Ах! Опитвате се да водите диалог с просмукания от тъпотия и омраза drug-аря каскет, който не прави разлика между Ахмед ага Барутанлията от 1876 и бай Ахмед от Угледно от 2011? Успех! |
турските власти са позволили на башибузука да вилнее е политика на турските власти и имено за това те трябва да се държат отговорни. Турските власти са виновни за това. Но - тук не иде реч за оправдаване, а за изясняване. Башибозукът е бил основната въоръжена сила на Портата в момента. Южна България е оголена от редовна войска още предходната година покрай Босненската криза и очакваната война със Сърбия. Избухва въстанието и местните управници трябва да го потушат колкото може по-бързо с подръчни сили. Башибозукът е основното, което имат. Освен местните ежби, завист, стари вражди и прочее, които са част от мотивацията при подобни зверства - то затова и гражданските и етническите войни са най-жестоките, трябва да се отчитат и слуховете, които стигат какви ли не размери. Вече цитирахме за "руските и сръбските войски в Балкана", но имало и суеверия, като например предсказания за смъртта на султана, че Мохамед ще накаже праоверните за греховете им и прочее, които определено са фактор последвалите събития. Не на последно място е и начинът на обявяването на въстанието. Ти представяш ли си по времето на соца, група турци да убият шефа на милиционерите в Разград, да речем , да напишат едно възвание за въстание и с кръвта на убития да изрисуват отдолу един полумесец. После да почнат да разнасят това "кърваво писмо" из Делиормана с едно "ЧЗ" да речем. Можеш да си сигурен, че въпреки модерните средства за информация, още на другия ден всеки ще вярва, че терористи от Сивите вълци избиват мирни граждани в града, а турските цигани в Делиормана изнаилват мъже, жени и деца. Масовото въображение ще впрегне всички негативни стереотипи за мюсюлманите и масовата психоза ще е неописуема. |
Има доста изследвания за народопсихологията на помаците/българо-мохамеданите или ахряните, както те сами се наричат/. Аз и друг път съм споделяла в този форум това, което ми казаха преди 30 години, когато дойдох да живея в Смолянския край, а то бе следното: с помаците винаги си имай едно наум. Та така, това правило си го спазвам 30 години. Има чудесни хора сред тях, но... винаги човек трябва да си има едно наум. Който не е живял в този край, не може да го разбере. Идете в Мадан или Рудозем сега да се убедите каква е народпсихологията, гарнирана със силен ислямски фундаментализъм, плащан от арабски емисари. |
Има чудесни хора сред тях, но... винаги човек трябва да си има едно наум. Който не е живял в този край, не може да го разбере. има ли значение какви са помаците и дали помаци са клали в батак? нали официалната турска политика е, че секи мюсюлман е турчин - що тогава се отричат от зверствата които са извършили - българите ги били клали българомохамедани (ей тия потурнаци дет акъл дават по форумите), пък арменците кюрди (планински турци според оня педрас ататюрк).... ________________________________ _______________________________ Once the government socializes losses, it will soon socialize profits. If we lose our ability to fail, we will soon lose our ability to succeed. If we bail out risky behavior, we will soon see even riskier behavior. |
Да му писне на човек! Имало такъв амет, ама имало и онакъв амет. Докато се чудиш кой амет добър, кой - лош, единият от тех ти тегли ножа. Аре стига тинтири-минтири. Шапки долу и мълчете. Млък бонговците и црните юрдеци! Барем малко свест имайте, милост към паметта на мъртвите поне. Гаврите се. |
точно, бонго - поставяш проблема ребром. 1. башибузука е използван заради босненското въстание - съгласен. но зверствата са позволени от командващите. в някой селища населението се е предало и в такива обстоятелства е лесно да се контролира башибузука. ако имаше сериозни сражения из улиците - по-трудно. 2. ето ти един по-пресен пример. когато русите минават границата през 1944 една част е разквартирувана в селото на мойте баба и дядо. двама войници биват уличени за кражба на прасе и са обесени на мегдана пред всички други. командването явно е искало да поддържа добри отношения с местното население. изнасилването на немкините, вярно в бойни условия, обаче не бива третирано по същия начин. ( и за да не ме обвиният в пристрастие ще отбележа, че немкините са изнасилени, но те и семействата им не са избити систематично) 3. та същото се отнася и до османците (по-правилно). тяхното обяснение за арменския геноцид е, че във време на война част от населението се разбунтувало в подкрепа на врага и заради това било преселно по-далеч от фронта, но по пътя се оказало, че 90% измряли... е, имало и някой и друг инцидент, но в общи линии нищо като държавна политика за избиване... да ама не - като пратиш едно население в пустинята без вода и храна какво очакваш да се случи. да не говорим за гаврите и униженията подобни на баташките. 4. батак е прекрасен пример за това как се прави прочистване. професионални войници обичайно неучастват в подобни неща - намират го за долно и унизително за тях самите. дори сс (за това измислят камерите в коцлагерите). за това се използват нередовни части от връждебно настроени райони (примерно по време на миньорската стачка в британия през 1984, маги изпраща ланкастърска полиция в йоркшърските мини градчета...) |
Ако някой кандидат-студент развие така темата за Батак и го оценява наистина компетентен и обективен преподавател, то той не би следало да получи повече от слаб. Не знам защо, но продължава модата на кафеджийско-патриотарското представяне на важни моменти от историята ни, но ние сме чели далеч по-добри представители на жанра. Най-добре е да се върне Божидар Димитров, защото представя по-увлекателно и по-емоционално същите лакърдии-а и синца си го знаем. Аргументи. Батак пада, защото, според автора, турците се мобилизирали много бързо. Вижте как напоително разказва zа плановете на въстаниците да се разширят Но ето какво пишат други историци На 23 април по най-тържествен начин въстанието се обявява в църквата. Общо въстаниците наброяват над 1000 души, но разполагат едва с 500 пушки, 380 пищова, приготвени са и два топа. От 23 до 27 април не се води никакъв бой. Губи се ценно време в обмисляне на плана за общо действие с Брацигово. Когато се пристъпя към изпълнението на това решение (27 април), е вече много късно. Башибозукът се опомня и залавя кервана от 200 коне, изпратени в помощ на Брацигово за пренасяне. По заповед от Пазарджик Ахмед ага Барутанлията мобилизира около 8000 башибозушки пълчища от Доспат, Ардинско, които повежда към Батак. На 29 април предните въстанически постове забелязват приближаването им, а на 30 април врагът е вече над самия Батак. Авторът пише Както лесно се вижда, Батак е труден за отбрана. Било предложено всички жени и децата да бъдат изпратени на безопасно място в близките гори, но това не било направено. Истината Първият удар на озверените башибозуци на 30.04(б.м) е отбит, но силите са неравни. Въстаниците се отдръпват в селото и оттам се отбраняват. Като вижда безизходното положение, през нощта на 30 април Петър Горанов пробива обръча на противника и извежда голяма група население което се спасява. Другите се укрепват в Богдановата и Кереловата къща, в училището и църквата, и продължават да се бият. И непременно прочетете това по-долу, то заслужава отделен коментар! Явор Дачков по Дойче веле 14.05.2007 "И понеже тези дни скандалът ще продължи да бъде раздухан на нарочна кръгла маса в Батак, ще ви прочета откъс от спомените на художника Антони Пьотровски, авторът на прословутата картина, от която започна всичко. Впрочем тези дни бе открита изложба, в която е показана и тази картина, но организаторите, привърженици на националистическата употреба на скандала, не са си направила труда да публикуват писменото свидетелство на художника за начина, по който се е подготвял за нейното създаване. Ето и откъсът: [/i]„По времето, когато бях там, в Батак живееха 1000-1500 души, по думите на съдържателя на кафенето и на жителите на града. За целта на нашето пристигане, т.е. за фотографирането на града, жителите му и тъжните доказателства за клането, ни бе обещано пълна подкрепа. Няколко по-млади хора бяха изпратени до околните помашки селца да докарат най-свирепите колячи от 1876 г. След няколко часа пристигнаха на магарета или на малки кончета над десетина от тях. Бяха облечени по турски, доста окъсани и мръсни, но говореха на български също така, както и братята им християни. Но ислямът бе изкопал пропаст между тях. Чисто и просто заради разликите в религиите едните са се смятали за официални палачи, а другите за назначени жертви. А най-чудното беше това, че за съществена ненавист, не можеше да става и дума. Нещата са станали така, както е трябвало да станат, защото не е могло да бъде иначе. Християните и мохамеданите смятали, че така трябва да бъде и край. Събрахме се всички в кафенето – аз и фотографът, по-знатните жители на града и петнайсетина колячи помаци. Един от колячите, възрастен човек славянски тип, с побеляваща брада и малки премигващи очички, говореше, показвайки кинжала, който стърчеше от пояса му: - Ей, колко заклах с този нож. - Казват, че ти си заклал майка ми и сестрите ми – обърна се към него един бакалин. На това се намеси друг помак: - Боже мой, не той, аз заклах майка ти. Тя викаше „пощади дъщерите ми”, но Пехливан-оглу вече беше започнал да ги коли. Главата на по-голямата падна, а малката клечеше със скръстени ръце ей-така. - Олеле, олеле, майчице – хлипаше бакалинът. - Не ви ли е жал за тези жени и деца, които сте избили, запитах помаците. - Така нареди падишахът – отговаряха и разтваряха ръце с жест на безпомощност и отчаяние. Какво да се съжалява, като е трябвало да се коли, такава била съдбата – няма какво да се прави. Всички присъстващи кимаха с глави. Направихме 15-16 снимки. Инсценирахме сцената на клането пред училището. Християните наклякаха, скръстиха ръцете си, а помаците, навили ръкавите на своите турски дрехи, стояха разкрачени, държейки в ръце ятагани, кинжали и саби. Някои дори се стараеха да придадат жесток израз на лицата си. У християните забелязах израз на страх и молба – струваше ми се, че наистина всеки момент ще се пролее кръв.” Този откъс е публикуван в един каталог за изложба на полския художник, състояла се преди десет години в София. Той е преведен от известния изкуствовед Димитър Г. Димитров и все още не е скандализирал никого. Нищо, че от него става ясно, че основните злодеи в злощастната трагедия са били също българи, само че помохамеданчени и че така разказаната история никак не се връзва с начина по който тя бе преподавана през последните десетилетия в България. |
rbb, "...2. Разни хора се опитват да разберат защо е станало клането и бонго обясни, че междуселските ежби, завист, алчност и т.н. са поне отчасти отговорни." *** rbb, ти сериозно ли вярваш че такива жестокости могат да бъдат мотивирани с "междуселските ежби, завист, алчност и т.н."?! Това са точно турските теории целящи да прикрият ролята на турските власти и на самите турци взели участие в тия дивашки изстъпления! Повтарям няма друг такъв документиран случай в човешката история. *** "Между другото: това, че турските власти са позволили на башибузука да вилнее е политика на турските власти и имено за това те трябва да се държат отговорни." *** Смея да твърдя (справка постингите ми до тук!), че писах точно това. С допълнението, че не само са позволили, но са го и поощрили и ръководили. По същия начин са използували кюрдите да колят арменците по-късно. *** Що се отнася до постинга на Black Swans "Ах! Опитвате се да водите диалог с просмукания от тъпотия и омраза drug-аря каскет, който не прави разлика между Ахмед ага Барутанлията от 1876 и бай Ахмед от Угледно от 2011? Успех!" *** Явно спомените му държат влага. Готов е за Батак. Ще отбележа само, че съм многократно спиран дори за индиректната квaлификация "неадекватна" за една форумна г-жа с псевдоним съвпадащ с този на администратора. *** Някой по-горе се чудеше къде са потурнаците. Ами май те имат малко повече съвест от някои нашенци, които са се изказали и заради тях. Не мисля, че България е кенеф, като някои тукашни "демократи". Още по-малко турски. В туркие обаче съдят за обида на държавата, нацията и т.н. Май и на Орхан Памук му се случиха известни неприятности неотдавна. За съжаление извода за количеството на дървените философи, по съвместителство дупедавци-кенефчии пръкнали се по нашите географски ширини се налага от само себе си. |
Наум, чета ти батинка одата и се чудя дали си я чел самия ти, късоглед ли си да не видиш текста, че никъде не пише, че башибозука е съставен само и единствено от "българи", но пък ясно пише *** "По заповед от Пазарджик Ахмед ага Барутанлията мобилизира около 8000 башибозушки пълчища от Доспат, Ардинско, които повежда към Батак." *** Сега остава да повярваме, че и властта в Пазарджик е била българска?! Доколкото може да се вярва Дачкову, както и на дълбоките познания на Пьотровски относно типичния български фенотип, Дачковата приказка повтаря същата теза за ролята на турската власт: "- Така нареди падишахът – отговаряха и разтваряха ръце с жест на безпомощност и отчаяние." *** Не мисля, че някой, който си е сменил религията и поради същата причина се е кръстосвал единствено с турци и себеподобни в течение на векове е повече българин, отколкото турчин! Някои турци с български имена тук обаче ме отвращават. [/u] |
Някои турци с български имена тук обаче ме отвращават. Не са турци! Дьонмета... ------------------------------- ------------ Блогът на Генек |
Нови потурнаци от вчера са се появили , нямат свършване. Някой даже са с български имена. Вече не знам накъде отиваме. Става все по-лошо. |
Benedicta, това, че въстанието е било борба за свобода, дава ли ви право да преувеличавате, премълчавате(някои факти) и изопачавате источеските факти?С каква цел го правите?Радостно е, че има и форумци- българи, които дават по-обективна и пълна информация.Когато само в Сребреница бяха избити 8 000 мюсюлмани, ти и някои др.БСП'ари и атакисти, защо защитавахте сръбските касапи, мюсюлманите там също се "бореха" за свобода и човeшки права, или "Асан не е ора", така ли? |
Турците отново напират към Европа и ако европейците не са нащрек, може да се получи Евробатак в буквалния и в преносния смисъл! Според мен това е посланието на светците от Батак! И за да не бъда голословен идете в Кърджалийско и поискайте да си купите хляб на български! Да видим какво ще ви кажат! |
Колегата гьол е цитирал много неправилен текст: Юджийн Скайлър:"Аз посетих Батак на 1-ви август. Влизайки в селото, минах покрай една дупка на хълма, в която преброих повече от 100 черепа, които явно са били отрязани със остър инструмент. От малкия им размер и кичурите коса, прилепваща все още към тях, заключих, че без съмнение те бяха на жени. "Остър инструмент" начи.. Как може толко безобразно да се преиначават фактите от "История на Османското присъствие в Българско"?! Това е възмутително! |
Вегетарианец, кажи най-накрая какво ще стане, ако поискаме да купим хляб в Кърджалийско. Точно това е главното, България и Турция НЕ МОГАТ да бъдат по едно и също време в ЕС за нищо на света. |
Вегетарианец, недей измества темата, арменският въпрос също е спекулативен, тези които трябваше да бъдат осъдени, бяха осъдени и бяха изпълнени около 30 смъртни присъди и и др. със затвор. |
Не, Бени, не се опитвам да оправдая башибозука; аз съм против насилието, независимо от кого е извършено, особено върху беззащитни жени и деца. мъж срещу мъж, в честен бой(макар, че това е относително - като искаш да убиеш някого всички средства за теб са позволени, какво значи "честен бой", убийството си е убийство, мога и да го приема, но да колиш това е непростимо) Просто се опитвах да мисля и да изложа хипотеза на базата на това, което съм чел и гледал и моята интерпретация върху прочетеното и гледаното. Между другото, някой чувал ли е за зверствата, извършени в Бояджик (Ямболско), пак през 1876 г.? Там редовна войска стреля с картеч срещу деца, жени и старци и срива цялото село със земята. |