Този Серафимов от една страна дава вид на убедено луд фанатик, дето и без пари ще ги пише тия работи (Йоло Денев е такъв), но от друга страна не са безпочвени твърденията за пантракизма като нов вид панславизъм. Вижте клиповете - траки, славяни и (пра)българи Погледнах клипа снощи и кой знае защо се сетих за Платон и неговото обяснение за "кариерите" на негодниците. Мина ми през ума, че то не касае само политическия живот, а всички сфери на битието. Според Платон, в добри времена, почтеният/способният човек избягва да се ангажира с политическа дейност, защото като всяко его-центрично същество предпочита да работи за "себе си", а политическата дейност изисква да работиш за общественото благо. Оттегляйки се от обществена дейност обаче, той освобождава място за негодниците. И в един момент, негодниците заели обществени постове докарват обществената система до там, че почтеният човек и да иска, не може да работи за себе си - системата става непреодолима препятствие, превърната в механизъм на негодниците да работят за себе си. Няма пантракизъм или панславизъм в случая, поне съзнателен, мисля, от гледна точна на "телевизията". Има "картина", която "продава". "Телевизията" е търговско предприятие. Ще излъчи всичко, което сметне, че носи печалба, по един или друг начин повишава гледаемостта, от там и цената за реклама. И стига до Павелчо Серафимов. Павел Серафимов. Момчето вероятно не може да обясни латинската и еврейската част от името си, липсват му базови понятия, но пък е научило, че всеки има "право на мнение". И също вече "продава". Дали е започнал заниманията си като любител на древността или депресиран млад човек търсещ в нея извор за самочувствие е без значение. Сега вече е "продавач" на самочувствие, на величие, на определеност. Клиентела - бол: от щураци до баби латини... Четат го, викат го в телевизията, как да не си вярва? Платон заключава, че почтения човек ще/трябва да/ бъде принуден да се занимава с обществена дейност, ако иска да има възможността да прави нещо за себе си. Предводителите ще/трябва да/ сложат самозванците по местата им, ако искат да запазят катедрите си и да работят за себе си. | |
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: tryy |
ми то е ясно - виж в английския - гот е минало време на гет. сичко е доказано |
Предводителите ще/трябва да/ сложат самозванците по местата им, ако искат да запазят катедрите си и да работят за себе си. Въпросните предводители са ясни. Щом за тех владетелите от рода Дуло са лигльовци то е ясно, че нема кой да им слуша лакърдиите... |
Въпросните предводители са ясни. Щом за тех владетелите от рода Дуло са лигльовци то е ясно, че нема кой да им слуша лакърдиите... Трябва да си призная , че започвам да губя очертанията на твоята идея за историята на българите. Може ли да те помоля да направиш една кратка рекапитулация за: населението в късния неолит, халколита и бронзовата епоха; за това как се отнасят траките към пеласгите (едно население ли са, родствени населения ли са или какво)? Багодаря. За по късната трансформация на траките в 1/готи и оттам в славяни, 2 в българи, разбирам (надявам се правилно), че следваш плътно Ганчо Ценов |
Ми като следваме плътно сичко писано от Паисий, Софроний, Раковски, проф. Владикин, архимандрит Кирил Рилски, Петър Георгиев, Асен Чилингиров и Георги Сотиров, картинката е повеке от ясна. Българете са потомци на трако-илирийските племена и са имале писменост, с която разпространили Христовата вяра из половин Европа. И както многократно се обясни словени не е етническо понятие, а принадлежност към една духовна общност. Верно, че едно от гетските племена е наричано склавини, но то нема нищо общо с измисленият през 17в. термин "славяни". И отново архимандрит Кирил Рилски: “ Древнитѣ илирийски българи, които сѫ населявали старата класическа България в Македония, в Илирия, на Балканския полуостровъ, сѫ принадлежали къмъ древнитѣ трако-илирийски племена и са живели в Илирия от незапомнени доисторически времена, като язичници преди Христа, тѣ сѫ имали политическа самостоятелна държава в стара България, въ Македония, но сѫ били завладнѣи от римлянитѣ и сѫ станали свободни римски граждани, които сѫ се ползвали съ всичкитѣ привилегии, като просвѣтен и културенъ народъ, на римски граждани. Когато е дошълъ Св. Апостол Павел на Балканския полуостровъ, заварилъ е древнитѣ илирийски българи, които населявали старата класическа България в Македония като свободни римски граждани и отъ тѣх е основалъ първата християнска църква в Европа (Деяния на Апостолите, XVI глава) - “Българската Самостоятелна Църква в Илирия”, с.3. Сичко друго е от лукавия, пълна каша и безпътица... |
щурчо 12 Окт 2016 15:15 Ми като следваме плътно сичко писано от Паисий, Софроний, Раковски, проф. Владикин, архимандрит Кирил Рилски, Петър Георгиев, Асен Чилингиров и Георги Сотиров, картинката е повеке от ясна. Българете са потомци на трако-илирийските племена Я кажи... Баба арнаутка ли имаш? Или чилингирка (ако знаеш какво означава)... Не е проблем, но не е и причина за налудничави изводи. |
Спароток, "Тракийските глоси" (Натисни тук): Дано учените ни да намерят сили да отхвърлят бремето на догмите и да кажат на ясен език, че ние сме наследниците на Орфей, Спартак и цар Рез, че нашите деди са градили славата си край Троя, а не в Памир и Тибет. Българите заслужават да бъдат горди с миналото си, българите заслужават по-добро бъдеще. Защо учените? Бремето на догмите отдавна е отхвърлено на най-високо равнище от комунистическата върхушка у нас в навечерието на културно-интелектуалната оргия, наречена "1300 годишен юбилей": Този извод се подкрепя с изведените от разговора "Предложения за крупни комплексни мероприятия за ознаменуване на 1300 годишнината от основаването на българската държава", които [...] формулират шест обновени "идейно-тематични направления" със съответни на всяко нови "комплексни мероприятия". Първото носи име "България - страна на древна култура, кръстопът на цивилизации" и за разбиране на духа на казаното обновление най-допринася "мероприятието" "Наследниците на Орфей". Задачата му е "... да открои българските земи като едно от огнищата за възникването и развитието на човешката цивилизация; център на тракийската култура с активно присъствие в историята, в социалните, културни и политическите процеси на античния свят". Разкриването, реставрирането и популяризирането на тази древна култура би демонстрирало още грижата на съвременна България към цивилизации и паметници на различни народи по тия земи и активния й принос за вграждането им в световната култура. Редом с това на него се разчита да открие дълбоките корени и утвърди още по-безспорно певческата ни школа. Материализирани, проекциите на идеята добиват израз в реставрацията на древния амфитеатър и изграждане на музей на тракийската култура в Пловдив, града, антично средище; в изграждане на музей на митовете и легендите в пещерата "Дяволското гърло" (Смолянско); в поредица концерти, научни симпозиуми; в международна изложба "Троя-Тракия" и др. Второто идейно-тематично направление е "Земя на вековни революционни традиции". Комплексните мероприятия тук са четири: "Древна Тракия - родината на Спартак", "България - огнище на богомилството и други социално-революционни движения през Средновековието", "Титаните на българската национална революция" и накрая, но никак не на последно място - мероприятието "От Бузлуджа до Април". Може би най-неочаквано и с най-голяма дързост от всички начинания тук е намерението за "обвързване на Спартак с българските земи като предистория на революционното движение по българските земи и създаването на музей на Спартак и спартакисткото движение в гр. Сандански (Иван Еленков, Културният фронт, София 2008, стр. 400-401, на базата на архивни документи ЦДА ф.405, оп. 9, а.е. 269, листове 49-54) Бедни, бедни щурчо, защо си остана комунист ... |
Ми като следваме плътно сичко писано от Паисий, Софроний, Раковски, проф. Владикин, архимандрит Кирил Рилски, Петър Георгиев, Асен Чилингиров и Георги Сотиров, картинката е повеке от ясна. Ако си забелязал, аз много рядко се осланям на историография и предпочитам да се позова на изворите. Всичките, които си посочил са историография, т.е. тълкуватели на стари сведения. Още повече, когато "следваме плътно сичко" от изборните по-горе, стигаме до някои вътрешни противоречия. Нека започнем с Паисий. Както вече се изяснихме, Паисий следва библейската традиция с потомците на Ной->Яфет->Мешек (в гръцки преводи Мосхос) и изкарва българите сред онези потомци на Мосхос (който според него основал Москва (!), които отишли в страната Скандавия (разположена грубо казано по южния бряг на Балтийско море), по името на която се назовали "славяни". По-сетне през 4 в., по времето на император Валент, тези българи, които още били и славяни, преминали Дунав и сетне разбили и убили императора. Заключението на Паисий: Така българите се вдигнали в това време и завладели много място от гърците — цялата Търновска, Видинска и Нишка епархия, — станали независими и се заселили нашироко по тия епархии. Т.е. Паисий не би могъл да бъде сочен като защитник на автохтонната теория. За него българите са пришълци от север, които завладяли посочените територии. |
Трябва да си призная , че започвам да губя очертанията на твоята идея за историята на българите. Ще си позволя да резюмирам и аз: Обитаващите пещерата Козарника мечки и хиени са първите осъзнати траки. Обитаващите съседната пещера Редака мечки и хиени са първите асимилирани и върнати в лоното на Тракия траки-ренегати. От този момент насетне чак до римското завоевание дорде поглед стига всички споменавани народи, племена и общности в радиус от 3000 км са траки. Римляните идват и въпреки оказаната им епична съпротива (невиждана никъде другаде и положила началото на края на все още едва прохождащата римска империя) покоряват част от траките на юг от Дунав. На север от реката остават "свободните траки", част от които са покорени от римляните при Траян (106 г.), но в 165 г. Ави-ток-ол ("на-Ави-нимфата-праплеменника" успява да прогони римляните от Дакия по чуден начин, така щото те остават там още 110 г., до 275 г. От III в. насетне вече християнизираните покорени траки вземат нещата в свои ръце и - без да се афишират много-много - превземат империята отвътре, давайки й 30 императори и превръщайки я в християнска "по български модел". Всички - и свободни, и несвободни - траки говорят български език, който днес - и в ранното средновековие - се означава грешно като (днешно)славянски. Междувременно "свободните траки" отвъд Дунав се преживяват чудни трансформации и сменят имената си като носни кърпички, без да загубят ни за миг своята етническа устойчивост, части от тях се инфилтрират обратно в Римската империя (вж. Улфила), а други стоят на север от Дунав в чакане на сгоден момент да се върнат у дома. Векове наред не им се удава, защото по някакъв трудно обясним начин римските императори - поробени траки и войската им - основно от поробени траки - пазят земите на юг от реката като зеницата на очите си. В крайна сметка моментът настъпва, когато свободните траки на север окончателно се сдобиват с (последните си засега) имена "българи" (приемливо) и "славяни" (коректно, но грешно интерпретирано) и решават, че трябва да отвоюват дедовиите си земи. В битката при Онгъла поробените траки показват кукиш на император Константин Погонат и се присъединяват към свободните траки в единна обща държава. Оттам насетне всичко е ясно и детайлно описано от Раковски, архимандрит Кирил, Дора Габе, Леда Милева, Елин Пелин и Айзък Азимов. Важно и необходимо уточнение: Гнъсните византийци за отмъщение за изгубените Балкани използват езиковата близост между говорещите български траки-славяни и венетите, за да нарекат и тях "славяни" и по този начин да заложат ужасна мина, която трови всички ни до ден днешен, а именно, че уж сме част от една общност с некви поляци, чехи, словаци, словенци, хървати, сърби, руснаци, украинци, които са венети, но не и българи-траки-славяни. Също така изгарят всички древни тракийски писмена - дори онези, които са на негорими носители (керамични плочки, камъняци и прочее). | |
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: Предводител на команчите |
Ако си забелязал, аз много рядко се осланям на историография и предпочитам да се позова на изворите Тъ, ква е твоята версия за историята на българете, според изворите... | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
Е туй е история. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Кайзер Созе |
14. взе на Илия кожуха*, който бе паднал от него, удари с него по водата,** и каза: де е Господ, Бог Илиев - Самият Той? И удари по водата, и тя се раздели на тъй и на тъй, и Елисей премина. Ако това е официалният превод на Библията на български, то той е неточен и непълен. Ето версията на латински и на английски: Et levavit pallium Eliæ, quod ceciderat ei: reversusque stetit super ripam Jordanis, 14 et pallio Eliæ, quod ceciderat ei, percussit aquas, еt non sunt divisæ: et dixit: Ubi est Deus Eliæ etiam nunc? Percussitque aquas, et divisæ sunt huc atque illuc, et transiit Eliseus. then he took up the mantle of Elias, that had fallen from him; and when he reached Jordan bank again, 14 with this mantle that had fallen from Elias he struck the waters; but they did not part. Alas, cried he, where is he now, the God of Elias? With that, he struck the waters again, and they parted this way and that, for Eliseus to cross over. Е, как няма да учи човек чужди езици? То ако само с един български остане, ще си живее в заблуждение. * pallium, the mantel се превежда мантия, наметало, не кожух. http://www.merriam-webster.com/dictionary/pallium ** тук липсва : еt non sunt divisæ; but they did not part http://www.newadvent.org/bible/2ki002.htm | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Miziika |
Ето версията на латински и на английски: Не разбрах връзката с Хелиосhttp://www.youtube.com/watch?v=ZYmPt9wtHFM |
Тъ, ква е твоята версия за историята на българете, според изворите... Моята версия, за разлика от твоята не се отличава с простота и величие | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
Gracias por la cancion. Mira aqui: Helios и митът за огнената колесница, теглена от крилати коне: http://www.greekmyths-greekmythology.com/helios-sun-god/ ... и открий приликите с библейския старозаветен мит. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Miziika |
Моята версия, за разлика от твоята не се отличава с простота и величие Тцъ. Ти изобщо немаш никаква версия... |
Miziika е разделянето на Йордан и Хелиос като Илия не разбрах как стана?http://www.pravoslavieto.com/life/07.20_sv_prorok_Ilia.htm като е за вяра- към авторитета. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Кайзер Созе |