Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Работната сила в България - все по-неграмотна и некомпетентна
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:182 « Предишна Страница 4 от 10 2 3 4 5 6 Следваща »
падналотмарс
01 Ное 2010 07:37
Мнения: 2,918
От: Bulgaria
е па тези дето са се образовАли да не са цъфнали и завързали
че даже били и нахални да искат и нормално заплащане
даже искали да ядат нещо и на топло да седят зимата
а некои дори са нагли искат автомобил да си купат и то нов на близинг
тука секи ден четем че пари нема за заплати
бюджет има предвиден само за претакане от една цицка към друга

зимайте пример от митничарите - грамотни компетентни на ниски заплати и не мрънкат дори се оправят сами иии ииииииии ии

Редактирано от - падналотмарс на 01/11/2010 г/ 07:40:05

Чок觧
01 Ное 2010 07:41
Мнения: 7,337
От: Israel
Грамотноста и квалификацията са взаимно свързани !
Квалифициран и неграмотен означава занаятчия , често самоук , тясно специализиран в своята професия , но не възприемащ нищо ново или много трудно като технология ! И обикновенно това са хора с дълъг стаж , практика .
Грамотният и неквалифициран може по-лесно да се обучи и и по-бързо да придобие опита на квалифицираният неграмотен .
Но трябва някой да го обучи !
Трябва някой да му създаде условия да придобие опита , да практикува , да стажува , а в едно училище това трудно се постига !
Трябва отново заводите , фирмите да поемат "шефство" над някои училища , където освен бъдещи философи , филолози , адвокати и менъджъри , да се научат и нещо да правят с ръцете си !
генек
01 Ное 2010 07:48
Мнения: 36,327
От: Bulgaria
Чоки, Гозамбо,
и аз винаги твърдя, че образованият човек може по-добре да се оправи от необразования - по-лесна и бърза квалификация и преквалификация, по-добра адаптация, по-високо ниво на възприятието и инициативата.
Обаче...тезата ми е, че двете днес, тук, нямат връзка. На маринчовците не са нужни образовани хора. А обучени.
Ненапразно се набляга на обучението и възпитанието, а не на образованието.
И се натяква, че на някакъв си бизнес му били нужни еди-какви си роби.
Моля, погледнете линка на "А защо на децата да им пука за интересите на бизнеса" - мисля, че на повече място съм пояснил по-добре.
П.П. Образованият е много по-неудобен за манипулация, измама, подчинение.
----------------------------------
Блогът на Генек
toly
01 Ное 2010 08:08
Мнения: 4,974
От: Bulgaria
Толкова думи в статията и в коментарите под нея и никой не споменава думата циганин. Нещо ни е страх да назоваваме нещата с истинските имена. Така проблемите си остават проблеми.
ablepsia
01 Ное 2010 08:18
Мнения: 26,566
От: Bulgaria
toly, стига с тия цигани. Ти знаеш ли колко са необразованите, несъобразяващи, невъзпитани и малоумни белите българчета?
toly
01 Ное 2010 08:22
Мнения: 4,974
От: Bulgaria
Напълно съм съгласен с теб , но не може да има знак за равенство между българи и цигани по образование и мотивация за работа и цифрите да са общи, както и заключенията.
ablepsia
01 Ное 2010 08:24
Мнения: 26,566
От: Bulgaria
Toly, не съм съгласна с теб - всички сме граждани на тази - с извинение - държава.
toly
01 Ное 2010 08:28
Мнения: 4,974
От: Bulgaria
Ти не си съгласна , но мерките сред циганското малцинство са обречени на неуспе, а при българите не са.
ablepsia
01 Ное 2010 08:34
Мнения: 26,566
От: Bulgaria
Проблемът е, че водещият (засега) етнос изпадна до равнището на циганите, вместо да стане обратното. Което и беше целта на упражнението, няма какво да се лъжем.
водопроводчик
01 Ное 2010 08:45
Мнения: 18,847
От: Bulgaria
През 2009 г. например коефициентът на заетост сред всички българи между 15 и 64 години е 62.6%, но за хората с висше образование той е по-висок - 72.7%, а за тези със средно образование е по-нисък - 61.6%.

Kotka
01 Ное 2010 08:57
Мнения: 13,187
От: Aruba
Списък на страните по грамотност на населението
Натиснете тук
Defender of the Faith
01 Ное 2010 09:13
Мнения: 1,976
От: Russian Federation
"Работната сила в България - все по-неграмотна и некомпетентна", ами те за какво ни взеха в ЕС: синовете за войници и пазачи, дъщерите за сервитьорки и к.рви.
KaizerSoze
01 Ное 2010 09:36
Мнения: 5,044
От: Bulgaria
Айде, да кажем, че ставаме все по-неграмотни. Ми нека погледнем така наречените бизнесмени и капиталисти - да не би да са по-грамотни ?!?
Не...всичко е в съзвучие - неграмотни работници и неграмотни работодатели
Evasion
01 Ное 2010 09:44
Мнения: 17,258
От: Korea, Democratic People's Republic of
Какъв е стимулът работниците да са образовани? Държавен служител започва с 343 лв. заплата, а трябва да има вишо, компютър и поне един език (що ли му е?!?). Служителка в салон за красота - 650 лв. чисто на 4-дневна работна седмица от 09.00 до 20.00. Не питат за образование, 1 седмичен курс на обучение, и хайде на машинката за пърлене на косми.
milcho
01 Ное 2010 09:48
Мнения: 13,257
От: Bulgaria
Причините, причините, кои са причините гаспада "анализатори"...Пазарна икономика имаме ли?!, имаме, частна и неприкосновена собственост имаме ли?! имаме, висша класа имаме ли имаме?!, на път сме да създадем и средна класа?!платено образование имаме ли?! имаме, капитализъм имаме ли?! имаме и що така няма мотивация в тези хора да се учат, да знаят, да могат, да пичелят, да богатеят...?!, всички "възможности" им създадохте що така бре?!...Казва ли ти някой?!
Cruella de Vil
01 Ное 2010 09:51
Мнения: 18,747
От: Bulgaria
Да не би да твърдиш, че в България е по-лесно човек да си намери работа и на по-добра заплата, отколкото в Ирландия?

Кайли,
В момента младите ирландци емигрират в Австралия, Нова Зеландия и Канада. За вече три випуска от университетите проблемът с работата е много остър. Заплатите паднаха до 18 000 евро годишно за току що излезли от университета. За Испания - една колежка на моята дъщеря работи в кол център в Барселона и пак е добре, че е намерила работа. Там също заплатите паднаха. Един неин колега пак в Испания стоя две години и половина безработен, докато техните го наредиха с връзки да започне работа. На Запад за чужденец е много по-трудно по време на криза.
Относно заплатите - ако се получава в България една трета до половината от началната заплата на Запад е горе-долу добре за начинаещ. Такова е положението на трудовия пазар в България в момента. Да не забравяме, че издръжката за живот в България е по-ниска: жилище, транспорт, услуги, зъболечение и т.н.
селяк
01 Ное 2010 09:51
Мнения: 1,041
От: Bulgaria
62% от трудоспособното население има работа, което прави около 10% безработица.
ablepsia
01 Ное 2010 09:55
Мнения: 26,566
От: Bulgaria
Зъболечение ли? Креула се майтапи!
intel_inside
01 Ное 2010 10:05
Мнения: 8,642
От: Bulgaria
Числата на Круела са точни.
Това което е пропуснала са преките данъци, които седят малко по добре България.
Рaзликата обаче е в "международните" покупки.
В българия много по лесно пиеш бира, в иралндия много по лесно купуваш кола, колкото и да е дървено сравнението.

Редактирано от - intel_inside на 01/11/2010 г/ 10:07:28

milcho
01 Ное 2010 10:09
Мнения: 13,257
От: Bulgaria
И к, во стана с Ирланда, цъфнаха и вързаха, светлия ни пример..., ама кризата, тя ако не беше кризата, сега къде щехме да бъдем...Ха ха.
Добави мнение   Мнения:182 « Предишна Страница 4 от 10 2 3 4 5 6 Следваща »