Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Ново проучване разбива митовете за "лошите" търговски вериги
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:99 « Предишна Страница 4 от 5 2 3 4 5 Следваща
Perseus
05 Сеп 2017 11:31
Мнения: 2,726
От: Bulgaria
D4D5 04 Септември 2017 19:54
Я набързо да разбием митовете за "добрите" търговски вериги.


Кукуруку вафла чудна! А малките магазинчета такива боклуци продават, че ми иде да плача понякога. В два картални магазина около нас не мога да намеря натурален сок със съдържание над 25%. За луканките, кашкавалите и сирената не коментрам, понеже в във верига 1 от 15 става, а в кварталният 5 о5 не стават. Такива ми ти работи. Човекът от Кауфланд поне е бил честен.
панКариба
05 Сеп 2017 11:32
Мнения: 2,966
От: Bulgaria
Чехи се гаврят с Lidl заради заличените кръстове (видео)
Шегаджиите благославяха стоките на входа на хипермаркета

http://www.mignews.info/chehi-se-gavryat-s-lidl-zaradi-zalichenite-krastove-video/
...Това не е първият път, в който активистът се прославя в чешките медии. През 2016 г. Заплетал получи условна присъда, защото при преминаването на американски военен конвой край Вишков си свалил гащите и марширувал по гол задник...
панКариба
05 Сеп 2017 11:37
Мнения: 2,966
От: Bulgaria
камен31 05 Септември 2017 09:17
Хайде да си припомним нямането на соца и да не правим от мухата слон.

Каменчо, хайде да си припомним консумацията на глава от населението в килограми за година на основните хранителни продукти тогава и сега, и да не правим от мухата слон.
Zmeja
05 Сеп 2017 11:41
Мнения: 35,948
От: Bulgaria
Индия не допусна супермаркетите, хипермаркетите, МОЛ-овете и пр. в градовете. Само извън тях! Ние направихме точно обратното. А навремето употребявахме "дива Индия".
Неверния Тома
05 Сеп 2017 11:51
Мнения: 11,681
От: Bulgaria
Уважаеми Потребители,
Като не харесвате всички супер-, хипер- и пр маркети, не пазарувайте в тях! Като протестирате срещу турските домати и полските картофи, купувайте българското! Ама било по-скъпо и по-лошо? Ако сме патриоти ще подкрепяме с джоба си българската некадърност!
Д-р Тормозчиян
05 Сеп 2017 12:08
Мнения: 8,152
От: Botswana
Индия не допусна супермаркетите, хипермаркетите, МОЛ-овете и пр. в градовете. Само извън тях!


Крайно тъп пример. Индия е страна с над един милиард души население. Те дори ограничават използването на земекопни машини, за да може да се намери работа на това население. Копае се на ръка, а изкопаната пръст се изхвърля с кошове, които мъже и жени носят върху главата си. Ти това ли искаш да се въведе в България?
Д-р Тормозчиян
05 Сеп 2017 12:19
Мнения: 8,152
От: Botswana
Като протестирате срещу турските домати и полските картофи, купувайте българското! Ама било по-скъпо и по-лошо? Ако сме патриоти ще подкрепяме с джоба си българската некадърност!


Не е необходимо. Докато съм в България, си купувам почти изключително български стоки. На зеленчуковия пазар всеки ден има съвсем пресни (набрани сутринта), вкусни и качествени български плодове и зеленчуци. Тях статистиката не ги хваща, защото са почти изцяло в сивата икономика. Но това не е пречка да ги има в натура.

В "Кауфланд" поне 70 % от млечните произведения са български и сред тях има достатъчно качествени. Същото е положението и при други групи стоки. Така че който не вярва на изследването, може да иде в някой супермаркет и сам да си направи изследване, като преброи от 100 продукта колко са произведени в България.
namo
05 Сеп 2017 12:53
Мнения: 1,143
От: Bulgaria
Вериги без роби не бива.
laluger
05 Сеп 2017 13:05
Мнения: 515
От: Bulgaria
Ако сме патриоти ще подкрепяме с джоба си българската некадърност!


Хехе, Тома неверни, все още има хора по селата и малки градчета, които са производители на много качествени храни. Такива колбаси и зеленчуци няма във веригите, защото не са достатъчно трайни и за да си струва малкияt оборот цените трябва да са много високи. Но има. Тези работи и на запад стоят така.
Ако някога сам си произвеждал някаква храна, би трябвало да знаеш...
А веригите привличат с големия асортимент.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: laluger
панКариба
05 Сеп 2017 13:21
Мнения: 2,966
От: Bulgaria
Веригите си платили изследването колко са супер, разкри депутат
Видян 58 пъти | Коментари 1
http://19min.bg/news/8/92114.html#92114
Веригите ЛИДЛ, Била и Кауфланд са сред спонсорите на изследването, чрез което Институтът за пазарна политика обясни на народа колко добри са .... веригите. Разкритието бе направено не от кого да е, а от известния червен депутат Александър Симов. Той приложи и факсимиле, от което ясно се вижда кои са спонсорите. Народният представител напомня, че шефовe на вериги - споменава директно Кауфланд, до неотдавна са давали съвсем различни проценти за реалното присъствие на стоки от български производители в тях, в сравнение с незнайно откъде взетите 70%, цитирани от ИПИ.
namo
05 Сеп 2017 13:26
Мнения: 1,143
От: Bulgaria
Копае се на ръка, а изкопаната пръст се изхвърля с кошове, които мъже и жени носят върху главата си. Ти това ли искаш да се въведе в България?
Ако се окаже, че заплащането на подобен труд е справедливо и оставя повече пари у копачи и носачи, отколкото в чужда фирма произвела машината, то определено съм за въвеждането му тук. Физическият труд е благодат, а дори още повече в Индия.
Виж принудителният или несправедливо платен труд- това вече е престъпление.
Д-р Тормозчиян
05 Сеп 2017 13:34
Мнения: 8,152
От: Botswana
Ако се окаже, че заплащането на подобен труд е справедливо


Справедливостта е сложна категория, но във всеки случай то е мизерно - изкарват по някоя и друга рупия, колкото да оцелеят

От 300 милиона домакинства, обект на проучването, огромното мнозинство (73%) живеят в селата. От тази земеделска популация по-малко от 5 % изкарват достатъчно, за да плащат данъци, само 2,5 % притежават автомобил и по-малко от 10 % имат платена работа.

По данни от SECC, Хората в селскостопанска Индия не само имат мизерни доходи и спестявания, но и равнището на образованост е ниско. Само 3,5 % от студентите завършват, а около 35,7 от населението не може да чете и пише. 51 % от домакинствата (92 милилиона) изкарват прехраната си чрез ръчен труд.

ИлияНиколов
05 Сеп 2017 13:45
Мнения: 4,180
От: Bulgaria
Такива колбаси и зеленчуци няма във веригите, защото не са достатъчно трайни и за да си струва малкияt оборот цените трябва да са много високи.


Според мен, това е един от основните аргументи градското население да си пазарува от големите магазини на търговските вериги.
Evasion
05 Сеп 2017 13:58
Мнения: 17,258
От: Korea, Democratic People's Republic of
щом ви е все едно че България е ограбвана... Но защо се чудите че сме бедни?

Да, Максимус Втори, Била, Метро, Лидл и Кауфланд ограбиха България
циникЪтхедонист
05 Сеп 2017 14:04
Мнения: 1,483
От: Bulgaria
Ако се окаже, че заплащането на подобен труд е справедливо


Справедливостта е сложна категория, но във всеки случай то е мизерно - изкарват по някоя и друга рупия, колкото да оцелеят

От 300 милиона домакинства, обект на проучването, огромното мнозинство (73%) живеят в селата. От тази земеделска популация по-малко от 5 % изкарват достатъчно, за да плащат данъци, само 2,5 % притежават автомобил и по-малко от 10 % имат платена работа.

По данни от SECC, Хората в селскостопанска Индия не само имат мизерни доходи и спестявания, но и равнището на образованост е ниско. Само 3,5 % от студентите завършват, а около 35,7 от населението не може да чете и пише. 51 % от домакинствата (92 милилиона) изкарват прехраната си чрез ръчен труд.


На всичкия този фон обаче трябва да се отбележи, че независимо от тежкото материално положение на огромна част от индийците се смята, че те са най-щастливите хора на планетата.
Колкото и трудно за възприемане да е това за хора с мислене подобно на вашето.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: циникЪтхедонист
popangelov
05 Сеп 2017 14:13
Мнения: 18,928
От: Bulgaria
Така.
Опозицията "големи чужди вериги" - "малки квартални магазинчета" е изкуствена.
И напълно неинформативна.
Има лоши и добри търговски практики, както и лоши и добри практики на производители.
Малкият магазин в Гоце Делчев продава хляб, мед, сирена и кисело мляко основно от местни производители.
В София това не е така....
Обаче в София има вече доста магазини на производители - на месо, но основно на мляко и млечни продукти, както и поне 10 специализирани бакалии в които се продават месни и млечни продукти само на български производители със сравнително високо качество.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: popangelov
namo
05 Сеп 2017 15:36
Мнения: 1,143
От: Bulgaria
Докторе, ето пример за несправедливо заплатен труд:
Натисни тук
Здравка
05 Сеп 2017 15:51
Мнения: 16,150
От: Bulgaria
Така.
Опозицията "големи чужди вериги" - "малки квартални магазинчета" е изкуствена.
И напълно неинформативна.

***
Жителите на големите и средно големите градове сме облагодетелствани от големия избор, но сме и лишени от възможността сами да си отглеждаме поне част от храната.
****
Имам онлайн абонамент за broschura.bg. Като прегледам това, което ме интересува, правя списъка за седмицата. Хляб, бяло саламурено сирене и яйца купувам само от ''независим'' супермаркет в квартала, винаги са пресни и от местни производители. За пресни и сушени плодове, зеленчуци, сурови ядки и имаме чудесен плод-зеленчук, също ''независим'', както и няколко открити щанда за сезонни плодове и зеленчуци. Малки магазинчета и месарници също не липсват. Не купувам ''месни'' продукти с марка ''Народен'', ''Градус'' и още няколко широко рекламирани тотално боклучави марки. И чета етикети, въпреки дребния шрифт
Булгуров
05 Сеп 2017 15:57
Мнения: 261
От: Bulgaria
Мисля, че спорът по валидността на заключенията в доклада приключи.

Вижте тук:
http://ime.bg/var/images/Modern_Trade_Analysis_2017.pdf

Корица, текст:
"Докладът на ИПИ е подкрепен от
Сдружение за модерна търговия"

Това е сдружението на "веригите". Може да видите сайта им. Тоест, ИПИ се ползва като перачница за политическа експертиза. Нещо, което веригите искат да излобират, се пуска през "институт", за да придобие експертна легитимност. Да се използва в създаването на политики/закони. И да се цитира като неутрално "проучване" от безкритични медии.

Благодарим за голата кукичка.
Д-р Тормозчиян
05 Сеп 2017 15:58
Мнения: 8,152
От: Botswana
Колкото и трудно за възприемане да е това за хора с мислене подобно на вашето.


Хич не ми е трудно, щото съм индофил, имам от дълги години приятели индийци и т.н. Та не е необходимо да бъда просвещаван в това отношение, още повече, че българите сме много близки по манталитет с тях

Въпросът беше, че змейският пример е крайно несполучлив, с оглед драстичните разлики в мащабите на Индия и България.

Добави мнение   Мнения:99 « Предишна Страница 4 от 5 2 3 4 5 Следваща