Кайзер Созе 01 Окт 2016 20:02 Мнения: 1,784 От: Palestinian Territory, Occupied Скрий: Име,IP характерните им национални имена ............. боя се че нациите са по-късен конструкт. Безусловно, и все пак... Още по него време има сериозни индикации, за съществуването на усещане за подобен вид съпричастност към някаква общност. Елините са били през по-голямата част от историята си ужасно разпокъсани и постоянно воюващи за нещо помежду си. За външна употреба по-често, а понякога и за вътрешна, все пак обаче са си били елини. За римляните има ли нужда да обяснявам. Ми италийците от времената на съюзническата война? Не исках да се меся много много, когато Предводителят на комачите и щурчо се бяха сдърпали за самосъзнанието на траките, че предпочитам под тази тема да се съсредоточа върху други въпроси, по-скоро касаещи ролята на Орфей, но подозирам, че донякъде и при траките е съществувал този момент. Ей го примерно Страбон: Вижте какво казва и Менандър за тях, което, както човек с основание би могъл да предположи, не е измислено от него, а е взето от историческите разкази: „всички ние траките, а най много от всички ние, гетите [защото и аз се хваля, че съм от този род], не сме особено сдържани” Не твърдя разбира се, че това е било оформена нация, ама нещо се е чувствало. И днес, при вече оформените нации, лично на мен ирландец ми се е представял за англичанин, а също и украинец за руснак, с което на практика признават, съществуването въпреки всичко на някаква осъзната близост ... | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: emo1971 |
Във всички варианти Евмолп е елин от елински мит. Ако махнем "божествената" му кръв - изцяло елин. Да, ама не: Според траколожката Мая Върбанова беотите са били изтласкани още през 1360 г. пр. н. е. от района на планината Хеликон, недалеч от Парнас. Това е дело на Евмолп и Музей (ученик на Орфей, според една версия след смъртта на Орфей лирата му преминала у Музей), чрез които траките завладяват светилищните места Делфи и Елевсин. Евмолп бил поет и цар, владеел е районът по поречието на Марица (Хебър) с основен град днешния Пловдив. Вероятно затова едно от първите имена на Пловдив е Евмолп (Евмолпия). Павзаний казва: „Евмолп, тракийският цар, идва на помощ на Елевсин във войната с Атина, остава там и основава мистериите, като поставя началото на жреческия род Евмолпиди.” |
Моя милост, в случая... просто прегледах разни гръцки митологии, а там са посочени древните автори разказали съответния мит в един или друг вариант. В нито един вариант Евмолп не е тракиец. В една от версиите наследява тракийски престол от сватанака си - тракийски цар. В друга версия - че е бил обикновен елевзински овчар. Атина и Елевзина спорели за гроба му. (Павзаний) Във всички варианти Евмолп е елин от елински мит. Ако махнем "божествената" му кръв - изцяло елин. Ъхъ... ако махмем божествената кръв е бил роден в резултат на партогенеза. Че и майка му също. Много католическо (а също и много богомилско, според някои): Иначе си струва човек да прочете Страбон: (7:1) Хекатей Милетски казва, че Пелопонес преди елините е бил населен от варвари. Но може да се каже, че в древни времена цяла Елада е била поселище на варвари, ако човек разсъди от самите традиции: Пелопс довел хора от Фригия в Пелопонес, който получил името си от него; а Данай от Египет; а дриопите, кауконите, пеласгите, лелегите и други такива народи разделили помежду си частите, които са вътре в провлака – както и външните части, защото Атика някога се е владеела от траките, които дошли с Евмолп, Давлида във Фокида от Терей, Кадмея от финикийците, които дошли с Кадъм, а самата Беотия от еоните, темиките и хиантите. (Според Пиндар, някога беотийското племе се е наричало „сюес”. Варварският произход на някои проличава от имената им – Кекропс, Кодрос, Аикъл, Котос, Дрюмас и Кринакос. И дори до ден днешен траките, илирите и епиротите живеят по фланговете на елините, въпреки че това преди е било повече в сила, отколкото днес; всъщност повечето от страната, която днес е неоспоримо Елада, се владее от варварите – Македония и някои части от Тесалия от траките, а частите на Акарнания и Етолия от теспротите, касопеите, амфилохите, молосите и атаманите – епирски племена. |
Павзаний казва: „Евмолп, тракийският цар, идва на помощ на Елевсин във войната с Атина, остава там и основава мистериите, като поставя началото на жреческия род Евмолпиди Който става атински жречески род ... |
които дошли с Евмолп Означава ли, че е тракиец? Това, че елевзинците воювали с атиняните, повикали на помощ Евмолп и той се отзовал с тракийски части прави ли го тракиец? Ако така мислиш - спора е излишен. |
Иначе си струва човек да прочете Страбон: или Полибий: 1. Ако летописците преди нас бяха пропуснали да възхвалят самата История, сигурно щеше да е необходимо да насърчим всички за избор и предпочитание към такива записки, защото хората не разполагат с по-резултатно средство за усъвършенстване от знанието за миналото. Но след като не единици и не мимоходом, а така да се каже всички – от начало до край – са държали на това, твърдейки, че най-истинското възпитание и подготовка за политическа дейност е изучаването на историята и че споменът за преживелиците на други е най-действеният и единствен учител на умението да се понасят с благородство превратностите на съдбата, явно никой не би сметнал за свое задължение, най-малко аз, да повтарям неща, казвани толкова често и така добре. Самата необичайност на събитията, които се залових да опиша, е достатъчна, за да подкани и подбуди всекиго, и млад и стар, да се запознае с този труд. Та кой човек е толкова прост и мързелив, че да не поиска да узнае как и чрез какъв род политическо устройство за по-малко от петдесет и три години бе завладян и поставен единствено под властта на римляните почти целият обитаем свят – нещо небивало досега? И кой би бил така увлечен от други зрелища или науки, че да сметне нещо за по-важно от това познание? Гекларира целите, обхвата и методиката. Не като самоцел. Познатият му свят е ограничен, но поне има амбиция да представи система. С времето се появяват нови идеи. Принуждаващи ни да преосмислим миналото, за да разберем настоящето. Светът ни доста се разшири. На парче не става. Халдейският подход- да превърнем знанието в инструмент на жреческата каста или професионалните историци , също не става. Малко е демоде. В този смисъл литературните спекулации на Щурча наистина разбутаха темата. Дори и с подхода му да цака макетата с траки в крайна смека предизвика дискусия. А и е забавен. Стига сте го мачкали-предложете методика. Инак на парче го разкъсвате като пияни менади Орфей. Безмислен акт на жестокост, деструктивен, и вече не е забавен.***** Персите за известно време придобиха голяма власт и господство, но колкото пъти се осмелиха да прехвърлят пределите на Азия, излагаха на опасност не само властта си, но и самите себе си1. Лакедемоните дълго време спориха за водачество в Елада, но след като го спечелиха, го задържаха неоспорвано по-малко от дванадесет години2. Македоните установиха власт в Европа от Адриатика до реката Истрос, което би могло да се смята за съвсем незначителна част от споменатия континент. Впоследствие, унищожавайки Персийската империя, си присвоиха господството и над Азия3. Но макар да се смяташе, че властта им е пръсната по най-много места и е най-здрава, те оставиха по-голямата част от обитаемия свят в чужди ръце. Нито веднъж не се опитаха да спорят за Сицилия, за Сарди и Либия, а най-войнствените племена в Западната част на Европа, направо може да се каже, че не познаваха. А римляните подчиниха под свое управление не някакви си части, а почти целия свят, [и осигуриха превъзходство на своята империя, несравнимо с миналите и непреодолимо от настоящите.] … От този труд ще стане по-ясна [последователността на установяването на тази власт]; ще се види също така колко много и големи предимства са заложени в достоверния подход към историята за тези, които искат да я научат. |
Тъ. След като Павзаний, който е елин се пак, категорично твърди, че Евмолп е тракийски цар, tryy и Августейшите каманчи спокойно може да докажат обратното... |
„Евмолп, тракийският цар, идва на помощ на Елевсин във войната с Атина, остава там и основава мистериите, като поставя началото на жреческия род Евмолпиди.” Нали, спорът е излишен... |
щурчо Евмолп, тракийският цар "Фердинанд, българският цар" е също толкова вярно, но не го прави българин. За трак не съм сигурен. Спорът наистина е излишен. Страбон, да не би да е трак? |
Във всички варианти Евмолп е елин от елински мит. И този фанариотски напън за погърчването на Евмолп, биде разбит отсекъде... |
щурчо По джелезната логика на tryy и Тервел е български владетел, ма не е сигурно дали е българин... Народността на един владетел не се определя от териториите и народите над които владее а от личната им генеалогия. Иначе спокойно мога да пиша Симеон Велики - ромеин! По това което се е титуливал сам. Анадън му? |
Той таз вечер късметлия ли го раздава? Блажен по дефиниция.Но пък ми отвори очите. Направо се потресох колко историчарски сайтове са се появии у нас. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Кайзер Созе |
Павзаний казва: „Евмолп, тракийският цар, идва на помощ на Елевсин във войната с Атина, остава там и основава мистериите, като поставя началото на жреческия род Евмолпиди Провери си източника. Думите не са на Павзаний , а на модерен автор, който преразказва друг модерен автор, който се позовава на Павзаий кн.2:14:3. Там пасажът е малце по-различен. [3] But it is possible that Dysaules came to Phlius for some other reason than that given by the Phliasians. I do not believe either that he was related to Celeus, or that he was in any way distinguished at Eleusis, otherwise Homer would never have passed him by in his poems. For Homer is one of those who have written in honor of Demeter, and when he is making a list of those to whom the goddess taught the mysteries he knows nothing of an Eleusinian named Dysaules. These are the verses:—“She to Triptolemus taught, and to Diocles, driver of horses, Also to mighty Eumolpus, to Celeus, leader of peoples, Cult of the holy rites, to them all her mystery telling. Има и друг пасаж от Павзаний, 1:38: [2] and the first to dwell on the other side of the Rheiti was Crocon, where at the present day is what is called the palace of Crocon. This Crocon the Athenians say married Saesara, daughter of Celeus. Not all of them say this, but only those who belong to the parish of Scambonidae. I could not find the grave of Crocon, but Eleusinians and Athenians agreed in identifying the tomb of Eumolpus. This Eumolpus they say came from Thrace, being the son of Poseidon and Chione. Chione they say was the daughter of the wind Boreas and of Oreithyia. Homer says nothing about the family of Eumolpus, but in his poems styles him “manly.” [3] When the Eleusinians fought with the Athenians, Erechtheus, king of the Athenians, was killed, as was also Immaradus, son of Eumolpus. These were the terms on which they concluded the war: the Eleusinians were to have in dependent control of the mysteries, but in all things else were to be subject to the Athenians. The ministers of the Two Goddesses were Eumolpus and the daughters of Celeus, whom Pamphos and Homer agree in naming Diogenia, Pammerope, and the third Saesara. Eumolpus was survived by Ceryx, the younger of his sons whom the Ceryces themselves say was a son of Aglaurus, daughter of Cecrops, and of Hermes, not of Eumolpus. | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: бонго-бонго |
Ми ще го пусна независимо че все плюят някои. Ето за Атина. http://sparotok.blogspot.bg/2015/09/blog-post_8.html Ето ви пущуните . Баба ти е била при пущуните а баща ми при хуните. Кой би повярвал, че старите българи са роднини на паштуни, перси и талишци, ако се знаеше за древното тракийско присъствие в Средна Азия, за ролята на траките като народ Кой би повярвал, че старите българи са роднини на паштуни, перси и талишци, ако се знаеше за древното тракийско присъствие в Средна Азия, за ролята на траките като народ Ето ви за цивилизацията на гърците. Що се касае до положителните постижения на гърците...това е труден въпрос. - от работите на Платон става ясно, че са се учили от тракийските лекари - благодарение на Алкидамант знаем, че Орфей е създал азбуката, която ползват - сведенията на Страбон позволяват да кажем, че тракиецът Евмолп е въвел Елевзийските мистерии в Атина - Плиний твърди, че керамиката е открита от атинянина / пеласга Кореб. - на тракийския Дионис се приписва създаването на търговията - от Херодот знаем, че укреплението на Акропола е строено от пеласгите, те са и хората, които облагородяват земята там, гърците им завиждат и я отнемат - Плиний твърди, че дърводелството е въведено от пеласга Дедал - на траките Орфей, Тамир, Лин, Мидас се приписва създаването на разични музикални инструменти - за траки и пеласги се казва, че те са изобретили бигата и квадригата - впряг с два и четири коня - най-ранните плавателни съдове биват приписани на мизите и трояните - Татиан Асирийски твръди, че гърците вземат геометрията от египтяните, от вавилонците астрономията, а гаданията от траките - обработката на мед, бронз се приписва на фригиецът Делас - тракийските халиби са научили гърците да обработват желязо и така се е родила гръцката дума халипс - стомана Ето ви още за гърците http://bgistoria.jimdo.com/%D1%81%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B8%D0%B7%D1%85%D0%BE%D0%B4-%D0%BD%D0%B0-%D0%B3%D1%8A%D1%80%D1%86%D0%B8%D1%82%D0%B5/ |