Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
АЕЦ "Белене"
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:275 « Предишна Страница 13 от 14 11 12 13 14 Следваща
Bacho Кольо
29 Ное 2017 07:56
Мнения: 24,761
От: Bulgaria
липса на български кадри, които да работят в централата.
Когато сравняваш ситуацията ни с тази в Китай, Индия, Турция, в Унгария дори, ние сме на светлинни години пред тях в това отношение - имаме четвъртвековен опит по експлоатация на хилядници. И няколко десетки подготвени и лицензирани оператори , дежурни по блок и по АЕЦ
Памфуций
29 Ное 2017 15:18
Мнения: 4,328
От: Bulgaria
GruYou
29 Ное 2017 00:37
Мнения: 2,748


Доколко дава икономическа и енергийна независимост е много спорно, доколкото поддръжка и гориво ще зависят от една страна.
Аз имам едно питане - вие убедени ли сте, че в днешните несигурни времена българската държава е осигурила необходимите мерки за Козлодуй срещу - да речем терористична атака? Мислите, че сме способни да осигурим такава за "Белене" - например, ако някой реши да разбие самолет в нея?
onzi
29 Ное 2017 15:21
Мнения: 9,528
От: Bulgaria

да, бан може да изготви стратегия. по поръчка на правителството. което правителство първо трябва да се сети, че такава стратегия му е необходима, щото твърде не се забелязва досетливост у калинките.
Т.е. възлагането на доклада е станало - Теменужка привиква Воденичаров и му казва: "Партийно поръчение - трябва ми обосновка за това, че АЕЦ "Белене" е изгодна" И Воденичаров отговаря "Слушам и изпълнявам"?
ъ? що за долнопробна манипулацийка? какво общо има това, което аз съм писал и ти си цитирал, с твоя "въпрос"?
onzi
29 Ное 2017 15:22
Мнения: 9,528
От: Bulgaria
Доколко дава икономическа и енергийна независимост е много спорно, доколкото поддръжка и гориво ще зависят от една страна.
глупости. глупости и неандерталска русофобия - две в едно
Памфуций
29 Ное 2017 15:36
Мнения: 4,328
От: Bulgaria
глупости. глупости и неандерталска русофобия - две в едно

Кое е глупости - заеми, оборудване, гориво и подготовка на кадри не пораждат зависимости?
onzi
29 Ное 2017 15:50
Мнения: 9,528
От: Bulgaria
доколкото поддръжка и гориво ще зависят от една страна.
е глупост. огромна.

покажи ми аец, в който поддръжката да зависи от някой друг, различен от производителя на оборудването.

също така е добре да посочиш и няколко примера, когато русия по политически причини едностранно и без основание е прекратила сключен договор за снабдяване с енергийни ресурси.
Памфуций
29 Ное 2017 16:27
Мнения: 4,328
От: Bulgaria
покажи ми аец, в който поддръжката да зависи от някой друг, различен от производителя на оборудването.

също така е добре да посочиш и няколко примера, когато русия по политически причини едностранно и без основание е прекратила сключен договор за снабдяване с енергийни ресурси.

Ми анджък бре, другарю. Решението за построяване на подобен проект предполага дългосрочни обвързаности. Преди време не тръбеше ли русофилската група, как трябва да се правят мили очи на Жужо заради модернизацията на блоковете в Козлодуй ? Преди неколко години другарят Стойнев в битността си на министър каза, че над 30% от икономиката ни е в зависимост от Русия.
За прецедентите да не говорим преди произнасянето на Стокхолмския арбитраж
Туткалчев
29 Ное 2017 16:42
Мнения: 30,781
От: Bulgaria
Преди време не тръбеше ли русофилската група, как трябва да се правят мили очи на Жужо заради модернизацията на блоковете в Козлодуй ?

Това си остава за сметка на русофилската група.
А инак няма как да посочиш в цялата история на АЕЦ "Козлодуй" нито един пример за некоректно отношение на "Росатом" към централата и производството, нито за някакъв политически натиск, свързан с нея.
Политически мотивираните действия бяха изключително от наша страна.
onzi
29 Ное 2017 17:14
Мнения: 9,528
От: Bulgaria
А инак няма как да посочиш в цялата история на АЕЦ "Козлодуй" нито един пример за некоректно отношение на "Росатом" към централата и производството, нито за някакъв политически натиск, свързан с нея.
именно

точно затова окачествих изявлението бонгово като неандерталска русофобия.
Bacho Кольо
29 Ное 2017 17:23
Мнения: 24,761
От: Bulgaria
Преди време не тръбеше ли русофилската група, как трябва да се правят мили очи на Жужо заради модернизацията на блоковете в Козлодуй ?
Аз се считам за неотменна част от "русофилската група" . И винаги съм твърдял точно обратното - че руснаците ще ни правят "мили очи", за да лицензират двата хилядника за по-дълъг срок /точно както щеше да го направят и за малките блокове, ако не беша свещената българска простотия!/ Пети и Шести блок на АЕЦ Козлодуй са "образцово-показателната" витрина на Росатом, обърната към енергийното лице на ЕС. И че същия Росатом има /ще има и в бъдеще/ мотивация двата ни блока да работят максимално безопасно и максимално дълго. И с риск да предизвикам подигравателни коментари, ще кажа че 100 години са напълно реалистичен срок на експлоатация.
проф. дървингов
29 Ное 2017 17:39
Мнения: 14,308
От: Bulgaria
Мислите, че сме способни да осигурим такава за "Белене" - например, ако някой реши да разбие самолет в нея?
Разбира се, че сме способни - нали за това си имаме новите съюзници, а?

А сега сериозно - янките, при всичката им военна мощ и потенция, успяха ли да опазят Пентагона, а?
Туткалчев
29 Ное 2017 18:23
Мнения: 30,781
От: Bulgaria
например, ако някой реши да разбие самолет в нея?

Всеки поне малко информиран човек за АЕЦ "Белене" би трябвало да знае, че поколение 3+, към което тя се числи, означава реакторите да са защитени с купол, издържащ удар на самолет.
Памфуций
29 Ное 2017 18:28
Мнения: 4,328
От: Bulgaria
Разбира се, че сме способни - нали за това си имаме новите съюзници, а?

А сега сериозно - янките, при всичката им военна мощ и потенция, успяха ли да опазят Пентагона, а?

Е то се оказа, че те са проспали всички - с това ли да се утешавма?
проф. дървингов
29 Ное 2017 18:31
Мнения: 14,308
От: Bulgaria
Е то се оказа, че те са проспали всички
Пропаганда, злостна пропаганда!
Аз им вервам!
А ти?
Памфуций
01 Дек 2017 10:39
Мнения: 4,328
От: Bulgaria
Всеки поне малко информиран човек за АЕЦ "Белене" би трябвало да знае, че поколение 3 , към което тя се числи, означава реакторите да са защитени с купол, издържащ удар на самолет.

Ми хубаво. Мерси.
Са остава да решим въпроса за икономическия ефект и за това как една подгрявана с атомно гориво тенджера под налягане ще извърши научно-техническа революция в България.
Чоки§§
01 Дек 2017 10:49
Мнения: 7,337
От: Israel
Туй последното като си го писал не си използвал нито една мозъчна клетка ! То бива икономии ама твоето на нищо не прилича !
Памфуций
01 Дек 2017 12:13
Мнения: 4,328
От: Bulgaria
Извинявай , но при всичките екстри все пак се касае за една технология, която е вече на повече от половин век.
ddantgwyn
01 Дек 2017 12:16
Мнения: 8,551
От: Bulgaria
@Памфуций
01 Дек 2017 10:39
„Всеки поне малко информиран човек за АЕЦ "Белене" би трябвало да знае, че поколение 3 , към което тя се числи, означава реакторите да са защитени с купол, издържащ удар на самолет.“

Ми хубаво. Мерси.
Са остава да решим въпроса за икономическия ефект и за това как една подгрявана с атомно гориво тенджера под налягане ще извърши научно-техническа революция в България.

Елементарно, Уотсън.

Но се съмнявам, че един апологет на сините и тъмносините талибани в България ще може лесно да го разбере.
ddantgwyn
01 Дек 2017 12:18
Мнения: 8,551
От: Bulgaria
@Памфуций
01 Дек 2017 12:13
Извинявай , но при всичките екстри все пак се касае за една технология, която е вече на повече от половин век.

Правите грешка, ако очаквате тази технология да реши технологичните проблеми в България. Но тя е задължително условие за тяхното решаване.
Дежурния
01 Дек 2017 13:53
Мнения: 5,993
От: Bulgaria
Са остава да решим въпроса за икономическия ефект и за това как една подгрявана с атомно гориво тенджера под налягане ще извърши научно-техническа революция в България.

Далеч преди научно-технически революции е необходимо да се проявява поне минимален здрав разум. Нашироко се обсъжда икономически ефект от АЕЦ, но се пропуска в каква среда става това. Примерно към края на 3-то тримесечие на 2017 г държавната НЕК е на загуба около 90 млн лева (преди данъци), като в тази сметка е получила около 350 милиона лева дотация с по 5% отчисления от всичко дето наподобява енергетика. Общо 440 милиона лева за 9 месеца. Ако си позволим да екстраполираме до края на годината, като си затворим очите за плоски счетоводни трикове, и нетният резултат отива на около минус 600 милиона лева годишно. Там някъде е разликата между реалната цена на тока (без ДДС) и "социалната" цена която поддържа НЕК с усилията на Народната Власт. Сега се търкаля "Белене" за да се намери оправдание за това което щем не щем трябва да стане с цените на тока.
(Данните за НЕК за 2017 реално не включват разходи за Белене, сумата за оборудването е заметена към 2016 година)
Добави мнение   Мнения:275 « Предишна Страница 13 от 14 11 12 13 14 Следваща