Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Да произвеждаш ток на покрива си
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:191 Предишна Страница 3 от 10 1 2 3 4 5 Следваща »
Бай Драган
17 Фев 2009 11:38
Мнения: 12,047
От: Bulgaria
Проста сметка:
Елементарни консуматори: осветление , хладилник с фризер/ класА/ , телевизор - 4 Кват часа на ден .30 дни - 120 Кват часа. Около 25 лава. 300 лева на година. 9000 лева за 30 години.
Горе долу толкова струва комбинираната описана от мен , и то при най-благоприятен климат, вятър и слънце.
Другото е ала , бала . И писане без да си направиш сметката.
OLDMAD, това не са оловни акумулатори. 12волтов, 150 АЧ струва около 500 лева
А такива са необходими за акумулирането на произведената енергия коята ще консумираш вечер пред телевизора, не на газени лампи разбира се..
Force
17 Фев 2009 11:41
Мнения: 9,360
От: Bulgaria
Още по темата, къде е заровено кучето:
Съгласно действащото законодателство преференциалните цени за изкупуване на произведената електрическа енергия са:
- за фотоволтаични системи с мощност до 5 kWp: 0.782 лв. без ДДС за kWh (киловат час)
- за системи по-големи от 5 kWp: 0.718 без ДДС за kWh
- срокът за изкупуване на електроенергията по преференциалните цени по Закон e 25 г., а за тока от вятърните генератори е 15 г. при изкупна цена от 9 евроцента за киловатчас, през който период горепосочените цени могат само да бъдат увеличавани.


Сравнете горните покупни цени с продажните на дребно, за да разберете че електроразпределителните дружества НЯМАТ никакъв интерес от цялата тази работа.Независимо, че сме подписали разните му там присъединителни протоколи за ЕС и сме се ангажирали по какъв начин ще се променя дялът на ВЕИ(възобновяемите енергоизточници), като част от общия електродобив.
А това дали човекът си търси келепира бих ви посъветвал да се поразходите на запад от Калотина, за да видите, че не е нужно да се открива топлата вода отново.
Ама някои май им е по-лесно да кажат: "Те такова животно нема..."



Iezuit
17 Фев 2009 11:49
Мнения: 17,521
От: Pitcairn
Следовниците на ветрените мелници и топлофикациите-без-които-не-може са се вчепкали в смъртна схватка. Яко!
Сирена
17 Фев 2009 11:52
Мнения: 3,190
От: Bulgaria

Heat,

колко е "екологичността" на такива съоръжения, които не могат за целия си жизнен цикъл да възстановят енергията (от неекологични източници) изразходена за създаването им


За мен сметката е проста: Ако в АЕЦ-ите има злоупотреби (примерно за 1 милиард) и ако там се гори скъпо "гориво", то за екоинсталациите, в които нали, няма злоупотреби и не се "гори" друго освен въздух и слънце, би трябвало да няма никакъв проблем да бият в цената АЕЦ-а. Т.е. предвид изброеното, екоинсталциите би трябвало да произвеждат по-евтин ток. И тогава всички щяхме да ръкопляскаме. Да, ама не. Не само че не е по-евтин, ами е с пъти по-скъп. Сори, ама така не може. Ако ли пък мащаба е проблема - ами защо тогава се пънат в село Стъб с такава неефективна микроинсталация?! Прототип на какво е тази микроцентрала?! Освен на смукало на пари не виждам на какво друго.

Лунатик
17 Фев 2009 12:02
Мнения: 2,959
От: Bulgaria
Ее хора не се изхвърляйте. Няма нужда от емоции, квалификации и прочие.

Приемете, че някои хора без да гушнат АЕЦ не могат да спят спокойно.


Пък и едно е държавата да плати милиарди, ама отделния потребител да плаща малко, друго е крайния потребител да плаща с джоба си диверсификацията и екологичността.
Дет се казва моят джоб си ми е най-мил.


И за да не падна жертва на приятелски огън да отбележа , че съм твърд привърженик на ВЕИ.
Undearworld
17 Фев 2009 12:03
Мнения: 151
От: Bulgaria
Журналистът, който е написал статията, може ли да обясни следното математическо противоречие:

Средно произведената енергия на 1 kWp е 1100 kWh/Година
------
След изграждането и свързването на всички фотоволтаични панели централата ще има мощност 5000 киловата. Това означава, че при средното за района слънчево греене годишното производство на електроенергия от централата ще надминава 10 милиона киловатчаса

Единственият начин това да е вярно, е във Враца слънчевото греене да е два пъти повече от средното )
Иначе, Heat, не си прав, че фотоволтаиците консумират повече енергия за да бъдат произведени, отколкото произвеждат в жизнения си цикъл. Това са факти, има си източници, прочети си.
Натиснете тук
Лунатик
17 Фев 2009 12:05
Мнения: 2,959
От: Bulgaria
Само да припомня на привържениците на "евтиния" АЕЦ.


Колко АЕЦ-а са построени на чисти пазарни начала, без огромна държавна помощ? И ако случайно някой построи такъв колко ще е цената на тока?

Бай Драган
17 Фев 2009 12:09
Мнения: 12,047
От: Bulgaria
Днес за.бах проекта на една ел.инсталация и ще си приказваме празни приказки.
Ако това е ефективно, то по къщи и сгради в цяла България ще има такива джаджи. Ама няма.
За разлика от Force , който е бил на запад от Калотина, аз доста време съм бил в слънчева Флорида . И там такова нещо не видях. Хората си карат на атомни централи. И не ги интересува цената на ел.. енергията. Защото има хора които мислят преди тях и строят не фото и вятърни централи.
StrikeEagle
17 Фев 2009 12:18
Мнения: 21,073
От: Bulgaria
И там такова нещо не видях.
В слънчева Флорида харчат гигавати за климатици. От ефтин петрол, а не от уран. В същите тези съединени щати се отопляват с НАФТА и пищят държавата да им поемела част от разходите.
Дори само захранването на климатиците от слънчеви батерии би донесло огромни ползи за човечеството.
Бай Драган
17 Фев 2009 12:26
Мнения: 12,047
От: Bulgaria
"...Ще взема да си сложа 30-40 квадрата за проба...." Само панела ще ти струва 12 000 лева за една 12 -ка StrikeEagle
Ми направи си . Не убеждавай другите които могат да смятат с числа./ не се заяждам/
водопроводчик
17 Фев 2009 12:26
Мнения: 18,847
От: Bulgaria
Статията, а също така и някои коментари под нея, показват едно: зелените човечета не бива да се занимават с енергетика, а с фотосентеза, фотогенеза, фотография и всякакви фото... и фито... според разбиранията си.
Лунатик
17 Фев 2009 12:28
Мнения: 2,959
От: Bulgaria
Ето един линк за състоянието на пазарлъците по цената на тока в бъдещите турски АЕЦ.


Туркам разонравился наш мирный атом
Бай Драган
17 Фев 2009 12:29
Мнения: 12,047
От: Bulgaria
StrikeEagle , ще ти препоръчам http://www.chepakov.com/ . Там има всичко по тези проблеми.
водопроводчик
17 Фев 2009 12:31
Мнения: 18,847
От: Bulgaria
В слънчева Флорида харчат гигавати за климатици.
Тоже птица...
хунвейбин
17 Фев 2009 13:09
Мнения: 9,895
От: Bulgaria
По често трябва да има подобни публикации , за да се разбере приликата и разликата , между мисленето и крякането.



Кракатау

пак е нацепил десятката.

Жалко , че не това иронично но безкрайно вярно мнение , не се обърна внимание.

Тогава щеше да се разбере огромното преимущество на това , че тази страна е станала кенеф.


Force
17 Фев 2009 13:11
Мнения: 9,360
От: Bulgaria
Т.е. предвид изброеното, екоинсталциите би трябвало да произвеждат по-евтин ток. И тогава всички щяхме да ръкопляскаме. Да, ама не. Не само че не е по-евтин, ами е с пъти по-скъп. Сори, ама така не може

Сирена, криво си разбрал(а) пазарната логика. Ако още не може да ви уври главата от последствията от изгорелите газове и парниковия ефект, то и да ви плащат на вас тока(!), пак ще ви е скъпо.
Става въпрос за постепенно преминаване към ВЕИ, които както сочи името им са независими от енергосуровините, използвани до момента.Същото се отнася и за съществуващите ВЕЦ-ове(доколкото все пак са зависими от водоизточниците). Имаш една неизчерпаема енергия от вятър, слънце, приливи/отливи, геотермални източници от едната страна и конвенционалните енергосуровини(петрол, въглища, уран) от друга.И които са постоянно предмет на спекулативен интерес.
Принципно, след направените инвестиции(които не са никак малки!) и приспаднатите амортизации, ти накрая получаваш БЕЗПЛАТЕН ток за определния срок на живот на инсталацията.
Това, че по закон са заставени ЕРД да го купуват на много по-висока цена е, за да се стимулират инвестициите в тази област, а не че токът, получен от тях бил скъп.
Но е много по-лесно да търсиш далаварета в случая...
Василий Зайцев
17 Фев 2009 13:22
Мнения: 531
От: Bulgaria
Още един добър повод да заколим Триглавия Змей!
rki
17 Фев 2009 13:26
Мнения: 20,973
От: Albania
Това, че по закон са заставени ЕРД да го купуват на много по-висока цена е, за да се стимулират инвестициите в тази област, а не че токът, получен от тях бил скъп.

Тука вече глупостите изкачиха Еверест.
Я си направи сметка, ако описаната соларна станция продава ток по сегашните цени на дребно - за колко време ще се изплати инвестицията.

__________________________________________ _____________________
Once the government socializes losses, it will soon socialize profits. If we lose our ability to fail, we will soon lose our ability to succeed. If we bail out risky behavior, we will soon see even riskier behavior.
Force
17 Фев 2009 13:36
Мнения: 9,360
От: Bulgaria
rki, именно за това става въпрос, ама ти четеш както дяволът евангелието. Какъв ще е моят стимул, ако аз не мога да си изплатя вложените инвестиции? Затова са наложени законодателно по-високи изкупни цени.Това, първо. И второ - можеш ли да гарантираш, че след 15-20 години цените на енергосуровините ще бъдат същите, респективно получавания от тях ток?И тогава за колко време ще се изплати такава инсталация.
Марко Ив. Тотев
17 Фев 2009 13:52
Мнения: 1,837
От: Bulgaria
От посочените цифри може да се пресметне, че ако подредим един до друг милиамперватовете от произведеният ток от покрива на вилата, те ще са достатъчни да се опаше 4 пъти земята около екватора.
Всички знаем, че нашият ток е 220 волта, от които фазата е 120 волта, а нулата - около 100 волта. Американският е само 100-110 и те си нямат фаза - само нула. Най-силен обаче е съветският ток - към 300 волта, той бива 6 вида - прав, променлив, плюс, минус, умножение и деление.
Добави мнение   Мнения:191 Предишна Страница 3 от 10 1 2 3 4 5 Следваща »