http://www.telegraph.co.uk/culture/art/art-news/8619660/Cy-Twombly-American-abstract-painter-dies-aged-83.html да си призная, на мен тези модерните художници не ми говорят нищо, и обикновено техните раздели в музеите ги минавам на тъгъдък. и като рече, че се опитвал да десемантизира езиковите символи, дали не е стигнал до някаква протописменост, от която тръгваме да разчитаме тракийското и предтракийското писмо. то и някои от древните образци са само черти и резки, та Туомбли може и да е стигнал до началото. май трябва да сравним двата вида драскулки и като нищо да попаднем на нещо. |
на Джоржда О'Кийф на тая дама ѝ харесвам тъмносините петунии, които имат много сен(к)суално излъчване. а и самите петунии са лепкави и миришат на боди сикрет. |
Направо ме притеснихте с това изкуство в червено, получих комплекс. Сега кво? Колегите пирати ще решат, че и ние сме луднали по модерното изкуство. Добре че не се вижда цялата картинка, че току виж колегите пирати са решили че сме рисували вагина от натура. Между другото програмирането едно време също беше изкуство. Историята на Мел, Истински Програмист Изпратена в USENET от нейния автор Ед Нетер на 21 май 1983 г. Наскоро в една статия, посветена на истинския “мъжки” стил на програмиране, се появи смелото и категорично твърдение: Истинският програмист пише на Fortran. Може би сега в тази упадъчна ера на светла бира, джобни калкулатори и приятелски интерфейс, но в Доброто Старо Време, когато “софтуер” звучеше непознато и Истинските Компютри бяха направени от барабани и електронни лампи, Истинските Програмисти пишеха на машинен код. Не на Fortran. Не на BASIC. Дори не на Assembler. Машинен код. Груби, прозаични, неразбираеми шестнадесетични цифри. Директно. За да не израсне цяло едно поколение от програмисти, без да познава това славно минало, аз се чувствам морално задължен да опиша толкова добре, колкото ми позволява разликата в поколенията, как пишеше тогава Истинският Програмист. Ще го наричам Мел, понеже това беше неговото име. За пръв път срещнах Мел, когато започнах работа при Royal McBee Computer Corp., отдавна несъществуващ филиал на компанията за пишещи машини. Фирмата произвеждаше LGP-30, малък, евтин (за онова време) компютър с барабанна памет и тъкмо започваше да произвежда RPC-4000 – по-усъвършенстван компютър, по-голям, по-добър, по-бърз … с барабанна памет. Магнитните сърцевини струваха твърде много, а и без това не им беше там мястото. (Затова не сте чули нито компанията, нито компютъра.) Бях нает да напиша компилатор за Fortran за това ново чудо и Мел ме посвещаваше в тайните му. Мел не обичаше компилаторите. “Ако програмата не може да възпроизведе собствения си код – казваше той – каква е ползата от нея?” Мел беше написал в шестнадесетичен код най-популярната компютърна програма, която компанията притежаваше. Работеше на LGP-30 и играеше на “21” с потенциалните купувачи по компютърните изложби. Ефектът й винаги беше драматичен. На всяка изложба павилионът на LGP-30 беше пълен, а търговските посредници на IBM стояха отстрани, говорейки помежду си. Дали това се отразяваше на продажбите, беше въпрос, на който никога не сме се спирали. Работата на Мел бе да преработи програмата за “21” за RPC-4000. (Порт? Какво означава това?) Новият компютър имаше адресна схема “едно плюс едно”, в която всяка машинна инструкция в добавка към кода на операцията и адреса на операнда имаше втори адрес, указващ къде на въртящия се барабан се намира следващата инструкция. Както бихме казали днес, след всяка инструкция следваше GOTO! Направете от това блок-схема! Мел обичаше RPC-4000, защото можеше да оптимизира кода си: като подреди инструкциите върху барабана така, че точно когато едната си е свършила работата, следващата да пристигне под четящата глава и да бъде на разположение за незабавно изпълнение. Имаше програма, която правеше точно това – “оптимизиращ асемблер”, но Мел отказваше да я използва. “Никога не знаеш къде ще сложи нещата – обясняваше той, – така че трябва да ползваш отделни константи.” Мина много време, преди да разбера тази забележка. Тъй като Мел помнеше шестнадесетичното представяне на код на всяка операция и присвояваше свои собствени адреси от барабанната памет, всяка инструкция, написана от него, би могла да се разгледа като числова константа. Той можеше да вземе предишна инструкция и да я използва като операнд при следващото умножение, ако тя съответстваше на необходимата числена стойност. Програмата му трудно можеше да се променя от друг. Сравнявал съм ръчно оптимизираните програми на Мел със същия код, преработен от оптимизиращия асемблер. Тези на Мел винаги работеха по-бързо. Причината бе, че методът за програмиране “от вън на вътре” все още не беше измислен, а и Мел едва ли щеше да го използва. Той пишеше първо най-вътрешните цикли в програмата, така че достъпът до тях да е най-бърз. Оптимизиращият асемблер не беше достатъчно умен, за да работи по този начин. Мел също никога не пишеше закъснителни цикли, дори когато упоритият Flexowriter изискваше закъснение между отделните символи, за да работи както трябва. Той просто разполагаше инструкциите върху барабана така, че всяка следваща беше току-що отминала четящата глава и барабанът трябваше да направи още един цял оборот, преди да я намери. Той беше измислил незабравим термин за тази процедура. Въпреки че “оптимален” е абсолютно определение също като “уникален”, стана практика да се превръща в относителен: “не докрай оптимален”, или “не много оптимален”. Мел наричаше прехода с максимално времезакъснение “най-песимален”. След като завърши програмата за игра на “21” и я настрои за работа (“Дори инициализацията е оптимизирана” – каза той гордо), се получи Заявка За Промяна от отдела за продажби. Програмата използваше елегантен (оптимизиран) генератор на случайни числа за разбъркване на и раздаване на “картите” от “тестето” и някои от търговските посредници бяха решили, че е прекалено честна, тъй като понякога клиентите губеха. Искаха Мел да преработи програмата така, че със сензорен превключвател на конзолата раздаването да се промени и клиентът да спечели. Мел се опъна. Той определи това като явна несправедливост, каквато си беше, и като посегателство върху неговата лична почтеност на програмист, какъвто си беше, и отказа да го направи. Търговският директор разговаря с Мел, както и Шефът на фирмата, а по негово настояване и няколко колеги програмисти. Накрая Мел се предаде и написа кода, но беше обърнал условието – когато се включеше сензорният превключвател, програмата играеше нечестно, побеждавайки всеки път. Мел ахна. Заяви, че подсъзнанието му е неконтролируемо честно, и твърдо отказа по-нататъшни промени. След като Мел напусна компанията за по-зелени па$бища, Шефът ме помоли да погледна кода и ако успея да намеря проверката да я обърна. Малко неохотно се съгласих да погледна. Да трасираш код написан от Мел, беше истинско приключение. Винаги съм смятал, че програмирането е изкуство, чиято истинска стойност може да се оцени само от друг, посветен в това тайнство; има прекрасни бисери и поразителни хрумвания, скрити от човешкия поглед и възхищение понякога завинаги поради самото естество на процеса. Можеш да научиш много за един човек само като четеш кода, който е написал, дори в шестнадесетичен вид. Мисля, че Мел беше невъзпят гений. Може би най-големият шок дойде, когато намерих съвсем невинен цикъл, в който липсваше проверка. Нямаше проверка. “Нищо”. Според здравия разум това би трябвало да бъде безкраен цикъл, където програмата ще остане да се върти завинаги. Изпълнението обаче минаваше през него и продължаваше спокойно. Отне ми две седмици докато го проумея. RPC-4000 беше осъвременен с т.нар. индексен регистър, позволяващ на програмиста за напише цикъл, който да използва вътре в себе си индексирана инструкция. Всеки път стойността на индексния регистър се прибавя към адреса на тази инструкция, така че да сочи към следващата данна в поредицата. Трябваше само всеки път да се увеличава стойността на индексния регистър. Мел никога не използваше индексния регистър. Вместо това той изтегляше инструкцията в машинния регистър, добавяше единица към адреса й и я записваше обратно. След това изпълняваше преработената инструкция направо от регистъра. Цикълът беше написан така, че времето за това събиране да бъде точно толкова, колкото е необходимо, за да бъде изпълнена инструкцията, а следващата да се придвижи под четящата глава на барабана, готова за изпълнение. Но цикълът нямаше проверка. Хванах нишката, когато забелязах, че флагът на индексния регистър, разположен между адреса на инструкцията и кода на операцията в машинната дума, е вдигнат – въпреки че Мел никога не използваше индексния регистър, оставяйки го нулиран през цялото време. Когато лампичката ми светна, едва не ме ослепи. Той беше разположил данните в горния край на паметта – последното пространство, което инструкциите можеха да адресират, така че, след като последната данна бъде обработена, увеличаването на адреса на инструкцията да го препълни. Преносът ще прибави единица към кода на операцията, превръщайки в следващата команда от набора: jump инструкция. Разбира се следващата инструкция беше разположена на адрес нула и програмата продължаваше щастливо по пътя си. Не съм се чувал с Мел, така че не знам дали той някога е отстъпил пред промените, залели техниката на програмиране през годините, изминали оттогава. Иска ми се да вярвам че не е. Във всеки случай бях до толкова впечатлен, че се отказах да търся “обърканата” проверка, като казах на Шефа, че не мога да я намеря. Той не бе изненадан. Когато напуснах компанията, програмата за игра на “21” все още мамеше, ако се натисне сензорният превключвател, и мисля, че така се е редно. Не ми бе приятно да бърникам в кода на един Истински Програмист. Да не си помислихте че историята за Mel Kaye е измислица. |
This is so clever! C'est chouette! https://laughingsquid.com/an-incredible-anamorphic-portrait-installation-of-french-artist-ferdinand-cheval-by-bernard-pras/ |
Като тотален лаик бих дал следното определение за изкуството: Това е нещо, което А. твори се от сърце (знам, отпада "комерческото" изкуство) Б. приема се от сърце |
В. не произтича от неотменна биологична необходимост (физическо оцеляване или възпроизводство на рода). Инак дефиницията прекалено се разширява. Всеки добър кулинар готви със сърце и творенията му се приемат също толкова радушно от потребителите, но ще е прекалено да определяме дадена салата, примерно, като произведение на изкуството. Независимо как изкусно е аранжирана в чинията. |
И като написах това за салатата, веднага се усетих, че няма начин някой и това да не го е превърнал в/заявил като изкуство Meanwhile, under the cover of the 16th Street Chelsea Market passage, Alison Knowles was looking for her cleavers. Her vegetables were in place—romaine lettuce, frisée, onions, mushrooms, and so on—inside marked white bins set up for her beneath a long table. All told, there was enough to feed a thousand. Knowles, who has short white hair and a tranquil smile, hadn’t asked for much of anything specific for her three-hour performance-art event, called “Make a Salad.” She hadn’t known ahead of time what exactly she would be chopping; the curator, Cecilia Alemani, took care of that. “I’m not fussy,” Knowles said the day before. “The ingredients are indeterminate except that they’re edible. I don’t have anything funny in there. I don’t put popcorn in or something.” Knowles premiered “Make a Salad” in 1962, as a leading member of the Fluxus artist group, founded in downtown New York. The idea was to connect high art with daily life. http://www.newyorker.com/culture/culture-desk/salad-as-performance-art Намерих и ексклузивно видео, както си му е редът по тия места https://www.youtube.com/watch?v=pc5_pexVob8 | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Д-р Тормозчиян |
Като тотален лаик бих дал следното определение за изкуството: Това е нещо, което А. твори се от сърце (знам, отпада "комерческото" изкуство) Ако знаеш какъв див кич съм виждала, сътворен от сърце с едничката цел да радва околните. Човек е способен да сътвори всякакви идиотии безплатно и от сърце. Затова, впрочем, казваме, че пътят към ада е постлан с добри намерения. |
Чувала съм, че изкуството е мислене в образи с майсторлък. Вие как мислите? Някои образи живеят кратко, ако въобще заживеят, други дълго, като мислителя на Роден, а някой са безсмъртни, като Дон Кихот и Санчо, Червената шапчица или геометричните орнаменти. Да живее Пипи Дългото Чорапче! | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: doodle |
>>><<< Изкуството, както казах, е своеобразен начин на комуникация на идеи образи, асоциации....В този смисъл, арията на Манрико за бомбичката "Шуменско пиво" е образец на многопластово изкуството - поезия, музика , барабар с изкусното му изпълнение. |
Ей, отплеснахме се с политиката и забравихме изкуството, истинското при това. Джаксън Полък - Глава Изложена е в музея "Берарду" |
>>><<< Като тотален лаик бих дал следното определение за изкуството: Това е нещо, което А. твори се от сърце (знам, отпада "комерческото" изкуство)Б. приема се от сърце имаш предвид сладко от смокини, сътворено в Созопол?! |
. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: emo1971 |
Без да се обременявам с дефиниции, нито пък натрапвам нещата които лично на мен ми харесват, хеле пък да оценявам, но... изглежда е чудесно, че този: , не го е построил у нас това: Натисни тук... Нали сме вече баш демократи, в кафявия период на бай Суджук... уверен съм все щеше да се намери някой, който "авторитетно" да заяви- грозно е и значи, непременно трябва да се разруши;- а после... кранове за милион и пр. вандализми... | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: emo1971 |
Още нещо по въпроса 'що е изкуство' — Хареса ли ви? — попита тя една вечер, когато се прибираха от операта. Запита го едва след като напразно бе чакала той да заговори за постановката, която я развълнува силно с музиката и изпълненията на артистите. — Хареса ми увертюрата — бе отговорът. — Великолепна е. — Да, но самата опера? — Операта също бе чудесна. Искам да кажа оркестърът, който щеше да ми се понрави още повече, ако онези палячовци бяха по-спокойни или слезеха от сцената. Тя бе изумена. — Нали не мислите за Тетралани или Барило? — запита тя. — За всички… Цялата пасмина. — Но те са големи артисти — негодуваше тя. — Само развалят музиката с техните кривения и преструвки. — Нима не ви хареса гласа на Барило? — запита тя. — Казват, че е пръв след Карузо. — Разбира се, хареса ми. А гласът на Тетралани е прекрасен, поне аз мисля така. — Но, тогава… — запъна се тя. — Нищо не разбирам. Харесвате гласовете, а казвате, че разваляли музиката. — Точно така. Бих дал много да ги чуя на концерт, а още повече — да не ги слушам, когато свири оркестърът. Сигурно съм безнадежден реалист, но големите певци не са добри актьори. Да слушам как Барило изпълнява с ангелски глас любовна ария, съпроводена от пламъка и багрите на великолепна музика, и му отговаря неземният глас на Тетралани — това е наистина блаженство. Не само го признавам, но го твърдя. Щом ги погледна, обаче, всичко изчезва. Ето ги — почти двуметровата Тетралани с нейните мощни крака и близо сто килограма, и мазният Барило, височък едва метър и половина, тантуресто джудже с гръден кош на ковач, и двамата позират, притискат гърди и размахват ръце също като онези в лудницата. А аз трябва да приема всичко това като правдиво изображение на любовна сцена между красива и нежна принцеса и хубав и романтичен млад принц. Представяте ли си? За мен това е невъзможно. То е глупаво, смешно и неестествено. Точно така. Няма нищо вярно в него. Не се опитвайте да ме убеждавате, че е възможно нормални хора да изразяват любовта си по подобен начин. Нали ако аз ви се обясня така, ще ме загреете по врата. — Но вие не разбирате — възрази тя. — Всяка форма на изкуството има определени възможности за изява. Тя бързаше да си припомни една университетска лекция за условността в изкуството. В живописта платното има две измерения, но умението на художника ви дава илюзия за триизмерност. Писателят също трябва да бъде всевластен. Нали приемате за напълно естествено, че авторът ви разказва за скритите мисли на своята героиня, макар тя да не е дала никому възможност да ги разбере. Същото е и на сцената, и в скулптурата, и в операта, и във всяка друга форма на изкуството. Определени противоречия трябва да се приемат. — Да, разбирам това. Всички видове изкуства имат свои условности — отговори той. Тя бе изненадана, че той използва същото понятие. Сякаш бе учил в университета, а не бе прочитал тук-там и без всякакъв ред по нещо из библиотеките. Той продължи: — Но дори и условностите трябва да бъдат правдоподобни. Ние приемаме за гора дърветата, нарисувани върху обикновен картон. Това е достатъчно правдива условност. Но мислите ли, че някой ще приеме за гора изображението на море. Невъзможно е. Това би било насилие върху възможностите ни за възприятие. И вие не можете, или по-скоро не трябва да възприемате като убедително изображение на любовта мъчителното кривене и фалшивите страдания на ония двамата побъркани на сцената. — Но нима вие се поставяте по-високо и от музикалните критици? — протестира тя. — В никакъв случай — отговори той. — Само поддържам правото си на лично мнение. Току-що обясних какво мисля, за да разберете мнението ми, че тромавите подскоци на госпожа Тетралани развалят удоволствието от оркестъра. Музикалните критици от цял свят може би са прави, но аз не мога да подчиня собственото си мнение на общия вкус. Не ми ли харесва нещо, то действително не ми харесва, и толкоз. И никаква сила не е в състояние да ме накара да подражавам на другите и да се преструвам, че нещо ми харесва, само защото те го одобряват или оставят подобно впечатление. Не мога да се съобразявам с общоприетата мода във вкусовете. — Но за да се разбере музиката, е необходима предварителна подготовка — настояваше тя. — Вие сам знаете, че това се отнася още повече до операта. Може би… — Аз нямам тази подготовка? — прекъсна я той. Тя кимна. — Съвсем вярно — съгласи се той. — И съм щастлив, че операта не е успяла да ме завладее, когато бях млад. В противен случай сигурно щях да проливам сълзи на съчувствие над кривенето на онази незаменима двойка, което сигурно щеше да допълва и за мен красотата на техните гласове и акомпанимента на оркестъра. Имате право. Изглежда е въпрос на подготовка, а аз вече не съм толкова млад. Интересува ме само реалното. Илюзията, която не убеждава, е очевидна лъжа. Такава лъжа е и голямата опера, в която мъничкият полужив Барило сграбчва в обятията си мощната, почти припаднала Тетралани и й казва колко страстно я обича. |