Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Белград се обиди люто на София заради Косово
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:232 « Предишна Страница 4 от 12 2 3 4 5 6 Следваща »
paragraph39
07 Дек 2009 10:38
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
Прецедентът Косово може да амбицира и Шотландия-http://www.segabg.com/onlin e/article.asp?issueid=2962§ionid=5&id =0001201- Натиснете тук
aleksandar
07 Дек 2009 10:42
Мнения: 2,506
От: Japan
като изключим Кюрдистан, другите не са го искали. баските сепаратисти са една шепа, без Испания и Франция са икономически обречени. Шотландия не е повдигала скоро този въпрос, в Корскика имаше референдум - не искаха, за Фландрия не е проблем, но там залогът е град Брюксел, Палестина - съвсем скоро, Гренландия - още по-скоро.
mitkog
07 Дек 2009 10:44
Мнения: 5,063
От: Bulgaria
От където и да го погледнем с позицията "За Косово" БГ си вкарва сама таралеж в гащите. Най разумното което можеше да направим беше неутралитет, НЕ признаване, евентуално дистанцирано НЕодобрение на случилото се.
А иначе комшиите прекаляват. С подобни изявления нищо няма да постигнат.
Kotka
07 Дек 2009 10:51
Мнения: 13,187
От: Aruba
Ловкия
Mitkog
Polkovnik Ivan
07 Дек 2009 11:10
Мнения: 1,500
От: France
Фичовия постинг ми напомни, че днес се навършват 100 години от рождението на поета (и може би революционер) Никола Йонков Вапцаров.
Да го почетем!
Mrx++
07 Дек 2009 11:17
Мнения: 20,876
От: Bulgaria
Нашата външна политика е била винаги ибрикчийска. С июключение на Сръбско-Българската война, когато сме си били в правото, винаги след това сме губили от това ибрикчийство. И сега пак ще загубим, нищо, че чичо ви Фичо залага на каузи, коитпо са довели до няколко катастрофи. А казват, че историята учела.
GBG
07 Дек 2009 11:48
Мнения: 1,279
От: Bulgaria
Ибрикчийска? Може би. А мислил ли си за алтернативата и евентуалния резултат от тази алтернатива? Криво ляво - докарали сме я до днес - съществуваме и положението не е чак толкова лошо. А перспективата е повече от добра.
aleksandar
07 Дек 2009 11:52
Мнения: 2,506
От: Japan
GBG
Kapitanot
07 Дек 2009 12:02
Мнения: 2,271
От: Burundi
ТОВА според мене е ПОЛИТИЧЕСКИ ЕГОИЗЪМ и НАДМЕННОСТ сръбска!
Сърбия се от една страна се е обидила люто на България и я обвинява в предателство, а в същото време, ЕЖЕДНЕВНО и от много години подпомага финансово и идеологически сепаратисткото движение на македонистите в България ОМО-ИЛИНДЕН, подпомага финансово и антибългарските македонистки вестници от ФИРОМ, като в. Вечер, Нова Македония, Утринско Дело, телевизия Сител, които ежеднвено публикуват долни клевети и представят България в негативна светлина, като по този начин насаждат етническа нетърпимост!
*
Изведнъж обаче Белград се бил обидил люто, надменно цитират сръбския фолклор и очакват подкрепа- "Синко, ако избухне война и ти не знаеш на коя страна да застанеш, удари по българите и няма да сгрешиш".

Редактирано от - Kapitanot на 07/12/2009 г/ 12:07:22

Dinain
07 Дек 2009 12:52
Мнения: 18,280
От: Bulgaria
Митког опять путает между желано и реално. Думает, кажится, че ако не признаеш един факт, той е по-малко факт.
А за да изразя солидарност с параграфския призив:
FREE LACOTTA!!! Down with the Great White Oppressor!!!
абулафия
07 Дек 2009 12:56
Мнения: 1,653
От: Bulgaria
Bugarska još od 1885. i bitke kod Slivnice sistematski zauzima pozicije suprotne Srbiji.


Съседът бил по важен от брат, или как беше. А брат, който те мрази, е по-лош от кърджалия за съсед, казвам аз.
-
Ако сърбите си бяха насочили усилията към Косово, вместо да правят етническо инженерство в Македония, сега едва ли резултатите щяха да са такива. Да бяха мислили те за христианството и славянството тогава. Докато имаме съседи, които хранят налудни месиански представи за себе си, според които имат право да прочистват етнически, да създават нови идентичности (Още не сме видели последната серия от Шопския проект), да вземат чужда земя понеже там бил умрял незнам си кой си, докато тези съседи смятат да си избиват комплексите на наш гръб, за сметка на наша земя, наш народ и наше културно наследство, ще ни се налага да търсим по-силни съюзници отвъд балканите и извън кръга на братята славяни. Освен съюза по необходимост с Албания, има и съюз по необходимост с Турция. Може на много последователи на воленовите истерии да не им харесва, но съюзът с Турция има едно предимство - ВЪЗМОЖЕН е. Нещо, което не може да се каже за съюзи с братята христиени-словене.
-
Колкото до вечния патрон на Християнско-славянските комуни на Балканите - Русия, по чисто психологически причини според мен, руснаците винаги предпочитат Сърбия. По чисто геополитически - Гърция. Истината е, че ако искаме да имаме добри отношения с Русия (което лично аз силно подкрепям), трябва да имаме и друг, равностоен на нея съюзник, за да не ни приема за даденост, понеже сме били боднали един император на жълтите павета и празнуваме 3 март в поза партер.

Редактирано от - абулафия на 07/12/2009 г/ 13:07:30

абулафия
07 Дек 2009 13:03
Мнения: 1,653
От: Bulgaria
PS па и като знаем как руснаците коснаха сръбската кауза за две парчета от Грузия....
popangelov
07 Дек 2009 13:20
Мнения: 18,928
От: Bulgaria
Динайн, за Лакота сме на едно мнение
А сърбите, да ме прощават, но е време най-добросъседски да ни го издухат, (праха от историческите извори имам предвид). Сега ни е паднало и за доброто на сръбския народ и на Балканите - бой до омекване на кратуните! После може да седнем и да поговорим - така, по братски, по славянски и по православному. С необходимото уважение...
Хирург
07 Дек 2009 13:29
Мнения: 423
От: Bulgaria
Златко Димитров заявил пред съда, че международното право не забранява декларации за обявяване на независимост, нито отцепване.

Златко и Цунамито веднага да признаят и Паис Баско, че да видим какво ще ни каже Хуан Карлос. Мога да се обзаложа че ще е малък разказ за красотата на козите по нашите земи и брадите на козлите.
mitkog
07 Дек 2009 13:41
Мнения: 5,063
От: Bulgaria
Драги Динайн,
Отричането на факти и "Путаенето" между желано и реално, най често се наблюдават при индивиди, с желание да се изкажат на тема как "ама то няма значение какво казва СС, и международните норми". Иронията е особенно голяма, когато твърденията на лицето се базират единствено на емоционални приказки и пожелателни съждения, за съжаление неподкрепени с факти.
Да не давам примери, но мисля че сам ще се досетиш.
-----
А иначе тук става въпрос за нашата позиция по казуса Косово, която (да си го кажем правичката) беше подобна на оня виц за пича, поръчал си вакло църна проститутка, за да види как ще му седят черните плочки с розова фуга.
Позицията на европа беше подобна, но реално погледнато никой не спечели от създаването на още едно мусюлманско сборище на границата на Европа.
Поживем, увидем, както се казва, но личното ми мнение е че това беше негативен момент в развитието на региона, и още дълго ще берем ядове.
-----
StrikeEagle
07 Дек 2009 13:47
Мнения: 21,073
От: Bulgaria
Словенците побъркват хърватеите за едно селце.
Ние МЪЛЧИМ за 10 000 кв. км. територия.
Какви визи, какви пет лева?
Dinain
07 Дек 2009 13:47
Мнения: 18,280
От: Bulgaria
Митя, кратък въпрос: По отношение признаването/непризнаването - има ли значение каква религия формално изповядва населението на въпросната държава? Очаквам кратък и сбит отговор, не повече от 2 букви.
Kapitanot
07 Дек 2009 13:48
Мнения: 2,271
От: Burundi
Сръбските медии припомнят и старата сръбска народна приказка "Синко, ако избухне война и ти не знаеш на коя страна да застанеш, удари по българите и няма да сгрешиш".

По този въпрос дядо Вазов отправя още през 1913 следното послание:
*
Славянство? - глупост, братство? - празна дума.
Достойнство! - вятър, чест? - безсмислен звук!
Свещена клетва? - за хитреца глума,
измама за простака тук.
*
О, Сърбио, така ли оправдаваш
небратските си замисли към нас?
С таквиз ли думи дръзки заглушаваш
на съвестта неумолимий глас?
*
Така ли ти свети права убаряш,
и връзките с честта като скъса
на знамето си тоз позор писа?
Ний чуваме те гневно да повтаряш:
*
"От Македония ни педя вам!"
Но таз земя е наша, наша, наша!
Светата българска реч я оглаша,
земя е скъпа нам!
*
Тя жив е къс от нашто живо тело,
през вековете с нас страда, диша,
и с тръне увенчаното и чело,
тронува, грее в нашата душа.
*
За нея бяха жертвите безкрайни,
за нея мряхме при Люлебургас,
за нея, след триумфите си сяйни,
не лаври - траур носим в тоя час!
*
На наший зов за правда, мир, свирепо
крещиш: "Ни педя!" - брат не, злобен враг -
И в умопомраченье слепо
С Миладиновия меч ни плашиш пак.
*
О, пак ли сеч? О, пак ли по полята
славянски братски кърви ще текат?
Историо, не давай си листата,
не вписвай в тях на тия дни срамът!
*
Май 1913 г.

Редактирано от - Kapitanot на 07/12/2009 г/ 13:50:26

Anastass
07 Дек 2009 13:54
Мнения: 1,357
От: Bulgaria
Независимостта на Косово е вътрешен проблем на Сърбия, който нас не ни засяга. Нашият проблем е как да запазим добрите си отношения със съседите в условията на създалата се сложна обстановка. За да можем да общуваме и да си ходим на гости, без да чуваме псувни зад гърба си. Още повече, че по отношение на независимостта на Косово от нас нищо не зависи. От нас се иска само едно yes!, и е повече от ясно, че ще го дадем. С оглавника, който ни е сложен не без наша вина, друга възможност нямаме. И Сърбите това го знаят. Както знаят, че и румънците рано или късно също ще се съгласят. Но засега се опъват и затова сърбите ги тупат по рамото. Това, което можехме да направим е да постъпим като тях. Вместо да пъчим гърди, да го заосукваме по килифарски с опасения за възможни последствия относно вътрешната ни сигурност, които не е трудно да бъдат измислени. Ама така... ама онака....докато повечето страни от немай къде се съгласят. И тогава и ние кат Шаро с групата. Усул-усул и то възможно най-тихо и незабелязано.
mitkog
07 Дек 2009 13:59
Мнения: 5,063
От: Bulgaria
По отношение признаването/непризнаването - има ли значение каква религия формално изповядва населението на въпросната държава? Очаквам кратък и сбит отговор, не повече от 2 букви.

Да.
----
И моля без диалектични трикове - поставянето на твърда рамка за отговор без право на аргументация е номер от гръцко време.
----
истината е че в рамките на обединена европа това образование е тумор. Самата "държава" беше изградена на принципа етническо и религиозно противпоставяне, така че признаването и не може да се разглежда като самоцел.
България, като съседна държава със сходен проблем, няма никаква полза от толерирането на подобни "прецеденти".
----
Изключая този факт, си позволявам да ти припомня и историята на една друга държава, която сърпяйзингли асоциира религиозната наченка с държавата.
Натиснете тук. Не мисля че са необходими повече коментари.
Добави мнение   Мнения:232 « Предишна Страница 4 от 12 2 3 4 5 6 Следваща »