Е, и добре, и Христо Фотев, и Петя Дубарова. Какво променя това? Още може, дайте да дадем. И други има още, и не по едно стихотворение са написали. И ся ко?* * митичен форумен ник. |
Недялко Йорданов е велик поет и изключително чист човек. Той има малко, но много злобни врагове и всенародна обич.90% от българите го обичат и обожават. Няма друг такъв случай в историята на литературата ни - един поет да събира всяка година по 5000 души слушатели в зала 1 на НДК. Това, което не смеят да пробват и най-известните ни естрадни изпълнители и фолк певици. Интервюто му във вестник "Сега" е мъдро, сдържано и много емоционално. Изстрадани са истините в него. Чест е за вестника такава публикация. |
Я спуснете пеердетооо да направим сеефтетооо Мамина Радка - на мама кой ми те, мама, излъга? кой ти го, мама, на****? Ич дума да не става дума да не излиза между нас да си остане. - Първата вечер как бешееее? - Много ме, мамо, боолешееее... Припев: Мамина Радка - на мама кой ми те, мама, излъга? кой ти го, мама, на****? Ич дума да не става дума да не излиза между нас да си остане. - Втората вечер как бешеее? - Само малко кръв течешеее... Припев... - Третата вечер как бешееее? - Кат' по релси вървеешееее.... Припев... - Четвъртата вечер как бешееее? - Като в кюнец хлопашеее... Припев... - Тия тежки дооматииии, кой ти ги, мама, разклатииии? Тая риба без костииии как я лапна през постиии? Припев... - Краставица тууршияяяя как я лапна до шиияяя? Бяло пате с две гушииии кой ти го, мама , намушииии? Припев... |
Г-жо Иванова, аз съм бил на представяния на негови книги по време на Панаира на книгата - повече от 20 души никога не е имало. |
Айде бе, човекът е талантлив, и то как още. Това е достатъчно, всичко друго са глупости, такъв бил, онакъв бил. Някои ги е ужасно яд, че някой е бил талант, и тогава, и сега. Пуста българска завист, да не кажа по-лошо. |
Успоредно съществува и една квазилитература, узурпирала друга функция на литературата - представителната. Тя е натоварена от медиите с тежката задача да бъде “лицето” на нацията, призната съвременна класика. По-добре е да се каже, че това не е литература, а образ на празното място на предишната литература, създаден от тези медии и техните подпомагащи формирования. Такива са фондация “Балканика”, кръгът на “гениите”, но в по-голяма степен вестник “Труд” и неговата притурка АртТруд, по-рядко други вестници. Заслуга за тази “медилатура” (т.е. литература на медиите) имат лично определени журналистки от водещи вестници, разни магазинни телевизионни предавания за култура, водени от чаровни момиченца. Те произведоха в “съвременни класици” на българската литература автори като Антон Дончев, Стефан Цанев и Недялко Йорданов. Кампанията за тяхната “класичност” се води по класическите закони на медийния PR - споменатите се появяват през ден на екран, глаголят като недоволни патриарси, заемат пози едновременно на народни писатели и отритнати интелектуалци, противопоставят се във възвишена моралистична наивност на всяко настоящо правителство. През това време поддържащият отбор контактува със странни западни издателства, създава медиен шум, прави скандали, подгрява немислими кандидатури за нобелови награди. Макар всъщност да не се нуждае от реални интелектуални гласове, медийното общество търси техните симулакри: то има интерес да внушава, че нищо не се е променило. Измествайки безвъзвратно акцента към разбягването на фокусните клиентели и моментното настояще без памет (забележете заглавията - “24 часа”, “Сега”, “Днес”), то има интерес да обайва населението, да му пее, че “вечното” и трайното на нацията не са заплашени, че класиците са си класици, а “духовните ценности” са все така непреходни, както и преди. Натиснете тукВ този смисъл Стефан Цанев и Недялко Йорданов отдавна не са писатели - те са квазилитературни медийни звезди, узурпирали правото да представляват пред масовия нечитател несъществуващата българска литература и “непреходните” ценности на нацията. Не случайно с тях се заяждат медийни звезди от други поколения като Мартин Карбовски - те просто делят една и съща симулационна ниша. Като “представители” на българската литература и нация на тях им се полагат четения (т.е. декламации) в най-представителни форуми - на юбилейни дати, в Народния театър; през година-година и половина те публикуват “избрано”, в промеждутъците непрекъснато изказват мнения по всички въпроси и въобще са “лица” и в телевизионното пространство, каквито са Христо Стоичков, Слави Трифонов и Евгени Минчев, само ролята им е леко различна - мрънкаща и маргинална. Александър Кьосев |
В България има много задушени, затрити и убити таланти - верно е! Много от най-добрите бяха "култучвани" овреме, още при първите изблици на талант, други по-късно. Останалите трябваше да се чувстват виновни и дължни да се подчиняват, а пък и да са благодарни за това. Имаше цял един отдел, който трябваше да нагнетява злоба, завист и омраза, а после да ни ги вменява, за да се чувстваме гузни че сме оцелели.... Но въпреки тази дълга Сибирска зима под преспите поникнаха кокичета... Радваха ни, поддържаха жив Духа на културата ни и чуството за красота и хармония, които само истинското изкуство носи... Недялко Йорданов, благодарим Ви за това Редактирано от - Valeriana на 18/3/2007 г/ 03:41:56 |
В Бургас не можеш ти да бъдеш друг, освен поет, моряк или художник! В Бургас Морето винаги е в твоя дух- приятел пръв ти е, понякога любовник!... ......................................... .................. /от скромност, ще премълча, кой е авторът/ |
Цитатът от Ал. Кьосев, даден от Уинстън по-горе, е абсолютно точен Н. Йорданов - литературен Остап Бендер, стахановец на социалистическия кич, сръчно скалъпен от отломки от западната масова култура. Предполагам Монтен разбира, че тарикатът Йорданов няма нищо общо с безхитростния пролетарий Фотев, който беше талантлив. |
Към Йорданов и Цанев (който за разлика от първия също имаше талант) трябва да добавим Вежди Рашидов и Божидар Димитров. Красивото лице на мутропрехода. |
този отдел за геноцид над таланта не е спирал, при 'случайна' смърт на надарен продължава да се носи воня на зелен чорап, рай сме, рай за низши духом и роби |
Какви дребни душици са се захванали с такъв велик поет. Не разбирате ли, че вас никой няма да ви помни, а той ще остане завинаги. Това, което е написал, изпял, режисирал - е непреходно. А някои хора /слава богу - единици/ избиват комплекси по форумите, защото нямат други места за изява и за чесане на снобската си краста. |
за продължаващите убийства на таланта не трябва да се мълчи, не ти държи, мълчиш, пиеш блудкава стихоплетна боза и щастливееш в света на халтурата, съпричастност на ниво, нидей предлагам ти никче комунална поетка с измита мисловност, милия милю, бай недялко му станал задължителна книга, какви надежди, какъв разцвет е заидвал насам, милю с висока донадена стойност Редактирано от - Пейчо Пеев на 18/3/2007 г/ 08:25:38 |
Абе убаво, нека е велик. Обаче "дребните душици" за какво ти служат че им обръщаш несъизмеримо голямо внимание? Толкова ли не може на обикновен фон да изпъкне тоз гений, че ти трябват дребни душици с които да го сравняваш? Като е толкова велик, поне с нормални го сравнявай. Пак би се откроил. Или... |
милю не му е дерт поетиката, неудобните истини го бодат и ярката гражданска позиция, иска тайната да продължи виж му скромния речник, толкова го бива и в мисленето, от друга страна, роден веднъж трябва нещо да яде, на нива не ще, ама що талантите избива, мрази свободата на мисленето....регресна сила, репресира, неутрализира Редактирано от - Пейчо Пеев на 18/3/2007 г/ 08:57:20 |
Marija Ivanova, не зная Недялко Йорданов дали събира по 5000 души на свое представление, но дори да е така - нямам основание да се съмнявам в думите ти -, не забравяй, че същото прави и Веселин Маринов, ежегодните концерти на Пайнер мюзик, Славито (както галено го наричат на изток от ятовата граница) и още куп други "непреходни" български творци. Недялковците и тям подобните им са любими на онази аморфна маса, която ти погрешно наричаш български народ. По-точният термин е "електорат на тройната коалиция". Той притежава ясно изразени дефиниционни критерии, но за тях - друг път. |
Противопоставих Христо Фотев и Петя Дубарова на Недялко Йорданов както се противопоставят Рилке и Хьолдерлин на бидермайер поетите за домакинско-политическа употреба. Автентичният поет не се отърква о политиците (виж например Недялко Йорданов бургаския соц.феодал Жишев), не публикува в 24 часа, не публикува в ТРУД, не прави четения в НДК, а в библиотеки, сред приятели при книги и картини. Кьосев доста добре е описал някои елементи от феномена. |
el mojado, прочети невероятно дебелата и също толкова невероятно глупава "Български хроники" на Стефан Цанев и проумееш истината за курвата на всички власти и режими, която е готова да се продаде на оногова, който има известна сума да си я напазарува. В този смисъл прав е чичо Фичо да го сложи в една пазарна кошничка с Божидар Димитров. |