Забелязвам, че все повече милиционери са довлачили отнякъде компютър и четат вестник "Сега". И даже пишат. Това, разбира се, е хубаво. Обаче. Уважаеми капитани и майори, Във вестник не се пише както се пише акт или се снемат показания. Значи. Когато пишете се оглеждайте: дали преди вас някой не е написал оценката на това, което пишете. В тоя случай е точно така: в заглавието е отсъдено какво ще напишете под статията. Получава се както винаги. А би могло да е по-интересно. |
Ще има среща на министри от НАТО в НДК, наближава и 25 години от откриването, та идеята е да се осъвремени паметника, тук ще е дебат референдум, без милиционери не става, обществен съвет реставрираме, разкрасяваме... миналото Редактирано от - Пейчо Пеев на 10/12/2005 г/ 12:07:06 |
НДК е малко по-нататък. Горе-долу, където минаваше трамвая за към Лозенец. Само не си спомням плочите кога и защо ги махнаха, заради НДК ли или заради паметника? Май беше все пак заради НДК. Редактирано от - Писна ми на 10/12/2005 г/ 12:18:12 |
НДК е върху казарма, стара беше, с двуетажни легла, към реката беше игрище, стената с плочите беше преди завоя на трамвая, отзад беше друга казарма, фонтани са там сега |
ПейчоЕвропа е пълна с най-различни модернистични изгъзици. Една от тях е "Бобур" в Париж. В Ница има музей на модернистичното изкуство. Между другото в него е изложена една доста реалистична творба на Кристо. В една от залите, обаче е изсипан 1 тон въглища и това се декларира, като модернистична творба. Ама българите, като е западно се възхощават, а като е наше плюят. Така, че естетиката, закоято ти пледираш е много плъзгава тема. За едни едно нещо е хубаво, за други - не. Обаче щом е създадено то трябва да се пази, защото то е знак за времето. Същото се отнася и за мавзолея и за много други паметници. То лумпенското мислене на сините башибузуци не търпи таклива работи. |
Тъй, тъй, артилерийските казарми му се викаше още. От едната страна на трамвая - комендантството, някакво амфитеатърче с естрада, хубаво паркче с цветя - ботаническо, с надписи на групите цветя. Плочите - в средата. Някакви стари здания, в които се помещаваше фабрика Леда - за чанти. От другата страна на трамвая, към реката - остатъци от старите казарми, триетажни военни блокчета, много порутени - имало е и интендантски складове там. Плочите са махнати поради генералното преустройство на цялото пространство, малко хора си спомнят как трамваят завиваше от Фритьоф Нансен, вървеше между тези две групи здания и отиваше до Баба Неделя, с пазарчето отляво. Да им берат греха тия, дето са ги - я захвърлили някъде, я начукали за строителен материал. НДК - като архитектура, замисъл - функционален и архитектурен, няма нищо общо с това. Паметници не се рушат - малко изключение бих направила за единични бюстове на одиозни фигури, без художествена стойност. Изключително съм горда, че в битността си на общински съветник в периода 92-96 г- съм участвала в разгорещени дебати и съм гласувала винаги против - събарянето на Мавзолея, събарянето на Паметника на Съветската армия. За взетите решения по този повод (не можеха да се осъществят поради това, че не общината разполага с тези паметници, а държавата), съм гласувала не заедно с групата си, а като единствен отцепник - против, като съм поела дискомфорта на това си политическо поведение. Бакърко беше тогава шеф на групата на СДС. Успя да реализира мечтата си, уви само наполовина, много години след това и влезе в Историята и в новините на световните агенции като едно малко, разпенено Херостратче. Тая роля, както и тази пиеса май няма да се повтори в българския политически живот, слава Богу. |
Mrx++, ти си музикант, значи естет, ако не усещаш музиката не можеш да го изсвириш чуството, и никои няма да те кани навън, гледал съм модерно изкуство в МоМА, чета символи, знаци, послания, питах те, това ли е времето като пластична изява, тромава, начупена, ръбеста купчина за коване, или изящна ефирна разщираваща се спирала, ти какво чустваш пред този паметник, привлича те, дразни, безразличен ти е, иначе изразът на чужденец <<интерстинг>> го знаеш |
MArkse, още като видя под определено заглавие твоят ник и вече мога да предсказвам какви насоки ще да е поела мислъта ти прогнила в дадения постинг. 5 пари не давам дали едно или друго светило на ИБМ е харесало паметника и няма нужда да ни информираш за житието и битието на всеки с който си се срещал, но разбира се покрай значимостта която трябва да му придадеш за да има тежест мнението му по въпроса на паметника ти трЕбе да се пофукаш какви светила си разхождал из България. Да разхождал си ги и комай повече от това да ги разхождаш не можеш. Точно такива изроди като теб загробиха духа български. Мнение за паметника нямам, защото не създава у мен никакви негативни нито пък позитивни усещания, може и да е защото съм сляп към културата, може пък и защото малко ми говори. Но със сигурност е паметник носещ отпечатъка на "комунизма" и като такъв ... не ми харесва. Това е. |
...да си прибере "паметника" за своя сметка... ...преди това да му опишат имотите и да сложат запор на банковите му сметки... ...и не само на него... ...пред университета в градинката един негов именит колега(вероятно вече мъртвец), перна навремето едни камъни и ги нарече Климент Охридски... ...гавра със святият човек... ...такваз" творба" -разпасания пияница не би сложил на гроба на баща си... ... но за обща сметка се погаври със снобите от обкръжението на Людмила в стила на шивача от приказката за голия цар... |
Геновева, От едната страна на трамвая - комендантството, някакво амфитеатърче с естрада Това "някакво амфитеатърче" беше прочутото тогава Монте Карло. До него имаше свободно място и от време на време се появаваха циркове. На задната страна на естрадата бяха останали последните плочи. Преди това имаше и други, но ги махнаха преди това, поне така си спомням. Имаше и една модна къща Леда, модерна нова постройка, тя ли е за чантите? Все пак не си смомням защо точно се наклагаше да се махат плочите? |
И аз съм една от тези, които не харесват паметника. И понятие си нямах, че бай Тошо също не го е харесвал, та да съм се повляла от мнението му. Мисля, че една по-олекотена и разчупена конструкция би била по-подходяща за мястото. Не твърдя, че разбирам много от изкуство. Но пък и никой от тези, с които съм говорила за паметника не го харесва. А някои (дизайнери, архитекти и художници) разбират доста повече от мене. Виж, скулптурата на Света София я харесах веднага. И мястото е подходящо, височината - също, самата фигура е чудесна. Мисля, че вече се е превърнала в символ на София. |
Ами АЗ ли да отговоря защо се е налагало да се махат плочите? Взимала съм участие в създаването на НДК само като потърпевша, в продължение на 3 години, с денонощно минаващите под прозореца ми тежки машини, с праха и калта, с мостчетата от по две тънки дъски, дето си влизахме във входовете по тях, над дълбоки изкопи, а също и с отчуждаването на земята под кооперацията, което, за щастие, беше отменено след 10 ноември, срещу възвръщане на мизерната сума, която получихме за това. Ми не са били включени в концепцията на този голям площад плочите - архитектурно решение (въпросът за запазването им е от съвсем друга опера). Като градоустройствена естетика и решение обаче този площад е чудесен - на края на улица Витоша, с изглед към планината Витоша, с парка и фонтаните. Това е май първото и гачели единственото голямо пространство с такова предназначение в София, и такова май и ще си остане. Гордост ми е било и да минавам от там, и да отдъхвам по скамейките, тогава, когато този площад се поддържаше и охраняваше, чист и свеж, със струящите фонтани, без наркомани и просяци, гордост ми е било да ходя по етажите на двореца, с всичките красоти на гоблени, дърворезби и пластики. Сега ми е тъжно и гнусно - оня ден бях на Имперския балет, добре, че се затварят вратите плътно - на влизане и излизане от залата, с предвкусването и спомена за Кармина Бурана, минаваш през сергии с окачени дрехи, на фона на поп и фолк-ритми. Може би някога това съоръжение и площада пред него да загуби изгледа си на Капълъ Чарши, но сигурно аз няма да го доживея. Паметника - грозен, а?!?!?! |
то и на мен оттогава са ми паднали два-три зъба, ама никой не иска да ми реже главата по тоз повод ... |
Геновева, смесваш понятия време, историческото е пълно с насилие и невечно, вечното е плавно, не го рамкираш, заключваш, присвояваш, отвличаш. |
"Демокрацията отприщи енергията на лумпена" Прав е човекът. Демокрацията, според мен, е преди всичко толерантност; да можеш да кажеш: Не ми харесва, но пък може аз да не разбирам. Или да ти мине през ум, че на някой може да му харесва. А тя, нашенската демокраця, май се свежда до свободията да оплюваме всичко и всеки. Ей така, заради самата "демокрация". |
Ах, Пейчо, ТИ ли поставяш границата между вечното и историческото? Туй на Старчев е историческо, с насилие, демек. А Мавзолея на Батенберг е от вечното.... Ма моля ви съ..... , стига сте се правили на Херостратовци с благородни намерения.... то си прозира.... |
Real Life, не ме кефи да го оплювам, не съм евтин преклонен ценител, тебе питаха ли те преди да го направят, е тва е демокрация. |
Прав си, Пейчо, знаеш ли колко пъти са ме питали за статуята на Св. София? То аслъ и друг паметник издигнат няма, та се разминах с малко.... |