Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Дали пък управляващите не искат царят да осъди България в Страсбург
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:151 « Предишна Страница 6 от 8 4 5 6 7 8 Следваща
Zmeja
10 Авг 2010 18:59
Мнения: 35,948
От: Bulgaria
Колкото и да е чудно на някои, ДА БЯХ ТАМ!
Бях с баща ми, лека му пръст, който беше записан в избирателните списъци, разлепени на оцеляла от бомбардировките част от оградата на бившите артилерийски казарми, като "рентиер".(в случая безработен=рентиер)
След това близо до нас изхвърлиха на буклука цели купища бюлетини и ние децата си възползвахме .
Бармалей
10 Авг 2010 19:01
Мнения: 15,926
От: Bulgaria
Ето ги двете бюлетини - тъй както са изложени в музея Тук натискай

***
Лъжата, която прилича на истина, не е по- добра от истината, която прилича на лъжа - <Кабус Наме>
Шломо З.
10 Авг 2010 19:03
Мнения: 3,562
От: Bulgaria
червената армия не може да се сравнява с наи благородната и безкористна американска армия



Шибаняк, още ли не са те изволнили от отдел Пропаганда? В Ленгли ли бачкаш или в Ясенево, че то вас човек не може да ви отличи един от друг...
Берия
10 Авг 2010 19:07
Мнения: 999
От:
Сибила
Моята майка пък, която тогава не е имала прво да гласува поради малолетие, ми е разказвала, че баба, дядо и комшиите се чудели как цялата махала на булевард Сливница , около Лъвов мост, Халите, Дунав, Сточна гара, Майчин дом, Раковска, Мария Луиза, гласувала за монархията, пък после изведнъж сме се оказали република.

Аналогичен случай в Италия, даже отвъд - на 5 юни министър-председателят де Гаспери телефонира на крал Умберто, че монархията е победила на референдума; но същата вечер министърът на вътрешните работи Ромита обявява победа на републиката. В крайна сметка с 54:45 печели републиката. Съмненията остават, но това не играе никаква роля оттук нататък.
.
Прочее, текстът на бюлетините и там е кратък - monarchia и repubblica , което не пречи не само да се изземе имуществото на монархията, ами и да се забрани на нейни представители изобщо достъп до италианска територия. Което става на база на референдума...
Zmeja
10 Авг 2010 19:10
Мнения: 35,948
От: Bulgaria
Бармалей,
Твърдя че бюлетината "За народна република" е тази, но "За монархия" е измислена. (Забележи, че на снимката даже е изрязана с няколко милиметри по голяма.) Като ученик пазех по няколко броя, после изчезнаха някъде.
Някои зевзеци даже се майтапиха, че едната бюлетина е направена цветна и съвсем отличима от другата за да не затрудняват тези, които наблюдават през дупчиците на "тъмните стаички".

Редактирано от - Zmeja на 10/8/2010 г/ 19:14:31

showstopper
10 Авг 2010 19:10
Мнения: 540
От: Bulgaria
Шибаният български народ ще бъде изчукан за пореден път. Ако Царчок спечели, бюджетът (т.е. простият български народ) ще му напълни касичката с кеш и земите ще си останат за него. Ако Царчок загуби, бюджетът ще поеме разноските, а олигархията постепенно ще цуне имотите на Симо Ментата.
Сибила
10 Авг 2010 19:11
Мнения: 15,613
От: Bulgaria
Берия, в тоя закон има такива откровени лъжи, че май целият си е един фалшификат:






Ще се гарантира свободата на съвестта и вероизповеданията. Ще бъде осигурен народният контрол върху външната политика на държавата, за да се предотвратят противонародни съюзи и военни авантюри. Войската ще бъде възпитавана в демократически дух и ще се намира под върховния надзор на народа, за да не може да бъде използувана за противонародни цели. Правосъдието ще бъде действително народно. Образованието ще бъде светско, с демократически и прогресивен дух и достъпно за народа. Ще се признава частната собственост и нейното прехвърляне по наследство; държавната, общинската и кооперативната собственост ще се намира под особената грижа на държавата; държавата ще закриля придобитата чрез труд и спестовност частна собственост; частната собственост може да се отчуждава, за доказана държавна, общинска и обществена нужди, за което ще се изработи специален закон. Държавата ще постави в хармония свободата на частната стопанска инициатива с обществения интерес и ще насърчава развитието на кооперацията, държавните и общинските предприятия. Земята ще принадлежи на тези, които я обработват. Всички подземни и надземни природни богатства и водите принадлежат на държавата. Трудът се признава за основен обществено-стопански фактор. Ще бъде осигурено правото на труд на всеки гражданин и гражданка, както и правото на почивка. Опазването на здравето на народа и закрилата на труда ще бъде държавно и обществено задължение. Ще бъде гарантирана държавна застраховка на всички трудящи се.


Остави се - ако ще се позоваваме на комунистическите бляблята, с които национализирали не само имотите на Царя, ами всичко, ха, ми що не си върнем народната република и пей сърце.

То натам сме се запътили, затъ.



Редактирано от - Сибила на 10/8/2010 г/ 19:13:07

Tim
10 Авг 2010 19:13
Мнения: 6,853
От: Bulgaria
Берия,

Благодаря за обширния коментар.
Виж сега. Не мен също не ми е приятно, че Царят беше в коалиция с Доган, после в коалиция с БСП и с Доган.
Но аз мисля, че той разсъждаваше стратегически. Съгласен съм да приема, че е действал и чисто егоистично, ако щеш.
Но след управлението на Костов опасността БСП да вземе властта и да направи коалиция с ДПС за мен беше повече от реална. Забрави тогава за НАТО, за ЕС (Самите СДС навремето като стана дума за членство в НАТО и изокаха - НЕ! Ама как така). Нашите комунисти сума време се ослушваха дали в Москва здравите сили няма да поемат пак властта и да си му дойде времето за въстановяане на нещо близко до предишното статукво.
Царят използва ловко този момент, и предложи една алтернатива, ако щеш с фалшиви надежди но да се продължат и затвърдят реформите и да се узакони промененото статукво, което, за съжаление можеше да стане със силен външно-политичекси гарант като НАТО и ЕС. Въпреки, че лично аз бих предпочел след изчезването на Варшавския договор да се редуцира и НАТО. Но не е както искам, а както може.
Намесването на Царя в политиката позволи да сложим ясна черта в геополитически план с комунистическата система.
За съжаление, това означаваше да не се ангажира на местно ниво с разправии на дребно, които за нас са съществени. Например да гони произход на капитали и да раздава правосъдие със задна дата. Причините са много. Това щеше да предизвика вътрешна нестабилност и да обърка едрата игра.
Щеше да му падне правителството, около него бе бълно с агентура, както и около Костов и т.н.
Така че в такава ситуация: гледаш стратегическата цел и крачиш напред. Пък после Историята да те съди.
Имаше един много важен критичен момент, когато трябваше да се направи максимално за да се направи процеса на откъсване от предната система необратим на геополитическо ниво и той го използва успешно!
Другото са подробности.
Бармалей
10 Авг 2010 19:16
Мнения: 15,926
От: Bulgaria
А, бе да ти кажа - и мен мъ мъчи некакво съмнение...Помня, че тати -Бог да го прости - държеше няколко в осигурителната си книжка...И май бяха продълговати?

***
Лъжата, която прилича на истина, не е по- добра от истината, която прилича на лъжа - <Кабус Наме>
Берия
10 Авг 2010 19:16
Мнения: 999
От:
Сибила
Берия, в тоя закон има такива откровени лъжи, че май целият си е един фалшификат

Съгласен съм, но това не променя юридическата ситуация - а ние май нея разискваме. Това, че законът ти звучи фалшиво не означава, че е фалшификат. Просто е смес от закон и пропагандно творение на хора, които вероятно не са смятали, че ще пуснат някога властта или че ще им се наложи да отговарят за написаното.
Шломо З.
10 Авг 2010 19:17
Мнения: 3,562
От: Bulgaria
От мен италианската връзка :


Натиснете тук
Zmeja
10 Авг 2010 19:20
Мнения: 35,948
От: Bulgaria
Бързо да прекръстиме "Борисовата градина", бул."Борис ІІІ", бул."Мария Луиза" и Царево, докато Величеството не си ги е поискал. Притеснен съм!
Сибила
10 Авг 2010 19:20
Мнения: 15,613
От: Bulgaria
Това изобщо не е закон, Берия, признай си.

Същината на този "закон" е: монархия или република, за което народът е гласувал, уж де, знаем си как.

пък и ако един процент от народа изобщо го е прочел - пак добре.


Берия
10 Авг 2010 19:34
Мнения: 999
От:
Сибила
Това изобщо не е закон, Берия, признай си.
Същината на този "закон" е: монархия или република, за което народът е гласувал, уж де, знаем си как.
пък и ако един процент от народа изобщо го е прочел - пак добре.

Струва ми се, че започваш да ме държиш мен отговорен за некачествената работа на нашите законотворци. Щом толкова настояваш - ще си призная каквото кажеш.
.
С такива аргументи ще срутим цялото законодателство и държавен ред у нас от Освобождението насам. Никак няма да е трудно, повервай ми.
Zmeja
10 Авг 2010 19:34
Мнения: 35,948
От: Bulgaria
Един въпрос: Трябва ли да обявиме за незаконни и френската, и американската, пък и още сумати други конституции?
браун
10 Авг 2010 19:35
Мнения: 3,755
От: Bulgaria
Сиби, не се съмнявай - агитацията-манипулация по закона се е провеждала твърде активно. То и за това стила му е като на пропаганден афиш. Пък и колко му трябва на чичо - да му кажеш, че от тук нататък всичко ще е по мед и масло (аналогия с вчера и днес?). Народа го е казал синтезирано бития бит, е*ания е*ан. И така вече 65 години.
браун
10 Авг 2010 19:38
Мнения: 3,755
От: Bulgaria
Змей, не срутваме никоя, вкл. българските конституции след 46-та. К`вото е сставало, сигурно така е требело. Темата е за имотите, забрави ли.
Сибила
10 Авг 2010 19:45
Мнения: 15,613
От: Bulgaria


Не че те държа отговорен за некачествената работа на болшевиките, но на твое място не бих твърдяла, че "народът" е заграбил Царските имоти с тоя референдум.

Че това не е било така е ясно, заради последвалия специален Закон, по-скоро наредба от 1947 г., в който поименно са изброени заграбените имоти.

Пък и Констуционният съд от 1998 г. по-добре си е давал сметка за това, отменяйки го.

Още нещо.

Съдът в Страсбург няма да разглежда делото по същество.
Той ще се произнесе относно това, че на законен и влязъл във владение на имотите си собственик е отнето правото да се разпорежда със собствеността си, благодарение на един безумен акт на едно народно събрание-Конвент.
dabedabe
10 Авг 2010 19:45
Мнения: 19,395
От: Antarctica
"Трябва ли да обявиме за незаконни и френската, и американската, пък и още сумати други конституции?"
******************************
Човече, не се уморихте да носите вода от много извори? Не ви ли е ясно, че за прост народ няма добра конституция?
Д-р Гилотен
10 Авг 2010 19:57
Мнения: 2,185
От: Bulgaria
Въпрос към Симеон Сакскобургготистите-ако народът български заобича отново нищожеството и го направи абсолютен или конституционен Цар на България, означава ли това, че народът български е най-умният на земята?
Добави мнение   Мнения:151 « Предишна Страница 6 от 8 4 5 6 7 8 Следваща