Авторе, авторе ти сляп ли си глух ли си?Не чу ли не видя ли, че след вота в България Турция ни изпревари? |
Много коментари са далеч по-смислени и по-коректни от статията (нормално и очаквано) За мен българското участие беше отлично. Песента не беше "произведена", беше най-оригиналната от всички. Разбира се, при телефонно гласуване това не е преимущество. Преимуществото е на блокове като постсъветския и скандинавския. Преимуществото е на европейските донеркебапчии и таксиджии с по неколко телефона, които масово гласуват за всеко турско маане което видят. БГ не беше в никой блок, дори не и в балканския. Все пак мерси на Гърция и Кипър, на Унгария и останалите, от които получихме високи оценки. И да не забравяме, че целата работа е преди всичко майтап Редактирано от - Meto ot Interneto на 14/5/2007 г/ 10:40:42 |
От няколко години пишем абсолютно едно и също. Първи етап-есенес, преди сняг да забръска, когато почнат кастингите за песен. Тогава тръгват:ами що таз песен, еди коя си не е ли по здрава, ами ква трябва да е-хитова, или кахърна; популяр сингълс, или музикантска, ами конкурса-крив ли е, или по български, ами БНТ то да ни спонсорира и прочие .Втори етап, къде двайсти май.Абсолютно същите неща сме ги казвали на тая дата всяка година-само Божидар от Бургас още не се произнесъл, ама за сметка на това Анита го замести. Гласуването било по диаспора-ами много ясно, че е такова. Ами балканците сме се подкрепяли- ами сички се подкрепят Кахърни плагиатски балади, изпълнени дървено, могат да победят на "Млади таланти", но той си отиде със соца. Но не си е отишъл соца обаче от болшинството чутури, дето ни заобикалят отвсякъде. Добре е, все пак, че има хора, които се борят с това и не се примиряват. Така, както е направен конкурса, няма защо да се хабим да търсим телето под евровола. Аз, като чист българин, нищо че Свежо ме изкарва евреин, все подозирам някаква далавера, в смисъл, че която страна има по-голяма диаспора, тя ще хване наградите... И в която страна шовинизма и национализма е по силен-респективно мизерийката и комплексарщината. С тези неща само носталгията може да се пребори.(2005) Патриотари-журналисти, досущ спортни близачи на стоичковите простотии, се скъсаха да пишат колко страшно се впечатлили гърчолята и цялата публика от Мариана, щом се добрала още до Атинските хълмове, как я скъсвали да я канят на партита и да й ръкопляскат- и така вкараха бай Стамат в заблуждение, че победата ни е в кърпа вързана. Ся-нека ни боли. Статията на Спахийски тоя път си е някква такава патриотарска болка. Що бе, Емо, да ни е виновна държавата, да сме си виновни ние, нашият национален характер? В деня на полуфинала изброих тринайсет песни, които , според мен, заслужаваха да продължат. Е, сложих и нащта в тях, разбира се. Резултатите ме изненадаха леко. Три от песните, които определих за отпадане, обаче продължиха, на мястото на по свестни от тях, според мен Критерият ми беше само един-баналност! В такъв фестивал се получава пресищане, получава се състезание и трябва да направиш трайно и дълбоко впечатление за да накараш някой да те предпочете пред друг и да се изръси с есемеска. Отлично се справиха бедни държави и славянски държави. Екшън, шоу, експресия, мелодика, тънък фолклорен мотив, пунтажи на успешни модели, потниче, на фона на пиано с балерина в него и прочие.Може и да пунтираш минали правилни решения-Украйна, Русия-имаше една, която не си спомням откъде беше, но изпунтира миналогодишната победителка- важното е да си наясно КАКВО СЕ ТЪРСИ, какво се харесва . Защото твърдението, че нещата се решават от диаспората-т.е емигрантите навън, не е съвсем верно-тогава албанците щяха да са финалисти. Просто да бяха изпратили нещо, което е актуално-или да бяха питали композиторите на препитването за Файф старс-там имаше такава задача, да се направи песен за Евровизията и се справиха за два дни доста по-добре. Седнаха момчетата и си казаха-какво се търси, какво върви, какво печели-нещо, което държавната машина и коджакафалиите не правят сума време. Кахърни балади спряха да се търсят преди пет-десет години, сори. Някоя кахърна песен да е пробила?? Последната беше "Лане мое "на Желико Йоксимович преди две години, но там е друга бира.Нашата беше малце в стил "урлаторе", като че сме във времената на Рита Павоне и младостта на Лили. Такова нещо е банално, то не се запомня и още по малко няма да накара Ханс да си прати есемеската.Не казвам че не е хубава-но не е хитова, шлагерна, НЕ СЕ ЗАПОМНЯ и възприема от ПЪРВИЯ ПЪТ, трябва да я чуеш няколко пъти, повече музикантска и по малко ефектна. И усилията на Азис и Марияна просто не помагат, когато материята не е на ниво.Между другото, справиха се повече от отлично, изборът на Азис за бегвокал намирам за блестящ. Пойнта ми е друг-аре стига сме правили национални трагедии от няма нищо-се пак това е едно състезание. Няма смисъл да си посипваме главите с пепел, да се изкарваме комплексари(то не, че не сме, а ма по такъв повод..)да вадим дебели изводи за национален характер, за институции и прочие. Представиха се много добре-не спечелиха, ми нищо-за един бит, дават двама небити.То е като в бокса-може да сииграл добре, да си много добър, но да не станеш шампион-има и други фатори.(2006) Този път искам да кажа само две неща! Първото е, че е смешно да коментираме на кило кръв и метър кожа едно такова абдалско предаване. Да правим дебели изводи от него. Евровизията била някаква страшна реклама на държавицата ни, и видите ли, като сме се представили напредка, щели потоци от гювечи да ни залеят-чушки, господа анализатори. По тая логика сърбите тряяше да са прокопсали много, или пък украинците. Голямото ви дуднене е нищо друго, освен една дебела национална комплексарщина. Да заключаваме за движението на емигрантските потоци и икономиката на ЕС и народопсихологията които , видите ли, били обзети от всеобщото опростачване и национализъм, си са левашки закслючения.По тая логика може да пишете статии по менюто от самолета на националната му авиокомпания. Обговарването на тази нищо и никаква интернационална забава на ниво "Златния орфей" от седемдестетте , е само наливане вода в мелницата на пустословието и популизма. Представям си, кво щеше да се случи, ако имахме състезател от формула едно-колко дни щяхме да думкаме декари вестникарско пространство. Хеле ако се беше класирал пети-шести !!! И каква е файдата за синца ни, да питам аз? Второто, което искам да ви кажа, във връзка пак с пъровото е, че езикът на музиката е универсален, и хората си приличат-банално клише, но е по вярно от търсенето на корена на ряпата. Естествено, че не национализъм, първо, а езикът на инстинкта, от който музиката е част. Тези хора, възпитани в една обща държава, макар и от рзлични националности, са живяли заедно, не са се делили, чукали са се помежду си, слушали са една и съща музика по бригади и събирания, когато са поркали и им е било кеф, която пък е нямала граници. По соца изкарвах някой лев с правене на касети и сватби и помня какво вървеше , когато се вдигнеше градуса. Ами хора, ръченици, гръцкото Зорба гъркът, „Асан, адио” от Горещ вятър и т.н. Според мен, сръбско –гръцката вълна се роди именно от забраната от нашите соцкултуртрегери да се слуша естрада и всякаква чужда музика и беше нещо като отмъщение към властта, като реакция на недоволството от налагания соцморал и соц норми. Когато властта отстъпи загубената битка, ни заля вълната на чуждото. Тогава дойде „Рамаяна” „Барба Яни, ”Лепа Брена, тогава изведнъж Северозапада нонстоп заслуша сръбско и дори в изискани компании беше отначало екстравагантно, а сетне норма да се слуша Мухарем и „Отлажиш, отлажиш, рушиш ми све”, заедно с „Горячие бублочки” на Виктор Климентко-забранени емигрантски руски песни. Емигрантските песни и руските романси дойдоха, защото почвата им беше проправена от официално харесвания Висоцки. Така дойде и сръбското, на гърба на всеобщия любимец на 70 те Здравко Чолич, на харесваните „Сребърни крила” с елементарните дву-три-акордни суперхитове и дрезавия глас на хърватина Владо Калембер, на „Биело Дугме” с Горан Брегович, (помните ли мегахита „Селма”-на български го пееше още през 75та Петър Чернев) и гръцкото-с песните на пусканите по радиото участици в Орфея. Сребърни крила и Бело дугме бяха мега групи-знаеш ли, Дичев, какви са те по народност. А Лепа Брена? И днес йоще сърбите имат безброй сайтове, като прим "Nostaljia.com" с югоестрада и никой не го е еня после в коя република се е отзовал сетне любимецът им. Защото общото им минало и общите спомени се оказаха май най-хубавото им време. Повече- Редактирано от - Зе Мария на 14/5/2007 г/ 11:00:33 |
"Да оставим настрана музикалната страна на играта Евровизия - песента на Елица и Стоян беше чудесна, може би твърде сложна за този вид масово оценяване, където драматичната сръбска естрада (преди казвахме чалга) винаги ще печели." Този път разочарованието ми от г-н Дичев е пълно!***** поинтересувай се и намери записи на Оливер Драгоевич, Мишо Ковач...или други изпълнители на "Далматински песни" за да си направиш празник на душата.Да не говорим за "Бело дубне" и др. , които слушахме с кеф, докато тук ни пускаха "Песняри" и др. гадъ.Вярно е, че масовата сръбска музика се е изродила в посока на кючека, но трябва да се отдава дължимото на музикалните традиции в тази страна.Колкото и да ни е мъчно! Редактирано от - bot на 14/5/2007 г/ 11:42:17 |
*****
Редактирано от - bot на 14/5/2007 г/ 11:48:57 |
Най-точна е приказката на Пейчо Пеев "... гласуване с културни предпочитания от еднаква интонационна среда в миналото, стокхолмски синдром няма, ..." А ахтора, ахторът е един ненапълнен съд за поливане. и - има само една амбиция - да прехвърли смазващо ниското си самочувствие (прочее - основателно), върху всички българи, с които неясно защо се идентифицира. |
Ох, където и да видя да се говори за Евровизия, навсякъде самосъжаление и конспирации. На никой не му пука за този фестивал, а за отделните страни гласуват само имигрантите в чужбина. На първите десет места са само балкански или изобщо източно европейски страни, защото от там идват всички емигранти и само хората от тези страни приемат на сериозно подобни съревнования, тъй като националното им самочувствие няма на какво друго да се опре освен на разни спортни и други подобни успехи. На разни скандинавци, германци, англичани и т.н., които си живеят добре и си харесват страните, хич не им дреме на коя позиция ще им се класира песничката на Евровизия. Стига толкова хленчене и няма смисъл да се търсят някакви фундаментални геополитически причини за крайното класиране, а изобщо да се използва думата приятели в подобен контекст е нелепо. |
Абе как може от песенен фестивал да се изкарат такива грандомански и вредни изводи за българското политическо настояще и защо тези две неща трябва да се свързват. Оценката на една песен в подобен фестивал се прави НЕ на базата на приятелство между народите, а на базата на качествата на песента и професионализма на изпълнителите. Друг е въпросът, че регламента на Евровизиата е остарял , той е от време ОНО- 80 –те години , но беше направен в различно геополитическо състояние на народите тогава в Европа. И за това се получиха точно обратни резултати - гласува се на етнически и съседски принцип, ( За Сърбия, Украйна и Русия) в европейските държави преобладаваше вота на компактните етнически /и религиозни/ групи в тях /като турците в Германия, мюсюлманите в Холандия, Великобритания, Франция, които гласуваха за Турция/, докато местните граждани бяха разединени във вота. Голяма част от европейците след настоящата Евровизия са на мнение, че регламента трябва радикално да бъде променен, с новите геополитически промени на 21 век в ЕС. Дичев просто си пее старите песни на стар глас и не показва нищо ново на хоризонта на политическия коментар. Крайно време е или да спре да пише, или да смени посоката, а в.СЕГА да бъде по взискателен при публикуване на неговите коментари! Ето ви клип, как песента”Вода” победи в България местото си за Евровизията: Натиснете тук или http://www.youtube.com/watch?v=Jrexkp_41B U&mode=related&search= |
*****
Редактирано от - bot на 14/5/2007 г/ 11:41:43 |
Браво на WWWE, "нашата песен се класира на 5 място от 24 страни на финала - Това липса на приятели ли е" |
Ето ви клип как песента”Вода” победи в България местото си за Евровизията: Натиснете тук или http://www.youtube.com/watch?v=Jrexkp_41B U&mode=related&search= А ето ви още един клип на песента, който събра за 24 часа 388 156 посещения и 3223 мнения от цял свят: Натиснете тук или http://www.youtube.com/watch?v=F9ytzgtLW1 A Редактирано от - Fabi на 14/5/2007 г/ 12:03:51 |
Дали сръбската песен е крадена?Преценете сами! Натиснете тук |
Автора на статията би трябвало да му дойде на ума, че не бошняците гласуват за Сърбия, сърбите останали да живеят в Босна. *****
Редактирано от - bot на 14/5/2007 г/ 12:15:44 |
Тенденциозен и силно нелогичен анализ. Автора няма и малка представа от етносите населяващи бившите републики |
Не разбирам какво лошо е казал Дичев? Това ли: ...песента на Елица и Стоян беше чудесна, може би твърде сложна за този вид масово оценяване, където драматичната сръбска естрада (преди казвахме чалга) винаги ще печели. Нека все пак обърна внимание на факта, че това не е "автентичен фолклор", а много професионална авторска музика с фолклорни мотиви. Или това: Който смята, че са се разпаднали Югославия или Съветският съюз, трябваше да гледа гласуването в събота. Към тях трябва да прибавим и скандинавския блок, който се държеше доста постсоциалистически. Може би изводът, че: такава, каквато е България днес, тя никога не може да спечели един такъв конкурс, колкото и гениални изпълнители да излъчи - просто няма достатъчно страни, които да я подкрепят. България е загубила може би симпатиите по различни причини (сещаме се какви), нищо лошо. Фестивалът е такъв (знаеме какъв), че за да го спечелиш, трябва да си симпатичен. Ами, за мен това е истината. Нека четем, иначе какво коментираме?! Enjoy every day as your last one! |
Преди малко изгледах Топалов по СКАТ, говори за отец Паисий... Каза, че Паисий е освободил Духа на българите. Че им е припомнил причините заради които могат и трябва да се самоуважават. Когато Васил Друмев става министър на просветата (втори по ред) въвежда отделен предмет - за изучаване на История славянобългарска на Паисий. А по-късно било също наредено във всяка българска църква да има Епопея на забравените на Вазов и Историята на отец Паисий... - По онова време е имало много българи, които са се гърчеели. И той много се дразнел от това. - Та, от къде ли идва този инфантилен рефлекс на подражанието? Слабите духом нямат вяра в себе си. Те не се познават (или напротив, прекалено добре се познават) и затова нямат ВЯРА в себе си. ... |
Поредният случай, в който щеше да е по-добре Дичев да не бе писал нищо, отколкото това, което е натворил... |
Гледах Топалов, този трубадур на българската история, Господ здраве да му дава още дълги години да ни радва с неговото предаване "Старият албум", ... и си мислех - гледай каква работа върши стареца, ВЕЛИКА!, а даже не е професор. . Пък ако беше, дали мозъкът му (не разума, а дори само органичния мозък) щеше ДА ПОЗВОЛИ на ръката му да напише такова заглавие... |
Няма връзка с темата ама да попитам това вярно ли е?: . Кадафи в кома след мозъчен удар Либийският ръководител Муамар Кадафи е приет в болница в много тежко състояние. Той е в кома, а лекарите са установили тромб в мозъка, съобщава електронното издание на Jerusalem post, позовавайки се на палестинската агенци "Маан". Според медиците състоянието на Кадафи е много тежко, като за това свидетелства фактът, че синовете му са били извикани по спешност да се завърнат в Либия. До пристигането им лекарите ще поддържат изкуствено жизнените функции на либийския лидер. |