Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Глобална бъркотия настана след края на "американския век"
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:90 Страница 1 от 5 1 2 3 Следваща »
ВладиГео
18 Яну 2015 18:53
Мнения: 3,701
От: Bulgaria
Решението се крие в това да осъзнаем цялата смесица от връзки, които правят ситуацията толкова опасна.

Решението е САЩ да престанат да рискуват глобалния интерес заради угаждане на претенциите на малките страни. Опасността е в разбирането им, че са арбитри по задължение във всеки конфликт и в търсенето на изгоди от него. В "прокси конфликтите" могат да получат само моментни, тактически изгоди и да губят в стратегически план. За това ги е предупреждавал още Гълбрайт в книгата си "Интоксикацията на силата"
ВладиГео
18 Яну 2015 19:08
Мнения: 3,701
От: Bulgaria
Светът трябва да се върне към Хелзинкския процес, вече в тристранен формат: НАТО, тоест САЩ, Китай и Русия. В свят, в който всеки от трите центъра на сила сам може да унищожи другите два, макар и с цената на собствената си гибел, алтернативата е самоубийство за всички ни
генек
18 Яну 2015 19:11
Мнения: 36,327
От: Bulgaria
Пък най-подредено е в затвора... Строго, сериозно, под отчет... С пахан и кореши...
----------------------------
Сайтът на Генек
kaily
18 Яну 2015 19:20
Мнения: 35,647
От: Bulgaria
добрата новина е, че дойде им краят
Калки
18 Яну 2015 19:33
Мнения: 20,000
От: Bulgaria
Краят на американския век ли бил настъпил ?
Щото аз вчера чух по радиото, в новопръкналото се предаване 'Конструкция', което излъчват веднага след 'Деконструкция' на П. Волгин, че се е случило тъкмо обратното -Европа се е предала и щастливо е настъпил 'Pax Americana'.
Michael
18 Яну 2015 19:41
Мнения: 1,220
От: Bulgaria
ВладиГео, ситуацията е по-сложна. Има много специфики, които заслужават обсъждане, но за тази вечер нека ти насоча вниманието към една - средната класа в Америка и широкия елит на Америка. Американската икономика е форсирана, психологията на гражданите от тези слоеве и в голяма степен и на останалите възприема живота си във форма, чиято стабилност изисква ирационално големи постоянни финансови потоци. Това е динамично равновесие, което засяга водещите прослойки на Щатите и има достатъчно хора във властта, които разбират колко лесно и с какви последствия то може да бъде нарушено. Банките трябваше да бъдат спасени през последната криза - иначе системата щеше да рухне каскадно за около 2-3 години, позицията на Америка в световната схема трябва да се запази, защото дори невинно според нас изместване ще доведе до същото. Договореност с Китай и Русия за Америка изглежда като да се остави в ръцете на изнудвачи (ако разгледаш внимателно изказванията на Путин през последните 10 години ще видиш колко много усилия хвърля за успокоение към Америка, да не говорим за специалните му обръщения към американския народ). Към иснудването има готови да се присъединят други и от американска гледна точка дори най-добрия сценарий означава да зависят от чуждо благоволение - дори и Русия да удържи на думата си, как си представяш Америка разчитаща на Русия да удържа всички, които са готови да използват отворила се възможност за изнудване? В САЩ се осъзнава процеса, прикрива се старателно от обществото, но на по-високите нива е основна тема и всичко, което виждаме е резултат на завоя причинен от качествения преход - моментът, в който хората (с влияние), които приемат проблема сериозно надвиши ония, които го игнорират. За съжаление в Америка няма никакъв що годе сносен "заговор", който да снабди тая държава с "глава", която да мисли достатъчно напред - една такава глава трябва да бъде слушана и това, за съжаление, се случва само, когато и сравнително ограничениет умствено започнат да усещат новите ветрове. Точно това е и причината за ирационалния поход срещу Русия, която иска своя пай за ролята, която се готви да играе - Европа. Погледнато рационално това би било добре и за Америка - след един сравнително слаб трус тя би получила дългосрочна стабилност, но в ролята на партньор, а не голям брат на Европа (Русия не може да си позволи да владее Европа, но независимостта й й върши достатъчно работа - останалото е постепено въвличане в бясна конкуренция с изтока и Русия като мидълмен, печелещ от всичко). Това би превърнало Америка в регионална сила на Американския континент (двата, ако се примири сега и само северния, ако продължи да упорства). В този сценарий няма да има крах на средната класа, а постепена промяна на ритъма на живот, но да си американец, значи да ламтиш за голям бизнес успех - Америка е не страна на иновациите, а на бизнесмена - той е героя, другото е средство, което ние погрешно приемаме за герой поради факта, че напоследък технологията беше често любимо и видимо средство за бизнес.

Радостното в ситуацията е, че всичко се случва рано, много преди Америка да е загубила всичките си зъби - така светът може да остане стабилен, ако примирението бъде прието навреме.
ВладиГео
18 Яну 2015 19:45
Мнения: 3,701
От: Bulgaria
Европа се е предала и щастливо е настъпил 'Pax Americana'

Европа не е играч в глобалната игра. Веднага трябва да кажа, че това не е наш недостатък, а огромно предимство.
Голямата игра обаче е като морското сражение - решават главните калибри, останалите нямат работа там
ВладиГео
18 Яну 2015 20:13
Мнения: 3,701
От: Bulgaria
позицията на Америка в световната схема трябва да се запази, защото дори невинно според нас изместване ще доведе до същото. Договореност с Китай и Русия за Америка изглежда като да се остави в ръцете на изнудвачи (ако разгледаш внимателно изказванията на Путин през последните 10 години ще видиш колко много усилия хвърля за успокоение към Америка, да не говорим за специалните му обръщения към американския народ)

Michael, не е толкова сложна ситуацията, ако не забравяме алтернативата й - апокалипсисът.
Точно затова съм напълно съгласен с тебе, че не следва да има антиамерикански алианс между Русия и Китай, а и не мисля, че двете страни търсят такъв. Но не съм съгласен, че е възможно запазването на сегашната позиция на Америка в световната схема, ако под нея разбираме доминация. Просто ресурсите на САЩ не са достатъчни за такава роля, освен че запазването й става все по-неизгодно за самите Щати.
По-горе споменах "главните калибри" и това не се отнася само до оръжията, но и до онова, което ги създава - индустрията и най-вече стратегическите отрасли: химия, нови материали, спецметалургия, спецмашиностроене, ИТ. В тези производства Русия и Китай имат паритет със САЩ, необратим паритет.
Maximus II
18 Яну 2015 20:56
Мнения: 9,741
От: Bulgaria
Тенденциозно, манипулативно и невярно!
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Maximus II
ruff
18 Яну 2015 21:10
Мнения: 3,415
От: Bulgaria
много ми е интересно кой се крие под "материали от чужди медии", като съставител на този тюрлю гювеч?
ако го е срам да си каже името, нормално е поне една библиография да представи. да знаем поне, че съставките на буламача са плод на "биологично земеделие". а не ГМО.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: ruff
ruff
18 Яну 2015 21:15
Мнения: 3,415
От: Bulgaria
какъв е този антиамерикански алианс? китай накрая ще погребе всички! само да му паднат.
protor
18 Яну 2015 21:48
Мнения: 3,898
От: Bulgaria
много ми е интересно кой се крие под "материали от чужди медии", като съставител на този тюрлю гювеч?


Ако твърденията бяха обилно гарнирани и с линкове към тубата, щях да се обзаложа, че е ЗИП.
Sir_Lanselot
18 Яну 2015 22:39
Мнения: 10,020
От: Bulgaria
Максимус 2,
Направи ми впечатление изразът
Кой кой е в продължаващите конфликти? Как Сирия трябва да избира между Асад и "Ислямска държава"? Тези неясноти, които заедно с дроните и другите оръжия, обещаващи модерна война без загуби (от наша страна), водят до увеличение на разходите за отбрана и правят все по-правдоподобна бъдеща ограничена война.Наистина, тюрлю гювеч. Уж се почва един геополитически преглед от някакъв страничен и неутрален наблюдател, и из един път цъфва изразът "от наша страна". Коя е тази наша страна господин "неутрален наблюдател"? Толкова ли не можахте да посочите някакви смислени аргументи, за да можете накрая да призовете за повече решителност? Ще ви се смеят на пропагандистките напърин и Кери и Хамънд, че и Столтенберг.
Втора смяна
18 Яну 2015 22:42
Мнения: 4,072
От: Bulgaria
Тия двамата на снимката не знам защо са ги дали...светът отива към нормализация с два центъра /Индия и Китай/ и периферия.
nikolay_rs
18 Яну 2015 22:59
Мнения: 11,720
От: Bulgaria
Гният ли, гният ли?
zdran
18 Яну 2015 23:46
Мнения: 5,272
От: Saint Kitts and Nevis
Гният ли, гният ли?

Като мушмулите...
nikolay_rs
19 Яну 2015 00:16
Мнения: 11,720
От: Bulgaria
Словесна схватка между външните министри на САЩ и Русия Джон Кери и Сергей Лавров.

Кери към Лавров:
- Е това е безобразие. Да забраните на дъщеря ми да учи в МГИМО. Убихте му мечтите на детето.
maxilianus
19 Яну 2015 00:49
Мнения: 324
От: Bulgaria
През 19-и век е било на френски. През 20-и също на немски. Ако на някой му се струва, че през 21-и век ще го бъде и на английски, следното изпълнение може да го удовлетвори: youtube.com/watch?v=GuX5-gxxqqc
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: maxilianus
Eisblock
19 Яну 2015 00:56
Мнения: 9,157
От: Iceland
Коментара на Михаел е по-сериозен, отколкото статията. Но двете неща заедно, се допълват. Като изключим няколкото коментара на ентусиасти с по-семпло междуушие, темата изисква сериозен ангажимент в разбирания и в изказа.

В тази връзка ми се струва, че срутването на сащ ще има много по-лоши последствия за тях, колкото повече упорстват да продължават както до сега. Със сигурност има кръгове там, разбиращи ситуацията и какво трябва да се направи. Но кликата ционисти и банкеро-сатанисти са узурпирали всички по-важни властови лостове и нямат намерение да ги предават. И не само у тях си, а и в по-важните прозападни държави. От метрополията, сполучливо наречена Вашингтонският обком считат, че НСР е световен факт, което обаче не е.

От тук нататък, нещата ще вървят на все по-зле и ако тази Завера не бъде извътре разбита, светът го очакват големи беди. Не, че не е имало опити, поне за два се сещам: - 11.9 бе сериозен несполучил вътрешен преврат и втори един, по-слаб, дойде от към афганистанското крило на армията. Сега обаче настъпи фазата на директна конфронтация между трите властови центъра на света и ние всички виждаме как тя ескалира с всеки изминал ден. Освен военното развитие - най-опасното за света, има и друго зад кулисите, като плодовете от него ще закиселят на сащ още през тази есен! Задавянето им го виждам към краят на годината, когато паниката ще обхване финансовите пазари, съвсем явно там. И на този фон се сещам предсказанието на Ванга - че първият черен президент, ще ознаменува краят на сащ в този им вид.

Нека не се заблуждаваме, официалният световен дълг е над 170 трилиона долара. Реалният е многократно по-голям. Никой не пита, КОМУ СЕ ДЪЛЖАТ ТЕЗИ ПАРИ?! За отговор, просто не мечтая, не че няма. Но ако го извадим изпод килима, тогава ще трябва да се назоват нещата с истинските им имена...

...А именно: КОИ се крият зад Завесата и докараха света с манипулациите си отново до световна война - Третата?!
len
19 Яну 2015 01:10
Мнения: 5,045
От: Bulgaria
Е как кои, те се знаят, е не всички поименно де. Трилатерална комисия, Билдерберги, онези 300-те, и повечето от тях /дали не и всички/ с определен произход...
zdran
19 Яну 2015 01:25
Мнения: 5,272
От: Saint Kitts and Nevis
Друго си е да прочетеш едно ерудирано и обосновано мнение, базирано на ..... предполагаемо изказване на Ванга.
Безспорно езотеричното междуушие не е просто семпло, а изтънчено и комплексно, с отсенки на различни психиатрични състояния.
Добави мнение   Мнения:90 Страница 1 от 5 1 2 3 Следваща »