.... честно да ви кажа, въобще не ме интересува колко да са театрите и циркаджийте в тях ... ама да си изкарват манджата сами, а не от моите данъци .... иначе - друм, да копат, ако и колкото могат ... |
Театрите трябва да се приватизират или да се затворят. Стига държавна пропаганда и индоктринация! Изгонете търтеите и бездарниците! Изкуството трябва да бъде свободно и индивидуално! |
Затворете театрите и направете МОЛове, а от народния каква чалготека ще стане ... мале мале, ще се мятат салфетки от всички балкони. Обратното трябва - да се възстановят дори държавните кина в малките градове. Сега Цецо като спре и торентите, в половината родина ще настъпи тотален безпросвет. |
Абсолютно прав е в това: "И затова в Кърджали трябва да има български театър, защото трябва да се говори на български на децата в Кърджали. А не да се казва: "Дайте да закрием театъра в Смолян, защото няма публика." Трябва да има театър там, защото 20 години хората в Мадан и Девин не са видели българско театрално изкуство поради простата причина, че това е политиката, водена в тези райони от години. И ако това правителство иска в Мадан и Девин да гледат български театър, да купи автобуси, които не струват колкото бюджета на цялата държава, и да закарат смолянските актьори там. И не да се гледа каква е бройката на тези театри или читалища, а да се види каква е функцията им и да има стратегия, за да могат те да носят българщина." Това е то държавническото мислене за културата. Преди 11 века (2010 минус 1100 = 910 - три години след смъртта на Борис, царуването на Симеон) България се управлявала от високоинтелигентен елит с някои имперски амбиции. Държавни, дарувани лично от царя, манастири създавали нова писменост, на която сега пишат 250 милиона души по света, кодифицирали нов книжовен език, легнал в основите на няколко нови европейски литературни езика, изковават за пръв път думички като битие, същност, количество, качество и т.н. Да наложиш на 250 милиона да пишат на твоята азбука, да четат по твоите книги (във Влашко даже - чак до 19 в.) без да са били в твоето царство, без твои войски да са били там, си е огромно историческо постижение, зад което стои дръзка и амбициозна държавна политика. Че и самият царе живеели често сред книжовниците и сами хващали перото. А че пари не са жалили да не говорим. Но сега ни управляват демократично избрани идиоти пожарникари, според равнището на мозъчната дейност на мнозинството. |
Фильо, Изкуството, каквото го познаваме днес, възникнало най-вече княжеските дворове и манастирите на Европа, и никога не е било "свободно и индивидуално". Повечето най-велики европейски артисти, от Фидий и Мирон, Леонардо и Микеланджело до Боянския майстор и варненския златар от 4750 г. пр.н.е., работили за царе, папи, патриарси. А много от останалите работили за богати частни меценати, каквито има само в богатите търговски общества, каквото България, особено в затънтените си райони, засега не е. Но дори и културните институти, спонсорирани от най-богатите търговски гилдии в света - като Метрополитън Опера и МоМА в Ню Йорк, разчитат и на държавна помощ. Персистиращото малоумие на седесарието по ред най-важни въпроси не ми оставя вече почтио никаква толерантност. |
***Българския театър и *** са носители на Социалистическия реализъм, класовост и партийност, нужни за да манипулират социалистическия гражданин в любов към Комунизма и Партията ръководителка и вдъхновителка на всички наши успехи и дела. Репертоара на българския социалистически театър беше много умело подбран именно с тая манипулативна цел. Партийните и профсъюзни ръководства на заводи и предприятия изкупуваха билетите на театрите и караха на сила хората да ходят на театър и гледат как на сцената се громи класовия влаг, вражеската опозиция, американския империализъм и Световната реакция. Същото ставаше и в българското училище. Цели училища се караха под строй към българския театър. Държавата и Партията инвестираше от нашите пари за да плаща на Културата в България за нашата манипулация. Сега вече е настанало време когато на управляващите им дойде на ума, че на народа е необходимо да се предлага изкуство, което да накара хората да мислят. Старият манипулативен , социалистически театър беше заменен през последните 20 години с чалгата, която успя да създаде поне едно поколение немислещи хора, а немислещите хора са толкова удобни за крадливите бивши комунистически мафиоти да си вършат мръсната работа необеспокоявани. Бъдещето е на нов театър, ограничаване на чалгата и свобода на културните изяви. Редактирано от - sybil на 15/5/2010 г/ 10:40:27 |
Големият въпрос е иска ли държавата театрите да произвеждат качествен продукт? По начина, по който се произнася актьора личи, че той вярва в добрите намерения на държавата, но вижда проблемите в някаква чиновническа мудност, бюрокрация или кой знае какви обективни и субективни грешки. Моят отговор е следният- държавата не иска театърът да произвежда качествен продукт. Държавата дори не иска изобщо театър. И отговорът защо това е така, можете да го прочетете в коментарите на Еф Ел с добавката, че държавата ни не е суверенна, подвластна е на империята, която е обсебена от ционизма и евреите банкери, евреите учени, евреите съдии във Върховния съд и пр. евреи. А те от своя страна за целите на световното си господство, провеждат глобализация, която цели да се унищожи всичко национално, националната икономика, образование и най-вече националната култура. Правилото е- прост и объркан народ най-лесно се владее. Тези същите сили ни наложиха шоковата терапия, от чийто шок няма излизане. Те ни наложиха съсипията в селското стопанство, безумната приватизация и всякакви други реформи, чийто главна цел е унищожаване на всичко национално. Чичо Фичо няма смисъл да обяснява на Еф Ел историята на изкуството. Този човек е твърд ционист, глобализатор, неолиберал и той си прокарва политическите идеи без да се интересува от истината. Колкото българската икономика спечели от шоковата терапия и приватизацията, толкова и театърът и българската нация ще спечелят и от шоковата театрална реформа на колегата-ционист. Резултатът ще е затриване на театъра изобщо. А държавните ни мъже може и да искат да проведат една полезна театрална реформа, но натискът отвън със сигурност е огромен да се затрива театърът и българската култура. |
Отец попелушко, не е точно така.За хубавите постановки билети трудно се намираха.Или трябваше да си планираш за месец напред ходенето на театър или да се надяваш на "търси се".Така беше, да не си кривим душата... Народния, Сатирата, Армията, Сълзата пълни, пълни...А за 199 да не говорим, там си беше хронично безбилетие... |
Христо М. " Но за този цел не трябва да се казва: "Този театър трябва да го махнем, защото имал малко публика и правел големите разходи!" Само че , скъпи Ицо, именно разни криворазбрали себе си актьори и "театрали" първи отскубнаха цели парчета от създадена вече театрална индустрия за без пари щото "не работели".Вярно тази същата индустрия беше командорена и притискана, но това няма никакво значение, защото за този който има заряд, препятствието е просто стимулант.Затова точно в тъмните години имаше добър театър. Така е, държавата трябва да има грижа за нивото на култура и народност в покрайнините и за там трябва отделен бюджет.Който да няма нищо общо със заплатите(????) на актьори и режисьори от Раковската гилдия.Откъде накъде!В тази артистична прослойка са все образовани хора със(предполага се) духовен заряд.Защо държавата трябва да се грижи за тях?? Да не би да са нефелни или инвалиди???! |
Ех, няма го вече "работническо дело", че да се развихриш там, скъпи гозамбо.На първа страница.С подпис: "Редакционна колегия". За да няма грешки, де... |
Мутафчиев го преизрам заради откровеното слагачество и въпиющата жажда за някаква власт. Понеже я няма над публиката - търси я по административен път. За театрите и изобщо изкуството. Пътят към ада е застлан с добри намерения. И точно така виждам приказките на всякакви комплексирани маринчовци и компания за пазар, пазарни отношения и пазарна демокрация в изкуството. Факт е, че тълпата /публиката, гмежта, електоратът/ е над 90% от човечеството. И живее с низките животински инстинкти - оцеляване и размножаване. Остави ли се на мнозинството културата...Чалга! Да си го кажем. Над 90% от хората са нормални. Ядат, пият, е...така де, мислят само по природните закони. Живеят по тях!!! В природата изкуство няма. Има нагон, има инстинкт, има рефлекс - няма творчество, няма създаване. Само малка част от хората не са нормални - тия, дето творят. С което променят природните закони. И насочват мисълта и емоциите към материално несъществуващи неща. Поради което глутницата пазители на нормалността скачат насреща им. Защото непознатото е опасно. Подобия като FL и други /маринчото, да речем/ най-мразят различното, необхватното с нормалния мозък и не влизащото в нормалното мислене на животното. За тях има само явни ценности - възможни за изчисление. Всичко различно, непознато, необхватно от мозъчната им клетка, излизащо извън природно заложените нагони, е вредно. И трябва да се унищожава. Или поне остави само да умре. Е, понякога маринчовците демонстрират комплексарска парвенющина, но - според модата. Всъщност, вътрешният им свят се събира само в стомаха. -------------------- Блогът на Генек |
Генек, мисля, че си доста объркан човек. Не казвам лош човек. За пазар, пазарни отношения твоето отношение е правилно, макар и продиктувано от емоциите. За падарна демокрация в изкуството си напълно прав, че това е словесен каламбур. Че 90 % от човечеството живее с НИЗКИТЕ животински инстинкти не си прав. Първо, няма НИЗКИ животински инстинкти. Животните имат инстинкти, но те не са НИЗКИ. Низки работи има само при човека. Второ, 90 % от хората живеят по начина, по който им позволяват да живеят останалите 10 % от човечеството. Колегата Еф Ел използва не на място думата индивидуализъм. В момента всички господстващи теории сочат, че от капитализма насам в Западния свят господства индивидуализма, като в същото време хвърлят огън и жупел срещу колективизма. Цялата работа е една технология за владеене. Индивидуализмът като идея е много подходящ да се разделят хората, за да се владеят по-лесно. Колективизмът означава отпор срещу подтисника. В същото време онези 10 %, а аз бих казал онези 0, 01 процента от населението, всячески се стремят да направят хората автомати- да стават за работа само като тесни специалисти, от нищо друго да не разбират, да не се допуска многостранно развитие на личността, хората да нямат достъп до висока култура, с две думи- хората така да се подготвят и образоват, че за нищо друго да не стават, освен за винтчета с капиталистическата машина. За какъв индивидуализъм става дума, за какви личности, за каква епоха на индивидуализма? В същото време във всяка една корпорация лозунгите са- ние сме тиим уърк, ние трябва да се докажем пред другите корпорации, ние, ние, ние и само ние. Ние като колектив. Няма корпоративен лозунг, който да звучи така- всеки работник да прояви своята индивидуалност по такъв начин, че да се се преборим с цялата конкуренция. С две думи- идеологията, основана на индивидуализма им върши работа колкото да не позволяват на хората да се обединяват, за да защитават общите си интереси, а всичко останало капитализмът върши с колективна работа. Станал милиардер благодарение на индивидуалните си способности! Трънки! Станал е, защото е впрегнал хиляди души в колективното дело да го направят милиардер. И той самия работи с цял щаб сътрудници, без които не може една крачка да направи и само работата в клозета си върши сам. Генек, ще продължим в бъдеще с темата, но недей така злобно се изказвай за 90 % от населението. Ядът ти е основателен, но адресатът е друг. |
На Азис, Ивана и подобни не им е нужна държавна подкрепа.Нито в столицата, нито в граничните райони.... Погледнете кратките откъси от новите постановки по телевизиите-някакъв "нов прочит" на Лопе де Вега и Гогол!-Бягат по сцената и врещят, забулени в бели чаршафи "новите" четци....Как да уважеш такава "култура"?.... |
Театрите и кризата, ами то е също като баничарите и кризата...Интересно стане ли дума за криза и излизат едни мастити финансисти и почват да ни говорят за реформи, приоритети, програми, концепции и все, че държавата и поредното правителство нямали такива..., а "интелектуалите на културата" веднага се фащат за чалгата, колко вредна била тя, но участвуват в нейните изпълнения по медии и радия и всеки иска да се върже към бюджета, за няква заплатка, и да му я даде държавата, щото тя видите ли е длъжна...В Смолян не бивало да се затрива театъра, щото там трябвало да се говори на български, а примерно във Варна може щото тука се говори... английски..., ама той не е вреден колкото турския например...Навсякъде се търсят мениджъри и ако и да няма пари те ще оправят работата...Ха дано?! |
Че 90 % от човечеството живее с НИЗКИТЕ животински инстинкти не си прав. Гозамбо, аз съм умерен. Защото Чехов говори за 95% от хората като пълнеж на живота. А низки е мерило според духовното - апни си, пийни си, туй ш'ти остане... |
Нцъ..нцъ..нцъ...Народът - прост...Животът - тежък, скучен И к'о пра'йм с'я кът ни вземат и театрите? Лъжата, която прилича на истина, не е по- добра от истината, която прилича на лъжа - <Кабус Наме> |
Моята позиция е по-близо до тази на Гозамбо, но реалността е безмилостно жестока. колкото и да ми е мила културата все пак инвалидите и сираците са малко по-неоправдани и малко по-мизерстващи. разцветът от 60-70те години за съжаление в условия на див капитализъм не може да се върне или поддържа, пък и наистина тогава е било пълно и с идеологическа плява. затова може да се върнем малко по-назад към ентусиазма на 50-те и непрекъснато обикалящите трупи, изнасящи представления по читалищни, общински и училищни салони. пък нека има стимулиране като задължение на общинските ръководства да предоставят безплатно зали, нека има някакви стимули и за местни аматьори по перо от общинския бюджет. нека има към пътуващия театър няколко трупи, чието натоварване да е съизмеримо с това на централните театри. има и друг чисто психологически момент - колкото по-рядко се случва нещо, толкова по-голям е интересът. убеден съм че при едно представление месечно в даден град, то ще е събитие и ще го посетят дори хора, които при редовно действащ театър въобще не ходят. защото в крайна сметка никой не може да обучен да се интересува от културния живот и да стане културен, но не трябва да се ограничава и достъпа като повишаваш цената на едно представление до цената на екскурзия с преспиване в голям областен град. |
Прав е г-н Мутавчиев, че театрите в България, в районите с преобладаващо турско население трябва да се запазят.Бих добавила , че БЪЛГАРСКОТО правителство не само, че не трябва да ги закрива, а колкото е възможно да ги подпомага финансово. |
И няма никаква логика актьор, който не играе от три години в нито един спектакъл, или пък актьор, който играе три представления в месеца да получава една и съща заплата колкото актьор, който играе 4 или 5 спектакъла всяка седмица Авторът е напълно прав: ако такава практика съществува, тя трябва да се премахне. И предлаганата от него реформа е резонна. Редно е държавата да плаща част от издръжката на театрите, но възнагражденията на актьорите трябва да се заработват. После, щом театрите се издържат от парите на всички данъкоплатци, редно е и театралните трупи да гастролират и в по-малките населени места. |