Това "голямото четене" ми прилича на "голямото плюскане" (имаше такъв филм с Марчело Мастрояни и Мишел Пиколи, ако не се лъжа с режисьор Марко Ферари). А "голямото плюскане", ми прилича на "ГОЛЯМОТО СРАНЕ". Ей такива декадентски мисли ми се въртят в главата, когато от ТВ екрана ми показват как неистово чете нашего брата. |
Нека си го кажем направо - българската публика няма културни интереси. Айде, и на този народът (публиката) му пречи. Българската публика, а и не само българската, набедений писателю, се интересува от нещо, което разбира. ....понеже една голяма част от "Джобната енциклопедия" е нефикционална, тя трудно съжителства с фикционалната част под определен формат. А що е то НЕФИКЦИОНАЛНА и ФИКЦИОНАЛНА аз не разбирам. А, предполагам и голамана част от "неграмотната" българска публика. Така де, може би защото нямаме КУЛТУРНИ интереси. Или требе се кае Халтурни? Прости хора, кво да правиш. |
- За читателя не е важно, но е важно за комисиите, които дават награди за романи. Т.е. дреме му на писателя за читатела. Он си сака наградите! А Парарафа пак го е ударил на пропаганда. Редактирано от - Федя на 14/3/2009 г/ 13:50:48 |
Нашата култура е култура на бедността Виж с това съм съгласен. И знаете ли защо? Защото много голяма част от хората, които претендират да я правят , са духовно бедни. Пример - Милен Русков |
Аман от неразбрани гении....народа му бил прост. Абе байно, я ела в една стара капиталистическа държава да видиш за кви културни интереси става въпрос, да видиш колко книги имат местните в къщи....Не говорим тука за касиерката от супермаркета, за хора вишисти говорим. Българинът чете байно и дава пари и за книги, и за театър. Пък ти ако си бездарен и не те купуват, вземи напиши едно памфлетче за това колко сме прости българите като оная смотла от Германия - ще те наградят, и нещо ще изкараш. |
Е нищо ново под родното слънце - народът ни нямал интерес към книгите, щото на младия драскач не му четат и купуват творбата. Нямали сме Просвещение, нямали сме свобода и демокрация и затова твореца, видите ли остава неразбран и се жалва по стандартния за това ред. Ще прощавате, ама не само у нас - никъде по света няма такъв масов читател, който да налита на Достоевски, Капоти и пр. Масовият читател чете халтура. Това какво ще рече - че навсякъде мнозинството е от хора прости и без културни интереси ли? Въпрос на избор и възможности. Или правиш елитарно изкуство за шепа избрани ценители, или масова продукция с комерсиални характеристики. А има и трети вариант - мислиш се, че правиш първото пък то не става и за второто. Щото толкова си можеш. И тогава всички са ти виновни. |
Решил си да ставаш Писател? Ами убу! Пиши! Но само ако имаш какво да кажеш на четящите. Иначе язък за хартията... |
То вече куцо и сакато прописа, и писател се назова. Сигурно спонсорът на издадените книги на плачещия автор е от най-културните българи, които със сигурност са преживяли и Ренесанс, и туй онуй още. Културата, писателю набедени е явление елитарно по своята същност. Така че ако разчиташ но 100 000 тираж на 30-те си страници с претенции за роман - кофти народ си уцелил. Не ще да те признае приживе, а? Поне създай повече наследници, та да се гордее родът ти с теб след време - и това е нещо, хич немалко. |
С горното си мнение не съм искал и не искам да засегна всички следвали българска/руска фиология през 80-те. Споко, пич - засягаш само себе си! Съболезования за комплексите ти, засвидетелствани в комплексарския ти пост |
Не съм чел Русков, няма и да го чета и не мога да съдя. Като мине време, както при Солженицин и Пастернак, тогава. Без гаранция - не! Ако в интервюто имаше 1 молекула хумор, щях да посегна, може би, и без обективни гаранти. |
От първите въпроси стана ясно - полуграмотен комплексар. Видиш ли, роман е това, дето има над еди си колко знака??? Е, след подобна тъпанарщина, погълната отнейде като пате горещи ла*на - какво да му чета? Колко лош бил народът, че не го четял? Днес се отбих на съботна разходка до една книжарница. Областен град, обяд. Не останах секунда сам, ами и двама-трима не бяхме. Стоях около половин час. Влизаха хора - стари, млади, деца, купуваха. За тоя "знаменит романист" не пита никой. То и аз, дето ужким ровя из литературата, досега не бях чувал за наличието му на белия свят. Не е било кой знае каква загуба, ама четенето на скудоумията му е. И не само на време. |
Прав е автора, но става въпрос за ДУХОВНА БЕДНОСТ на "писаните" за интелектуалци ! Ще препостна тук нещо, което е всъщност по въпроса ........... Понятието Бай-Ганю е вкарано в подсъзнанието на българина с помощтта на нихилистично-настроени "български?" интелектуалци! В много литератури по света има книги с подобни "дебелооки" и нахални национални герои, но никъде не се е превърнало това в.....НАЦИОНАЛЕН СИНДРОМ на смачканото самоуважение! Ето и в тази тема се преплитат подобни "синдромни" симптоми! Чудя се за доброто като цяло у нас ли се говори, или се прави "списък с оплаквания от ....общочовешките слабости" - приписвани като "единствено български" ??? Мисля си че нещата са по-прости! Ако сам не се уважаваш, никой няма да те уважава !!! Иначе в историята на което и да е племе и народ има "срамни страници" и срамни постъпки. Което не им пречи (на другите де) да говорят за хубавото ВЪПРЕКИ ЛОШОТО !! У нас всичко е станало НАОПАКИ! И ако нещо положително се случи.... излизат гадните "Да, ама не" .... с припомняния за това или онова..... жалко и срамно! ....Щото САМО БЪЛГАРИ могат да са толкова елементарни...национални предатели или корумпирани лумпени ??? Да, ама не ! -дами и господа ! Само в БГ националното предателство и интелектуалните машинации са издигнати в ранг на...... Български генетичен дефект ... и едва ли не в СЪДБОВНА ПРОКОБА !!! Как ли щяха да се чувстват евреите в Израел, ако все им се напомняше за Юда, за безпройните предали родни градове и страни през две хилядната им история след...Юда само ? Как щяха да се чувстват американците ако обръщаха внимание на ....основателните упреци на другите в ...арогантност и корупции и предателства ? Как щяха да се чувстват Французите, акосе им се натякваше че влязоха в числото на "победителите" на Хитлер, след като бяха с правителството на Виши, дето се възползва от Хитлеровите закони, за да изтреби циганите и евреите си ? Пък и срамни страници като геноциди над катарите... над Валоа.... Но сега... има ли по гласовити от ...френските хвалипръцковски петли ? Основния наш проблем, дами и господа е .... че не смеем да се обикнем КАКВИТО СМЕ! ... и въпреки негативните нещица! )различни от нас винаги ще има, но ако не ни обединява едно ....простичко национално САМОУВАЖЕНИЕ и гордост....ВСЕ ЩЕ СМЕ ЗА ПОДИГРАВКА НА ДРУГИТЕ !!! И дето не смеем да наречем предателството - предателство.... Дори думички като НАЦИОНАЛНА СТРАТЕГИЯ и ....даване под съд за национално продажничество, са станали.... старомодни и несъществуващи !!! За да приключа, и за тия които наистина искат да разберат, ще прикача един цитат от едно изследване....написано в чужбина !!! : Кои сме ние? Откъде идваме? Защо сме точно такива, а не някакви други? Какво означава да си човек? Дали сме способни, ако се наложи, да се променим из основи, или мъртвите ръце на нашите забравени прадеди ни водят неотклонно в някаква посока, без значение дали за добро или лошо, и това е извън контрола ни? Можем ли да променим характера си? Можем ли да подобрим обществата си? Можем ли да оставим на децата си един свят, който да е по-добър от този, който ние сме получили в наследство? Можем ли да ги освободим от демоните, които ни преследват и които са присъщи на нашата цивилизация? В дългосрочен план, дали сме достатъчно мъдри, за да знаем - какви промени са необходими? Можем ли да си поверим собственото си бъдеще? Много дълбокомислени люде се страхуват, че нашите проблеми са станали твърде големи за нас, и че ние - по причини, които се коренят в сърцето на човешката природа - сме неспособни да се справим с тях. Те смятат, че сме загубили пътя си, че господстващите политически и религиозни идеологии не са в състояние да променят злокобната посока, към която са се отправили човешките дела. Напротив - благодарение на своята скованост и некомпетентност, както и на неизбежната развала на властта - именно тези учения са подпомогнали процесите, за които говорим. Вярно ли е това, и ако да, то какво можем да направим по въпроса? В опитите си да разбере, кои сме всъщност, всяка човешка култура е изобретила свой собствен набор от митове. Противоречията вътре в нас са приписвани на борбата между две съперничещи си, но равностойни божества; или на един несъвършен Създател; или, колкото и да е парадоксално, на конфликта между един разбунтувал се ангел и на Всемогъщия; или на още по-неравната борба между едно всесилно същество и непокорните човеци. Освен това винаги е имало и такива, които са твърдели, че боговете нямат нищо общо с цялата работа. Един от тях, Нанрей Кобори, покойният игумен на Храма на Сияйния Дракон - будистко светилище в Киото - ни е оставил следните думи: Бог е човешко творение. И поради това Божествената природа е една плитка загадка. Човешката природа е дълбоката загадка. Бог да пази "читавия материал в Родината ни" ! |
"На калпавия писател- читателите му пречат." Край на цитата. Писателят не говори за читатели. Говори за нечитатели. За хора, които не четат. За хора, които нямат културни интереси. За класика от Пенчо Славейков, продадена в 270 екземпляра, за хора, които се интересуват само от цената на салама, за медии и журналисти, които не се интересуват от култура, за страна в която Ренесансът още не е настъпил. Тук се изсипват камари хули срещу писателя, а още не се е появил форумец, който да го е чел. Това потвърждава тезата на писателя за безкултурието на българския народ и неговия полуинтелигентен елит. Ще се спра на една фраза от интервюто- "Капитализмът не е създаден от писателите и художниците, а от търговците". В България убедено се повтарят догми от масовата култура, че пазарът е този, който ще определя ценностите в културата и изкуството. В учебниците по история на изкуствата още в първа глава се описва ролята на патрона /спонсора/. Това, че в момента човечеството се радва на велики произведения и творби от велики майстори, не се дължи на пазара, а на патрони, на държавници, които са спонсорирали изкуствата. Патрони, които са поръчвали, издържали, поддържали, оценявали, създавали условия на хора с творчески заложби да се изявят. Пазарното мислене така навлезе в живота, че се счита за грешно държавата да спонсорира културата и изкуството. Забравя се, че именно кралете, феодалите, диктаторите и всякакви държавници са патроните, по чието време са се създали недостижими шедьоври. Защо днес държавата да не може да бъде патрон? Защо пазарът? Та пазарът създава основно субкултура, масова култура, по-точно създава безкултурие. За сериозни произведения пазар няма. Пазар има само за чалга. Най-голямата грешка в момента е да се търси пазар, та дори и сред сред някакъв български културен елит. За културата и изкуството търсете спонсори, патрони, търсете държавата, както това се е правело през цялата човешка история! Изобщо не се занимавайте с търсене на пазари, със създаване на пазари, не разчитайте на пазари. Пазарът е само за масовата култура, за простотията. Върнете се обратно към историята на изкуствата и покажете на домораслите пазарници, че пазарът е за сирене, краставици и домати, не за изкуство! В българската образователна система трябва да има място, заплата за всеки творец, без да е завършил специално образование. Да се даде парче хляб на творците, за да не се налага да си докарват жизнения минимум в сроителството и да се използват за възпитанието на младото поколение. Да се увеличат държавните поръчки и да им се даде възможност да творят! Ако има и частни спонсори, добре дошло! |
Иначе, господин авторе, Кой ти каза че българинът е прост.... защото не си купува простотиите на нихилисти и графомани ??? Знай, че от цял свят....в България най-много се чете ! И е най-висок броя на "коректно образованите" !!! И не си мисли! (Ти и твоите "пишещи събратя), че като наричате бялото ...черно... някой ще ви сматя за наистина ТИТАНИ на мисълта !!! Българина страда от....многото фаршификации и манипулации по книги, медии, че и по политическите ви митинги също ! Но...Българинът вече се събужда, да знаеш ! |
Като гледам, Милен Русков, както и българската немкиня от другата страница, е хвърлил парцал у дупката и турския кенеф се запушил, прелял и осмърдял орталъка...... |
В бързината пак съм тракнал няколко печатни грешки! но това пък ще позволи на автора (ако чете кво мислят за него), да си каже че... с неграмотни не иска да спори !!! |
Въй! 'Ми давайте го насам др.Писател бе! Както си беше преди 20 години - за да си купиш нещо от Р.Ралин, задължително си плащахме комплекта книжки, вкл. и с "Ръководство за оператор на млеконадойна единица"! |
Лека нощ на форумците ! И кураж в четенето на "интелектуални бисери" ! Не му казвайте обаче, че знаете дори и да четете! Да не се ....препрочете, и да си ...посипе с пепел главата |
...вкл. и с "Ръководство за оператор на млеконадойна единица"! ... Вий - по-младото поколение си бяхте добре... При нас ръководствата бяха за "биологична единица" - Нямаше как да знаем дали млечна крава ще ни се падне, или селският бик _____________________________________ _________________________________________ Лъжата, която прилича на истина, не е по- добра от истината, която прилича на лъжа - <Кабус Наме> |