Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Бюджетът на Станишев под двойна преса от свои
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:91 « Предишна Страница 5 от 5 3 4 5
Doctora
06 Окт 2005 17:48
Мнения: 19,503
От: Bulgaria
Знаем, знаем: От народа-за народа! .
Или : Всичко за благото на човека!
Оцелелите 2 милиона ще ползват всички богатства на хазната. И лампата на Аладин също.
The BANKER
06 Окт 2005 20:31
Мнения: 251
От: Bulgaria
Kaily,

ако трябва да коментирам приказката за Султана "на майтап" ще кажа че е добре че не се е посъветвал с нашите министри че да го открехнат за "минимални осигурителни прагове".

Ако трябва да сме сериозни - грешиш че тези които се возят в държавните мерцедеси не са наясно какво става сред народа, те даже са наясно и какво ще стане с народа. Но си имат други приоритети основният от които е да останат на власт.
Как искаш да се прилага например ЗЗО след като близо 2 милиона не са си плащали здравните осигуровки, а само 1, 5 млн са без задължения към НЗОК. Нали утре ще искат от тези 2 милиона да гласуват за тях. Ако пък ги опростят, тези 1, 5 млн ще си поискат парите обратно. Затова и започват да се правят непрекъснати промени и отлагания за да не дразнят Редовните данъкоплатци и да спечелят гласовете на Нередовните.

Много хора си мислят че Държавата (трябва) да взема от БОГАТИТЕ и да дава на БЕДНИТЕ. Всъщност Държавата взема и от БЕДНИ и от БОГАТИ и дава на специфични групи от хора (най-често свръх богати).
БЕДНИТЕ обаче винаги се вързват на "тенекиите" че трябва да се взема от БОГАТИТЕ и след това реват че не е станало това което очакват! Особенно в страна като България където на повечето хора (особенно пенсионерите) им е втълпявано че за тях трябва да се погрижи "Партията и Държавата".

Ако се върнем на приказката за Султана (трябва уточним че там имаме СУЛТАН /който харчи данъците/, ВЕЗИР /който събира данъците, и казва на Султана как реагира народа/ и НАРОД /който плаща данъците/.
Кой в нашият случай е НАРОДЪТ е ясно, на Политиците по им приляга ролята на ВЕЗИРА, а СУЛТАНЪТ са всички тези които чакат да лапат наготово от Държавата (Цигани, Безработни, до известана степен и Пенсионери /претенциите им са доста над реално постигнатото от тях/)

Така че Kaily, грешиш ако смяташ че хората които седят по заведенията са част от НАРОДА на който му е писнало от данъци (тези на които действително им писна избягаха в чужбина ), те са по-скоро към СУЛТАНА който живее от данъците на Народа. И когато хазната се изпразни "викат" (гласуват) "СИНИЯТ ВЕЗИР" да я напълни, като се напълни хазната "викат" "ЧЕРВЕНИЯТ ВЕЗИР" да почне да я изпразва!

Факт е че на изборите гласуват основно Пенсионерите, а Циганите и Турците гласуват по няколко пъти, така че те определят Политиците както всеки СУЛТАН си избира ВЕЗИРИТЕ!

Това е моят коментар за приказката за Султана!
Doctora
06 Окт 2005 20:52
Мнения: 19,503
От: Bulgaria
* Заб. Султанът определено не е Харун Ал Рашид...
`Kaily
06 Окт 2005 21:50
Мнения: 4,963
От: Bulgaria
Е ко султанът са онези, де висят по кафенетата, начи султаните повече от народите бе?
.
А за здравните не нам.
Първо кажи в коя западна развита демокрация карат хора без доходи да си плащат осигуровки? Примерно в Париж бездомните под мостовете на Сена плащат ли?
И второ кажи къде задължават да плащаш отка законът е влязъл в сила? Щото аз така от разговори знам, че след 3 или 6 месечни вноски и си в системата.
The BANKER
11 Окт 2005 19:38
Мнения: 251
От: Bulgaria
Точно така `Kaily - "СУЛТАНИТЕ" в нашата държава са повече от "НАРОДИТЕ" - и това ние най-големият проблем. При това нашите "СУЛТАНИ" са тъпи и смятат че имат право да изядат всичко което народът изяде - за разлика от султана във вица на който му е било ясно че първо народа трябва да е сит, а след това той да може да го ограбва! Преди няколко месеца в един свой постинг-отговор към мен Параграфа ми беше казал:
"Не е важно какви са ти били пенсионите осигуровки които съм направил (т.е. какво си дал), важното е какво са ти обещали (т.е. какво можеш да измуфтиш)"!
Та толкоз им е акъла на нашите "СУЛТАНИ"!
The BANKER
11 Окт 2005 20:14
Мнения: 251
От: Bulgaria
`Kaily:

Първо кажи в коя западна развита демокрация карат хора без доходи да си плащат осигуровки? Примерно в Париж бездомните под мостовете на Сена плащат ли?

И второ кажи къде задължават да плащаш отка законът е влязъл в сила? Щото аз така от разговори знам, че след 3 или 6 месечни вноски и си в системата.


ОК! Ще ти кажа:

Според ЗЗО вноските на безработните и социално слабите се поемат от Държавата (т.е. от данъкопматците) и те получават същите услуги като всички останали! Можеш ли да ми посочиш поне един истински социално слаб който държавата е накарала(изнудила) да си плати от джоба здравните осигуровки - виждал ли си някъде такъв ?!

Докато във Франция никой не плаща за "бездомните под мостовете" , а освен това 35% от всяка услуга се поема от болният! Така че хората без доходи няма как на практика да ползват медицински услуги! Признавам че това е по-добро техническо решение! В Германия може да не плащаш осигуровки - но тогава си заплащаш лечението на 100%! Освен това при тях има различни здравни пакети и в зависимост от парите които плащаш получаваш съответният пакет!
В Америка здравние осигуровки ти се записват в книжката и в зависимост от това което има в нея ползваш и съответните услуги( при известни обстоятелста може да ползваш и нещо като здравен кредит). Ако напуснеш Америка може да си възтановиш до 80% от неизползваната сума. Освен това в Америка вместо осигуровки може да предпочетеш здравни застраховки! Които в зависимост от застрахователната вноска - получаваш здравни услуги до определен лимит! В Европа също има такива застраховки но те са по-скоро като допълнение на осигуровките им, докато американците май предпочитат застраховките пред осигуровките!

Никъде в Европа , а може би и в Света осигурителните системи не предлагат толкова широк диапазон от здравни услуги и то без горна граница на ползваните средства както прави НЗОК. Разбира се при нас това се прави не от грижа към пациента , а за да се напълнят джобовете на фармацевтичните компании!
Така че наистина при тях се включваш след 3 или 6 месеца, ама на ниво доболнична или най-много до по-ефтините услуги на болничната помощ, а за "безплатните лекарства" май трябва да си с доста яка "ЗАСРАХОВКА" ! При това в Америка ако си над 64 г възраст никой Застраховател не иска да сключи застраховка с теб!
bgtopidiot
11 Окт 2005 20:19
Мнения: 11,702
От: Bulgaria
Абе не е баш така... Аз като одих да си направя едно резерве в Орландовци държавата не ми го пое. Вика, бегай под мостовете на Сена...
The BANKER
12 Окт 2005 09:59
Мнения: 251
От: Bulgaria
И ти що не бега /под мостовете на Сена/?

Сега можеше да не си BGtopidiot - а ФРАНСЕ или даже ЕУРО ... topidiot!
bgtopidiot
12 Окт 2005 10:07
Мнения: 11,702
От: Bulgaria
щех да заприличам на банкер, та се отказах
The BANKER
12 Окт 2005 17:59
Мнения: 251
От: Bulgaria
Ясно! "Гроздето е кисело!" - както казва лисицата.
Добави мнение   Мнения:91 « Предишна Страница 5 от 5 3 4 5