Цуцурко, виждам, че си голям спец по темата и не мога да ти бъда събеседник в такива подробности. Макар че човек най- често се лъже в самооценката си, аз се определям като енциклопедист и то парциален. Мисля, че така се постига най- голямо удовлетворение от живота. |
А идеята, че щом хората искат да слушат Стоичков, ще слушат Стоичков е много презрителна към здравия разум. Който добре си дава сметка, че хората са много по интелигентни като единици, отколкото като маса. Също така, че изборът какво да слушаш зависи много и от това, какво ти предлагат да слушаш(ядеш, купуваш, харесваш). Че телевизионните предавания въртят много пари, а парите са пряко свързани с властта и пр. Че съществуват и работят от векове такива неща като пропаганда, ПР, промиване на мозъците. Снощи гледах по хистъри едно филмче за ПР отдела на военните в САЩ. Колко пари изливат да продуцират филми на военна тематика, как си избират на кой филм да предоставят танкове, самолети, бази кораби, войници и пр. безплатно, на кой платено и на кой - хич. Става въпрос за милиарди. Най-интересното е, че мнозинството американци изобщо не подозират, че с техните пари(повтарям - милиарди) военните активно въздействат върху това, което им се поднася като обикновен търговски продукт - филм. Така че - айде с малко по-голямо уважение към здравия разум. |
А ако ме питаш къде е опасността - опасността е в крайностите. Там, където има прекомерен пиетет към авторитетите, йерархията, институциите се получава закостеняло общество, неспособно да се адаптира, което често, при някакви сериозни катаклизми става много агресивно към света и/или към собствените си членове. А там, където населението свикне с мисълта, че не е необходимо изобщо да се уважават авторитетите, знанието, йерархията, последователността на стъпките към успеха обществото е неспособно да репродуцира своята култура и цивилизация, а и става много лесно манипулируемо от тези, които владеят знанието, което масата презира и не желае да се мъчи да усвои. |
И за да е съвсем просто - прекаленият ред води до същото, до което и прекаленото безредие - тотално подчинение на огромната масата от мъничък елит и в крайна сметка - насилие и липса на свобода. |
И за да е хептен просто - защо ги нацвъка сега всичките тези премудрости? Генерална репетиция за някакво сваляне ли е (по Гозамбо), що ли? |
изчел вагони с книги, все още не е разбрал, че литературата и изкуството въздействат най-вече върху чувствата на хората Ужасно твърдение - но май малко има вярно, ако човек не е имал съприкосновение с друго, освен със сапунки... и сополивки. |
Добре де, ако хуманитарите могат да се разберат помежду си само с думи, то на техничарите са им необходими чертежи, скици, картинки, фигури, диаграми, снимки и т.н. Колкото повече от тях има в едно описание, толкова по-добре. Значи ли това, че техничарите са на по-ниско стъпало на развитие? |
Не Круела. Не значи. Защото техничарите за да ги рисуват тези картинки и да ги разбират са изчели, научили наизуст и държали изпит по едни тухли четворки. Тези тухли са учебниците по сапромат, физика, 3-4 висши математики и пр. А после са решили и задачите в сборниците към тези учебници. Редактирано от - popangelov на 01/8/2010 г/ 14:50:03 |
И може би е време да спрем да се правим на луди в този форум и да спорим на ниво 3-ти клас, втория срок. |
А за да станат възможни тези тухли четворки и възможноста техничарите да научат и разберат какво пише в тях са били необходими разни предпоставки. Като напр. няколко хиляди години натрупване и предаване на информация, поява, развитие и смесване на научни дисциплини, формиране на институции, правила за признаване, съхраняване и предаване на научното познание към практиката и обратно. И това е ставало благодарение и на техничарите, и на уманитарите, но най-вече благодарение на уважението към знанието. Което днес масово липсва, вкл. и в този форум. |
Една от тези предпоставки е грамотността на студентите и техните преподаватели. Както и педагогическите правила, които преподавателите са усвоили, за да могат да напишат учебника и да си преподават материала. А това са го научили от презрените уманитари. Които пък са взели от презрените техничари технологията на книгопечатането, математическите и логически правила за каталогизация в библиотеките и т.н. и т.н. и т.н. И така до сто и едно и обратно. |
Караваджо, дали пък нямаме нещо общо с траките (хилядолетна история)? Траките са етно-културна общност от индоевропейски племена, населявали в периода от средата на II хил. пр. Хр. до VI в. сл. Хр. областта 1 Плиний твърди, че седемструнната китара от неговото време първоначално е била само с четири струни. Явно от там идва и името й. Думата китара е свързана с тракийското кетри, което е архаичния вариант на българското четри, четири. На гръцки четири е тетарес, тесарес, писурес. 2 Флейтата (или по-точно кавала ) е наричана по орфеево време аул(ос). Понеже южните ни съседи са “гълтали” началната веларна съгласна на някои български ( тракийски) думи, то кавал бива преиначено на аулос. 3 Кимбалът е всъщност купа направена от бронз. Когато две такива са били удряни една в друга се е получавал силен камбанен звън. Древното название на кимбала е кумбалос, което е точно съотвествие на диалектната ни дума кумба- яма, окоп. Точно това е купата- нещо кухо, изкопано. В някои пловдивски диалекти не се казва вдлъбнат, кух , а укупан. Друга сродна на кимбал дума е камбана. Кимбалите са се използвали първоначално в култа на тракийската богиня -майка. На нейните поклонници се приписва създаването и на тимпана. Този ударен инструмент е и нашия тъпан. В древността тимпан се е произнасяло тумпан, а тази дума у свързана с българските тупам, тъпча, тонпание-биене. За да произведе звук тъпана се бие (тупа). 4 Сирингът е духов инструмент използван от тракийските сатири. Неговото име е просто архаичен вариант на старобългарската дума свирелъ – свирка, флейта. Сиринг е свързано с нашите думи свиря, свирене, свирач. Другото име на белия бъз – сирчогин също показва връзка със сиринг. Сирчогинът има куха дървесина и е подходящ за направа на прости духови инструменти. 5 Не само имената на древните тракийски музикални инструменти показват, че създателите им са говорели българско наречие. Старите летописци са документирали и названия на различни тракийски песни. Херодот и Страбон споменават една много интересна дума – пейан, която те превеждат като пеене и е доста странно, че нашите траколози не са забелязали това. Алтернативното име на Аполон е Пейан. То означава лекуващия с песен. На плочици с Линеарни Б знаци (от XV-ти век преди Христа ) е документиран друг подобен вариант на името на бог Аполон – ПА-Я-ВО отговарящ на българската дума певец. На дедите ни е било известно, че тяло и душа са свързани и, за да се излекува тялото първо душата трябва да се възвърне в старата си хармония. Това е правено с помощта на песни и заклинания. Нашата дума баене е също свързана с пейян. Баенето е лекуване със заклинания. 6 Важен елемент от тракийската култура са танците. Днес така наречения Пиров боен танц е считан за гръцки по произход, макар историческите извори да определят Пир (синът на Ахил) за създател, а също и корибантите- поклонници на тракийската богиня майка. Пир не е бил грък, а мирмидон. Според Ван Виндекенс мирмидоните са палеобалкански народ- пеласги, а Йоан Малала свидетелства, че хуните ( българите) от неговото време са същия народ както и водените от Ахил мирмидони. Виждаме, че българската музика, танци и инструменти водят началото си от Орфей, Тамир, Линей и Евмолп. Това показва недвусмислено, че сме местен народ, а не потомци на теснооки азиатци. Натиснете тук |