Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Малка изборна шашма може да направи Цачева бързо президент
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:109 « Предишна Страница 4 от 6 2 3 4 5 6 Следваща
Бармалей
12 Окт 2016 14:00
Мнения: 15,926
От: Bulgaria
След като е задължително, защо ще гласуват по-малко от половината избиратели?

Защото ги няма нито БКП, нито ДКМС, нито ОФ... даже и Народната милиция я няма... Кой да ги погледне заплашително?
А едно вреемеее - ха не си отишъл да гласуваш - и те почват... от другарския съд в квартала до партийния секретар у фабриката... че и по-нататък...
А сега? Ти му викаш "гласувай", пък той ти показва среден пръст... един бой не можеш да му метнеш... Демокрация?
Христо Тамарин
12 Окт 2016 14:09
Мнения: 160
От: Bulgaria
Няма никакво нарушение на конституцията по новата процедура.

И по предишните правила, и по сегашните, и по всякаква друга логика на първият тур трябва да гласуваш за кандидатът, когото предпочиташ пред останалите. Всичко друго е от лукавият.

И все пак, какво ново.

Както се казва в статията, на първият тур вероятно лесно ще се премине прагът от 50% участие.

Обаче ако резултатите са такива:

55% против всички (не харесват ни Суля, ни Пуля)
23% за Суля
20% за Пуля
2% общо за другите идиоти

то Сулю става президент още след първият тур.

При старите правила при такава ситуация на първи тур щеше да има балотаж между Сулю и Пулю.

По правилата за вторият тур няма промяна. Да гласуваш на балотажът против двамата - това по никакъв начин няма да се отчете.


Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Христо Тамарин
браун
12 Окт 2016 14:12
Мнения: 3,755
От: Bulgaria
Не разбирам защо се притесняват другарите?! Я погледнете анкетата в ляво - убедителна преднина за ген. Нинов! значи "Той е" още на първи тур. Готов je!
ИлияНиколов
12 Окт 2016 14:17
Мнения: 4,180
От: Bulgaria
2. (Доп. – ДВ, бр. 39 от 2016 г., в сила от 26.05.2016 г.) Избрана е кандидатската двойка, получила повече от половината действителни гласове, с изключение на тези по чл. 333, ал. 1, т. 7, ако в гласуването са участвали повече от половината избиратели.


Това е втора точка от Методиката за определяне на резултатите от гласуването при изборите за президент и вицепрезидент на републиката, около която се върти тука диспута. Аз мисля, че тя може да се тълкува по два начина, дори три:

При първия начин, ако са гласували повече от половината избиратели, купчинките с бюлетини по чл. 333, ал. 1, т. 7("Не подкрепям никого" не ги броим(вадим ги от общия куп). Демек изключението е в сила само ако са гласували повечето от половината гласоподаватели.
При втория начин, ако са гласували по-малко от половината избиратели, изключението в цитирания текст не важи, броим и бюлетините "Не подкрепям никого".
При третия, изключението е в сила при всички положения: колкото и да са гласували, тези бюлетини няма да се броят.
Ей затова този израз "С изключение на" хич не го обичам.
Между другото, в чл. 332, ал. 2, т. 1 - 7 от Изборния кодекс, пише ясно кой глас е действителен.
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: ИлияНиколов
ИлияНиколов
12 Окт 2016 14:20
Мнения: 4,180
От: Bulgaria
Щото гласуването е задължително само на хартия.


Да, така е - в административно-наказателните разпоредби на Изборния кодекс няма санкция по отношение на нарушението на чл. 3.
Danibus
12 Окт 2016 14:24
Мнения: 4,832
От: Bulgaria
Мишо Константинов
12 Окт 2016 12:53


Професорът се опитва да обърка читателите, сравнявайки понятия като "действителен глас" и валидна/невалидна бюлетина и пр.
Прави впечатление обаче, че е "забравил" да коментира цитираната от Петьо Цеков изключително гъвкава методика за определяне на резултатите от изборите, като се е съсредоточил единствено до струва ми се безспорния въпрос за изкуственото повишаване на избирателната активност, като ефект от приложението на това "вълшебно квадратче", а с това и изкуствено повишаване на резултатите на твърдите електорати. Вярно е, че е предназначено за наивници. Наивници обаче са и тези които вярват на думите на професора, че не могат да бъдат манипулирани изборните данни и че чувалите с бюлетините които се влачат незнайно къде нямали никакво отношение към изборния процес. Напротив, в тези чували е цялата първична изборна документация , на книжен, автентичен носител, точно от първият и най-важен етап от изборния процес и при тяхната липса или унищожение най-малкото не може да се осъществи последващ ефективен съдебен контрол.

p.s. А кога са сканирани секционните протоколи и от кого.
Minderbinder
12 Окт 2016 14:41
Мнения: 5,159
От: Bulgaria
С' я, проф Мишо обича да се изказва за щяло и нещяло, но точно по тези въпроси той е безспорен експерт, затова препоръчвам да вярвате нему, а не на Цеков. Да не говорим, че не е нужна особена експертиза, за да се убеди човек в правотата му.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Minderbinder
ИлияНиколов
12 Окт 2016 14:42
Мнения: 4,180
От: Bulgaria
Напротив, в тези чували е цялата първична изборна документация , на книжен, автентичен носител, точно от първият и най-важен етап от изборния процес и при тяхната липса или унищожение най-малкото не може да се осъществи последващ ефективен съдебен контрол.


Danibus,
за целия Ви постинг и особено за горния цитат.
Ace_
12 Окт 2016 14:44
Мнения: 2,248
От: Bulgaria
Класическа манипулация.

изборна шашма може да направи Цачева бързо президент


Ако Цачева няма на първи тур повече от всички други, взети заедно, то ще има втори, независимо колко са гласували. Ако има над 50% от гласовете, подадени за някой - тя ще бъде избрана - дори да е на втори тур.

Мишо, не приравнявай "Не подкрепям никого" с невалидна бюлетина - не е готино, пък и не е вярно.


Напротив - по отношение на целта на избора "Не подкрепям никого" е абсолютно равен на нарочна невалидна бюлетина. Това е отказ от правото да влияеш на собствената си съдба. И съвсем правилно "Не подкрепям никого" не може да се тълкува като - "Не ми пука, обаче трябва да се прави втори тур, защото държа да се знае, че аз се отказвам от правото си да си избера сам властника"

смисъла на гласуването "против всички"


Единственият смисъл на гласуването "против всички" е да покажеш, че си жив за избирателните списъци. И методиката по никакъв начин не убива този смисъл.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Ace_
Кайзер Созе
12 Окт 2016 14:51
Мнения: 17,770
От: Palestinian Territory, Occupied
Класическа манипулация.
е да лекуваш проблеми на демокрацията с намаляване на демокрацията. Валидна бюлетина е одобрение на общественият договор.Независимо дали е "не одобрявам всички" или "гласувам за някой,с отвращение".Що ли въведоха "задължително" за да легитимират фасадата?


явно невалидна си е позиция.Както и повечето негласували.

Другото е от лукавого.
petyotsekov
12 Окт 2016 15:06
Мнения: 178
От: Bulgaria
Изборен кодекс,
Чл. 278. (2) т.9 (нова - ДВ, бр. 39 от 2016 г., в сила от 26.05.2016 г.)

Гласът е действителен, когато в бюлетината има поставен знак "Х" или "V" с химикал, пишещ със син цвят, в квадратчето "Не подкрепям никого".

--------------
Приложение № 2 към чл. 312 (Доп. - ДВ, бр. 39 от 2016 г., в сила от 26.05.2016 г.)
МЕТОДИКА за определяне на резултатите от гласуването при изборите за президент и вицепрезидент на републиката

2. Избрана е кандидатската двойка, получила повече от половината действителни гласове с изключение на тези по чл. 333, ал. 1, т. 7, ако в гласуването са участвали повече от половината избиратели.
---------------
Избирателен кодекс Чл. 333. ал. 1, т. 7

След отваряне на избирателната кутия и изваждането им бюлетините се подреждат на купчинки, както следва:
7. (нова - ДВ, бр. 39 от 2016 г., в сила от 26.05.2016 г.) купчинка от бюлетини по установения образец:
а) с отбелязан вот със знак "Х" или "V" и с химикал, пишещ със син цвят, в квадратчето "Не подкрепям никого";
Пенчо бре
12 Окт 2016 15:16
Мнения: 20,364
От: Bulgaria
Петьо Цеков, експертът се прави на луд и се опитва да отклонява разговорът в друга посока с лозунги , а тези дето вярват в него ... е вярват!
Ето написа му го. Мислиш ли, че ще се върне за коментар на факта? Да, бе!
Овчаря
12 Окт 2016 15:18
Мнения: 9,787
От: Bulgaria
Браво на Цеков!
Как само откри подводния камък и насочи стадото в правилната посока!
ИлияНиколов
12 Окт 2016 15:24
Мнения: 4,180
От: Bulgaria
Изборен кодекс, Чл. 278. (2) т.9 (нова - ДВ, бр. 39 от 2016 г., в сила от 26.05.2016 г.) Гласът е действителен, когато в бюлетината има поставен знак "Х" или "V" с химикал, пишещ със син цвят, в квадратчето "Не подкрепям никого".


Точно така; г- н Цеков е прав. Проблемът е към коя кандидатпрезидентска двойка ще се отнесе такава бюлетина, след като чрез нея не се подкрепя никого от кандидатите.
Ако обичате, обърнете внимание на текста на т. 1 от Методиката:

"1. За всяка кандидатска листа за президент и вицепрезидент на републиката, издигната от партия, коалиция или инициативен комитет, се пресмята сумата от подадените гласове в страната и извън страната."
Би трябвало да се смятат и гласовете, подадени с бюлетина "Не подкрепям никого". Пък те са в изключението.
Гербаджийска работа.
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: ИлияНиколов
Пенчо бре
12 Окт 2016 15:26
Мнения: 20,364
От: Bulgaria
Мишо Константинов няма да се върне да отговори. Изпратен е Овчаря, като по-състоятелен да се аргументира!
ИлияНиколов
12 Окт 2016 15:29
Мнения: 4,180
От: Bulgaria
Правилно - Овчеринът има слабост към правото. Веднъж обясняваше тук, че при добро заплащане може и да дава уроци.
Овчаря
12 Окт 2016 15:36
Мнения: 9,787
От: Bulgaria
-"Гласувайте за най-слабия кандидат!" - призовава Цеков.
- "Ще гласувам за Радев" - отвръща Пенчо бре.
Браво и на Пенчо бре, че налучка най - слабия кандидат!
Сгугню
12 Окт 2016 15:47
Мнения: 15,094
От: Rwanda
Има ли въобще някакво значение кога Борисов ще подаде оставка?


За много хора тук, Илия, това е събитие, което те очакват, както булката чака младоженеца в първата брачна нощ!
Пенчо бре
12 Окт 2016 15:51
Мнения: 20,364
От: Bulgaria
Овчаря, я кажи по същество - харесва ли ти Шарън Цачева, повече от най-хубавата ти овца? Но бъди честен! "Честността е най-добрата политика!".
ИлияНиколов
12 Окт 2016 16:02
Мнения: 4,180
От: Bulgaria
За много хора тук, Илия, това е събитие, което те очакват, както булката чака младоженеца в първата брачна нощ!


Много колоритно сравнение, Сгугню.
Добави мнение   Мнения:109 « Предишна Страница 4 от 6 2 3 4 5 6 Следваща