"Та повод девширмето" му се драйфа на човек, когато чете опити за омаловажаване и умаляване не тая зверска турска практика, на едно от най-трагичните страдания на поробените християни. Тия като бонгоолу и сие, разбира се, са противни до погнуса характери. Но не само това, те са и противни невежи. Например, по-горе чета фалшиви цифри за броя на еничарите, вероятно попити от мръсната турска пропаганда. Истината е, че през 1809 г. в животинската турска държава е имало около 110,000 регистрирани еничари. |
"Интегрираните" еничари после са се връщали (и по родните си места) и са се опитвали да "интегрират" населението "с огън и меч"... Да, това си е истинска интеграция според турските разбирания – ставали са точно като тях – алчни, кръвожадни, садистични... |
Едно тълкуване за необходимостта от кръвния данък, идващи директно от 8-ма сура, 41 стих на Корана. По-долу на немски: Hauptquelle der Legitimation ist die achte Sure, Vers 41 des Korans, welche das Recht aussprach, von jeglicher Beute den fünften Teil zu behalten. Vgl. zur Herleitung aus dem Koran die Übersetzung von Rudi Parte, Der Koran, 9. Aufl., Stuttgart 2004. Das Osmanische Reich war nach islamischem Glauben zur Expansion verpflichtet, denn nach entsprechender Rechtsauffassung ist alleine die Herrschaft des Islams legitim. Deshalb ist es die Pflicht von Muslimen, sämtliche Gebiete dem legitimen Herrschaftsbereich, notfalls mit Waffengewalt, zuzuführen. Auf dieser Basis ist die Welt zweigeteilt: in Gebiete, die unter der Herrschaft des Islam bereits stehen, (dar al-islam) und eben in diejenigen, in denen Nichtmuslime herrschen. Vgl. Majid Khadduri, War and Peace in the Law of Islam, Balitmore 1955, S. 144 f.; Paul Wittek, Devshirme and Shari`a, in: Bulletin of the School of Oriental and African Studies 17 (1955), S. 271-277; V. L. Ménage, Sidelights on the Devshirme from Idrîs and Sa´duddîn, in: Bulletin of the School of Oriental and African Studies 18 (1956), S. 181-183; V. L. Ménage, Some notes on the Devshirme, in: School of Oriental and African Studies 29 (1966), S. 70-71; Speros Vryonis, The Decline to Medieval Hellenism in Asia Minor and the Process of Islamization from the Eleventh through the Fifteenth Centruy, Berkley u. a. 1971; Vassiles Demitriades, Some Thoughts on the Origins of the Devshirme, in: Elizabeth Zachariadou (Hrsg.), The Ottoman Emirate (1300-1389), Rethymnon 1993, S. 23-31; Anton Minkov, Conversion to Islam in the Balkans. Kisve Bahasi Petitions and Ottoman Social Life. 1670-1730, Leiden u. a. 2004, S. 67 f. Мързи ме да го превеждам, но в най-общ план. Според Корана се дава правото да се задържи една пета част от военната плячка. Коранът задължава Османската Империя да експандира и като легитимна се счита единствено властта на Исляма. И пр. |
Мето, "животинската турска държава" ------------------------------------------- Не обиждай животните – те убиват единствено за храна, или за да се предпазят. Тези са убивали и за удоволствие! |
Брей, къде се скриха всички "османофили"? Къде са бонговци, фирминци, брайтманци? Хубаво е да се чете, но първо, зависи какво; второ, зависи как го възприемаш; трето, зависи какви изводи ще си направиш! Защото от самоцелното чете, само за да се покажеш, че си чел, няма смисъл. Познавам хора, които са чели много, но са си останали... Е, да не кажа грозната дума п...ти, но поне нищо не са попили съществено от книгите. Много е важно да четеш различни източници, но и главното – независими, обективни, и според мен най-важното – да можеш да отсееш зърното от плявата. Стана дълга лекция, за което се извинявам на форумците, но ми омръзна Брайтман нравоучително да ме праща да чета |
Брайтман най-много държи да подчертава, че еничарството е форма на интеграция... Стайнбек, айде да ти го обясня, като за тебе - можеш ли да се интегрираш във върховете на комунистическата власт без да встъпиш в комунистическата партия ? Не можеш, щото в Чл. 1 на Конституцията е записано, че Комунистическата партия е ръководната сила и строи комунизма. Хубаво, лошо - това е. Такава е държавата. - Същото и за една теократична монархия. Няма как да получиш достъп до управлението, ако не си правоверен. --- Какво става с еничерството ? Османската власт подбира красивите, силните, умните и им дава възможност за развитие, според способностите им. Етносът няма значение. - А, че еничерите са били действително елит на империята се доказва от развитието на корпуса. --- Това е истината, другото е пропаганда, при това нископробна. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Brightman |
Брайтман, май само отгоре-отгоре си прочел какво съм писал! Много бих искал някой да те "интегрира" като тях едно време и ти да станеш от "елита" |
Брей, къде се скриха всички "османофили"? Къде са бонговци, фирминци, брайтманци? Стайнбек, разбирам, че си търсиш раздумка. Понякога, когато съм в настроение влизам и в ограмотителни разговори, но в случая, нито съм в настроение, нито смятам за смислено да споря с вярата ти в евтините митове. Вярвай си в каквито си искаш митове и легенди. Не ми пречиш. Бъди здрав. |
--- Какво става с еничерството ? Османската власт подбира красивите, силните, умните и им дава възможност за развитие, според способностите им. ----------------------------------------------------- Боже мили, по-голям... не, думата "цинизъм" е много мека! Ми тя таз Османска власт била наистина манна небесна за нас! Ми тя как ми се е грижила да "даде възможност за развитие"!!!! Боже каква благодат!!! Особено, ако не го искаш... Знаеш ли, Брайти, приемам, че си български "турчин" и затова половината от човеконенавистническите ти "разсъждения" ти прощавам, защото те са характерни за този етнос. Но останалата половина не се прощава, така да знаеш! |
"Понякога, когато съм в настроение влизам и в ограмотителни разговори..." ----------------------------------- Брайти, ти си, както се казва на запад от нас, "на ла...но горня кОра"! |
Ми тя таз Османска власт била наистина манна небесна за нас! Айде последно - не знам дали е била манна небесна, но ти как мислиш се владее една пета от Европа, Северна Африка и Близкият изток ? Със сила, ятагани и кланета ? Много си далеч от истината. Владее се с добро и разумно управление, с интегриране на поданиците. - А си направи една табличка и сравнявай синхронно Османската империя и другите й съвременни държави. В сравнение с тях тя направо е образец за свобода, човешки права, уважение към човешкият живот и достойнство. Що бунтовете и въстанията практически отсъстват, ако не броим пряко организираните и финансираните от противниците й по време на войните с нея, и то чак от края на 17 век. |
"...как мислиш се владее една пета от Европа, Северна Африка и Близкият изток ? Със сила, ятагани и кланета ? Много си далеч от истината. Владее се с добро и разумно управление, с интегриране на поданиците." ----------------------------------------------------------------------- О, не, ти си просто... луд! Истински луд! Никак не се шегувам! |
За хубаво или за лошо - мнозина са потурчени. ПОТУРЧЕНИ - не ислямизирани. Дали са като еничари, мамелюци, везири, генерал-губернатори или елитни части - няма значение. В народната памет (пък и по моите краища) е останал изразът: "Някой / нещо се потурчи" - т.е. нк/нщ го отнемА, загуби се безследно, изчезна без вест и кост и др.п. Заслужава си да се помисли над този израз! |
Стайнбек, чети повече истинска история градена върху фактите. Никога те не са били крити. Но и не са били поднасяни на масово ниво. Това, че ти не ги знаеш е твой пропуск, който запълваш със сурогатите на пропагандата от студената война и "възродителният процес". И с много атакоидни емоции. |
А си направи една табличка и сравнявай синхронно Османската империя и другите й съвременни държави. В сравнение с тях тя направо е образец за свобода, човешки права, уважение към човешкият живот и достойнство. Хуманизъм един сее лял... голям късмет сме извадили, а накрая и неблагодарни. Писали сме Свобода или Смърт - па вече сме били свободни. Вместо да покрепяме падишаха сме помагали на руснаците - абе много объркани хора е имало на връх Шипка. Да ни се чуди човек. |
Що бунтовете и въстанията практически отсъстват, ако не броим пряко организираните и финансираните от противниците й по време на войните с нея, и то чак от края на 17 век. В края на ХVІІ в. (след битката при Виена) Отоманската империя спира да се разширява териториално, т.е. спира експлоатирането на нови земи и народи (основен източник на приходи дотогава, с което може да се обясни и свръхмерната териториална експанзия на Империята), поради което верският гнет се обръща в икономически спрямо населението на завладените дотогава земи. Все по същото време спират и помохамеданчванията, защото е трябвало да останат хора, които да плащат данъци и да работят. |
Брайти, слез на земята, стига с политиканстване. Знам, гласиш партия, трябва да тренираш коректност на изказа. Не може да си позволиш калинкини изхвърляния. Ама поне сега, докато си още никой, недей да поучаваш с глупави препратки към истинската история. Остани със здраве! |
А си направи една табличка и сравнявай синхронно Османската империя и другите й съвременни държави. В сравнение с тях тя направо е образец за свобода, човешки права, уважение към човешкият живот и достойнство. Що бунтовете и въстанията практически отсъстват, ако не броим пряко организираните и финансираните от противниците й по време на войните с нея, и то чак от края на 17 век. Рьководства за поврьщане |
Бонго имаш навика да спориш заради спора. Отричаш насилствената ислямизация? Каква е разликата ако се ислямизираш под заплахата да стоиш гладен или меча над главата. Като разликата между наемния работник и роба. Не отричам насилствената ислямизация. Несъмнено е, че такива случаи е имало. Което дразни, обаче е, че тези случаи са изведени в историческия наратив като правилото. Нека цитирам Цветана Георгиева: " Корекции претърпява и тезата за насилственото приемане на исляма.Холандският учен Махиел Кил утвърждава, че османските регистри на чепинскотонаселение показват, че ислямизацията на района“е резултат не на еднократна акция, а на доброволен процес,продължил близо два века и половина. Доброволен процес, който не ебил направляван от пряка държавна намеса. Цял век преди предполагаемото време на поп Методи Драгиновия разказ някои отселата в района са вече почти наполовина населявани отпоследователи на арабския пророк”. “Мотивите за приемането на исляма от едни и за упорството в християнството на други не могат да бъдат разкрити с помощта наосманските извори, използвани тук. Това, което те показват обаче, емного бавният, пълзящ процес на ислямизация, който приключванякъде през ХVІІІ в. Дефтерите не регистрират вече нито един син наАбдуллах” (Кил, 1998, 80–81).Изказват се предположенията, първо, че е съществувало доброволното приемане на мюсюлманството може би по икономически мотиви: на нововъведените в исляма се правели специални подаръци, докато в същото време християните са имали поголовен данък и разнообразни такси, дължими на православния епископи на неговия свещеник, според османското законодателство. Изчислено в акчета се получава, че“човек, който би предпочел да остане християнин, трябвало да работи 11–12 дни, за да заплати правото си да бъде християнин”. Второ, че когато през 1526 г. войските наОсманската империя побеждават могъщото някога Унгарско кралство престижа намюсюлманството пораства. (Кил, 1998, 75–76), мюсюлманството “идва на мода” катонова и по-прогресивна религия, надграждаща християнството (Лозанова, 1998, с. 461). " |