Да, наистина трябва да бъдат информирани. Например за това: Various crusades were preached to the Cathars first, but to no avail. Bernard of Clairvaux was known to have said that he thought they lived basically good lives, yet heretical, but others took a more severe line. Eventually, as all else seemed to fail, a policy of violence was instigated by a desperate church, resulting in many deaths and atrocities, fuelled by the greed of northern French barons who supported the crusades against the wealthy Languedoc in the south. The Inquisition persisted in earnest and, in some cases, whole villages or cities were annihilated, including women and children, and even Catholics, with the justification by the church that this serious heresy must be eliminated no matter what the consequences. Arnold Aimery, the Papal Legate at the siege of Beziers, ordered his men: "Show mercy neither to order, nor to age, nor to sex....Cathar or Catholic, Kill them all... God will know his own....". Catharism finally vanished from the stage of history by the end of the 14th century. But, since the final, fateful siege of Monsegur in 1244, the Cathars, and their memory, continue to fascinate many people today. Редактирано от - Caravaggio на 28/9/2010 г/ 18:19:23 |
на мен Църквата не ми пречи на Вярата, но пък и не ми помага всъщност дядА ти поп... под расото може и гол |
Хамеле, хайде да не пишеш глупости- искаш ли? Ахъм, искам. Аз свързах две твои фрази във въпрос, а именноБотев е срещу религията , но не и срещу вярата .... и Големият проблем на нашата БПЦ и нейните попове е, че са омърсени - заради това, че не се покаяха за 45-годишното срамно мълчание и навеждане пред комунистите тъй като предположих, че съществува логическа последователност в мненията ти. Нищо повече. А защо така се получило, че ти изглежда като глупост - знам ли? Редактирано от - hamel на 28/9/2010 г/ 18:23:17 |
Ние по турско присъствие сме запазили храмовете си, а в модерна Б-я се срамуваме от тях? Шменти капели, аз не се срамувам от храмовете, в тях виждам част от историята на архитектурата, живописта и т.н. Но определено се срамувам, че в 21 век, века на науката и техниката, има хора, които се отказват от разумния поглед върху света и вярват на църковни небивалици и догми. |
Хамеле, двата ми постинга имат съвсем различно съдържание. Единият е посветен на "Моята молитва" като литературно произведение, а другият е констатация за състоянието на БПЦ. Та каква връзка има между едно стихотворение и БПЦ според теб? Кажи, защото аз не виждам. |
Ами не знам. Ти пишеш, че от стихотворението става ясно, че Ботев и т.н. От което трябва да се заключи, че и по негово време Църквата и т.н. После заключаваш, че причината за това състояние на БПЦ са 45-те години. Та така. |
Ами хайде тогава да използваме един уважаван социалистически автор - Людмил Стоянов. Някой ще отрече ли, че той беше на почит и заемаше видно място в учебниците по литература? Ето какво пише: Това "антицърковно" (но не и "антирелигиозно" ) чувство у Ботев намира най-дълбок и художествено оправдан израз в "Моята молитва" (защото другото е само публицистика, макар и талантлива). Трудно е обаче да се извади заключение от нея за атеизма на автора й. Той е достатъчно верующ, поне дотолкова, колкото и неговият учител Бакунин, който дири Бога "в хората, в тяхната любов, в тяхната свобода, в революцията". Не е мислимо Бог да съществува само в "сърцето и душата"; това е вече признаване на неговата първична функция, главния му ипостас (Дух). Идеята призната, тя не може да не се разпростре до пълното си действие (Дух, Син и Отец). Ботев цитира често текстове от писанието, чувствува природата и света пантеистично ("Хаджи Димитър" ), говори за "онова хуманно човеческо учение", което "тури начало на знаменитата в старо време славянска култура, за която възпоминанията днес сближават и въодушевяват с взаимни симпатии почти всички славянски племена". Той се възхищава от делото на "Солунските братя Кирила и Методия" - "гениите, които са записали знаменитото събитие на нашата бурна история" и "представителите пред бога на славянският братски равноправен и свободен съюз".* (2, 110) Какво е нужно още, за да се убедим в религиозното чувство на Ботев? Душата му не е пуста от Бога, а напротив -преизпълнена с неговия образ. И той остава верен на себе си, когато възклицава, заедно с апостол Павел: "Не сяду я на совете злых и със злодeями не пребуду, а примкну к невинным и окружу олтар бога моего."* (2, 52) Редактирано от - Сократ-май на 28/9/2010 г/ 18:33:52 |
Митев , а на мен ми е много чудно как в 21-ви век може да има хора, които си обясняват света само с материята и не допускат мисълта, че са непълноценни откъм сетива да възприемат вселената в цялата ѝ пълнота. Но не се срамувам заради това- само ми се виждат смешни... |
От духовност имаме нужда Не, Лен. "Духовност" имаме в излишък, даже почна да ни излиза през ушите. Имаме нужда от православие. От православие при децата. От прости отговори на прости въпроси Православието има безброй врагове... "атеистите" във форума ни са почти представителна извадка. 80% от населението, според социолозите, 4/5 по наблюдение. Мнозинство, погубено от неверие, безпомощност и диви предрасъдъци |
Хамеле, ще ти го обясня простичко, за да разбереш. Да , Ботев е срещу религията и църквата и има право. Специално обаче БПЦ си има допълнителни грехове, натрупани през годините на войнстващ атеизъм и след това. |
Софке, моля ти се не ме причислявай към ...няма да се изказвам, че не си заслужава после да ме баннат... |
Ама аз те разбирам. Има една малка промяна - замяната на "Големият проблем на ..." с "допълнителни грехове". Но все пак, благодаря за простичкото обяснение. Тенкс, един вид! Редактирано от - hamel на 28/9/2010 г/ 18:45:13 |
замяната на "Големият проблем на ..." с "допълнителни грехове" Оххх, Хамеле, нищо не пречи на "допълнителните грехове" да са " голям проблем". НИЩО! |
хубава дискусия, но да си припомним, че св.Инквизиция, която се явява ДС на Църквата е изгорила Галилео Галилей |
една с една не се понасят Въпросната с нищо не ми пречи- просто ми е смешна, а това донякъде е добре- все пак развеселява. |