Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Ти, гражданино Иванов, можеш ли да понесеш отговорността за АЕЦ “Белене”?
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:271 « Предишна Страница 14 от 14 12 13 14
Brightman
15 Авг 2012 21:42
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
бонго-бонго,
грешно тълкуваш "основен договор" и спекулираш с "анекси". Добре си почнал да ровиш из нета. Продължи за да се убедиш сам, че грешиш.
letec55
15 Авг 2012 21:53
Мнения: 10,701
От: Bulgaria
при отслабване на геополитическото влияние на САЩ все повече няма да се съобразява с тях.
А бе... като гледам като как им отслабва влиянието... Ич не им отслабва, ако ме питаш... Според мен влиянието на САЩ вече не може да бъде определяно като геополитическо, защото вече не съществува основната компонента на политиката от близкото минало - идеологическата и блоковото разделение по нея. Аз бих го нарекъл геоикономическото, защото всичките им действия са насочени за придобиване на икономически изгоди - енергетика, подземни богатства, селско стопанство... Не ги интересува природа, не ги интересува жизнен стандарт...
Brightman
15 Авг 2012 21:59
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
letec55,
геоикономическо влияние има Китай, защото влияе със стоките и търговските си договори. На САЩ все още им е останало някакво геополитическо - операции на службите, военни операции и т.н..
letec55
15 Авг 2012 22:03
Мнения: 10,701
От: Bulgaria
операции на службите, военни операции и т.н..
Така е, ама някъде другаде. Не тук. По нашия край е само чист бизнес... Един приятел казва - американците са най-добрите бизнесмени в света. Където почва да намирисва на печалба, първи са и са крайно агресивни. Където започне да намирисва на загуби и на проблеми - първи бягат...
бонго-бонго
16 Авг 2012 01:09
Мнения: 26,313
От: Swaziland
грешно тълкуваш "основен договор" и спекулираш с "анекси". Добре си почнал да ровиш из нета. Продължи за да се убедиш сам, че грешиш.

Ма какво грешно тълкувам. Ти се разрови и намери къде се гарантира изкупуването на руската част от централата от страна за 3 млрд и 87 млн (49% от 6.3 млрд) и къде се гарантира, че ток за 8 ст.
Ако в тази цена влизаха наистина направените вече от България разходи и разходите по присъединяването, от какъв зор Росатом настояваха, че не могат да паднат под цена 6.4 млрд. месец преди това примамливо предложение?
Стойността на поръчката към руснаците е 6.3 млрд. и съответно те си я връзват с 49% процента от собствеността. Ма ти никога ни не си сключвал договори и не си участвал в акционерни дружества?
Brightman
16 Авг 2012 01:14
Мнения: 23,083
От: Bulgaria
бонго-бонго,
спри да си фантазираш. Виж контекста в който се появи и се говори за числото 6.3 милиарда евро. Бойко Борисов искаше да знае колко струва изцяло централата с прилежащата й инфраструктура, а не колко трябва още да се доплати за завършването й.
бонго-бонго
16 Авг 2012 01:29
Мнения: 26,313
От: Swaziland
Ми дай да видим контекста:
Шефът на „Росатом" Сергей Кириенко обяви, че при всички случаи цената на АЕЦ „Белене" в основния договор няма да надвишава 6 милиарда и 300 милиона евро. Независимо какво е инфлацията - цената няма да е по-висока от вече определената, допълни Кириенко. Това означава, че при бъдещите преговори сумата може да бъде свалена и под 6,3 милиарда евро. Само преди дни шефът на „Росатом" категорично обяви, че Москва не е склонна да отстъпи от сумата от 6,4 милиарда евро за „Белене".

Ако ти си прав, въпросът, от какъв зор Кириенко оценява стойността на направеното от българската страна, че да го в включва в общата стойност на цялата централа?
Па помисли малко. Прочети пак удебеленото! Я пак го прочети! Сумата 6.4 млрд. (сетне 6.3 млрд) е цена към "Росатом".
Ето и от Комерсант:
"Решение о строительстве АЭС "Белене" мощностью более 2 ГВт по советскому проекту было принято еще в 1981 году. В 1990 году проект заморозили. В 2002 году стройку решили возобновить, а в 2008 году "Атомстройэкспорт" (АСЭ, структура "Росатома", строящая АЭС за рубежом) и Национальная электрическая компания (НЭК) Болгарии подписали контракт на возведение станции. Но после прихода к власти в Болгарии правой партии ГЕРБ Бойко Борисова проект забуксовал. Стороны долго спорили о стоимости и условиях строительства. Минимальная цена, предложенная "Росатомом", составляла €6,3 млрд, но и эту сумму в Софии считали неприемлемой: Натисни тук
Очевидно е , че иде реч за парите, които предстоят да бъдат платени. Така разбира нещата и Борисов:
"При начальной цене в €6 млрд, при кредите в 10% годовых, по нашим расчетам, получилось около 20 млрд левов (около €10 млрд.— "Ъ". Болгария уже потратила на проект около $1 млрд и взяла кредит у французского банка BNP Paribas на €250 млн (только проценты по нему ей обошлись в €51 млн),— пояснил господин Борисов.— Для Болгарии это слишком большая цена, мы не можем себе такое позволить и заставить наших детей выплачивать потом миллиардные кредиты". По его словам, лишь стоимость электросетей для присоединения АЭС обошлась бы стране в 1 млрд левов (чуть более €500 млн)."
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго
шаро
17 Авг 2012 05:32
Мнения: 893
От: Canada
Тази статия определено е написана да насочва мисълта на различни хора в различни посоки.
Ако се съберат на едно място всички коментари на Brightman, вече виждам смисъл. Brightman
XGan4ev
17 Авг 2012 16:46
Мнения: 1,530
От: Bulgaria
Брайти,
Ясно е че всички искаме евтина и непрекъсваема енергия и прочие. Въпросът дали е евтина или скъпа в случая със всичките за и против може да се разисква безкрайно. Я ми кажи ти на мене колко безопасна е тази енергия.
Какво ще стане например когато блоковете на Козлодуй бъдат спрени. Някой ще ги вземе за скрап ли? Или на саркофаг во век и веков? Как и кога ще се почисти това място за поколенията? Какво става дори сега със радиоактивната вода която циркулира за охлаждане.? Наскоро една канадска централа избълва големи количества във едно езеро но тяхните езара са големи и побират. Какво става дори сега с отработеното гориво и материали, съпъстващи консумативи ? Как високотехнологичпна високоорганизирана държава като Япониия претърпя катастрофа и как нискотехнологична нискоорганизирана държава като България е застрахована от това? Япония все пак намира сили да се съвземе от ядрени катастрофи? Дали България ще може? Питам защото ако приемаме едното ще трябва да сме готови и за другото макар и малко вероятно и то няма да е от мащаабите на това от село Бисер причината за което е само един пример за нискоорганизираността на нашето общество.


А иначе няма по богата от Русия в момента. Дори дългът на държавата е палтен предстрочно със наказанията за това. Руснаците искали да инвестират в България. Ми да заповядат - има толкова много проекти. Дори и Белене но при пълна прозрачност а не както е сега със манипулативни политически прийоми за които научаваме от поредния скандал.
И не мисля че трябва за това да питаме непрекъснато европата. А защо да не развиваме така наречените алтернативни източници и какво лошо има в това. Рано или късно ще станат без-алтернативни така или иначе.
Firmin
17 Авг 2012 16:48
Мнения: 33,549
От: Bulgaria
Ти, гражданино Иванов, можеш ли да понесеш отговорността за АЕЦ “Белене”?


О, с удоволствие, отговори гражданинът Иванов. Само дето тези дни не съм в България. И така вече ...-та година.
duplex
21 Авг 2012 11:39
Мнения: 311
От: Bulgaria
ЗАКОНЪТ НА ПАРКИНСОН!
ЦИТИРАМ ДОСЛОВНО
Председателят: Преминаваме към точка 9. Ще докладва нашият касиер мистър Фалитов.
Фалитов: Господа, проектосметната документация на атомния реактор е пред вас, изложена в приложение Н към доклада на подкомисията. Можете да видите, че общата консумация и планък на разположението са утвдърдени от проф. Ядроверигов. Цялата стойност на проекта възлиза на 10 милиона долара....
За миг тук да спрем, за да видим какви биха могли да бъдат изказванията на заседаващите членове. Нека предположим, че те, заедно с председателя но без секретаря са единадесет на брой. От тези 11 членове, четирима (в това число и самият председател) на знаят какво представлява един реактор. Трима от останалите са в неведение за какво точно служи. От теи които познават предназначението на реактора, само двама имат бегла идея колко струва той....
И ТН. И ТН.
Така че е абсолютно тъпо да се провежда референдум за нещо, което почти никой от нас не познава, не знае цената, не знае ползата (или вредата), не е получил ракови образувания от Чернобил или Япония. Виж за силикона и чалгата трябва да има референдум. С две ръце съм за. Позитано да набере статисти.
Добави мнение   Мнения:271 « Предишна Страница 14 от 14 12 13 14