Пазарлъкът "колко евро минимална заплата ще даваш, да се прайм на гражданин" никак не ме обнадеждава за развитието на гражданското общество. А и показва за сетен път, че циганията е манталитет, а не расова принадлежност! _______________________ Можеш ли да докажеш на човек, видял розови слонове, че те не съществуват? |
Прясна вчерашна мила софийска случка около 9 часа сутринта - място на действието - Централна поща. Чакам да пусна писмо с обратна разписка. Идва ми редът - светкавично яка жена на средна възраст ме избутва и предрежда. Трябваше или да се сбия с нея или да викам охраната. Казвам й , че е простачка и тя реагира сякаш и правя комплимент. Тълпата тъпо мълчи и не реагира. Както винаги. Какво гражданско общество? Какви пет лева? Въздъхвам облекчено, защото чаках онзи отгоре да ми прати знак какво да правя - да се върна ли в БГ или да остана там където съм и да си продължа кариерата си. Е, за изминалите две седмици ми бяха пратени много знаци. Особено от мангалите таксиджии на новия терминал на летището. Друга мила родна картинка. Така ми бе станало мъчно за БГ... |
Ако не ме лъже паметта израза "Не убивай вестоносеца за лошата новина" май беше със старогръцки произход, а цитирания от някои по-горе подобен израз е просто поанглийчения му вид, както янки варианта на същия е "Не стреляйте по пианиста". Колкото до гусин-таварища Волгин отде иде фамилията му, от р. Волга ли? |
Павел Чернев: Партия “Свобода” няма да издига кандидати за евродепутати, за да не пречи на националистическия вот 31 март 2007 | Агенция "Фокус" София. Партия “Свобода” няма да издига кандидати за евродепутати, за да не пречи на националистическия вот. Това заяви пред Агенция “Фокус” лидерът на партията Павел Чернев. Той допълни, че е провел във Виена разговори с лидера на австрийската партия на свободата Хайнц- Кристиян Щрахе, като акцент в тези разговори са били предстоящите у нас избори за евродепутати и отношенията “Свобода” –“Атака”. Чернев поясни, че от австрийската партия на свободата са препоръчали на партия “Свобода” да не пречи на националистическия вот и да не го фрагментира. “В този момент е необходимо да оставим “Атака” да дадат най-доброто от себе си на тези избори. Ние от “Свобода, като не издигаме свои кандидати, правим опит да има повече евродепутати от националистическия спектър. Правим това, защото партия “Свобода” припознава новосформираната в Европейския парламент парламентарна група “Идентичност, традиции, суверенитет” като изразител на нашата идеология. Считаме, че “Атака” имат предпоставки да реализират един добър резултат на тези избори. Въпрос на техните умения и политическа зрялост е да го реализират наистина”, посочи Чернев... |
животът зад завеса прави светът неразбираем, и никой не прави, не казва, дори не мисли сам, а възприема наложено отношение по някакъв въпрос, други решават еднолично отношението ти към друг, наричат ги кукловоди |
да бе, евтин си, таксиджийския протест свари кукловодите неподготвени, и оттогаз 'анализират' в медиите, последно овехтяло издание на другаря в. поучава в естетичен ракурс, а пирогов постановката си беше жива милюционария, но изпревари медицинските протести....добре дошли в светлото гражданско бъдеще на посткомунистите |
Суподухач, и други работи да душах - все тая. Аз също не харесвам статията. И не съм монархист. Макар - първо, да не е твоя работа какъв съм, и второ - и монархистите имат право на мнение. Имаш ли понятие какво е гражданско общество? Дали пък не е съвкупност от граждани, защитаващи правата и интересите си? Дали тези интереси ще са свързани с ракията, дали с цената на такситата /аз и сега смятам, че таксиджиите постъпиха просташки - но други клекнаха пред тях. Пък и това не означава, че нямат право да си защитават интересите - начинът не ми допада/, дали с образованието, лечението, заплатите...Абе, не е твоя работа просто! Вие, дечица на Априлския пленум, смятате граждани онези, които стройно и послушно следват линията, спусната имй от вождовете и учителите. Да защитават АЕЦ като елемент на националната сигурност - АЕЦ ни трябва заради по-нормалната цена на тока. Да се спазва реда в държавата - редът ни е необходим, за да не пострадаме. Да се брани родното производство от наплива на вносното - потребителят го интересуват качеството и цената. Изобщо, интересите на гражданите се защитават от гражданско общество. Аз не пия - по болест. Но не мисля, че е културно, възпитано, нормално да наричаш народа си свине, дето се напиват с шльокавица. Първо, този потомък на другарите, смачкали гражданското общество, няма понятие, че домашната ракия и шльокавицата са две страни от едно производство. Второ, такъв е манталитетът, такъв е битът, такъв е стандартът и в момента, че българинът предпочита своето производство пред вносни боклуци с шарени етикети. Накрая - метафорично. Защо радетелите за гржаданско общество срещу шльокавицата не ни спасиха от тая статия - нискоградусна, метиловозаразителна и миризлива като шльокавица? Питам само.Да не изчезне и това мнение. |
e съжалявам го апаратурчика дето ме 'обслужва' ще го хвръкнат, но тайните служби те люлеят в таз робска люлка народе !!!! |
Господа-товарищи, „неча, на зеркало кивать, коль рожа крива”( огледалото не ви е виновно, ако физиономията е крива. Преводът е свободен, пардон) . Толкова простичка мисъл, но за мнозина - недосегаема. Както винаги, уви. Няма как да се управи положението – прекалената, изпреварваща интелигентност явно пречи. От многото "убаво", пак е лошо. |
Дискусията за т.нар.гражданско общество започна с появата на Устав на Фондация |"народен Лечител" през 1989 г. Явно, авторът на статията не знае тази малка, но съществена подробност. Какви бяха разсъжденията. Те бяха, че другарите комунисти нямаха отговора на въпроса, а какво ще построят, след като построят последния строй-комунизма.Това от една страна. От друга страна, едно изследване на френскки професори, което беше цитирано по библиографията на тази фондация, твърдеше, че в Наполеоновия кодекс от 1804 г. за първи път в историята на човечеството се дават права за организиране на гражданите в обществени организации-наречени societes morales. а стопанските субекти се употребява понятието " societe civle".Или предевено-граждаско общество. новото, което тази фондация възприе, което вложи в това понятие е, че под гражданско общество разбира обществото от човешки индивиди, обединени на една оснава, с една платформа, с едни цели и едни идеали. Освен това, внасяше се разбирането, че гражданско общество е това обществно, при което НЯМА ВЪОРЪЖАВАНЕ.Напълно в съотвествие с етимологията на втората част от societe civle-цивилен, или НЕВЪОРЖЕН. Стана така, че идеолозите от БКП веднага прецениха, че могат да си присвоят патента за това, а Нора Ананиева беше първата, която стартира нещо с това наименование "гражданско общество". Стана ни ясно, че пак ще се окъкат работите...В крайна сметка, държим на смисъла - общество без въоръжения, така че демократите от силна българия ряпа да ядат?! |
Систова1, еми след каманизма строим Биг брадър?!, в период бе къзъм...но се чудя що не са се пръкнали още джурналисти с имена Путинаков/ Потомаков/, Хъдзънов, Елбанов, ]Дунав[/b]ов и прочие...Ха Ха. |
Абе ние много-много не знаем какво е това гражданско общество, че сега пък има ли го, няма ли го... Обаче ако е нещо хубаво, то със сигурност го няма у нас! Calina Malina, Той Волгин може и да е прав в извода си (аз обикновено му симпатизирам), ама нещо аргументацията му нефела този път. Айде стига с тия истории ала "ракийката и салатката", демек вие - простите еснафи, дето насила ще ви водим в Европата. Е, добре, признавам си - и шкембе ям! А в същото време се умиляваме до сълзи, когато други народи, дори доста напреднали, демонстрират черти и привързаност към архаични обичаи, далече от всякаква "модерност". Та мисълта ми е, като искаме да вървим напред, добре, ама да не стане "пази Боже сляпо да прогледа". |