Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Бюджетът на Станишев под двойна преса от свои
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:91 « Предишна Страница 4 от 5 2 3 4 5 Следваща
`Kaily
05 Окт 2005 17:00
Мнения: 4,963
От: Bulgaria
Сасос, бе мани ме мене, ти Сгуню кажи прочете ли и вникна ли, че не съм сигурна?
Освен това заявих, че съм неграмотна и нищо не съм завършвала, Оспокой се сега.
sasoss
05 Окт 2005 17:02
Мнения: 6,068
От: Bulgaria
Лихви по външни заеми - 562 271 400 лева или около 5, 3 % от републиканския бюджет.
USA2-2
05 Окт 2005 17:03
Мнения: 1,520
От: Bulgaria
Никола, ама аз наистина нямам роднини в БГ. Цялото ми семейство е тук, имам една сестра и племенница, и те са тук. Затова нямам понятие как е в БГ.
Nickolas
05 Окт 2005 18:17
Мнения: 8,500
От: Bulgaria
УСА2-2, разбирам, ама и ти разбираш, че българи на луната няма, все на земята са и все за БеГе-то си говорят като се видят. Ами срещни се с някой от тях там и питай - хората постоянно пътуват - майки, братя, сестри, та чак и баби виждам пред консулатото на САЩ в Сф. Че иначе току виж в НеРеБе-то станало по-убаво от в Америка, пък ти не си разбрал! И си се прецакал бадевата. Евентуално де! Поздрави
gtch
05 Окт 2005 19:39
Мнения: 1,659
От: Bulgaria
Хора, какво искате от Масларова, бе? Нормално е, всяко ведомство да дърпа чергата към себе си, та и Социалното министерство не прави изключение, даже то е с най-основателни претенции. Друг е въпросът, че средствата за социалните разходи идват от постъпленията от ток и парно, а те със сигурност ще намалеят, заради ценовия шок, понеже хората масово минават на дърва, за да се отопляват.
Писна ми
05 Окт 2005 19:59
Мнения: 2,086
От: Bulgaria
sassos,
Лихвите са малката част от плащанията по външния дълг. По данните на БНБ за 2004-та са платени 1409 милиона евро дълга на държавното управление, което е около 7.25% oт БВП и около 18.82% от разходната част на бюджета за 2004-та. Те ти ги около 20% в повече, за които пише Сгугню.
The BANKER
05 Окт 2005 20:13
Мнения: 251
От: Bulgaria
Nikolas:
......, ама в БГ е било винаги така - никой няма пари, всички реват, гладни били, а пък заведенията пълни, място няма и се консумира здраво. .........


ТОЧНО ТАКЕ Е !


XYZxyz - по принцип правило разсъждаваш, но си падаш малко идеалист!
Първо трябва да се намалят даниците и чак след това да се търси по-висока събираемост!

Всъщност хората сами ще почнат да плащат данъци само когато започнат да виждат конкретната полза от тях и то в личен , а не (толкова) в обществен план!

Как искаш някой да започне да си плаща здравните осигуровки например - като плащаш-неплащаш все еднакви условно казано здравни услуги ще получиш. При това тези които не си плащат на три пъти им разсрочиха борчовете, че и лихвите и глобите им опростиха. КОЙ БЯГА ОТ БЕЗЛИХВЕН КРЕДИТ ?! Защото неплащането на осигуровки е точно това(най-малко). Така че ще продължат да не си ги плащат!
Или да вземем пенсиите - ако пресметнеш колко пенсионни вноски ще внесеш в НОИ и каква пенсия ще получиш според КСО ще установиш че си внесъл 5(за жените е 2) пъти повече. Дори да отчетеш нарастването на РЗ, то за да се изравнят направените вноски с получената пенсия ще трябва заплатата ти да нараства с 15% годишно и то в продължение на 40-50 години! Естествено че всеки който може ще се скатае!

Така че докато няма пряка връзка м/ду направените осигуровки и получените условно казано "услуги" от Държавата (доколкото това е възможно) на СЪВЕСТ недей да разчиташ! Той и Комунизма разчиташе на СЪВЕСТ ама фалира!
На практика единсвеното което може да се постигне с намаляването на данъците е да се стопи преднината на Мошениците/Авантаджиите пред Почтените хора. Е и това не е малко!

Виж за детските не съм съгласен с теб - на Държавата и трябват деца (разбирай бъдещи данъкоплатци) , а не пенсионери!
MAGA
05 Окт 2005 20:18
Мнения: 262
От: Bulgaria
нали тия бяха най-подготвени.имат много жълто около устата си.дано до края на мандата си не си правят експерименти с народа, щото ми намирисва на зимата на жан валжан /виденов/ 1997г.а стане ли така тоя път ще стане много страшно.
9101
05 Окт 2005 20:22
Мнения: 5,952
От: Bulgaria
Направо съм бесен. Не стига, че ще ни одерат кожите с тези акцизи, ами и нахални "Орешарски: Забогатяваме със 180 млн., бизнесът с 600". Вие можете да забогатеете, ние - не. Аз не мога ли да смятам. 1000 лв. отгоре ще ми вземат само от акцизите през 2006 г. Ами другите данъци?
Отгоре на всичко и нови заеми ще правят: "Нов 116 млн. евро заем от СБ".
Натиснете тук
Бай Иван
05 Окт 2005 20:38
Мнения: 3,806
От: Virgin Islands (Unit
Ислямисткото правителство на сър Гей в икономически план действа за сега правилно. Излъганите са излъгани – никой не ги е натискал да вярват на глупости и обещания на комсоциалисти. Лошо ще настане за България ако сър Гей наистина започне да изпълнява обещанията си. Галфонът Тренчо най–добре е наистина да се запали, но по добре е да се удави за да не замърсява въздуха.
9101
05 Окт 2005 20:39
Мнения: 5,952
От: Bulgaria
Виж за детските не съм съгласен с теб - на Държавата и трябват деца (разбирай бъдещи данъкоплатци) , а не пенсионери!

Много си заблуден The BANKER,
Ако с детски се създаваха бъдещите данъкоплатци - то сега нямаше да има демографска криза - защото детски има много отдавна. Бъдещите данъкоплатци се създават от родителите. От детските имат полза само циганите - защото с тях се издържат. Те затова правят и деца - за да се издържат от тях по най-различни начини. Те пък ще станат едни бъдещи данъкоплатци...
The BANKER
05 Окт 2005 20:39
Мнения: 251
От: Bulgaria
SEVKOM:
г-жа масларова да не мисли само за бюджетните заплати, т.с. за себе си и подобните на нея , а да обърне внимание на думите на зам министъра за увеличението на пенсиите.защото и най ниската заплата е много по- висока от най- ниската пенсия


Я ДА ВЗЕМЕМ ДА СМЕТНЕМ:

Според НОИ средната РЗ за 2004 г е 308 лв , средната пенсия 150 лв

В/ху пенсиите няма данъци и осигуровки, но в/ху заплатите има!

Заплата = 308.00 лв
Осигировки 42.7% * 308 = 131.52 лв.
ДОД (по таблицата) = 33.00 лв

ОСТАВАТ ЧИСТО = 143.48

Значи средностатистическият РАБОТНИК в РБ получава за 8 часа (минимум) работа на ден 143.48 лв месечно , а средностатистическият ПЕСИОНЕР получава 150 лв месечно (за да псува 24 часа на ден Държавата и Правителството)!
Е НЕ Е ЧЕСТНО - НА ПЕНСИОНЕРА МУ Е 3 (24:8) ПЪТИ ПО-ТЕЖКО!

При по-ниските заплати положението е още по-зле защото има осигурителни прагове!

Виж ако говорим само за бюджетни заплати - тези търтеи за пет пари работа не вършат!
The BANKER
05 Окт 2005 21:22
Мнения: 251
От: Bulgaria
9101,

Не си ме разбрал съвсем правилно! Ако трябва да се изразя малко общо:
Държавата трябва да извършва определени социални плащания но със идеята да се извлича полза за цялото общество!

Например:
Ако някой е заразно болен - трябва ли да го оставим да зарази и други хора само защото няма пари за лечение ?!
или
Ако някое дете остане сираче - трябва ли да го оставим да умре от глад защото няма родители или ще е по-добре да го отгледаме и възпитаме така че един ден да стане достоен гражданин и съответно да върне вложените средства?
или
Ако някое дете е умно или даровито, а баща му е пияница - няма ли да е по добре обществото да му помогне вкл. и финансово! В този контекст съм за НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНО ОБРАЗОВАНЕ!

Когато говорех за детските имах в предвид Държавата да подпомага финансово възпитанието на децата, а не да поощрява прехранването ч/з правене на деца. Освен ПАРИТЕ има и КУЛТУРА, ВЪЗПИТАНИЕ, МАНТАЛИТЕТ и др. цености които не винаги могат да се измерят с пари или да донесат материални придобивки макар да са полезни за Обществото!

И ВСЕ ПАК ПРЕДПОЧИТАМ ЦИГАНЧЕТА ПРЕД ДЪРТИ ЦИГАНИ - за тях все още има някакъв шанс да се превъзпитат колкото и наивно да звучи! Пък и друг шанс нямаме - времето на Концлагерите и Етническото прочистване отдавна отмина, пък и ние Българите никога не сме били последователни и далновидни в тази насока. Ей на бай ТОШО им смени имената и сега трябва да търпим Доган, че и каквито сме дупедавци още 100 години ще им се извиняваме. Виж Турците избиха 1, 5 млн. Арменци преди близо 100 години и още не искат да си признаят, да не говорим за избите български жени и деца в Тракия през 1913г.

Ако си спомняш по време на "Голямата екскурзия" през 1989г. в Кавказ също имаше бунтове на мюсюлманите, ама Горбачов изправи 2 въздушни дивизии изтрепа 5000 човека за няма и седмица (и стана Нобелов лауреат за Мир няколко години по-късно). Някой спомня ли си за това - НЕ!

В етническите прочиствания сме гола вода - така че по-добре да се опитаме да ги превъзпитаме!
`Kaily
05 Окт 2005 21:35
Мнения: 4,963
От: Bulgaria
..., ама в БГ е било винаги така - никой няма пари, всички реват, гладни били, а пък заведенията пълни, място няма и се консумира здраво. .........

ТОЧНО ТАКЕ Е !

.
Как ще коментираш оная приказка за султана, де повишавал и повишавал данъците, докато народът не зае.ал всичко и не седнал да яде, пие и се весели.
Та тогава рекъл да се смъкват данъците...
.
Щото аз ще я коментирам така-султана едно време се разхождал преоблечен сред народа, та имАло чуваемост...ма днес се возят по мерцедеси и те бронирани, отде ще чуят и видат?
The BANKER
05 Окт 2005 21:36
Мнения: 251
От: Bulgaria
/:/
Според Ананиев основният акцент в социалните разходи трябва да бъде индексирането на пенсиите, защото те доста изоставали в сравнение с ръста на заплатите.


АНАНИЕВ, ВЗЕМИ И СИ ПРОЧЕТИ ЧЛ.100 ОТ "КОДЕКСА ЗА СОЦИАЛНО ОСИГУРЯВАНЕ" - ТАМ Е ОПИСАНО КАК СЕ ИНДЕКСИРАТ ПЕНСИИТЕ И ВЪВ ФОРМУЛАТА СА ВКЛЮЧЕНИ И РЪСТА НА СОЦИАЛНИТЕ ОСИГУРОВКИ И ИНФЛАЦИЯТА!

През тази година индексирането на пенсиите беше 7%, а на заплатите 3%-5% и то само на тези чиито Работодатели решиха да го направят.

НЕ БЪРКАЙ И СРЕДЕН ОСИГУРИТЕЛЕН ДОХОД СЪС СРЕДНА РАБОТНА ЗАПЛАТА!
КАТО ВДИГНАХТЕ МИНИМАЛНИТЕ ОСИГУРИТЕЛНИ ПРАГОВЕ УВЕЛИЧИХТЕ СРЕДНИЯТ ОСИГУРИТЕЛЕН ДОХОД - НО НЕ И СРЕДНАТА РАБОТНА ЗАПЛАТА!

Що се отнася до "УВЕЛИЧЕНИТО НА ЦЕНИТЕ НА ГОРИВАТА" те ще генерират инфлация, а тя участва във формулата за индексиране на пенсиите!
The BANKER
05 Окт 2005 22:00
Мнения: 251
От: Bulgaria
/:/
Управителят на НОИ одобрява идеята за откупуване на стаж независимо от образованието. Над 51 000 души у нас са навършили пенсионна възраст, но не им достигат точки за пенсиониране. От тях 13 000 работят и остават 38 000 души, които могат да се възползват от откупуването.


ХРИСТОСКОВ,
идеята която подхвърли МАСЛАРОВА преди няколко седмици е да отпадне възраста за пенсиониране и да се гледат само точките + всеобщо право на откупуване на трудов стаж! Освен това Пенсионерите могат да продължат да работят като получават и пенсия и заплата! Според НСИ хората на възраст 54-60 години ( т.е. тези който могат да се възползват от това право ако възрастта отпадне ) са близо 550 000.

АКО СЕ СЪЧЕТАЯТ ИДЕЙТЕ НА ХРИСТОСКОВ С ТЕЗИ НА МАСЛАРОВА, ТО ЩЕ СЕ ОКАЖЕ ЧЕ ЗА ДА НАМАЛИМ БЕЗРАБОТИЦАТА С 38 000 ДУШИ ЩЕ ГЕНЕРИРАМЕ БЛИЗО 500 000 ПЕНСИОНЕРИ!

При това дори и тези който работят ще имат полза да се пенсионират ч/з откупуване на трудов стаж:
1. защото ще могат да получават и пенсия и заплата
2. при изчисляване на индивидуалният коефицент откупеният стаж не се взима по внимание т.е. коефицента е по-висок!
3. Работодателят при определени обстоятелства ще може да скатава част от осигуровките. Например здравните осигуровки на пенсионерите се поемат от държавата и той ще си ги спести!

ЕГАТИ МАЛОУМНИЦИТЕ!
sasoss
06 Окт 2005 08:39
Мнения: 6,068
От: Bulgaria
писна ми,
човекът пита за влиянието на външния дълг върху бюджета. Тези евра, които смяташ не са от бюджета, а от резерва.
9101
06 Окт 2005 10:23
Мнения: 5,952
От: Bulgaria
The BANKER,
Съгласен съм, че държавата трябва да извършва определени социални плащания по начина по който го описа. Но това не са детски. При нас детските са просто доход на някои родители, и то без да се влага труд и без никакви ангажименти към децата.
paragraph39
06 Окт 2005 17:08
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
В. “168 часа”: В БСП обмислят смяната на Станишев
6 октомври 2005 | Агенция "Фокус"
София. Сергей Станишев и ръководството на БСП са притеснени, че по време на конгреса в началото на декември червените номенклатурчици ще искат отделянето на поста председател на социалистите от този на премиер. Това пише в новия си брой седмичникът “168 часа”, съобщи за Агенция “Фокус” редакторът на броя – Иван Тропанкев.
Мотивът на червената номенклатура щял да бъде, че заради участието си в тройната управленска коалиция и неспазените предизборни обещания премиерът и соцминистрите ще оберат много негативи. Те автоматично щели да се пренесат върху партията. Ако Станишев обаче отстъпел председателското място в БСП, партията щяла да излезе сравнително “суха” от управленските неуспехи. Привърженик на тази теза бил кръга около Стратега Александър Лилов.
“На този етап се въздържам от коментари по въпроса, може би в близките дни”, заяви депутатът Янаки Стоилов, който е един от най-доверените лица на Лилов.
Говори се, че именно него Стратега гласял за бъдещ шеф на БСП.
Като официална позиция социалистите отричат подобно развитие. Най-категоричен в отрицанието е главният секретар на БСП и заместник-председател на ВС на партията Димитър Дъбов, според когото “след като партията е поела ангажименти към избирателя не виждам логика в разделянето на поста премиер от този на лидер на съответната формация”.
9101
06 Окт 2005 17:41
Мнения: 5,952
От: Bulgaria
С лъжа не може да се управлява. Излъгаха хората преди изборите, сега пак искат да лъжат.
Между другото - по радиото казаха, че Станишев е признал, че увеличаването на акцизите се налага за да се пълни бюджета, не поради нещо друго.
Добави мнение   Мнения:91 « Предишна Страница 4 от 5 2 3 4 5 Следваща