Малце си противоречиш, не зная дали осъзнаваш. Щом етносът е въпрос на самоопределение (това е така) и е достатъчно да кажеш на кого се чувстваш наследник, защо има нужда от "доказателства" за връзките с древните? За кво е целата ви борба? |
Пак по твоята логика кво правим с потругалци, испанци, англичани, ирландци, шотландци, швейцарци, австрийци, чехи, словаци, поляци, унгарци, румънци, хървати, словенци, мързи ме да изброявам повече ... Туй си е техна работа, а не моя. Секи случай нито една европейска държава не е по-стара от България. И как си се самоопределят етнически си е техна работа. Те и бракята вардарци са се самоопределили етнически като македонци, ма туй съвсем не е било доброволно. А со много кютек, манипулации и фалшификации... |
Малце си противоречиш, не зная дали осъзнаваш. Щом етносът е въпрос на самоопределение (това е така) и е достатъчно да кажеш на кого се чувстваш наследник, защо има нужда от "доказателства" за връзките с древните? За кво е целата ви борба? Как защо?! Защото самоопределението все пак се нуждае от наратив , от приказка, от епос за герои, жреци или магьосници (то е все едно иде реч за хора, които отправят правилните слова към отвъдното). Тоя наратив, трябва да се отнася до достъчно отдалечено време, за да може да придобие митологически очертания. С три думи: Артур, Мерлин и друиди. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
Туй си е техна работа, а не моя. Ти и себе си ли не четеш. Я надникни три поста по-нагоре, там си подредил кой какъв е. Нека тръгнем по твоя път. Приемаме се за траки. Приемаме всички, живеещи на някогашни тракийски земи, за траки. Приемаме и скитите за траки. България се въздига. Успява по един или друг начин да приобщи към себе си всички "тракийски" земи. Няма вече македонци, сърби, румънци, молдовци, украинци - има сегашни пеони, трибали, гети, скити, част от гигантския български масив. В този момент на всеобща идилия някой в Анкара се сеща, че е фригиец и в по-широк, щурчилингиров смисъл на думата, трак, и започва да работи за каузата на Мегали Тракия. Скоро всички отново сме чеда на Велика Тракия. Само че с фес. А картата й удивително наподобява тази на Османската империя ... |
И Велика Тракия прецака Третия Рим.Универсалната Империя -сериалът на Историята. Единве Орфей и Щурча е негов Пророк. |
В този момент на всеобща идилия някой в Анкара се сеща, че е фригиец и в по-широк, щурчилингиров смисъл на думата, трак, и започва да работи за каузата на Мегали Тракия. Скоро всички отново сме чеда на Велика Тракия. Само че с фес. А картата й удивително наподобява тази на Османската империя ... Той Йозал се сети.... баш в разгара на Възродителния процес в България. Случайни съвпадения някакви .... |
Немам никакво намерение да вкарвам който и да било у моя път. Днешните румънци се смятат за горди наследници на древните даки и римляни, макар тамо да е имало за има нема 160 годин два римски легиона в повечето случаи съставени от варвари. По некое си време фанариотите и император Наполеон Трети им правят Ръмъния Маре, въпреки че са писале и чели илядо годин на български. Ми техна си работа... |
Римските провинции, граници според германците. Интересно, Самотраки се пада в Тракия. Ти да видиш. https://en.wikipedia.org/wiki/Limes_Moesiae https://en.wikipedia.org/wiki/Limes_Moesiae#/media/File:Roman_provinces_of_Illyricum,_Macedonia,_Dacia,_Moesia,_Pannonia_and_Thracia.jpg |
Даките са интересен феномен. Автохонни, появили се за да бъдат увековечени на римска колона. Римляните били без чувство за хумор и целеустремени строители и касапи. Не оставяливднешно клане за утре и не спирали до финала. Така даките-траки са първият докумектиран случай от духове да се роди народ. А на Балканите е просто пример, жалък епизод, от хилядолетия кланета. Но както знаем от орфистите-автохонното население не може да е жертва на геноцид. |
Римските провинции, граници според германците. Интересно, Самотраки се пада в Тракия. Ти да видиш. Ъхъ... Аз съм обяснил защо Самотраки се пада в Македония (бих добавил и патронажа на Македонските царе над светилището в продължение на два века преди римското завоевание), ма ти си предпочела карта на Дройзен от преди век и половина, когато не са били известни надписите на римските управители на Македония от острова. Започвам да се чудя сериозно какъв е смисълът да изнасям достъпна информация за радиоточки, които само предават, но не приемат. |
Аз съм обяснил защо Самотраки се пада в Македония (бих добавил и патронажа на Ъхъ! А и името отде се е взело такова тракийско, а и светилище на богинята Кабири. Съвпадък до съвпадък. Ма ний нъли сми прости и нищо не вдяваме, та туй ли... SAMOTHRACE sam'-o-thras (Samothrake, "the Thracian Samos"; the King James Version Samothracia, sam-o-thra'sha; the island was formerly Dardania; for change of name see Pausanias vii.4,3; Strabo x.457, and for a full discussion Conze, Hauser and Benndorf, Neue Untersuchungen auf South, 1880): An island in the Aegean Sea, South of Thrace opposite the mouth of the Hebrus River, and Northwest of Troas. The island is mountainous, as the name indicates (see SAMOS), and towers above Imbros when viewed from the Trojan coast. The summit is about a mile high. It is mentioned in the Iliad (xiii.12) as the seat of Poseidon and referred to by Virgil Aeneid vii.208. The island was always famous for sanctity, and the seat of a cult of the Cabeiri, which Herodotus (ii.51) says was derived from the Pelasgian inhabitants (see also Aristophanes, Pax 277). The mysteries connected with the worship of these gods later rivaled the famous mysteries of Eleusis, and both Philip of Macedon and Olympias his wife were initiated here (Plut. Alex. 3). http://www.biblestudytools.com/dictionary/samothrace/ |
Бре... колко много изтрито и изписано... Miziika 10 Окт 2016 02:34 След като защитих дисертацията ... Там най-много се следи да не се плагиатства. Това по повод къде могат да се намерят изследванията на Чилингиров. Със сигурност и в Америка. По повод горното мога да кажа само, че да е хубава една жена е хубаво, но да е и учена! е още по-хубаво! Дали прилага копия на карти от 16 век(rorik) или от 20-ти(Miziika) за да онагледи знанията си за античността е без значение. * Щурца се изтри, защото си даде сметка, че е писал глупости. И предводителя и бонго (бих казал, основните приземители на тракоИдеолозите) пишат толкова аргументирано и ясно, че дори неук като мен се съгласява, какво остава за светило по тракските писания (и не само ) като Щурчо. Но не означава, че ще си го признае! Нито..., че е оздравял! * Ще си позволя едно обобщение от висотата на моята елинофилска низост. - Орфей е трак, не-грък, но персона от гръцката митология - Орфизма е: а) антично гръцко учение б) новобългарско явление с кулминационен връх Орпю - траките южно от Балкана се елинизирали, северно се латинизирали, в преобладаващата си част преди идването на славяните и (пра)българите. Откъдето, тракоИдеологията става привлекателна за всички с баби елиниди, латини, македонЕ, що не и роми... всички с раздвоено народностно самосъзнание - днешните българи имат толкова общо с траките, колкото долу-горе и останалите днешни балкански народи - които имат баби елиниди или латини имат пълното право да се самоопределят както си искат, дори като траки, тронки, тарантели... - останалите имаме право да се подсмихваме и да не ги признаваме за траки защото не могат да посочат и едно историческо доказателство и нито в културата си, нито в езика си, нито в бита си, нито в хаХогрупата си имат повече общо с траките от нас. Кайзер Созе А иначе -опита да парцекираме старата история прилича на спор между роднини за наследяване на неподеляем дядов имот, като всеки се опитва да изкара другите копелета и сал той е истински наследник. Точно! |
Римляните били без чувство за хумор и целеустремени строители и касапи. Те и дедовците на Аспарух със стриганите глави отвъд Дунава били таквизи. Та коги прогонили легионите на Аврелиан, остатъчните римляни едвам смогнали да си разковат дъските по моста от другата страна на Влахия... |
- останалите имаме право да се подсмихваме и да не ги признаваме за траки защото не могат да посочат и едно историческо доказателство и нито в културата си, нито в езика си, нито в бита си, нито в хаХогрупата си имат повече общо с траките от нас. Брех, къв титаничен данайски напън. Ми я да видим: ЖИТИЕТО НА СВ. ДАЗИЙ. Този светец, загинал за християнството, бил мъченик в древния град в провинция Долна Мизия — Дуростор или Дуростол — днешния Силистра. Той бил войник в XI Клавдиев легион, „когато царували беззаконните светотатци Максимиан и Диоклетиан”. В действителност сведението се отнася за времето на императорите Максимиан Херкулий (285—305) и известния Диоклетиан (284—305). Трудно е да се каже кога е било написано самото житие. То е запазено в гръцки превод, но по всичко изглежда, че оригиналът му е бил написан на латински — език, който след император Ираклий се използвал много рядко в Източната Римска империя. Но знае се, че неизвестно кога точно, вероятно през време на големите нападения на славяните по време на император Юстиниян в средата на VI в., мощите на този светец били пренесени на о-в Сицилия. Този факт не се споменава в житието на св. Дазий и това навежда на мисълта, че то е написано преди изселването на част от жителите на Дуросторум и пренасянето на мощите на светеца. Това ще рече, че е най-вероятно житието да е било написано на латински още през първата половина на VI в. По-нататък ние ще разгледаме по-голямата част от това житие. Тук ще се ограничим само с това, което се разказва за календите. Преди това трябва да припомним, че по време на споменатите двама римски императори, Максимиан Херкулий и Диоклетиан, римските легиони се попълват с войници от същата област, където квартирува легионът. Поради това във войската са навлезли постепенно множество местни обичаи. Именно за един такъв обичай във връзка с Календите говори и авторът на житието в глава 3. „Тази скверна традиция е достигнала и до наши дни и се спазва по много печален начин. Защото дори светът да се свърши, лошият обичай не се изоставя, та дори и се възстановява в още по-грозен вид. В деня на януарските Календи суетни хора, които следват обичая на езичниците, а се наричат християни, излизат с много големи тържества. Те променят външността си, като се обличат в нрава и външния вид на дявола. Те се увиват в кози кожи и като променят лицето си, напущат доброто, в което са се преродили (християнството), и се връщат към злото (езичеството), в което са се родили.” Та значи според Венедиков, кукерството си е било запазена марка на траките и българете. До наши дни... |
нито в културата си, нито в езика си, нито в бита си, нито в хаХогрупата си имат повече общо с траките от нас. Нали?!? Вие сте по-големи траки и от нас бе, бай Трайко. Знаем че да бъдеш тракоподобен е хубаво и заразително, и се носи по въздуха като манна небесна. Та желаещитe да се подложат на облъчването с траковирусa ще стават все повече и повече. Само че като ви знаем номерата византийски, как да си вярваме, как? Но нали сме добри орфеисти, каним ви любезно, заповядайте, Елате Елинес, просфорите. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Miziika |
Ъхъ! А и името отде се е взело такова тракийско, а и светилище на богинята Кабири. Съвпадък до съвпадък. Ма ний нъли сми прости и нищо не вдяваме, та туй ли... Абе ненапразно говорех за митологичното време. Свидетели на товва сме тук, където прецизната хронология на събитията бива заместена от нянкакво неясно и за самите пишещи longue duree.... Никой не отрича по-ранното поселение на траки на острова. Говорехме за посещението на Св. Павел на Балканите. Тогава елинизираният остров Самотраки е част от римската провинция Македония, както преди това е част от Македония в хода на борбата за него, както и за други егейски острови междут епигоните (или диадохите) на Александър. Един прекрасна останка от онова време е: Останки подобни от Самотраки бол, да не говорим че конкретно тази статуя била разположена в ниша на местния театър. Обяснил съм подробно какво доказва , че Самотраки става част от римската провинция Македония. Но не! Насреща се дава остарелият атлас на Дройзен и заради едното упорство започва да се търси трескаво из чичко гугъл. Но, за да търсиш нещо из гугъл, все пак требе да имаш все пак някаква представа какво точно търсиш. Впрочем, във връзката ти е спомената Дардания.... чудно защо Св. Павел не проповядва в "Тракия", която Новия Завет би била просто римска провинция, подобно на Македония. Християнството в Тракия бива разпространено от учениците на Св. Апостоли, т.нар. "седемдесет": от Филипополската епикопия води началото си от ученика на Св. Павел, Св. ап. Ерм (Рим. 16:14) , от ученика на ап. Павел, Карп ( 2 Тим.4:13) води началото си епископията на Берое/Августа Траяна, а тази на Одесос от Св. мъч. Амплий (Римл. 16:8) и, разбира се, Св. Андрей. | |
Редактирано: 5 пъти. Последна промяна от: бонго-бонго |
кукерството си е било запазена марка на траките и българете Е като рече кукери, има ги и на Сардиния, досущ като нашите, с хлопки, маски и костюми от кожи. Викат им мамутонес, а празненствата Мамояда. Може би има връзка с mutones - овце. Ходят от къща на къща и прогонват лошите духове. Само че това става късно есен и рано напролет, когато земята се подготвя за новата реколта. Емо1971 беше намерил сайта и ги показа. https://en.wikipedia.org/wiki/Mamoiada | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Miziika |
Св. Павел не проповядва в "Тракия", която Новия Завет би била просто римска провинция, подобно на Македония. Християнството в Тракия бива разпространено от учениците на Св. Апостоли, т.нар. "седемдесет": от Филипополската епикопия води началото си от ученика на Св. Павел, Св. ап. Ерм (Рим. 16:14) се свързва началото на Християнството във Филипопол, от ученика на ап. Павел, Карп ( 2 Тим.4:13) води началото си епископията на Берое/Августа Траяна, а тази на Одесос от Св. мъч. Амплий (Римл. 16:8). Много интересна тема зачекваме с християнизацията на Тракия-Мизия-Македония. Явно е станало много по-рано от края на 9-и век, както е възприето да се брои, нали? А Самотрачката Нике сме я дискутирали още преди сто страници поне, когато Меркюри мисля, спомена че нейни познати са посетили острова. Но повторението не пречи, тази хубост неземна можеш цял ден да я гледаш и пак няма да се наситиш, та да ти остане време и за останалите прелести на Лувъра. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Miziika |
Много интересна тема зачекваме с християнизацията на Тракия-Мизия-Македония. Явно е станало много по-рано от края на 9-и век, както е възприето, нали? Извинявам се, но да мислиш, че християнизацията на Балканите датира от "края на 9-и век", па и да твърдиш, че така "било възприето", граничи с неграмотност. | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Предводител на команчите |