Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
„Ако Христос не е възкръсвал, то напразна е вашата вяра”
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:293 « Предишна Страница 11 от 15 9 10 11 12 13 Следваща »
axsbf67
20 Апр 2012 21:51
Мнения: 1,052
От: Bulgaria
Pisi Misi
20 Апр 2012 21:44

Пра-прадядо ми е бил поп, само че е бил поп- комита. Клал е турци, за да се бори за единобщовалиден човешки идеал - свобода. Не е разчитал на религията.От сина му - прадядо ми, знам това. Човекът се е борил, не е чакал пред олтара.
Това е ... , неговата свободна воля. И съм му благодарен!
Pisi Misi
20 Апр 2012 21:55
Мнения: 4,602
От: Bulgaria
неговата свободна воля.


Да, това е била неговата свободна воля. Никой не спори за това.
gazov_posrednik
20 Апр 2012 21:57
Мнения: 1,733
От: Austria
Тук мога да река: Само Волен! Е, и Атака де
mercury
20 Апр 2012 22:01
Мнения: 6,675
От: Bulgaria
Тук мога да река: Само Волен! Е, и Атака де

А, той е зодия мъжка овца, дето пасе.
бонго-бонго
20 Апр 2012 22:05
Мнения: 26,313
От: Swaziland
пак смени плочата - от Христос към свободната воля ... нали човек е раб божии, изведнъж ... свободна воля, каква е тази ерес?!?


Всъщност това е една от характеристиките на еретическите християнски секти - отричането на свободната воля.
mercury
20 Апр 2012 22:08
Мнения: 6,675
От: Bulgaria
Всъщност това е една от характеристиките на еретическите християнски секти - отричането на свободната воля.


И щу пари направиха при липса на свободна воля!
axsbf67
20 Апр 2012 22:10
Мнения: 1,052
От: Bulgaria
бонго-бонго
20 Апр 2012 22:05

нали те попитах какво пасе пастирът, както и защо така е записано в Библията, че някой е пастирът на някои?
Та християнска ерес или каквото и да е, но пастирът пасе домашни животни. Направи си извода сам
както виждам и чета, нещо не можеш да ми обясниш или да намериш оправдание за написаното от някоя човешка ръка безумие и обида към човека и хората?
Няма да го намериш, както няма и как да докажеш, че реката тече нагоре, а слънцето изгрява заради кукуригащия петел.
Не си интересен вече, отговорих ти учтиво, но ... то твоето е като с децата на баня и сапуна. Вземи остави малко и за къпане, не е за ядене
gazov_posrednik
20 Апр 2012 22:12
Мнения: 1,733
От: Austria
А, той е зодия мъжка овца, дето пасе.

Нцъъ..Баш хищник си е. От най-страшните. Нъл разбрахме, че те - хищниците - са самотни? Ейгу, Капка го "накапа". Синът му - дето не му е син - му подля вода. Ятаците спяха ягнетата. Боку иска да го стори курбан... Баш се вписва в образа на хищник
бонго-бонго
20 Апр 2012 22:13
Мнения: 26,313
От: Swaziland
в народните поговорки и приказки се крие много мъдрост, защото са създадени с много кръв и пот.


В народните поговорки се крие преди всичко опит - напр. "преклонена главица сабя не сече".
Моят проблем не е с поговорките, а с твоето тълкуване, младежо. Интерпретацията ти на "вържи попа, да е мирно селото" несъмнено е достойна за почетен докторат по фолклористика - по възможност в Пловдивския университет.
kaily
20 Апр 2012 22:14
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
добре, Кайли, създай ми един свят

Става.
Първо повярвай в мен.
mercury
20 Апр 2012 22:18
Мнения: 6,675
От: Bulgaria
Баш се вписва в образа на хищник

Аха. Дето все си е сам. Това, обаче, крие опасност и да започне да си говори сам. Но няма лошо - тези хора са избраници Божии, а християнският Бог е Пастир. По тази логика ти казах, че той е зодия мъжка овца, която пасе.
axsbf67
20 Апр 2012 22:20
Мнения: 1,052
От: Bulgaria
kaily
20 Апр 2012 22:14

ако не е свързано с религията, мога и да опитам. Не пропускаш ли нещо обаче - за да повярва някой в теб, трябва да докажеш, че може да ти се вярва Това с думи не става, а с дела и факти.
Чакам си света, че обичам трудностите
бонго-бонго
20 Апр 2012 22:21
Мнения: 26,313
От: Swaziland
нали те попитах какво пасе пастирът, както и защо така е записано в Библията, че някой е пастирът на някои?
Та християнска ерес или каквото и да е, но пастирът пасе домашни животни. Направи си извода сам


То в Библията си е дадена метафората - "паси агънцата ми", та няма какво да увърташ.
Но да бъдеш агнец Божий си е избор. И то труден избор, неразривно свързан със свободната воля.
Ето ти си избрал да си извън паството. И това е избор, пак свързан със свободната воля.
axsbf67
20 Апр 2012 22:23
Мнения: 1,052
От: Bulgaria
В народните поговорки се крие преди всичко опит - напр. "преклонена главица сабя не сече".

много подбрано. Но има и: каквото почукало, такова се обадило. или "който нож вади, от нож умира", или "който гроб копае другиму, сам пада в него".
Опитът на практика е мъдрост, затова поговорките са общовалидни. Не се отнасят за онези, които ги пасе пастирът, а за всички.
Не знам дали на теб ти писах да прочетеш Конфуций или Лао Дзъ. И тяхното е опит, само че каква мъдрост има синтезирана там!

Ето ти си избрал да си извън паството. И това е избор, пак свързан със свободната воля.

пред варианта да ме изяде вълкът, предпочитам да намеря начин да се пазя от него
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: axsbf67
mercury
20 Апр 2012 22:23
Мнения: 6,675
От: Bulgaria
Това с думи не става, а с дела и факти.

Господ е казал - по делата ще ги познаете. А уж не вярвал!
kaily
20 Апр 2012 22:33
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
ако не е свързано с религията, мога и да опитам. Не пропускаш ли нещо обаче - за да повярва някой в теб, трябва да докажеш, че може да ти се вярва Това с думи не става, а с дела и факти.
Чакам си света, че обичам трудностите

А аз не обичам пазарлъците.
Да не съм ти случайно персонален факир?
Имаш условие, изпълни го и ще имаш света.
Иначе не ме занимавай повече с лични глупости.
axsbf67
20 Апр 2012 23:00
Мнения: 1,052
От: Bulgaria
Иначе не ме занимавай повече с лични глупости



По темата има към момента 217 коментара. Повечето са лични глупости. Случайно да е в мен причината за това?

Редактирано: 1 път. Последна промяна от: axsbf67
kaily
20 Апр 2012 23:04
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
Тия 217 коментара не са отправени към мен в лични молби да им съм била правила светове.
SPQR
20 Апр 2012 23:09
Мнения: 8,503
От: Bulgaria

“Странна е Християнската религия.

Тя повелява на човека да осъзнае, че е порочен и дори отвратителен,
и същевременно му повелява да се стреми да стане подобен на Бога.

Ако пренебрегнем една от тези две повели, тогава
възвисяването на човека до Бога би превърнало човека в едно ужасно суетно и високомерно същество,
а принизяването му би го превърнало в едно ужасно презряно същество.”

Блез Паскал
SPQR
20 Апр 2012 23:13
Мнения: 8,503
От: Bulgaria

"Религията е достойна за уважение,
защото познава истинската същност на човека,
и е достойна за любов,
защото му обещава истинско щастие.

Нека се отнасяме със съжаление спрямо невярващите.
Те и без това са нещастни, щом не вярват.
Не би трябвало да ги хулим.

Нека поне да научат каква е религията,
срещу която се борят,
преди да я нападат.”

Блез Паскал

Добави мнение   Мнения:293 « Предишна Страница 11 от 15 9 10 11 12 13 Следваща »