Обвързването на държавата с религията е опасно и за държавата, и за религията, и за гражданите. За това - горното - сме - както обичаше да казва др. Първи - сме в диалектическо единство. За Църквата земната власт е вредна, а за Държавата опитите да експлоатира и управлява чувствата чрез Църквата е пагубна!!! |
"Също тъй не много отдавна вторите са яли първите из дебрите на Африка и по островите на Тихия океан". Чудя се кое е било по-отдавна." Не знам дивите племена на Африка, Америка и островите на Тихия океан да са били член-кореспонденти на БАН, ама ако ми говориш, че са кльопали християнски мисионери, да..... ами прави са били хорицата - интуитивно са виждали кой е врагът им, който ги е затривал с огън и меч, болести и поквара!!!! |
Драги ученици, а сега си представете писанията в този форум преди 100 години, преди 200, 300, 500....по-натам не отивайте, ще загинете в пламъци |
Валико,valiko27 17 Април 2012 10:29 Великолепна статия, с убийствен хумор Не е случайно, че мозъците на догмата и схоластиката - тия, коите вЕрват в единственото правилно учение - преди Марксизъма-Ленинизъма, а сега - попщината, почват да тичат като хлебарки по котлон... |
Бе канех се да питам, ма забраих, сега ме подсети - тоя котлон требе ли да е топъл или е достатъчно да е котлон? |
Има ги мнозина таквиз като автора - "вярващи, но нерелигиозни". Те са отворени, интелитгентни, мислещи критично и толерантни. Религията тясна за тяхната душа е, но пък държат да покажат вярата, изпълнена със съмнения. Тъй де, каква е тази вяра, дето приема всичко на вяра?! И тези отворени и чужди на догмата хора, се чувстват длъжни да покажат на другите - простите и религиозните - пътя на съмнението. И да хокат журналистите , които , видиш ли, пишели за разни неща като Йерусалимския огън и светите икони според религиозното клише (в случая Православното християнство). Но какъв смисъл има тоз огън да бъде донасян от Йерусалем извън контекста на религията? Какво изобщо е Великден извън религията? Имат ли те смисъл в контекста на тяхната "просветена вяра", изпълнена със съмнения? И ако нямат - какво общо имат те с информациите за пренасянето на огъня или за честването на Великден - те не са адресати на подобни информации. === ПП. Похвално е, че авторът се опира на другаря А. Вагенщайн, когато говори за добросъвестно поднесена информация. И на мен, колчем стане дума за добросъвестно излагане на факти, първата ми асоциация е тоз человек, който вдъхновено разказваше от трибуната на Народното събрание , директно предаван по телевизията, за страховете на внучката му Джеки, че СДС щели да върнат антиеврейските закони от времето на Втората световна война. | |
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: бонго-бонго |
който вдъхновено разказваше от трибуната на Народното събрание , директно предаван по телевизията, за страховете на внучката му Джеки, че СДС щели да върнат антиеврейските закони от времето на Втората световна война. - ми като реабилитираш вкупом, en masse, и невинните жертви, и законотворците на антиеврейското законодателство и изпълнителите на туй законодателство - човек може да се замисли дали, аджеба, не намираш тези закони за правилни... |
Бойко Ламбовски както е казал народа- никой не пада по-далеч от крушата Двайс минути веч се опитвам да си представя това поголовно падане на човечеството в околокрушовото пространство на колегата Зе Мария – все не ми се удава.да ми помогнат да разделя християнина Нютон от ученият Нютон Ами проста работа: първият е меко казано незабележим – не е имал значение за нищо и за никого, а втория цял свят го уважава и изучава и до днес. | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: аменеменема |
да разделя християнина Нютон от ученият Нютон. Ученият Дарвин от църковният настоятел Дарвин. Верующият Шрьодингер от геният Шрьодингер Вън от забележителната си дейност като учен Шрьодингер е по-известен с двуженството си отколкото с религиозност. | |
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: бавно загряващ |