Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
За жертвите на бомбардировките
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:1397 « Предишна Страница 31 от 70 29 30 31 32 33 Следваща »
проф. дървингов
01 Мар 2013 14:23
Мнения: 14,308
От: Bulgaria
Господарю на бахура, питай твойто приятелче от Банкя дали не може да разпореди на Фънди онзи зазимен водоскок на площад Славейков да се използва за нашата благородна цел, благодаря за разбирането;
Ловкия
01 Мар 2013 14:48
Мнения: 56,087
От: Ghana
Това ще го приема за шега.
проф. дървингов
01 Мар 2013 16:12
Мнения: 14,308
От: Bulgaria
...оставаше и сериозно да го приемеш ... ... иначе на мен оня водоскок ми харесваше, напревето, когато работеше ...
67AF
01 Мар 2013 16:47
Мнения: 17,775
От: Tuvalu
Поствам тук линка за книгата на Румен Руменин "Летящи крепости над България" Натисни тук, който линк ми го прати Яуза.
Ако се съди по статията, ровенето в архивите вече е направено, има точни данни и предполагам, че в книгата има пространна библиография. Ако някой има книгата - или достъп до библиотека, може би може да осветли въпроса.
Предлага се също да се уреди среща с автора.
---
Чешмата наистина иска поддръжка, пък и като налетят разни ХЕИ-та и други подобни любители на инспекциите... Но ако се комбинира идеята с площад "Славейков", там може да стане кътче за "спри, пътниче, и помени..." Въпросът пак опира да поддръжка. Ако общината няма пари да поднови инсталациите и затова е спрян фонтанът - можем да помислим за това, при условие, че общината след това се задължава да го поддържа работещ (чистене, сметки за ток и вода и прочие)
sluncho6
01 Мар 2013 17:18
Мнения: 10,597
От: United States
>>><<<
За минутка спирам да ви честитя общата за всички ни Баба Марта и да ви пожелая здраве, дръзновение и успех в общото дело.
Бъдете здрави, дръзновени и успешни!
...
Като се замисля за епитет към бомбардировките и ме засърбява скалпа. Жестоки и варварски? - в никакъв случай - не е политкоректно. Приятелски, демек, Френдли файър - айде де...френдли с 4000 френдс анд фамили под днешния асфалт...Случайни? - също не върви, нали след като има и карти къде и как да се пускат бомби и играчки....
Така че, пътниче, спри, пий една студена вода и помисли какви са били тези бомбардировки , късащи ръце и крака играчки, дошли все от приятели и онези невинни момчета от въздуха.
Продължението на политиката с други средства е най-опасното нещо за човечеството и човечността според мен. Това, кето може да направи от човека отново дзвер!!!!
nikola_tsanev
01 Мар 2013 20:35
Мнения: 12,247
От: Bulgaria
Ако се иска точна информация за загинали, брой, имена и.т.н. книгата на Руменин едва ли ще свърши много работа, не съм я чел и нямам нищо против човека.
Може би трябва да се търсят данни в Централен военен архив, ама той е в Търново.

Редактирано: 1 път. Последна промяна от: nikola_tsanev
67AF
01 Мар 2013 21:15
Мнения: 17,775
От: Tuvalu
Не мисля, че по статията трябва да се съди за книгата (и аз четох за спасените шест милиона, та покрай това...) Може би да й хвърли някой едно око първо?
nikola_tsanev
01 Мар 2013 21:43
Мнения: 12,247
От: Bulgaria
Второ издание от 2009. Ще се опитам следващата седмица.
letec55
02 Мар 2013 10:05
Мнения: 10,701
От: Bulgaria
Ще я намеря и аз... Във всеки случай, като гледам статията, в мен се засилва убеждението, че си струва да се поровим в архивите... Ще докладвам периодично... Хубавото, че всичко е тук, в София... От гледна точка на предмета на нашето издирване ЦВА няма да ни е необходим. Там са документите за бойната авиация и нейната действия... Те са изучени много добре от проф. Димитър Недялков в "История на българската военна авиация". А доколкото знам ( но може и да бъркам ) описите на ЦВА също са в София...
Ще трябва да се търси във фондовете на Министерството на вътрешните работи и народното здраве, на Софийската община, на Министерски съвет...
Калки
02 Мар 2013 10:26
Мнения: 20,000
От: Bulgaria
Като се замисля за епитет към бомбардировките и ме засърбява скалпа. Жестоки и варварски? - в никакъв случай - не е политкоректно.

Майната й на политкоректността.
Бомбардировките са били жестоки и варварски най-вече защото са били напълно безсмислени. Предлагам на Сократ да добави думата "безсмислени" в текста. Останалото - подкрепям.
Дорис
02 Мар 2013 10:49
Мнения: 28,933
От: Bulgaria
Съгласна съм с Калки за поправката. Аз бих го попретрупала - "безсмислени и безпощадни", ама силно намирисва на Пушкин, та май не съм съгласна със себе си.

На добър час, Сократе и дружина!
Yowza
02 Мар 2013 10:52
Мнения: 5,380
От: United Arab Emirates
Румен Руменин самият 'е архивът' - бил е началник на Държавния военен архив:
постъпва в СУ и завършва история. Като историк работи дълги години в министерството на отбраната. Благодарение на своя професионализъм, трудолюбие, упоритост и последователност той става началник на Държавния военен архив. Събирал е и систематизирал материали от архива, потребни за бъдещите поколения. Тази обемна и ценна информация е издал в седем тома със заглавие “Офицерският корпус в България” (Издателство “Св. Георги Победоносец”, София, 1966 г.) Там са събрани имената на всички военнослужещи от 1878 г. до най-ново време, с данни от постъпването им на служба до прекратяването на офицерските им задължения.
Р. Руменин е автор и на една друга книга с голяма историческа стойност – “Българското опълчение 1877-78 г.”. През миналата 2009 г. той поднесе на българската общественост последното си издание – книгата “Летящите крепости над България”. Само този, който не я е чел, не може да не се възхити на това голямо историческо и художествено богатство. С голяма популярност книгата се ползва и в САЩ.

http://www.nablyudatel.com/index.php?lastnews=yes&news_id=1794

Опитвам се чрез моите канали да влезнем във връзка с г-н Руменин и да организираме среща евентуално. Сократе, Дорис моля за Ваш коментар дали тази идея има смисъл.
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Yowza
Сократ-май
02 Мар 2013 12:15
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
За "безсмислени" - съгласен.
И мен ме сърби за по-остри епитети, и на мен ми се иска да го праснем точно срещу онзи, другия паметник, ама пуста политкоректност...
За господин Руменин - смятам идеята за много добра, стига да може да бъде привлечен.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Сократ-май
Yowza
02 Мар 2013 12:53
Мнения: 5,380
От: United Arab Emirates
За господин Руменин - смятам идеята за много добра, стига да може да бъде привлечен.

Сократе, в такъв случай действам пък каквото сабя покаже.

nikola_tsanev
02 Мар 2013 14:24
Мнения: 12,247
От: Bulgaria
1. Текстът на Сократ ми харесва
2. Книгата на Руменин от 1 час е в ръцете ми. След бегло прелистване, мога да кажа следното:
- поименен списък на загиналите има само за Кюстендил - 6 април 1941, като приложение
- в основното изложение се споменава броя на загиналите при съответна бомбардировка(дали за всяка не зная), трябва да чета внимателно и бих могъл за около седмица да направя списък, който да пусна на 67AF
- в основното изложение се споменават 58 граждани убити в Кюстендил на 06.04.1941, докато в поимения списък има 38 граждани, 20 ученици и две деца, едното на 7 години другото на 5. Може би през 41ва не са броели децата за граждани?
- в бомбардировката на Кюстендил са участвали и английски самолети, не само югославски, доказано чрез препратка към британски архив от Руменин, бонго твърди друго
- 58(60) жертви в Кюстендил, бонго е посочил - 67.
- ако информацията на бонго е по-достоверна, не би трябвало да се пъна да чета Руменин, нека той прати директно фактите на 67AF

Off topic, книгата си я купих тази сутрин от една забравена от мен книжарница, която и по-рано ми е вършила добра работа - "Български книжици" на Аксаков 10 до Кристал. Нека не се брои за реклама.

По последното тире от т.2, очаквам скорошен отговор от бонго





Ловкия
02 Мар 2013 15:06
Мнения: 56,087
От: Ghana
По молба на колегата и приятел Рогатия, който изтърпява бан в момента.

"Моля те пусни това като инфо за другите, че не ясно колко дълго ще лежа във фризера.
1. Моя човек с цеха за камъните е жив и работи още. Поговорихме набързо че бях зает тези дни. Човекът каза, че от камък до камък разлика в цените от небето до земята, така че трябва комитета да прецени приблизително какъв материал и размери. Най-скъпи са цветните гранити. Обработката е една и съща навсякъде. При него гарантирам, че ще вземем солидна отстъпка, някъде към доставните му цени, както и ще платим на работниците ако ползваме неговите.
2. Оказа се, по някаква случайност, че имам връзка с архитекта на София.
3. Ако комитета се ситуира и оформи в писмен вид, стига някой юрист да ни прати бланки, каквито се изискват, се наемам да ги вкарам в съда за регистрация, както и да ползваме адвокат за дребни неща, за моя сметка.
След това вече може да правим срещи с този и онзи, както и да действаме.
5. Пуснах един текст на 67 но не зная защо не е вкаран в дискусията. Не е зле да сме прецизни в заглавието - "цивилни" вместо невинни, то и войниците по принцип са невинни. "Въздушни бомбандировки" за съответния период. Не съм сигурен но има жертви от бомбене от кралство Югославия, също и в Струмица при отстъплението на германците 44г. и разбира се най-вече от съюзниците. Колкото до безмислието на техните бомби ако трябва ще драсна примерен текст. Едно е неоспоримо - и към момента на ударите етичната дилема на подобни актове е обсъждана в техните щабове, за съжаление надделява цинизма. показателен е ген. Харис, който на въпроса "нужни и необходими ли са подобни бомбандировки за спечелване на войната", отвръща - "Досега не е изпробвано, така че трябва да опитаме." Кой е Харис мисля че е излишно да казвам.
Лек ден!"



Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Ловкия
nikola_tsanev
02 Мар 2013 15:16
Мнения: 12,247
От: Bulgaria
Рогатко

По въпроса за югославско-английските бомбардировки не се тревожи, вече писах, Руменин е на масата ми с поименен списък за Кюстендил.
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: nikola_tsanev
67AF
02 Мар 2013 15:58
Мнения: 17,775
От: Tuvalu
Рогатий, извини ме, останала съм с впечатлението, че това първо ще се обсъди в иницкома и после ще се включи в общата дискусия, отивам да се поправя!
---
Поправено, всички нови мнения добавени на страницата. Много моля, ако нещо пак пропусна, пратете ми поща!
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: 67AF
проф. дървингов
02 Мар 2013 16:47
Мнения: 14,308
От: Bulgaria
Коле, дето викат в "Криворазбраната..." - утрепах та, станахме двама, които държим книгата - обади ми се по съотвения канал да се разберем кой какво ще чете, продължавам да работя за делото...
67AF
02 Мар 2013 17:07
Мнения: 17,775
От: Tuvalu
Четенето е хубаво нещо, архивите още по-добро, само че дали не задълбаваме към центъра на Земята? Идеята беше да се уточни общият брой на жертвите в рамките на отговарящото на действителността, а не да се правят поименни списъци. Ако се установи, че загиналите са примерно 1203, а не 4000, нали няма да захвърлим идеята?
Добави мнение   Мнения:1397 « Предишна Страница 31 от 70 29 30 31 32 33 Следваща »