* | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: sybil |
Стайнбек, очевидно нещата само с призиви няма да станат, въпросът опира до много, вече изтървани неща - до възпитанието и образованието на самите родители, до подготовката на учителите и преподавателите, до издателите(не всичко е пари), до учените историци (от 30-на години е модерно да се "рушат старите идоли", песимист съм, голям. Ами точно затова е призивът! Защото всичко е изтървано! Родителите, които възпитават децата си "потребителски" са изгубени за каузата. Но има и неориентирани достатъчно. Учители, преподаватели, издатели и т.н. платени чиновници трябва да се игнорират. Нали точно затова призовавам ВСЕКИ да помисли и да вземе мерки за тези около себе си. Няма да стане с партии, сдружения и прочие. Трябва всеки сам да се заеме според възможностите си. |
Професоре, за автентична история можеш да ползваш соц учебниците, които обхващат историята ни от "0" до 1877 г. Кои соц. учебници - тези с "турското робство" или с "османското владичество"? Онези, които повтаряха сказките на Державин за "славянобългарската държава" на Аспарух или онези на Людмила с "трите компонента на българската народнкост"? |
Професоре, за автентична история можеш да ползваш ...не знам, Стайнбек, не съм сигурен, че това е правилния подход. Аз правя разлика между "истинска", "автентична" история (каквото и да означава това) и исторически факти, базирани на находки, писани документи, разкази на очевидци (за новата и най-новата история) ... за мен не е история порнографията на журналиста Христо Христов например или на Ивайло Знеполски и неговия институт и други подобни (лично мнение, да прощават засегнатите, не ми пука, живял съм по това време, правил съм част от тази най-най-нова история). Аз като не-специалист по ранна и средновековна нито по църковна история, се опитвам да правя разлика между качественото историческо изследване, което ми се предлага и историческата сензация, друг въпрос е дали ми се отдава, поне не се опитвам да се налагам. бонго!?! |
Аз правя разлика между "истинска", "автентична" история (каквото и да означава това) и исторически факти, базирани на находки, писани документи, разкази на очевидци (за новата и най-новата история) ... Ами да, така е. Защо смяташ, че соц учебниците не са автентичната ни история? Мисля, че поне 95 % е автентична. В този период до Освобождението не е имало защо толкова да се изкривяват нещата. При това има и книжнина. |
Кои соц. учебници - тези с "турското робство" или с "османското владичество"? Левски тежи повече от всички бивши, настоящи и бъдещи академици взети заедно. Напред и не бойте се! Нека българското юнашко око не се бои вече от мъките на дрипавия читак. Ето близо е вече времето да докажем на душманите, че българинът не ще бъде вече роб, а свободен. И който от тях не признае нашите закони и не заживее с нас по същите граждански правила, той в един миг с всичко ще стане на прах и пепел. |
Именно. Тези с турското робство. Нещата трябва да се наричат с истинските им имена. Значи другите - с османското владичество не са автентични, напр. т.4 на многотомната история на България? |
Защо смяташ, че соц учебниците не са автентичната ни история? Мисля, че поне 95 % е автентична. В този период до Освобождението не е имало защо толкова да се изкривяват нещата. При това има и книжнина. ...не знам, не съм историк. |
За всякакви там ВМРО-та , сме се разбрали отдавна - фашисти! Всъщност ВМРО е след националната катастрофа, кога лапащите царски хляб решават че тракия кучета я яли и почват да се избиват помежду си или да отстрелват левичари по софийските улици,На един застрелян сърбин се падат сто затрити българи, Дори марсилският атентатор Владо Черноземски всъщност е инструктор на УСТАША платен от гестапо, че бтатята хървати са били още прохождащи в занаята,И(збитите в междуособици, след като неоосманиста Яне почва да прочиства от непатриоти ВМОРО за кеф на кобургите и Падишаха, значително надвишават пострадалите "чужди"- и без да броя "пиринската република" издържана от рекет |
Значи другите - с османското владичество не са автентични Не е имало османско владичество. Това е политкоректен и лъжлив термин. Имало е робство. |
Левски тежи повече от всички бивши, настоящи и бъдещи академици взети заедно. Напред и не бойте се! Нека българското юнашко око не се бои вече от мъките на дрипавия читак. Ето близо е вече времето да докажем на душманите, че българинът не ще бъде вече роб, а свободен. И който от тях не признае нашите закони и не заживее с нас по същите граждански правила, той в един миг с всичко ще стане на прах и пепел. |
ср., само ед. Положение на чуждо държавно управление, при което дадено население е обезправено и лишено от възможността за самостоятелна политическа, икономическа и културна изява. Робство, гнет. Турско иго. http://rechnik.info/%D0%B8%D0%B3%D0%BE дори Божо Вампира знае значението на думата |
Не мога само да разбера тази фиксация върху използването на думите "робство", "иго" и мераците да бъдат заменени с безличното "владичество", "присъствие" и подобни. В началото си мислех, че това е каприз на някои маргинални политици, прегърнат от все още нереализирали се младши преподаватели, очевидно не е така, гледайки упоритостта и последователността, с които се налагат тези промени. Използването на първите две думи е емоционално обусловено, наложено в литературата и разговорния език и с нищо не пречи на историчарите и наукоподобните изследователи да си развиват теориите за търговията с кремъклийки и значението й за просперитета на българите-католици. |
Левски тежи повече от всички бивши, настоящи и бъдещи академици взети заедно. Напред и не бойте се! Нека българското юнашко око не се бои вече от мъките на дрипавия читак. Ето близо е вече времето да докажем на душманите, че българинът не ще бъде вече роб, а свободен. И който от тях не признае нашите закони и не заживее с нас по същите граждански правила, той в един миг с всичко ще стане на прах и пепел. А туй? Ние не гоним турския народ, ни вярата му, а — царя и неговите закони, с една дума, турското правителство, което варварски владее не само нас, но и самите турци “ (Васил Левски до чорбаджията Ганчо Милев в Карлово, 10.V. 1871 година). |
безличното "владичество", "присъствие" и подобни. Кое е точно "безличното" на владичество и откъде накъде трябва да бъде слагано с "присъствие" , което впрочем е употребено от Цветана Георгиева в далчната 1988 за пръв път и беше използвано в строго определен контекст. От тоя контекст то беше извадено и размахано като символ на нихилизъм и прочее. "Османско владичество" или "османска власт" е обективно понятие, най-точно приложимо и непораждащо недоразумения. |