Изобщо историята трябва да черпи Истината само от архивите в туркието, защото всички останали свидетелства не отразявали вярно миналото. Османските архиви са доказали всоята важност по редица въпроси: демографски промени, поземлена собственост, икономически отношения, ислямизация и прочее. И с тях са работили редица български османисти. Те са доказали една доста по-"истинска" картина, отколкото фалшификацията на разказа на поп Методи Драгинов, например. В случая с Батак, обаче, надали има архивни единици, които да посочат реалната ситуация. |
*** И тъй като засегна темата... Вече не съм сигурен какво имаш предвид под мит, така че няма да говоря с тази терминология. Жертвите на атентата в "Св. Крал" са също невинни хора. Е, може би не правителството и някои от генералите, но огромната част са. И в това отношение са точно като батачани - невинни жертви на исторически събития, за които те нямат никаква вина. Трагична история ... До сега се държа като първа инстанция, сега недей отстъпва, как така ше признаваш нещо. И като жертвите са точно същите, защо 95 процента от българите не са чували за това, а за Батак са готови да линчуват Балева и родата й. === Не знаеш какво е мит? Ами ще ти обясня. За атентата, като фактология, вервам знаеш. Две събития, еднакви по своята същност. Недей да спориш по детайлите, шото не са в твоя полза. Тогава: -ще видиш дали ще кажат дума за събитието по сутрешните блокове, по новини и пр -ще видим дали автора ще посвети статия за събитието, както посвети за Батак -въпреки, че едното събитие е преди 86, а другото преди 135, наясно ли си колко пари(човеконадници) са отишли по изследването на едното-много, и колко на другото-почти хич. -колко филми, пиеси, романи и прочие са го отразили в т.н бг изкуство -музей има ли, значки и картички продават ли, от 25 та година до днеска, дали е отразено като един от стоте национални обекта -ако направим анкета сред подрастващите-щото дъртите не са го учили по история, за това не се споменаваше(почти)-колко процента ще назоват каквото и да е за събитието -ще канонизира ли българската църква убитите в храма невинни-цвета на българската нация Много мога да продължавам. Mит имаме, когато едно събитие се популяризира, преекспонира, истеризира-обикновено с пропагандна цел и обикновено -националистическа. За целта то се героизира, раздува, обвива се и в мистика, докато и последния човек възприеме безрезервно внушенията, като дори и простото обсъждане на събитието става светотатство. Като митологизирано събитие, то не подлежи на точната наука, на разни дребни научни изследвания-то е аксиома, даденост, която не се обсъжда, канон. Колко са жертвите-колкото повече, толкова по-добре.. Кое събитие става за исторически мит и кое не -което учи на геройство и е пример за това-Термопилите, Шипка, и много други -което възпява саможертва. И тук-внимание. Не помните името на шофьорът, отворил люка на автобуса за да спаси деца от Лим, не помните хилядите случаи на саможертва на обикновени българи. Помни се саможертва, която е митологизирана, но тъй като самото митологизиране иска големи пари, медии, ресурс за пропаганда-интифа отгоре-то се помнят само случаите, които са обект на държавна пропаганда-Матросов, Зайцев С други думи-митоитизирането е обект на държавата, а основните митове са националистически, зашото е известно, че най спойващия елемент на обикновения човек е омразата. А най идеалния враг-чужденец. Защо се прави-ми да не гледате кого тикат в пеща. Да има спойка между несретниците-чрез омразата Е как атентата да стане мит, когато държавата е наша, на наследниците им -атентаторите-комунисти-наемниц и, свършили убийствата за пари, роднините им са журналисти, всинца са чисти българи, а им е заплатил братския СССр, дето сега ще ни даде евтин ток. === Авторе-ти си знаеш.... --- Благодаря на всички за дискусията и спазения бон-тон. Бонго-поздравления! Повече смелост ти желая Редактирано от - Наум на 11/4/2011 г/ 01:55:16 |
Доживяхме в тоя форум да видим истински пропагандатор на фашистка идеология в чист вид, при това сълзлив и сополив. Жалко, че Наум е така млад, а щеше да е хубаво да му пожелаем да е бил точно на 16 април 1925 в "Св. Крал" - колкото по в центъра на наоса, толкова по-добре. Наистина жалко. П. П. Странно ми е само, че се мълчи в такива случаи. |
...Доживяхме в тоя форум да видим истински пропагандатор на фашистка идеология в чист вид, при това сълзлив и сополив... Фффашисти такивата...Заради техните прррестапления, ний - натуралните и истински правоверни кумунисти теглим сега...Прррестъпници... ...Жалко, че Наум е така млад, а щеше да е хубаво да му пожелаем да е бил точно на 16 април 1925 в "Св. Крал" - колкото по в центъра на наоса, толкова по-добре. Наистина жалко... Пррравилно другарю - Сммъъъърррт на фашистите такивата... P.S. И да добавя от меня - Майната му на християнството... Лъжата, която прилича на истина, не е по- добра от истината, която прилича на лъжа - <Кабус Наме> |
До сега се държа като първа инстанция, сега недей отстъпва, как така ше признаваш нещо. И като жертвите са точно същите, защо 95 процента от българите не са чували за това, а за Батак са готови да линчуват Балева и родата й. Сега за Балева трябва малко да уточним. Нейната работа беше митологизирана сама по себе си. Масовото впечатление остана, че жената изобщо отрича клането, че самото клане е мит. В ход беше една напълно преднамерена кампания , още повече с политически-идеологическа окраска, която подмени дебата, който жената искаше да постави. А митът е изложен от самия Петрински: Загиването на Батак в дните на Априлското въстание, безпримерната саможертва на неговите жители би трябвало да ни изпълват с ужас, който нормално човешко същество всъщност не е в състояние да понесе. Редактирано от - бонго-бонго на 11/4/2011 г/ 12:56:08 |
Умилително е да четем как изпод клавиатурата на Chreston и Фичо изпълзява носталгията по времето, когато история и философия бяха откровено идеологически дисциплини. Особено е трогателен разказът за филма на БНТ, който иде да обоснове "метафизичната връзка" на българи и руси посредством тюрките. Както и да четем подобни текстове, няма как да избягаме от извода, че те призовават за идеологически наратив с откъслечна (и често фактологически невярна) "историческа" обосновка. Това е дълбоко непочтено. И късогледо! Когато българите се появяват на историческата сцена тюрки няма. Това е очевидно от историческите сведения, които споменават за българите преди процесът на тюркизация да е напреднал достатъчно, че да се говори за "тюрки". нека бъде ясно - българите не може да са "тюрки". Процесът на тюркизация сред западномонголските племена се осъществява СЛЕД КАТО българите са напуснали предполагаемата си прародина. Това се потвърждава най-малкото от липстата на яркоизразен Танграизъм в българската култура и свързаната с него хаганска идеология. Съвсем е друг въпросът, че в един по-късен етап вече оформената тюркска общност оказва известно влияние върху българите. Това влияние е външно и вторично (подобно на иранското). Не бива да се злоупотребява със сходствата с различни азиатски народи (но не русите!!!) на базата на паназиатския шаманизъм в името на съмнителни идеологически мотиви. В този план, хубаво е да се напомня, че тюркизацията в хода на бъългарските етногенетични и културни процеси винаги е била ВЪНШНА - от Западния тюркски хагант и хазарите, през узи, кумани и печенеги, та до османското владичество. Другата мистификация е объркването на регионално и славянско в милия разказ за "дунавския концерт", в чийто формат Фичо съзря и руснаците. Проблемът при подобна трактовка на културата е, че той пренебрегва добре известни истини - например, че Дунав тече от Запад на Изток. Достатъчно е човек да посети Русе, да послуша българската духова музика или да сравни поезията на Ботев и Петьофи, за да се убеди в това. Колкото и прекрасна да изглежда идеята за "Кирилския институт", колкото и да ни въодушевява 24 май никога не бива да забравяме два основни ФАКТА. Първият е, че Кирил и Методий са преди всичко византийски емисари - мисионери и дипломати. Вторият е, че твърде рано, още в далечния 12ти век, русите, които са най-неподправеният славянски продукт на византинизма, предявяват претенции към делото на двамата братя (иде реч за "руските писмена" в Кириловото житие). Далеч по-конкретен израз на тази тенденция се забелязва в теориите за "третия Рим" и панславизма - все още живи елементи руския мироглед. На фона на тези идеологически визии, България би могла да претендира най-много за ролята на някакъв инкубатор, отмътил руското яйцето на славянската култура. ============== Импликациите за България като Задунайская губерния със седалище на губернатора Новая Одеса (бивш Сталин, бивш Варна) са видими и с невъоръжено око. Редактирано от - бонго-бонго на 11/4/2011 г/ 15:56:27 |
Науме, аз ти отговорих за себе си. ако българите нямат мит за атентата като мита за Батак, то значи го нямат - част от тяхната субективност е... . Бени ти обясни защо е така. *** някаква историческа справедливост при митовете ли искаш да постигнеш или щото няма мит за атентата, значи не трябва да има мит и за Батак... . с други думи, " а вие защо биете негрите?" |
ЧЕ СЕ КОЛИМ ИЛИ ЧЕ СЕ ГЪРМИМ? Изглежда че нашият етнос има генетично заложен каин-авелов бацил. Едва ли има друга нация на света в която цялата история да е пропита с толкова братоубийствени деяния. Колцина са политическите деятели които са успели да умрат от естественна смърт? Колцина са героите с бели бради висящи по стените на училищата и учережденията? Колят се, мушкат се, пушкат се нашите като на световно и все в името на НАРОДА, забележете. От изколването на борисовите болярски родове, минем през априлското възстание и предателствата, селските бунтове в Дуранкулак, септемврийската буна през 1923, македонските саморазправии в началото на века, закона за защита на държавата, превратите, владайските бунтове, наказателните групи на ремсистите, атентатите, гоненето на шумкарите, "народния" съд, лагерите преди и след, общите гробове, войната на мутрите...прави се, струва се и все умъртвяването на противника е решението. Това - Стамболов, Паница, Олимпий, Стамболийски, Протогеров, Луканов, Вълкович...пишеш, пишеш...а то край няма. Никой не може да те прецака толкова колкото ти самия можеш да се прецакаш. Тъжна и грозна картинка...и най-трагичното е че поука не се взема. Изглежда ние имаме памет на рибка-гупа...историята ни служи само за да измъкваме от нея ту "черепа на Никифор", ту "по пет на нож" за да гъделичкаме самочувствието си...националните катастрофи...майната им...милионите измрели безпричинно...ами...майната им и на тях... а умираме да се правим на "бели хора" и да цъкаме с език като четем за разните коления между хуту и зулуси, между католици и протестанти и други такива антагонистични групи...а ние сме един народ ужким и би трябвало да нямаме причнини за междуежби в такъв колосален мащаб. Би трябвало в един кораб да плуваме заедно, ама...бива ли сега - той да е по-голям гявол от мен, а? Може да се братя, ама...мамка му и гадняр, той не заслужава да живее...и ...бум (или "муш" или "хряс"- според вкуса на извършителя) и толкоз... |
Понеже ползвам непосредствено около себе си три клавиатури, повдигнах и трите. Нищо не изпълзя оттам, сигурно скоро съм бърсал прах, но кротко си лежеше и под трите една и съща носталгия по едно безкрайно по-социално общество, което наистина имаше като своя най-важна задача да няма безработни и гладни, всички да са добре образовани и да имат пред себе си по-високи цели от плащането на парното (което в последните две-три години до 1989 г. беше за съвсем младото ми семейство между 10 и 11 лв. месечно), или на тока (никога повече от 5-6 лв. при непрекъснато готвене и пране с малко дете) на някой чуждестранен монополист. Всички сметки едва стигаха 10 % от моята заплата на все още съвсем млад специалист (под 2 години трудов стаж) през септември 1989 г. Седмичният ни съботен пазар струваше 20-25 лв. (включително цветята, които жена ми купуваше за да украсява къщата) и едва успявахме да го донесем от супера. В добавка, никой не ми е забранявал да пиша каквото и да е. Историческите дисциплини отбелязаха огромен напредък. Ето това е носталгия . . . |
"Наум 09.4.2011 г. 05:19:14 Любимите митове на българите 14:47 16-03-2011 МАКСИМ МАРТИНОВ Новинар 1. ОСМАНСКАТА ВЛАСТ Е БИЛА “ТУРСКО РОБСТВО”. Не е нито турско, нито робство. Първо, българите не са били и един ден под турска власт, защото турската държава е основана чак през 20 век. Дотогава съществува не Турска, а Османска империя, което не е същото понеже в последната управляващи са не само турци, но араби, албанци, черкези и други мюсюлмански народи. Впрочем и представители на християнски народи, които са приели исляма. Държавната идеология на империята е религиозна, а не народностна...." *** Стигнах до тук и не можах да дочета до края. Помествам го защото е показателно с шокиращата си арогантност. В хода на мислите (или по-скоро на отсъствието на такива) на автора можем спокойно да кажем , че тогава и българска държава не е имало. Откъде-накъде пък ще да е имало българи?! Имало е някакви недообърнати в правата вяра поданици на султана дето си получили заслуженото и то от други поданици на султана, които обаче били обърнати в правата вяра. И всичко това разбира се си е османска работа, с която нито турция, нито турците, нито религията им, да не говорим за България или пък българите имат нищо общо. Ех, да се бяха и ония от Батак държали, като други християнски народи приели исляма, да не бяха чудо видели. *** В резюме има си индивиди, за които обективността има значение дотолкова доколкото е набедено отражение на писанията на някои от техните кумири. За тях остава папагалщината и влаченето на помия от девет бари в десета... |
Cherston- ти когато пазаруваше, купуваше много неща от супера, живота си живееше............моето дете в детската градина не приемаха а ние в Белене ...................аз нямам думи, живей си с носталгията още много години. |
Много съжалявам, че не са приемали детето ти в детската градина в Белене. До 1989 г. знаех, че трябват връзки, и то големи, за да приемат детето ти в някои специални детски градини в центъра. Но да не го приемат в нормалните квартални детски градини (около нас бяха 6!) - такова нещо никога не съм и чувал. Не може да се отрича направеното тогава само защото идеологически не пасва на някого. |
Drug и Chreston, аре стига толкова, от вол зорлем ат не става. Нито от турчин - българин. Само преди няколко години беше по-лошо: в "Сега" гнусни публицисти пишеха къде по-гнусни работи. Не се вързвайте на бонговци, суоновци и протурски тапири и "симпатяги". Мълчание за Батак и българските църкви - газови камери. Не заслужават суета и безполезен спор с путьовци и фанатици! Точка, хайде точка. |
от вол зорлем ат не става Не става, не става, но опитите продължават . . . Иначе си прав, разбира се. |
Мето, то пък едни турци! То пък едни тюрки-българи! То пък демократ, правозащитник и секънд хенд историчар! |
Мето обещавам това да е последно. Интересни паралели правят някои - между Батак и Света Неделя. То поне да беше между Батак и вагона на Гара Буново, ама не. А уж и на двете по-последни места ръката куманизка действувала. Е, па ще се направим че не сме чували нищо за 23 година, нито за Стамболийски, още по-малко за милионите загинали по време на голямата екскурзия и милиардите без достъп до детска градина. Ще се направим и че не знаем как някои си продадоха къщите по два пъти, а други пък си върнаха сами имената, докато трети изнесоха БГ в посока на майка им туркие бетер виетнамски труженици. А бе карай! Да живей демагогията, а батачани са за параван тук. За тях ни сълза, ни добра дума. МИ да, кат не са дали ливадата навреме... |
*** 1.10. Потребители, които предизвикват спорове и скандали и насаждат неприязън към потребител или група потребители, подлежат на директен бан. Редактирано от - sybil на 12/4/2011 г/ 12:39:19 |
кротко си лежеше и под трите една и съща носталгия по едно безкрайно по-социално общество, което наистина имаше като своя най-важна задача да няма безработни и гладни, Аз нямам намерение да обсъждам стария режим. Само ще посоча, че наивна е вярата, че идеологическото обслужване на руските интереси автоматично води до "по-социално" общество. Отделен е въпросът за платената цена за това "по-социално" общество - цена платена от поколението, живяло в ссредата на века. |