Майсторска демагогия. Танев и Кастрева ряпа да ядат... ------------------------------ Сайтът на Генек |
А можеше да се постараеш да направиш един по-задълбочен анализ на това какво се предлага, какво наистина ще стане и какво ни лъжат че ще стане, а не да ни заглавичкваш с емоционални напъни без тема. Взеха едни пари тези от бан и онези от министерството. Очилаткото само мига и ходи небръснат, поздравява цезаря си и сега се кани да го съветва без да ми е ясно в какво точно ще са му съветите? За величието на Ломоносов вероятно. Или за величието на Винету, защо не. Аз доколкото разбрах, се канят да ни натресат едно мултикултурно население и да оправдаят взетите по европейските програми милиони. |
Абе, казвам ви аз, да се държите саде у "Под игото"... Ейгу - и уважаваният от мен автор ви го казва... |
Настоявам единствено да помним, че когато става дума за образование и наука, то преди всичко категорично се изясняват термините. След това значението им се научава и приема от участниците в процеса. Ако няма такова приемане и научаване, няма нито истинска дискусия, нито истинско знание, нито възможност за реално надграждане. Истинското знание за историята започва от вярата. Поне така пише Платон "За да се твърди, че човек притежава знание за нещо, то трябва да е вярно. Трябва да има вяра, че е вярно, и тази вяра трябва да е обоснована." Накратко, знанието е обоснована вяра. Колцина са тези, които имат в мисленето си и следа от вяра? |
Майсторска демагогия. Личи когато някой си заработва $. Въображаеми а? А някой много благ, ти мисли доброто, а друг описва тази мила катринка, и никога не е ял $ от УСА. |
"Записките по българските въстания" са дневник и безпристрастна хроника. Нещо като Дневникът на Богдан Филов. Писани са ден подир ден. Поради тази причина сички историци без изключение ги приемат за исторически извор. За разлика от свободните съчинения на писателите. Това за сведение на Ламбовски.... |
Ами така си е. Аз имам на дискове всички филми и пиеси, които някога съм решил, че си струва да бъдат видени. И един ден открих, че ми липсва "Криворазбраната цивилизация". Явно, нещо съм недогледал. Свалих си я от голям, уважаван наш трекер. И какво се оказа? Копието бе осакатено. От пиесата бяха изрязани всички моменти, които биха могли да се счетат за критика към евроинтеграцията и европейските ценности. Всичко това до степен, че ако не си гледал оригинала, няма да разбереш какво й е "криворазбраното" на тази "цивилизация". Честно казано, не вярвам ъплоадер да вземе да реже филмов материал. По-скоро, някоя медия е решила да се наведе в правилната посока, а човекът е свалил копието точно от нея. ...И все се сещам за един репортаж по телевизията, където шофьор на такси обясняваше: "Да, напиват се западняците на Слънчев бряг. Да, буйстват в колата. Да, всяка вечер ми повръщат по седалките. НО! Както са пияни, дават голям бакшиш. За какво са ми някакви студенти, дето ще ми говорят на "ви" и накрая ще ми дадат 50 стотинки бакшиш? А седалките сутрин ги пера и до вечерта изсъхват." Когато човек е роден да бъде слуга, нищо не може да се направи. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Шаман |
Спорно е. Фермерство има и в САЩ, и във Франция, и в Полша - но слугинския манталитет го няма. Всъщност, Франция се крепи само на селското си стопанство - индустрията отдавна е изкупена от чужденци. А за туризма - не зная. Не съм ходил в Сейнт Мориц или Куршавел (за съжаление), но не си ги представям пълни с копърки, които возят пияни англичани. Но може и да греша. |
С туризъм и селско стопанство няма начин да си нещо повече от слуга. Пък аз със скромните си познания по литература си мислех, че на времето, включително и при турското робство, професиите на земеделеца, ханджията и кръчмаря са били уважавани. При соца ви научиха да цените само работниците и народната интелигенция. |
Имаше и още нещо, не помня философа - "Когато има вяра, спорът е безсмислен и не води до синтез" Не "помниш" или просто няма |
Но казано с други думи, ако усещаш света край тебе враждебен, ще усетиш като враг всеки, който иска да ти внуши, че големият свят е благ и ти мисли доброто. Не усещам света враждебен, но не поради това няма да усетя като враг оня, който иска да ми внуши, че големият свят е благ и ми мисли доброто. Просто ще го помоля да представи и поне един факт за потвърждение | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: ВладиГео |
Има, ама не е от тия известните. Много ме е яд, че не мога да си спомня името. Една дебела книга със сини корици. Може да не го цитирам точно, идеята е, че двама вярващи изобщо няма смисъл да спорят, нито да ги слуша някой, защото вярата не позволява да се вслушват аргументите на опонента. Не става въпрос за соц или турци, принципно положение. |
Но това усещане - за национална катастрофичност, кара по-старите поколения да търсят опора в ценности, които са приемали като непререкаеми в своите по-безметежни юношески времена. Те се сърдят не защото вникват в програмите, а защото към порасналите национална и социални заплахи усещат застрашен и идейния си рефрен, съставен в оптимистични житейски периоди и изпълнен в мажорни тонове. По-младите пък чувстват удари по идентичността си - действителни и въображаеми. При тях липсата на собствени социални перспективи е само част от един по-обширен заговор на тъмни международни сили, които искат да размият идейните им опори. Така ли или не, няма голямо значение. И е така, и не е така всъщност. Да разбирам ли, че авторът смята турското робство за "пререкаема ценност"? |
Ами... изказал си е мнението автора. Просто един от многото. Само дето него го печатат и ни го предлагат. Сега чакам да предложат и противоположното мнение, иначе СЕМ ще ги накаже... |
Може да не го цитирам точно, идеята е, че двама вярващи изобщо няма смисъл да спорят, нито да ги слуша някой, защото вярата не позволява да се вслушват аргументите на опонента. Основно положение в теорията на спора е - "не се опитвай да убедиш опонента си, а - публиката". Мисля, че идеята е същата. |
Франция се крепи само на селското си стопанство По-скоро Франция се крепи на субсидиите (от ЕС) за фермерите си |
двама вярващи изобщо няма смисъл да спорят, нито да ги слуша някой, защото вярата не позволява да се вслушват аргументите на опонента Това за Платон? Лично аз не мога да прочета наведнъж и десет страници от него, щото - между нас казано - едва ли има друг, който толкова изчерпателно да представя всички мислими аргументи и контрааргументи. Ами Съборите? Първият Никейски Събор е продължил 70 дни, а Шестият Вселенски Собор е открит на 7 ноември 680 година (председателства го Константин IV Погонат, след бягството му от Онгъла и лечението в Акве Калиде), а е закрит на 16 септември 681 година. |