Ето сега върви Стар академи Казано е просто - защо пееш като не разбираш какво пееш Реплика на една от "съдийките" Наизустените фонеми и фаянсовите личица със сламените фигури Тук има много певци, които изпълняват къде по желание на компанията, къде за хляба насущный кавърите, чуждите хитове и на чужд език Няма нищо лошо Може и да нямаш друго да изпееш Но да пееш без да знаеш езика... А това май вече е занаят на повечето български певци Сигурно никакъв конкурс така няма да спечели ..България |
Wolves die alone- - Boris Novkoviж (With Lado) Eurovision 2005 Kroatia Silence ties the dark like an anchor In me slowly the fear melts away This love was a vision This is not my time Only a few hours left til dawn And outside is unrest, as if a war is on I put on a coat and leave To forget everything (Down Danube, down Danube, down Danube) And again boats sail down Danube Don't you worry about me any more I'm like leaves, wind blows me around Wolves die alone |
Тия няколко дни свалих доста българска чалга. Благодаря за товца и на форумеца, който даде линк на сайт с чалга mp3 .Бяха ми омръзнали вече старите парчета, а и Оксана и Ксения ми надуха главата с тях, побъркани са по българска чалга. Имам чувство, че вече целия остров /Бай Иван или Свети Иван, както искайте го наричайте/ вече дъне наша чалга. Мойте красавуци са записали дискове и са ги раздали по кръчметата /демек баровете/. Това, което ме впечетлява в последно време е, че чалгата е готина докато запее певачката или певача. Ритъм, баси, инструментално всичко е точно и изведнъж се появят певача/певачката и почват да правят разни арабски или турски "завои", а ла зурла майнет. Ето в това простее нашата чалга – в "завоите". Текстът е без значение, той може да се пригоди за всяка публика, но по принцип текстът не се слуша. Ако може да се освободим от "завоите" в чалгата, тя ще остане наистина наша и няма да напомня на чужденците за нещо арабско или турско , с което да ни възприемат като близки или средни ориенталци. Що се касае за "Кафе" отдавна съм казал, че не е за този подиум. Добре са се кръстили момчетата "Кафе", а те ги пращат да пеят в еврошкембеджийница. "Кафе" са си за млечен бар със скучаещи момченца/момиченца, снобски слушайки скучна, но куул за средата им в момента музика. |
За езика е трудно да се каже - Челентано включи отделни изрази на английски, Абба и имитациите им пееха international basic английски с уж американски акцент. Карибците и раперите пеят на своите диалекти, които хем са английски език, хем не са. Тату имаха версии и на двата езика, така се пеят и хитовете на Том Жобим - по един куплет на португалски и другото на английски. Лейдисмит Блак пееха и на техния си английски, и на зулу. Драгостеа дин тей се наложи като еврохит на румънски. Езика е важна част от песента и не може да се пренебрегва. Понякога разбирането на заглавието и текста е важно за приемането на песента, понякога пък екзотиката на непознатия език и/или неразбирането на текста помага за популярността, понякога пък текста може да е почти бесмислен, но звученето му създава атмосфера и затова не може или не бива да се превежда, като в Aguas de Marco на Том Жобим. Според мене българските звезди трябва да са напълно двуезични, с двойни текстове, да комбинират според случая (отначало да използват повече английски с отделни български soundbites). Но това ще е задача, и не само за забавната музика, едва ли не съизмерима с труда на Кирил и Методий. * Мето, като послушаш музикантите, които ти препоръчах, ще се научиш даже да ги познаваш кои са от Сан Франциско, кои от ЛА и кои от Ню Йорк. |
Във връзка с бай Иван - при някои чалга звезди като Софи Маринова неразбирането на текста може доста да помогне да се харесат на жадни за екзотика рускини, но при Азис вулгарността на гласа и музиката завладява без отношение към текста. Визуално обаче образа му е изпипан явно от изкусни западни рекламджии и ще е впечатляващ и за западняка, ако телевизора е на mute. * Бай Иване, в рекламите за Еуфория БГ, българската дискотека в САЩ, които ни идват по мейла, пише с големи букви "no chalga, no Q-check". В края на месеца сме на концерт на Щурците и Васко Кеца в Грийнпойнт зад реката, смятам, че ще е голям купон. |
С цел да помогна на Бай Иван да се ориентира в сложната полифонична обстановка пускам списък на някои работи дето ги имаше скоро по торента. Има не само чалга, но и кахърни балади, както и турбофолк & балада & Bad boys blue - like : Амет ft. 88 - I love you Амет - Социал (за г-н неснаечт) Азис & Деси Слава - Ледена кралица Азис & Деси Слава - Знам че боли Азис & Деси Слава - Истински щастливи Азис - Плача , страдам Бони - Обичаш другата Деси Слава - Искам, но не мога Деси Слава & Азис - Жадувам Гергана - Боли Ивана - Нещо нетипично Орк. Плам - Леко Преслава - Дяволско желание Преслава - Нямаш сърце Преслава & Рашид ал Рашид - Молиш ме Вероника - грешен сън Още от братските народи: Adrian Copilul Minune - Diskoteka Boom Аlina - Мiere in cafea Alina Costi - Necazuri si suparari Indira Radic - Bio si mi drag |
Тук по-горните участници са се постарали да замирише на лук и вкиснало. За разкош са се опитали да придадат вид на анализ на чалга-уклона си. |
Много е важно да се подчертае, че голяма част от великите в музиката и от двете страни на океана са от еврейски проижод-Боб Дилън, Марк Кнопфлер, Кисс, Саймън & Гарфункел, Б.Стрейзънд и още, много, много други.Без силното еврейско присъствие не само музиката, но и киното, и театъра, и литературата, и изобр.изкуство, и философията, и въобще културата-и в Америка, и в Европа, и в целия свят би била на невъобразимо по-ниско ниво, или направо казано не би съществувала. |
д-р Голдщайн, Браво! Такова хард нахалство е типично за "скитащото племе"! Можете ли да доразвиете темата за еврейския принос във всяка област на човешкото познание?! |
Пожелавам на всички талантливи българи да имат шанс за изява в България! Защо много талантливи българи имат добрия шанс само в чужбина? Дано да имат късмет не само във Евровизия, а навсякъде по света тези които живеят тук и са най-добрите между нас. Дори и Слави ако пееше със Софи Маринова нещо страшно български хубаво, дори и той да е, защо не? |
С удоволствие.Ето за разнообразие и имена от областта на науката-А.АЙнщаин, д-р Зигмунд Фройд и още стотици други, които е безсмислено да бъдат изброявани изброявани, тъй като нямат връзка със статията.Конкретно към нея:Израел за сега печели три пъти печели първо място в Евровизията.[/list] |
Все пак гръцкото джазирано сиртаки, победи, а къде, къде е под добра нашата ръченица, ама кой да направи песен по нея, но не правим ала бала Лорейн... |
Благодаря, д-р Голдщайн! Защо ли Израел не спечели някой конкурс от неговия регион ? Отговор: - Защото там няма еврейска мафия /за разлика от превзетите Холадния, Франция, Англия и най-нещастната от всички еврейски колонии - САЩ/ |
Д-р Голдщайн, еврейското присъствие в (европейската) музика започнало едва с Менделсон, във философията (ако не смятаме отлъчения от иудаизма Спиноза) - с младохегелианците. Не отричам заслугите на еврейските учени от Кордова за предаването на Аристотел на средновековните западноевропейци. |
Мисля, че `Евровизия` като всеки музикален фестивал по замисъл поставя изисквания за добра, оригинална музика, т. е. за професионалисти и творци, а не за любители и епигони. Историята на фестивала показва, че `фолк`-звученето не е нито задължително, нито достатъчно, за да се хареса една песен. Освен това би трябвало и да се пее по-културно. В гимназията учителят ми по музика ни учеше, че не се пее с широко разтеглена уста. Надявах се, че към фестивала ще проявят интерес групи като Д2 или `Мастило`, да не изреждам. Дори и да не бяха спечелили, България щеше да е представила качествена музика. Това според мен е по-важно от победата. По въпроса за класирането смятам, че тъй като на този фестивал наградата се дава от публиката, натежават гласовете на гастарбайтерите из цяла Европа. |
И тук, гледам, за музика се говори...хубаво, хубаво! Music is the best! Истината казва другарят Голдщайн. Еврейското присъствие в рока е доста осезаемо и безспорно музикантите от еврейски произход са оставили ярка диря в историята на магическата "дяволска" музика. Пропуснал е да отбележи, обаче: 1. Най-мелодичният и харизматичен китарист - "откачалката" Питър Грийн Натиснете тук, който в момента когато е на върха на славата взема и показва произволно място на картата ( мисля че беше Катманду) където иска да дари всичките си изкарани до тогава мангизи. На една от репетициите на Флитвууд Мек ( на която той е безспорния лидер) той става под предтекст че иска да отиде да си купи вестник и...не се завръща. Става гробар в лондонско гробище, а не след дълго и заминава да живее в кибуц ( Обетованата земя го призовала демек). Там той се оженва, натрупва бая килца и изобщо не пипа китара. Междувременно менталното му състояние става все по-лошо и по-лошо. Някъде в началото на 80те се сафирясва за известно време и записва заедно с брат си два албума, които се разграбват като топъл хляб от очакващите МЕСИЯТА доживотни почитатели. След това отново дълга пауза ( все пак да не забравяме, че човека си е откачен) и едва преди няколко години се появи отново свирейки скромно блус с неизвестни музиканти. Ако веднъж сте чули неговата китара, нейният звук ще остане в съзнанието ви за цял живот. Препоръчвам ви, горещо: with Fleetwood Mac: Albatross, Man of the World, Oh Well, I Need Your Love So Bad, Green Manalishi, Black Magic Woman, както и самостооятелните му парчета. 2. Ле(о)нърд Коен - канадския поет с китара. Със своя меланхоличен глас и класическия си стих той е спечелил немалко поклонници от двете страни на океана. 3. Донълд Фаген - сърцето и мозъка на "Стили Ден". Неповторим стилист и култова фигура в рока. 4. Били Джоуел - боксьорът-пианист с кадифения тембър. Ако се напъна мога да изброя барем още стотина-двеста върховни еврейски рок изпълнители ( Мама Кас Елиът, Зал Яновски от "Лъвин' Спънфул", Марк Кон, Пинк, Хауард Кайлайн от Търтълс, Скот Уалкър от Уалкър Бръдърс, Манфред Ман, Слаш от "Гънс енд Роузес", Джон Зорн, Дейвид Ли Рот от "Ван Хален", Марк Болън от "Т-Рекс", Лу Рийд... |