Ясенчо, ми то накрая излезе, че само ти и дедо ти Максим сте прави бе! |
Къде са снимките на Т. Живков и останалите изроди от ЦК на БКП. Нали те назначиха сегашния лъже-патриарх Максим. |
Я какви шебеци излъчи СДС за свои лидери! Най-логичното нещо беше да накамарят глупост върху простотия и празни дандании върху резилища. |
Авторът ни представя във фолклорна форма квинтесенцията на православното мракобесие, което, съдейки по познатите ни БПЦ-богослови, дипломирани в БФ на СУ или незавършили като В. Сидеров, е основната доктрина на “традиционното” изповедание в България. Авторът обаче е прав, че цитираният от него средновековен текст за “Едната…” и пр. не може да има място в закон на светска държава от ЕС, а не ислямска република, в началото на 21 в. Т. нар. “каноничното право” на БПЦ, почиващо на решенията на съборите от 4 в. от н.е., не е източник на правото на Р България през 21 в. Няма място в България през 21 в. и за привилегирования статус, който тоя закон, приет от НДСВ с БСП и ДПС, даде на нереформираната БПЦ с нейното назначено от БКП ръководство. Такъв статус имаше само БКП до 1989 г. * От гледна точка на закона БПЦ днес не е нищо друго освен една от многото обществени организации в България (при това неизпълняваща основните задачи на една църква в цивилизовано общество – душеспасителни, просветни и соци ални), за която трябва да важат елементарните изисквания да има демократичен устав и легитимно избрано ръководство. Не си спомням друга организация, вкл. БКП/БСП, с изключение на БОК (но и тук вече има раздвижване), която 15 години след десети да продължава кататонично да настоява, че само назначеното й от БКП (през 1971 г., и доколкото ми е известно – в противоречие с тогавашния устав на БПЦ) ръководство било легитимно. * Никейският фундаментализъм, веещ от текста на този автор, очевидно без дори рудиментарна представа за историята на християнството в цивилизована Европа от 4 в. насам, затвърждава убедеността ми, че БПЦ–Максим не е истински съвременен дом на вярата, че нова България няма нужда от нея в този вид, и че ако истински вярващите, заедно с добрите свещеници в нея не се заемат незабавно и сериозно с промяната й, бъдещето й е мрачно. * Поддържам напълно юридическите аргументи за незаконността на действията на прокуратурата, изложени от адвокат Ив. Груйкин и д-р Кр. Кънев в печата през последните дни и текста на подписката в “Още”, за оставката на H. Филчев. |
Браво на автора. Ако някой ще го плюе, да се аргументира, много ще ми е интересно да прочета интелигентен аргумент? |
Ами че как тия изроди, които са на снимките няма да са против закона? та нали те "узакониха" Пимен и останалата паплач? |
Чичо Фичо, имаше преди време един тест-текст от няколко реда, първия път смислено подредени думи, втория-разбъркани и следователно-безсмислени. Номерът беше да си засечеш за колко време ще прочетеш двата текста и безсмисленият се прочиташе поне за два пъти по-дълго време. Аз обаче установих, че изключвам на десетата дума на безсмисления текст. Явно съм снабдена природно със защитен механизъм да не си разстройвам най-фино работещия съществуващ апарат. Та ми прави впечатление, че с твойте текстове същото се получава. Редактирано от - kaily на 04/8/2004 г/ 23:31:53 |
"През всичките години на разкола хората около дядо Фори, Пимен и Инокентий не бяха признати от никоя православна църква и с никого не са били в църковно общение" Руската православна църква от имперско и комунистическо време цели обезличаване и асимилиране на българският народ!БПЦ и патриарх Максим са руски агенти и лакеи! |
А, ето кой ще ми обясни мнението на чичото като на прост човек. Адриане, айде обясни ми го, ма кротко, мило и по човешки. Аз може и да съм се повредила по времето на социализъма, кога години наред четях и зубрех сложносъставни томове, сред които с трън да влачиш, не мож намери смисъл. А трябваше да се запамети все по някоя сламка-да се изкара изпита. И оттогаз-видя ли нещо такова, косата ми се изправя и изключвам. Никога повече! Но пасаран, дет викаше кой го викаше. Та преведи що рече Фичо. |
Проблемът за състоянието на БПЦ изобщо не е толкова прост и еднозначен, както едностранчиво се мъчи да го представи авторът. Ако беше така, нямаше да се точи толкова години. Срещу неговите аргументи има не по-малко стойностни и убедителни факти. Ако се съди по крайният резултат за миряните и библейското " По делата..." , доста добре представен тук Натиснете тук, БПЦ изобщо не е на висотата, на която трябва да е и то точно поради нерешените от миналото проблеми. Ще взема подробно отношение при първа възможност, защото не е редно да шефства такова елементарно политизиране и безпросветност, не само от страна на форумни специалисти а-ла Глина Тодороув, но и от пишещи братя, по този толкова важен за съвремието ни въпрос. Чичо Фичо- Радвам се да те видя! Редактирано от - Наум на 05/8/2004 г/ 00:15:25 |
Че каква реакция очаквате от тези на снимкште? Та нали по време на правителството на ФД чичко Фори Светулката разцепи БПЦ? А който се интересува от морала на "отцепниците" нека попита някой от родното място ( гр. Дунавци, обл. Видин) на "отец" Камен Бараков - един от видните алтернативци. А може да се поинтересува и за личните му сметки за този период. |
В дълбока заблуда сте, г-н Бориславов, ако мислите, че т.нар. "разкол" е свършил! Тепърва предстоят интересни развръзки. Твърде много интереси има преплетени - от най-различни хора и групи - в БПЦ. А дебилните вопли на изброените политикани, просто не заслужават коментар. Колкото до Иван Костов - той не е само "по-сдържан"! Той е и несравнимо по-умен от сенилните пенЦионирани главпрокурори и пенливи бракоразводници. пп - редакцията на "Сега" само ще спечели, ако дава повече място на Горан Благоев. Еднакво компетентен е, както за българите зад граница, така и за проблематиката около БПЦ. |
Uwazhaema g-zho kaily! Njama osnowanie, da se smjatate za po-powredena ot men zaradi wremeto na socializma, taka che az ne sqm w pozicijta na po-razbirashtija ot Was. Oswen tuj ne razbrah, ot koja disciplina sa tez сложносъставни томове, koito tqj sa Wi smushtawali? Po bogoslowie li? I taka da e, trudqt Wi edwa li e bil naprazen, ama Wij tuk se podcenjawate na shega chunkim. Prochetete oshte edin pqt spokojno belezhkata na g-n Чичо Фичо, tja ne e nikak trudna. A "no pasaran!", kakto znaem nij chiljacite s lewi ubezhdenija, e izwikala Dolores Ibarruri - Bog da ja prosti - w kraja na swoja antifashistka rech pred edin miting w Barcelona prez 1938 g. |
При4ината за разкола е евреиската ма6ина на4ело с брадатия отгоге и неговите лакеи.Целта им е разделяи и владеи и налагаи след това евреиството.Но смертките са без ка4мар.Само полити4ески парти могат да се цепат но единствената православна вера неможе да се цепи на две.Това е позор пред света.Това 4е е бил благословен Максим от БКП да буде патрярх не е толкова голем грех.По добре от БКП а не от папата от Рим да буде избран вода4а на БГ 4ерква. |
Освен като повод за окачане в дадзибаото на образите на “любими” сдс мутри и инвективи срещу К. Кънев, тази статия не блести с особена аргументираност и бодро смесва каноничните и историческите с юридическите аспекти на този сложен въпрос. Макар че правилата от съборите и изповеданието на вярата говорят за единна църква и тази концепция е в основата на каноничното право - историята на църквата е история на разделения. Единството на църквата е един идеал, който обаче никога не е бил факт. Освен това, трябва да се прави разлика между административното единство и единството във вярата. За църквата има по важни неща от административното единство и това са чистотата на вярата и апостолската приемственост (гарантираща, че всеки клирик ще получи ръкоположение, възходящо към слизането на Дух Светии на петдесетница и предаващо несекващата Му благодат от Апостолите до нас). Административното единство е само средство за осигуряването на тези ценности. Ранната църква е била децентрализирана както и днес до известна степен все още са православните поместни църкви. Идеята за централизация кулминира в католическата църква. При нас "вселенският" патриарх във Фенер е само “пръв сред равни”. Тези, които се кълнат в административното единство на църквата не бива да забравят, че чак до 60те години на 20 век БПЦ не е била призната от останалите църкви, понеже се била отделила неканонично от Фенер, същите би трябвало да признаят претенциите на сръбската патриаршия в Македония. В момента в Гърция, наред с официалната Еладска архиепископия има повече алтернативни синоди, отколкото крила е имал някога БЗНС. Руската православна църква, макар и най мощна от всички "сестри ", също е разделена: освен наследеното от соц. епохата разделение между "казионната" РПЦ, “Задграничната” (белогвардейска) и събирателно наречената "катакомбна" църкви, днес постоянно изникват нови разколи в нея (напр. Украинския синод и прочее). Но тези теологични и исторически аспекти всъщност не се отнасят до същността на въпроса за отношенията на българските православни християни с държавата. Те са вътрешни въпроси на църквата, които държавата не регулира и в които не бива да се намесва. Голям грях на всички от снимките е че те правеха точно това, като преди правеше и комунистическият режим. * Трябва да се прави разлика между няколко аспекта - 1. каноните и идеологията, които са вътрешен въпрос и държавата там няма място (т.е. православието като идея)2. правото свободно да се регистрират различни "алтернативни" групи, претендиращи да са (най) православни, което държавата трябва да гарантира (различни православни групи и изповедания)и 3. чисто правния въпрос кой има право на името БПЦ и имотите на това юридическо лице и кои ще са кокретните персони, представляващи това лице - синодът на Максим или този на Инокентий. Държавата има да се грижи за няколко неща - 1. за стабилността в правния мир, обществения ред и сигурността на собствеността - за това тя регистрира вероизповеданията и е арбитър при имуществени спорове, 2. правата на човека, които включват право на изповядване и упражняване на религия и право да се създават организации за тези цели. Това са права по конституция и по всички международни стандарти. От тях следва, че държавата не може да ми забрани, ако не смятам, че съществуващите синоди отговарят на моите религиозни нужди (както всъщност все повече е) - да търся да създам друг. Останалите синоди и църкви могат да не признаят, откажат общение и анатемосат такъв синод, да откажат да признаят тайнствата, извършвани от него (напр. кръщения, брак, ръкополагане, освещаване на църкви), но това не е въпрос, който засяга моите права като гражданин, които държавата дължи да гарантира. * За държавата НЯМА голяма разлика между един синод и един футболен отбор - точно както тя гарантира само минимални организационни и имуществени въпроси, които целят да осигурят стабилност на собствеността и субектите във правния мир, но не се занимава със правилата, по които отборът играе или си избира капитан, нито с това кой играе в този тим и кой са запалянковците му- така е и със синодите. Така че, тези които твърдят че РБ трябва да гарантира единството на православието в БГ (т.е. "всички православни в едно вероизповедание", не "само едно юридическо лице с името БПЦ" ) ратуват за продължаване държавната намеса в църковните дела, нарушаване на доктрината за разделението на държава от църква и за нарушаването на личните права на всички, които виждат очевидното (или част от него)– че и БПЦ и “алтернативния” синод днес са само предприятия за прехраната на шепа алчни, бездуховни, безделни и гранясали старци. От тук натам, конкретната акция на прокуратурата трябва да се оценява не по канонични и исторически критерии, а от чисто юридическа гл. точка, както всяка намеса на държавен орган (който при това не е съд) в делата на частни субекти. А намесата на прокуратурата от правна гл. точка е най малкото спорна и никой не може да отрече политическия характер на акцията. Да, безспорно, държавата трябва да гарантира имуществените права на този синод, който получи съдебно признание, че представлява БПЦ. Но към момента никой синод не е признат по съдебен ред. Освен това - един важен нюанс - затворени са и църкви, построени след разкола от енории, отделили се от Максим. Дори синодът на Максим да бъде признат за представител на БПЦ - тези имоти не могат да се придадат към нея. БПЦ на Максим би имала право само на имотите, придобити от БПЦ преди разкола, а за периода след разкола - само на имоти придобити от групата на Максим. Хората на Инокентий ще имат право да регистрират свое изповедание, което ще си има свои имоти. Възможен е и обратния вариант. Но този изход може да се случи САМО по съдебен ред, а не с подобна намеса на прокуратурата. * Независимо какво си мисли всеки от нас за Максим, Инокентий, комунизма, СДС, каноните, вселената и т.н., когато в България има законност - ще има само един правен субект със името БПЦ и той ще има право на несмутено владение на всички имоти придобити от БПЦ (кой точно ще го представлява- трябва да реши съда). Това в БГ да има само едно православно организирано вероизповедание обаче зависи само от гражданите. И вероятно винаги ще имаме всякакви други групи, следващи някаква версия на православието (наречени напр. Православна църква в България, Старокалендарна църква - Княжево, Интелектуален кръг на православните атеисти "Ванга и Ко" и т.н. ). Те ще си строят и църкви и ще си бъдат техни собственици както и всеки друг правен субект. БПЦ ще придобива тези имоти само ако ги купи, наследи или в резултат на сливане и вливане. Това следва от (светския) закон, различен от църковните канони и въпросите на личния морал и политическа отговорност. Всичко останало са или вътрешни за църквата въпроси или индивидални морално-политически оценки или просто прах в очите, зад който се крият всякакви лични интереси. Black Swans - здравей Горан наистина може да разкаже много интересни неща, зная го от личен опит Редактирано от - вуцидей на 05/8/2004 г/ 04:17:59 |
Браво на автора на статията Целта на СДС беше да разбие държавата, да разбие единството на църквата, отнасяйки се към нея като към обикновенна политическа партия, да озлоби и настрои хората един срещу друг и така живяха в омраза и ожесточение вече 15 год.. а те в това време да завземат власта и съвсем прагматично да си напълнят гушките, докато глупаците вилнеят на площадите... Крайно време беше да се унищожи тази проказа и измислица на болни мозъци "алтернативен" синод. |