ами тук се смесват много неща, подозирам, че не неволно - естетическата стойност на паметника, исторически реминисценции, размисли за архитектурната ни среда, и като доминиращо, естествено - мамка им на кумунизите! Съботен коктейл.... по програмата, естествено. |
Геновева, ти прехвърляше темите, евтино е това с комунизма, на кой му пука за него, свободата движи световното време |
не прехвърлям, обобщавам прочетеното по-горе, с малко интерпретация - точно думата кумунизи не я прочетох, тук са всички интелигентни... че нямам ли право и да им се радвам, бе?!?! |
Нека бъдем точни-"паметникът" не е никакво "модернистично художествено прозведение", както се опитва да го изкара лекето и нагаждачът Старчев, а е просто ОСМОЪГЪЛЕН ПЕТОХУЙНИК-така си го нарича народа на София и той си е точно това.Паметник на псевдообразования нагаждач, който обаче дълбоко в себе си си е останал лумпен.С отприщена енергия. |
Здравейте :-) Какъв хубав ден. Защо трябваше да се маха... Нали всеки път така се питаме, когато нещо е "махнато" и сочиме към паметниците на други държави, които:"Ех, каква култура и история са имали". Тя, историческата памет и без това не е много дълга и обективна, че да можем да минеме без паметниците на историята. За мавзолея на вожда: Да съм против построяването му - да. Ама за разрушаването му - не. И Защо ли!? Ами защо ли трябва да лишавам децата и внуците си от собствена преценка за това, кое от миналото е било добро и кое -не. Нека те да решът, на какво ниво е била цивилизацията, в средата на 20в., когато са мумифицирали някойси и са изложили трупЪт му на всеобщ показ, а останалите, е трябвало (или не съвсем) да се редят на опашки и да го гледат с някакво Болно, некрофилско любопитство. Не знам, но сега не мога да преценя точно, кои бяха по-големите диваци. Тези, дето го построиха този мавзолей- за да изложат един мъртвец в него, или тези, дето го разрушиха. (ако не са едни и същи, де) . Наскоро четох, че щели да осветяват паметника на съветската армия. Пък после- едни дюдюкания (ама защо.. ама комунистите.. ама тези..). Ами, защото и това го е имало (хайде, не говорим за разкопки от 8в.. преди Христа, я. А за наши спомени, макар и вече твърде избледнели и противоречиви), нали. И (за)винаги ли да тънеме въ мрак и смръдня. . Друг е въпросът, доколко местата около паметниците в София, около които се мъдри все още малко-малко зеленинка*, която не бе изпасана от софиянски и бандата му от ненаситни скакалци, нито пък бе залята с поредния Кич Бетоновозов и Бирен Кебапчетов, би могла да придобие по-приветлив (нека го нарека - Уютен** :-) вид. . Малко и за този паметник: 0. ""Паметникът имаше тема: "Минало, настояще и бъдеще""***!!!: 1,""Още първата година - 1981-а, скулптурата1 започна да се руши1. През зимата1 като падна снегът, водата проникна между плочките, замръзна и те се отлюпиха1 от бетона. Това стана, защото не се запълниха фугите със силиконова материя. След няколко години1 обаче започнаха да падат и големите плочи.1 По замисъл те трябваше да са два пъти по-масивни1 - търсехме ефекта1 на срязан кристал1. Но нямаше материали1 и с тези малки1, различни по цвят1 плочи се получи нещо като облицовка1 на баня1."" - Ех, амма и история (днешното народно сърбанание)(съоразявайте се и с матрялите де...) 2.""Едната да превърнем в катерушка, на другата тийнейджърите да рисуват, третата да се предостави за реклами.1"" (есемеси и азиси, и риклами и парити... ех, изкуство е това, не е просто: трала-ла.. лала-ла.. лала-ла) 3.""После долу в ниското под монумента взеха да се събират пияници и наркомани."" (тази Яма, тази част от паметника, заедно с плочките, винаги ми е напомняло на писоар, но явно е оставена с поглед (за) в бъдещето, един вид... 4. А "крилата" са нейде високо...високо... и железни...железни, и да ги облечеш, най-малкото да се утрепеш насред камънака, оставен ни така любезно от лумпенизирани "дейци на азис.куството".<точка ... Не съм разбирач на изкуството, но пък мога да ви споделя, че този паметник е празен, откъм Душа, но е пълен с история, на която дори и до днес сме свидетели. И сигурно - има защо, след като такива са ни .i. паметниците... полуостанали. Да се (до)(раз)руши този паметник, би било толкова дивашко, колкото и да се построи. С малко дарения и общи усилия. С Нови проекти за запазването и подобрението му. С участието и подкрепата на голяма част от хората - този паметник, би могъл да Стане символ, да ВъзВърне онази изгубена вяра, че крилата са достижими и могат да летят - Наистина !!! :-) (всеки си има и някакъв втори шанс, Валентине. :-) 1.- в цитатите е от мен, но няма начин, има връзка! С 0-лата *паметниците на нашето съвремие заляха с бетон, сивота, ръбавост, кенефни плочки и грозотия, всичко, що беше близко до човешката душа. Та за това, може би и няма как да се разбере какво означава: ** ***Миналото и настоящето го провалихме. Да видим какво е останало от бъдещето, за спасение. . Извинете ме за дългодумието. Приятна Съботонеделя :-))) П.С. Накраят: И се замислете, дали Лумпена не отприщи енергията на "димукрацията!, А? |
па той ти се обажда доста често, каруцаря, ама се правиш на разсеян, ще му върнеш парите га гътнат паметника, си мисля аз . я да оставя аз тази ароматна високоестетическа среда тук и да се разходя до въпросния паметник, да посетя коледния базар - капалъ, капалъ, ама удобно... каруцаря ще го видя на 22, на коледен купон, заведението е Параграф22. прати парите до поискване |
Ами дай му ги ти тогава, а аз ще договоря някой циганин, дето не се гнуси от нищо да ти ги върне в натура. |
Perkoles усетил си, няма душа, некрофилски е, няма полет, няма го бъдещето в него, не можеш да го преоформиш, вечнобетонен е, победителски, времето е спряно, няма посока за движение, изкуство без движение е мъртва материя Редактирано от - Пейчо Пеев на 10/12/2005 г/ 15:39:48 |
Пейчо За паметника нямам мнение, а не мога да кажа, че го харесвам. Но въпреки това мисля, че трябва да се запази като символ на едно време. Плочите с надписите на загиналите не можеха да останат на това място. Тогава се мислеше да се направи специално място за тях. Но пак се намесиха разногласия и нищо не стана. Въобще през 80-те понеже в нашето общество започнаха повеите на демократизиране, започнаха да се дават различни мнения от което нищо не се решаваше. Париж е такъв какъвто го виждаме сега, защото Наполеон 3-ти е дал само на едним човек -Осман (Hausmann) да решава. Ако беше приложил принципите на демокрация нищо нямаше да излезе. Та за тези плочи (по-точно стени с плочи). Не ми е ясно защо не им намериха място в Южния парк, да обособят един кът, заедно с паметник на падналите войници. Права е Геновева . НДК-ато е добро архитектурно решение, както казах преди това там беше една поляна, доста неугледна. Заедно с надлеза над бул. "България" и насреща новите сгради на бул. "Черни връх" София доби един много по-модерен вид. Според мен паметника трябва да се възстанови, а усилията на общината трябва да се насочат към бул. "Тодор Александров" и по Пиротска (бившата Жданов), където да се оформи модерното сити на града. Така всяка епоха ще си има своето представяне. Бъдещите поколения ще казват- ето това беше архитектурата преди 1944г - бул. "Руски" и някои др. стари сгради, като на Народната банка, Университета, Националната библиотека, на "Леге и "Алабин", това е архитектурата на 50-те години, сочейки ЦУМ, Балкан и партийния дом, това беше на 70-80-те години - министерствотоо на транспорта, профсъюзния дом, хотел "Родина", хотел "Москва", бившия хотел "София", сега "Радисън" и НДК, това е по време на демокрацията - ситито на бул. "Тодор Александров" и Пиротска, и някои други знакови сгради от стъкло и алуминий. Така историята на развитието на града ще се впише в неговата архитектура. |
Ето на, тръгвам вече за Капалъ-то, господ здраве да им дава на преустроителите на НДК, и бях доволна, че помогнах да се разгърне пред вас многогранно, тъй да се каже, естетическата платформа на един от пламенните врагове на Паметника. |
Фунди, секи си плаща дълговете, нали знаеш. Независимос как. Тази "архитектура" е нечовешка с нейните прави линии и покритя с бетон и Лъскави плочки. Това беше Удобно тогава, за да се не слагат табели "нестъпвай тук" "не стъпвай там", "не туи", "не онуй" и до всяка табела - милицйонер! Да пази (пък те, децата, боси искат да играят по тревата) . Ей, все повече се питам. дали "селяндура" от Правец, не е бил прав. (в много отношения). И все по-тъжно ми става, като гледам/наблюдавам разни ветеринари на изкуството... . Пейчо, (радвам се да те видя :-) има начин, разбира се. "Нема начин, да нема начин" - Шопска му работа |
Тъй-тъй, перколесе.А за дълговете не знам...като ви чета и знам какви сте и как живеете все си викам:Господи, що не си прибереш вересиите? |
Perkoles и аз се радвам, ставаш, еми развълнение, участвам в дискусията с идеята, че това е нормалното гражданско поведение, да се сблъскват концептуалитети, пламенен и враг, емоции, ще ме скъсаш от смех госпожа, психологизъм е |
Много лумпени са се развихрили тука. Чак неудобно ми става. И тъжно, както всеки път, щом се срамувам заради околни лумпени. Почти могат да ме накарат да се чувствам лумпенски само заради факта, че са около мене. И съм безсилна да се убедя, че нямам нищо общо и не съм се повлияла от това обкръжение. Така се страхувам от призивите за унищожаване на всичко, което някому не се харесва! Страхувам се не абстрактно, а съвсем реално, защото и Буш, и талибаните са следствие от такова отношение. Марксе, светъл лъч под тази статия! |