото се отнася за българските вероизповедания, за православната и католическа църква, за мюфтийството. Те изцяло са окупирани и овладени от ДС. Голяма част от висшите им представители са служители или сътрудници на комунистическия репресивен апарат. Това обяснява защо днес те се оказват неспособни да станат духовни водачи на нацията, и защитници на ценностите на вярващите. Простото обяснение е, че те споделят вътрешно моралните ориентири и ценностите на комунистическата идеология, враждебни са на ценностите, които трябва да постигне прехода. Затова по време на прехода трябваше да се преодолее едно тежко наследство. Това срещна огромна съпротива в първите две десетилетия. Едва в последните години се събужда за свой самостоятелен и нов живот масовата култура - българските филми и театър. Появяват се оригинални и силни романи и нова изящна словесност. Тези първи лястовици не означават, че имаме културна среда, която защитава и твори ценности, които са органични за хилядолетната средиземноморска и европейска цивилизация. Истината е, че нямаме още такава българска култура. И точно този културен дефицит позволи в последните години да нахлуе в общественото пространство реставрацията на комунистически символи и носталгия. Дори опитът за реабилитация на бившия български диктатор не срещна сериозна обществена реакция. Културна е причината българските избиратели масово да повярват на бившия български престолонаследник и на сегашния премиер. Казаното бе упрек към все пак ангажираната част от обществото. Какво да кажа за останалите, останалите, тези които нямат културни претенции и вместо да направят цивилизационен избор, избраха чалгата и се утешиха с нея. |
С едно просто изречение - Културата възпитава, а не високомерничи. Когато се изживяваш като възпитател, нагласите ти към масите са едни, когато се изживяваш като високо одухотворено същество, насочваш надолу само високомерие. Отдолу усещат твоето високомерие и ти теглят една. От статията, правдива или не, не коментирам, лъха високомерие. Уви, да е само от нея... |
Църквата стои високомерно високо горе по амвоните си и не рачи да слиза при масите. Ааа, това не! Само да ми слезе някой църковник и да ми се тропне на масата с тропар на уста... Мигом ще го отворя за основни медицински факти. С древното заклинание "Пуэр, соцер, веспер, генер, либер, мизер, аспер, тенер." |
Вижте снимката на Азис в статията. На какво ви прилича този плакат и какви асоциации предизвиква и с тези червени светлини наоколо? Клуб О'Азис ми било. На мен ми прилича на "клуб" с всякаква консумация. И това според авторката било пример за подражание, защото вижте Азис изкарвал пари и се возил на лимузина. |
Предполагам,че в наличност имаме няколко вида недоволни от осмомартенския танц на видинските дечица: Първа група: Ах,колко сме интелигентни и възвишени, но не ни стига това, ами на всичкото отгоре искаме да направим и другите като нас. Тъй де, защо да са тъпи и необразовани и да се измъчват с тази дивашка музика? Да се въведе в задължителните програми античалгаджийска пропаганда и учителки със скумриевидно излъчване да преподават Рахманинов, Мусоргски и Пърсел. Втора група: Този род музика и танци довеждат до циганизирането на българския етнос и до робуване на чужди на нашата автохонна същност естетични ценности. Чрез изкореняването на чалгата и въвеждането на задължителна програма с възрожденски и родолюбиви елементи българският народ ще стане най-автентичен на Балканите и българският лев гордо ще шествува на световните сцени (включително Олимпиади, футболни първенства и Евровизия даже). Трета група: Чествувайки комунистическия празник 8ми март, инспираран от Клара Цеткин видинските деца показват своята политическа некоректност и ретроградност. Четвърта група: Чегиебем у мангалите, они че ми се пра'ат на отворени.'баси. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Грациан |
Божей, те за видинските деца и Азис се хванали. Вчера ми разказаха автентичен случай. В една институция дошло писмо от водещото ги министерство, във връзка с електронната кореспонденция и отчети. Напомняли да се оформят като world dokument. И кое, мислите, е въпросното министерство? Това на Културата. За верността на горното се подписвам. |
АФторе, ако цялата страна харесва чалгата, то аз не съм от тази страна. Да се насажда чалга-култура в малки деца си е кощунство. Те не могат да избират, на тях им се "подава" определен вкус и лека полека те свикват с него. Чалгата се използва целенасочено за да се промива мозъкът на децата и станат такива, каквито ще са удобни за богопомазаните управляващи. Който от низините не може да свикне с нея - бяга. Накъдето му видят очите... |
Божей, те за видинските деца и Азис се хванали. Госпожо, участниците във форума, naturellement, се хващат за това, което им е протегнала почитаемата авторка-скумриеборкиня. |
Първо, трябва да се примирим, че масите харесват чалга. Или е самозаблуда, или е подкрепа за стратегията. Как разбрахте госпожо Кодинова че масите ( каква комунистическа терминология!) харесвали чалга? "Масите" харесват това което им се представи за "харесвано" Това е особеност на масовата култура. Ако се предлагаше избор между различна култура - да, но след като се налага САМО чалга става въпрос за целенасочено формиране на масов вкус към чалгата. |
Госпожо Кодинова, тази идиотия ще отмине, войната за Нов Ред, Ню Ейдж, американско господство, наричайте-го-както-искате ще отмине, но ние няма да забравим кой на чия барикада е воювал. |