Ала-бала... Всъщност има един много по-важен въпрос - кога БПЦ ще стане църква за хората, а не над хората. Кога българските духовници ще влязат в домовете за сираци, кога ще обърнат взор към бездомните, болните, бедните духом, без да мислят за собствения си материален интерес. За да намерят хората своята връзка с християнството, първо то трябва да намери път към тях. Затова преди да наричаме католиците и протестантите еретици, нека да преброим благотворителните им инициативи, подслоните и кухните за бедни. |
По православните въпроси българските християни се делят и по още един признак: русофили/ русофоби Простите граждани, от чието име пише авторът, сигурно така да ги делят. Умните граждани сигурно ще разделят българските християни по други признаци : женени/неженени пияници/трезвеници цесекари/левскари женкари/целибати пушачи/бозаджии и т.н., и т.н |
от евангелието на Лука 21:24 Те ще паднат под острието на ножа, и ще бъдат откарани в плен по всичките народи; и Йерусалим ще бъде тъпкан от народите, докле се изпълнят времената на езичниците. |
Символа на вярата По въпроса за Символа на вярата препоръчвам на българските християни научните трудове на Асен Чилингиров. Безспорно най-добрият изследовател на църковната история в България, ерго на Балканите и Източна Европа. Що е то православие, католицизъм и Българска църква. Светли Христови празници на сички: http://www.otizvora.com/2009/01/186 И в заключение, най-важното: Конфликтът между «православни» и «еретици», започнал през последната четвърт на ІV век, ще достигне през VІ и VІІ век с нова кулминация. Гоненията на «еретиците» и разрушаването на техните църкви са последвани този път от значително по-големи по размер и ожесточение нападения от страна на солидарното спрямо своите сънародници отвъддунавско население, зад което застава една внушителна по размери конфедерация от населяващите Средна и Югоизточна Европа народи. Макар и възникналата през VІ век държава на тази конфедерация, империята на Теодорих, да се оказва нетрайна и да се разпада още в средата на VІ век, тя поставя край на Западната римска империя, а един век по-късно с утвърдяването на Българската държава в централната част на Балканския полуостров се завършва и един важен етап от историята. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
otvrat 28 Април 2016 19:50 По православните въпроси българските християни се делят и по още един признак: русофили/ русофоби Простите граждани, от чието име пише авторът, сигурно така да ги делят. Простите или простаците ? |
От гледна точка на съответния орган, всеки може да бъде еретик. Освен ако не е друговерец. Или поганец. Или дивак. Или чужд човек. Или някой, който не знаеш защо те дразни. Последните са най-гадни и трябва да умрат. Или държавата да ги изгони. Или да не ги пуска. Или и двете. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: wreckage |
За тях Божието име е само оръжие за сразяване на врага, а Царството небесно - нещо като развитото социалистическо общество. Е, те това е най-странното...Дивом се дивя и чудя какво "социалистическо" намират така наречените русофили в капиталистическа Русия - държава имаща претенциите на империя? "...Монополи, олигархия, стремеж към господство вместо стремеж към свобода, експлоатация на все по-голям брой малки или слаби нации от неголяма шепа най-богати или най-силни нации – всичко това породи ония отличителни черти на империализма, които ни карат да го характеризираме като паразитен или загниващ капитализъм. Все по-релефно и по-релефно изпъква, като една от тенденциите на империализма, създаването на „държавата-рентиер", държавата-лихвар, чиято буржоазия все повече живее от износа на капитал и от „стригане на купони..." Владимир Илич Ленин - „Империализмът като най-висок стадий на капитализма“ - гл. 10 |
--------- Сайтът на Генек |
Барми, нима не ти е ясно, че темата е само повод за грубо - този път злобата е прекалена, селяндурско плюене срещу различно мислещите... Жалка работа! ------------------------ Сайтът на Генек |
В богословието догматът е като аксиомата в математиката - нещо толкова очевидно и основополагащо, че даже не подлежи на доказване, но същевременно нещо, върху което се гради цялата конструкция на съответната дисциплина. Описаното е постулат. Аксиомата е друга бира. Махнете аксиомата за точката и геометрията ще изчезне! Не е много ясно какво има предвид авторът, ама ако е каквото си мисля, то - правили са го. Получили са се неевклидови геометрии. Като цяло обясняват света по-добре от евклидовата. Ако някой ученик каже, че триъгълникът има четири страни (нещо, което римокатолиците правят с тринитарния догмат), то учителят тутакси ще го отлъчи от час и ще повика родителите му. Опит за оригиналничене, но има "изродени" многоъгълници, в които броя на ъглите и броя на страните не съвпадат. Русофили, русофоби и зелЬОни пАпугаи. А уж не е петък вечер. |
Този пак е стъпил в ....................Ако през вековете църквата се менеше с всяко изСулено мнение, и нас отдавна нямаше да ни има нито като народ, нито като миряни. |
А пък аз този път ще вдигна палец за Сула. Всеки може да си намери за какво в текста му да се захване и запъне в ината си, други като мен ще предпочетат да споделят общото. Смирен и светъл Великден желая, патрицие! |
въвличането на струнната теория в борбата с проявите на битов алкохолизъм. Една тема, доста по-достойна за светлите ни умове, от религиозни идиотщини. | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: zdran |
Ndaa... Авторът май попадна в комплот... След даденият сигнал, ни вопъл, ни стон... дано му падне рейтинга по читаемост |
Онези пък, които са убедени, че с последния удар на сърцето всичко свършва, могат да не четат горния текст. Авторе, това защо е в края, а не в началото? |
Ние, простите граждани, сме суетни, но не чак толкова, че да разбираме и тълкуваме Божиите корекции и пригаждания. Именно! И затова трябва да бъдат избягвани подобни категорични констатации като обвинения в ерес, например. Ето какво казва в далечната 1991 г. Кирил, сегашният патриарх на Русия: "Ересь - это учение, которое осуждено собором и сознательно опровергает один из догматов. После разделения Церквей в 1054 году на православную и католическую, тем более после возникновения в XVI веке реформатских церквей никаких Вселенских Соборов не собиралось. Значит, формально ни один Вселенский Собор не осудил существующие конфессии как еретические. Есть богословы, в учении которых присутствует ересь - то есть, то, что противоречит учению древней неразделенной Церкви. Но права говорить о Католической Церкви в целом как о ереси, у нас нет". Впрочем и БПЦ в редица документи от втората половина на миналия век точно по този начин определяше католиците - като инославни и внимателно избягваше да осъди католиците като "еретици". През 1992 аз самият имах случая да говоря с тогавашния главен секретар на Св. Синод, дядо Неофит , който ми обясни почти дословно същото, което Кирил казва по-горе - та затова да бъда много внимателен преди да нарека някого "еретик". СЕГА, тонът се сменя, което поставя големия въпрос - дали вековечни истини определят отношението ни към другите християни или някаква конюнктура. Затова ще цитирам Решението на Архиерейския събор на Руската Православна Църква от 2000 г. 1. Единство Церкви и грех человеческих разделений 1.15. Православная Церковь устами святых отцов утверждает, что спасение может быть обретено лишь в Церкви Христовой. Но в то же время общины, отпавшие от единства с Православием, никогда не рассматривались как полностью лишенные благодати Божией. Разрыв церковного общения неизбежно приводит к повреждению благодатной жизни, но не всегда к полному ее исчезновению в отделившихся общинах. Именно с этим связана практика приема в Православную Церковь приходящих из инославных сообществ не только через Таинство Крещения. Несмотря на разрыв единения, остается некое неполное общение, служащее залогом возможности возвращения к единству в Церкви, в кафолическую полноту и единство. 1.16. Церковное положение отделившихся не поддается однозначному определению. В разделенном христианском мире есть некоторые признаки, его объединяющие: это Слово Божие, вера во Христа как Бога и Спасителя пришедшего во плоти (1 Ин. 1, 1–2; 4, 2, 9), и искреннее благочестие. 1.17. Существование различных чиноприемов (через Крещение, через Миропомазание, через Покаяние) показывает, что Православная Церковь подходит к инославным конфессиям дифференцированно. Критерием является степень сохранности веры и строя Церкви и норм духовной христианской жизни. Но, устанавливая различные чиноприемы, Православная Церковь не выносит суда о мере сохранности или поврежденности благодатной жизни в инославии, считая это тайной Промысла и суда Божия. Не особено добре подбран за Разпети Петък материал. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
За каква религия говорим? Хора, които по Великден си пожелават " Весели празници" Хора, за които Великден е "агнешко печено"? Нация , която "чука на дърво" да не настъпи "нежеланото" - не ми я фали... Тя всичко друго е, но не и "православна"... Контрааргументи...?! "Ресто, не струват..." Желая на всички форУМници светли Великденски празници и благосмирение, радост у дома и щастие в начинанията им! |
Слаб материал, написан, за да ядоса малкото вярващи, авторът се укоренява в греховността си. Колега бонго, все пак мисля, че докато католиците в не са еретици, то за протестантите съвсем определено отговорът е положителен. |